Down to Earth (2001)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada

geregisseerd door Chris Weitz en Paul Weitz
met Chris Rock, Regina King en Chazz Palminteri

Lance Burton, een komiek zonder al teveel succes, wordt na een verkeersongeluk per ongeluk naar de hemel overgeplaatst. De fout wordt aan de hemelpoort hersteld: terugkeren in z'n eigen lichaam is onmogelijk, maar hij kan wel het lichaam overnemen van een rijke, blanke man. Dit zorgt voor de nodige komische verwikkelingen.

avatar van MarkFish
Het is inderdaag jammer dat je niet vaker ziet wat de anderen zien als ze Rock zien (een blanke man dus). Ik dacht heel vaak van: laat dat nou zien! Ik heb me op zich wel vermaakt dankzij Rock, maar het verhaal is opppervlakkig en eindigt zoetsappig.

een erg leuke film alleen het jammere vind ik dat hij zich op het laatste niks meer herrinert onlangs die bekende mensen, dat ze zijn geheugen hebben gewist. ik vond het een erg goede film, 4,0!

avatar van Minotaures
Valt best wel mee, het begon grappig maar eindigde saai.

avatar van markie1978
Flauwe film, Bad Company van Chris Rock is veel leuker, en heeft een vergelijkbaar thema.

avatar van tommykonijn
Grappig om eens een keer te kijken maar niet al te vaak want dan gaat hij denkelijk een beetje vervelen en ook is hij niet top maar wel vermakelijk met af en toe eens een leuke grap vind ik!

***

avatar van Travolta_Jackson
Erg grappige film natuurlijk ongeloofwaardig. Maar dat maakt de film alleen maar leuker voor 1 keer leuk

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:

***

Verlaagd naar 2.5* omdat ik hem de tweede keer kijken toch wat meer Saai vond en daarom is het ook zeker géén aanrader.

Meneer Bungel
BlueJudaskiss schreef:
Als re-make van Heaven to Earth erg slecht, als film opzichzelf staand best grappig.

De titel van het origineel is trouwens Heaven can wait(1978)(heb even moeten zoeken, al een tijdje geleden gezien) en die is een pak leuker dan deze.

Hoewel ik niet echt van komedie houd heb ik mij er toch aan gewaagd en na het zien van deze film is mijn mening niet echt veranderd.

Verhaallijn zit er bij deze film bijna niet in en de film is puur bedoeld om zo veel mogelijke grappen in een stom verzonnen verhaal te stoppen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik soms nog wel eens moest lachen ook maar daar heb je het dan ook mee gehad ook.

Het acteerwerk bij deze film was redelijk al moet ik zeggen dat ik naar het einde toe steeds meer een hekel kreeg aan Chris Rock. Dat ventje begon mij aardig te vervelen.

De dvd-uitgave is wel voldoende. Beeldkwaliteit is gewoon voldoende alleen wat wel erg storend is is dat de ondertiteling vrij hoog in het beeld staat en dat bederft toch wel een beetje het kijkplezier. Het geluid (5.1) scoort voor dit soort film een voldoende maar is niet spetterend.

Voor mij is de film 2* waard omdat ik soms wel eens moest lachen.

't Blijft een overgewaardeerde drol, die Chris Rock.

AddictedToMovies
Na de eerste scene meteen uitgezet; slechte grappen en een nog slechtere Chris Rock. Wat een klote acteur!

avatar van moviemafketel
Krijgt hij een hoofdrol, is hij niet grappig
Zijn shows zijn altijd geweldig, maar om nou de helft van zijn repertoire in een film te gaan stoppen lijkt me ook niet de bedoeling.
Beetje Meet Joe Black in een humoristisch jasje. Er was alleen 1 probleem, ik heb niet gelachen. Erg jammer, want Rock is gewoon een grappige kerel. 2 sterren.

Redelijk film. De stukjes dat je de ware 'blanke' ziet zijn super. Dit hadden ze veel meer moeten doen, dan was mijn cijfer ook veel hoger geweest.

avatar van goon
Heb heel erg veel gelachen om deze film.

Flauwe dertien in een dozijn komedie die op een paar momenten na nergens grappig is. Het verhaal is al diverse keren uitgevoerd en ook vaak beter. Dit was gewoon een slap aftreksel ervan. Het verhaal is ook nog eens zeer flauw en zit boordevol stereotypen (de blanken zijn slecht) en clichés. Hoofdrolspeler Chris Rock is meer irritant in deze film dan leuk. Maar dat probleem heeft hij eigenlijk in vrijwel al zijn films. Ook de overige cast is nergens leuk en ze acteren vaak zeer overdreven (vooral die vreselijke Wanda Sykes). De vrouw Regina King waar Chris Rock verliefd op werd in deze film was overigens een draak van een vrouw en acteren kon ze ook niet. Nee deze flauwe hap kun je beter mijden, tenzij je een groot fan bent van Chris Rock maar dat zullen er maar zeer weinig zijn.

avatar van Antonev
Een voorspelbaar, maar toch prettig gebracht filmpje. Het is zo nu en dan een beetje flauw, maar als je een oogje toeknijpt, dan stoort het niet. Leuk voor een saaie doordeweekse dag.

avatar van Vdk_Movie
Opzich kijkt deze maffe film wel lekker weg zolang je er niet veel bij nadenkt! Geen hoogvlieger natuurlijk.