A Cinderella Story (2004)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Rosman
met Hilary Duff, Chad Michael Murray en Jennifer Coolidge

Sam Montgomery (Hilary Duff) woont samen met haar stiefmoeder en stiefzusters nadat haar vader overlijdt. Ze droomt van een studie aan Princeton, de plaats om een prins aan de haak te slaan. Maar misschien heeft ze haar droomprins al ontmoet: haar anonieme chatvriendje (Chad Michael Murray), met wie ze heeft afgesproken op een Halloweenfeest. Sam raakt echter in paniek wanneer de geheimzinnige man de coolste kerel van de hele school blijkt te zijn. Kan hij van een meisje houden dat niet zo populair is? Kunnen sprookjes werkelijkheid worden? Alleen als Sam haar mannetje staat en zij haar dromen een stevig handje helpt.

avatar van Moviestar1979
Een typische Chick flick met Hilary Duff in de hoofdrol.

De actrice/zangeres twijfelde geen moment toen ze voor deze film werd benaderd, omdat "Cinderella" haar lievelingssprookje was tijdens haar jeugdjaren. Haar tegenspeelster Rupert Grint moest de rol van Austin aan zich voorbij laten gaan. Hij was op dat moment druk bezig met de opnames voor Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004). Hij werd vervangen door Chad Michael Murray. Samen met co-star Kevin Kilner was dit hun 2e samenwerking na de TV-serie "One Tree Hill. " De acteur was eveneens met actrice Julie Gonzalo samen te zien in Freaky Friday (2003). Voor Regina King en Jennifer Coolidge betekende deze film hun 3e samenwerking na Down to Earth (2001) en Legally Blonde 2: Red, White & Blonde (2003).

Jennifer Coolidge staat natuurlijk bekend als de MILF (Stifler's mom) uit American Pie (1999), maar speelt in deze film de kwaadaardige stiefmoeder die geen problemen met botox heeft. Echter is ze allergisch voor lijm. Zodoende werden haar lange vingernagels met tape vastgemaakt.

Productie ontwerper Charles William Breen heeft zich flink uitgeleefd. Zo was hij o.a. verantwoordelijk voor Sam's zolderkamer. Deze werden gebouwd op de set van Warner Bros. Het resultaat mag er zijn. Dit geldt ook voor de film die ondanks de standaard clichés leuk blijft.

3,0 *

avatar van JahLex
Leuke film, prima vermaakt. Voldoet ruimschoots aan de verwachtingen!
En Howard uit the Big Bang Theory komt ook nog ff langs.

heb me wel vermaakt.ja goeie film.leuk om naar te kijken.

avatar van IH88
“And lived happily ever after. At least for now.”

Hilary Duff is een leuke actrice en zij zorgt er dan ook voor dat dit Assepoester verhaal vermakelijk blijft om naar te kijken. Een modern Assepoester verhaal met social media en chatten, maar uiteraard ook met het bekende muiltje moment (hier een mobiele telefoon). Gekke stiefouders (met uiteraard Jennifer Coolidge), psychopathische ouders die hun kind in een bepaalde richting willen duwen en wat romantiek met een Duff en Murray die het zeker niet verkeerd doen. A Cinderella Story is geen hoogvlieger, maar als tussendoortje zeker niet verkeerd.

Gewoon een fijne film om naar te kijken. Af en toe grappig, romatisch en vlot.

Eigenlijk volgen alle films die Hollywood maakt voor tienermeisjes het traject van sprookjes en in deze Komedie / Romantiek film wordt het sprookjes verhaal van "Assepoester" verplaatst naar een Amerikaanse middelbare school.

In dit verhaal wordt Sam (Hilary Duff) door haar bitchy stiefmoeder Fiona (Jennifer Coolidge) en twee stiefzussen als een sloofje gebruikt. Ze heeft een lief anoniem internet-vriendje, te weten Austin (Chad Michael Murray) maar het is even schrikken als het vriendje de hunk van de school blijkt te zijn.

Het is bepaald geen makkie om zo'n inspiratieloze meisjesfilm als deze van de ondergang te redden. Het verhaal is zoals eerder al aangegeven een opgefriste versie van "Assepoester", maar komt wat betreft moderne update niet verder dan internet en hier en daar een mobiele telefoon. Alleen hoofdrolspeelster Hilary Duff (die natuurlijk ook leuk is om naar te kijken) weet ondanks haar brave teksten nog wat leven aan de geconstrueerde wereld te geven.