Another Cinderella Story (2008)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Damon Santostefano
met Selena Gomez, Andrew Seeley en Jane Lynch

Mary is een jonge tiener die woont bij haar stiefmoeder Dominique Blatt, een bekende zangeres, en diens dochters Britt en Bree. Op een gemaskerd bal ontmoet ze zanger Joey. Ze dansen en worden onmiddellijk verliefd op elkaar. Ze verlaat het feest echter en laat onderweg haar iPod vallen. Joey raapt deze op, maar heeft geen idee wie ze werkelijk is.

avatar van soom
Zeker een halfjaar geleden zag ik Another Cinderella Story voor het eerst. En net als bij Madagascar 2, moet ik gewoon even een 2e recensie schrijven, die ook iets beter is dan de eerste (wat natuurlijk best logisch is, aangezien ik bijna altijd net nadat ik een film beleefd heb, iets opschrijf en nog vol ben van de beelden die ik gezien heb. Bij een 2e, 3e-100e recensie, en vanzelfsprekende 2e/3e-100e kijkbeurt weet je al wat je kunt verwachten).

Mijn waardering was een simpele 2,5*. Ik vond Selena en Drew de eerste keer wel leuk, maar het verhaal was toch echt te simpel naar mijn mening, echt zo'n meisjesachtige tienerfilm, die makkelijk vergeten kan worden. (Bíjna net als Hannah Montana). Een paar weken terug echter, had ik zin in iets romantisch, en besloot ik tot het opnieuw bekijken van deze film. De film bleef toen op 2,5* staan, en bevestigde wel wat ik bij de eerste recensie schreef.

Maar vandaag verhoog ik dan toch een heel punt. Want ik weet niet waaraan het lag, maar ik kon de tranen echt niet uit mijn ogen weren. Die Drew is toch wel echt heel erg hartveroverend bezig, en Selena is in de scenes met hem zo schattig.

Blijft wel een tienermeisjes film natuurlijk, maar ik houd het nu op 3,5*. Heel wat beter dan Hannah Montana in elk geval.

ik hou van another cinderella story!
she's my inspirationn
heb de film al 8keer gezien en kan ze blijven kyken !
respect vo selena !!!

avatar van RoOsJ_LoVe
DecodePM schreef:
super slecht, dit kun je niet hoger dan een 2 geven.
Slecht geacteerd, niet orginieel, laag dansniveau.
ergerde me aan Selena.
Leuk voor meisjes tot 11 jaar.

helemaal mee eens!

Hij was best leuk .

Vandaar een 3,5 .

avatar van FarahEl
Wat een b-film. Brr, echt super slecht. (Om maar nog niet over het acteerwerk te beginnen)

1.0* voor de moeite.

avatar van Jessen0wnt
tja... Wat kan ik hierover zeggen? Inderdaad: ANOTHER cinderella story, alle clichés schieten voorbij, de hoofdrolspeler lijkt 10 jaar oud die verliefd raakt op een zoon 18jarige jongen. Kom op: Get real.

avatar van mikey
Geen beste tienerfantasie over bonte kleurtjes, akelige dansjes op slappe muziekjes. In die zin volgde ik de nare stiefmoeder ook wel, als ik permanent in die sfeertjes zou verkeren, word ik ook een cynische zuiplap. Zij is dan ook het enige normale personage hier.

avatar van david bohm
Tenenkrommend. Zelfs het dansen was puur slecht.

avatar van notorious_kim
ik hou van dit soort films. Ookal is het cheesy tot en met, ik blijf van dit soort films genieten.

avatar van Renee28
Ik vind dit soort tienerfilms meestal hartstikke leuk om te kijken, lekker zonder na te denken genieten van meisje + jongen die elkaar uiteindelijk toch nog krijgen..
toch vond ik deze echt tenenkrommend slecht. Ten eerste waren de acteerprestaties echt onder de maat. Die Selena Gomez is weer het zoveelste disneysterretje zonder écht talent (mijn mening). Verder gaat alles ook zo makkelijk in deze film. Blijkt ineens dat ze naast dansen ook nog eens kan zingen, als ze het lied gaat zingen dat vriendlief aan het schrijven is.
Maar het einde sloeg echt alles, je weet bij deze films dat ze voorspelbaar zijn en dat vind ik meestal echt niet storend, maar dit was echt niet normaal. 2* voor het dansen.

avatar van Friday the 13 th
Oooh No No No noooo, That won't do!

Goed opvolger van het voortreffelijke " A Cinderella Story".

Weer heel stereotiep, vol met clichés en praktisch hetzelfde verhaal als in de eerste film waar Hilary Duff de hoofdrol in speelde. Ik zie eerlijk gezegd Hilary liever spelen dan Selena, maar dat is natuurlijk smaak. Beiden deden het goed.

Het verhaal is net iets minder romantisch en misschien nog iets kinderachtiger op momenten dan de eerste, maar dat neemt niet weg dat dit enorm enjoyable is. De vrouw die deze film volledig op eigen handen draagt is Jane Lynch, geweldig grappige rol als stiefmoeder. Veel keer moeten lachen, die stem alleen al.

Ook meer (goede) liedjes in deze film. Hold 4 You en Tell me something i don't know zijn de uitschieters.

Ik heb er van kunnen genieten!

Hele leuke film! Maar A Cinderella Story (met Hilary Duff) lijkt hier wel verschrikkelijk veel op. Houd je niet van voorspellende, goedaflopende films? Kijk dan a.u.b niet naar deze. Ik vond m wel heel leuk!!

avatar van AHWA
Jane Lynch is altijd geweldig en Selena Gomez is gewoon supercute. Daar moet de film het van hebben. Iets 'moderner' dan A Cinderella Story met Hilary Duff. Het had meer weg van een dansfilm a la Step Up en zo, maar die zijn populair tegenwoordig.

3.5* Kijkt lekker weg, Lynch smijt met hilarische oneliners, en The Funk is ook leuk.

avatar van Stu-Pot
Wat te doen als je moet oppassen op je nichtje? Een leuk filmpje kijken. Ik nam haar mee naar de dvd-kast en hoopte dat ze zou kiezen voor Gake no Ue no Ponyo of een Disneyklassieker. Maar neen, het werd (Not) Another Cinderella Story.

Wat is er nu juist zo typerend aan dit soort films? Al van voor je de film opzet weet je al hoe het eindigt en wat er doorheen de film zowat zal gebeuren. Natuurlijk krijgt die irritante Selena Gomez, die ik helaas al veel te veel op mijn televisie heb gezien, de man van haar dromen. Zover je het een man kunt noemen. Iedereen weet ook dat ze ruzie zullen krijgen omtrent een misverstand en op het einde komen ze terug samen. Ook moet er altijd zo'n blaaskaak meespelen die probeert grappig te zijn. In dit geval was dat The Funk. Deze film onderscheidt zich nergens van al zijn voorgangers alleen qua acteurs en actrices. Nergens ook één geslaagde grap weten te bespeuren, komt ook door het feit dat alle grappen al aan bod zijn gekomen in andere films.

Waar waren de tijden dat er nog eens een 'orriginele' romantische film op de markt kwam? Blijkbaar voorbij. 0.5*

avatar van melikee-55
De verhaal lijn was wel goed,
het ging niet echt zo over net als Assepoester
maar ze hebben dat dansen erbij gedaan
het was een leuke film,
maar het acteer werk kon wel wat beter

avatar van maxroelofs
pfoe, het is lang geleden dat ik een film 0.5 ster gegeven heb maar aan deze film was echt ALLES slecht. Het verhaal zelf komt al niet hoger dan een 0.5, wat stu-pot al zei: je ziet van ver aankomen dat ze ruzie krijgen door een misverstand en dan op het einde alles weer goed komt. En ohja gooi er ook nog maar een kus bij dan zal de film wel minder cliché worden.

De clichés stapelen zich maar op de hele film door alleen waar ik me nog het meest aan irriteerde waren de menselijke reacties die zowaar nergens klopte. En dan heb ik het vooral over die moeder. een voorbeeldje: bij de danswedstrijd op het eind als dat meisje gewonnen heeft dan komt die ''rivaal'' zo naar hem toe en krijst dat zei heeft moeten winnen. Vlak daarna zegt ze maar ohja je was echt goed, kom op dit kan toch niet??

Dan ben ik nog nog niet over het acteerwerk begonnen, dit waren geen B-acteurs. Nee dit waren zeker C of D acteurs, want dit was echt lachwekkend slecht. Ik irriteerde me kapot aan echt iedereen in de film. En al helemaal aan Selena Gomez jemig wat een babyface heeft zei, nee niet goed gecast.

Dit behoort tot de uitwerpselen van de filmindustrie, een van de slechtste ooit gemaakt, hij mag van mij regelrecht de flop 100 in. Het gebeurt niet vaak maar dit is dan toch echt een:

avatar van J.Ch.
Het soort film waarbij ik al tijdens het kijken spijt krijg dat ik 'm heb opgezet. Ik had de tijd beter kunnen gebruiken om te gaan slapen (en dat zegt wat, ik houd eigenlijk meer van films kijken dan van slapen). Op één of andere manier ben ik echter niet in staat om een film af te zetten; als ik begonnen ben wil ik 'm ook afzien. Hier tot mijn spijt.
Het verhaal is niet alleen pijnlijk clichématig maar ook gewoon slecht (A Cinderella Story was ook niet de beste film en ook bomvol clichés, maar toch nog vermakelijk. Af en toe een zoet verhaal mag best een keer, maar dit gaat te ver) en de personages zijn niet heel erg aimabel, vooral de 'prins' niet, wat een ego. En de acteerprestaties waren ook niet goed genoeg om deze film nog enigszins aanvaardbaar te maken. Zonde van mijn tijd.

avatar van m1701
saai en mega standaard.
Vond Gomez toch best vervelend... Seeley was iig. nog aangenaam om naar te kijken.
Slappe hap. Leuk voor 1 x

avatar van Dominootje
Lijkt me duidelijk genoeg dat je van te voren weet wat je kan verwachten.. Dus afkraken heeft geen nut, de hemel inprijzen ook niet..
Gewoon typisch middelmaat filmpje

avatar van DragQueen
Een standaard Romantische Komedie, die een opeenstapeling van cliches lijkt. Ook het verhaal is voorspelbaar tot het eind natuurlijk. Toch een verteerbare film, omdat er aardig wordt geacteerd, en de uitvoering van het geheel redelijk is. 2 Sterren.

avatar van aburex
Best leuke tienerfilm. Daar is alles mee gezegd

Is gewoon een leuke tienerfilm met de mooie selena gomez .
Film is zoals de meeste films wel voorspelbaar maar dat maakt nikske uit vind ik.
De film kijkt lekker weg en is vermakelijk, heb me alvast niet verveeld.
Ik snap dan ook die lage scores niet goed, je weet heel goed voor je deze gezien hebt al over wat het gaat enz....Beetje flauw dan, noem ik een teken van weinig film kennis .

avatar van AHWA
Al dan niet leuk feitje. Andrew Seeley zingt in High School Musical 1 de nummers van Zac Efron.

Goede film. Beter dan ik had verwacht.
Selena Gomez zet zoals altijd een goede rol neer.
Goed verhaal maar wel erg voorspelbaar, maar toch heeft de film me op geen enkel moment verveeld.

avatar van DonOswaldo
Weer een leuke tiener-meidenfilm.

Lekker luchtig gebracht en de standaard formule waar ik zo goed in mee kan gaan. I.t.t. A Cinderella Story neigt deze meer naar een Step Up-variant, maar dat vind ik allemaal prima. Het heeft wel gemeen met die film dat ik het een beetje vreemd vind hoe je diegene niet zou kunnen herkennen door een mini masker. Maar goed, dat is een kleine opmerking op een verder vermakelijke film.

avatar van lynehook
Dromerig wegkijkfilmpje, niks mis mee. Maar ook niet top

avatar van Ebenezer Scrooge
Gomez, GO BACK TO TEXAS!!

avatar van Serafijn
Ik heb deze film 'gedwongen' gekeken, samen met m'n jongere zus. Ik had er meteen geen zin in toen ik het hoesje en de beginscène zag, maar achteraf gezien viel deze film nog goed mee.

Het is weliswaar het typische Cinderella-verhaal, positief vond ik dat er hier en daar een andere draai is aan gegeven waardoor je meer een Step-Up effect krijgt wat me toch iets meer kan boeien.

Uiteraard is het erg matig geacteerd maar dat vind ik niet zo heel storend bij deze film. Selena Gomez natuurlijk een heel jong meisje hier en echt een enorme babyface, maar toch vind ik haar wel schattig. Selena Gomez vind ik sowieso een pluspuntje om naar te kijken

Ik vind dat je dit soort films niet mag beoordelen zoals je een 'echte' film beoordeelt, dat zou wat mij betreft een beetje te streng zijn. Tenslotte is het best onderhoudend hoewel het overladen is met clichés uiteraard. De film kon me echter boeien van begin tot eind en dat vind ik op zich al prima voor dit type film.

Ik geef 3 sterren!

avatar van Moviestar1979
Het komt maar zelden voor dat een sequel de originele versie weet te overtreffen, maar "Another Cinderella Story " weet hierin te slagen.

Hoewel dit vervolg op bijna alle gebieden gelijk is, maken de schitterende dansbewegingen een hoop goed. Actrice en zangeres Selena Gomez kreeg 4 weken dansles om alles onder de knie te krijgen. Volgens de cast was het laatste nummer in de film de lastigste om te doen. Hoewel Gomez en tegenspeler Drew Seeley dezelfde leeftijd moesten hebben, is Seeley 10 jaar ouder dan Gomez. Seeley begon op 7-jarige leeftijd al met dansen. Katharine Isabelle en Emily Perkins verschenen al eerder als zusjes in de horror-trilogie Ginger Snaps (2000).

3,0 *

Vervolg op "A Cinderella Story (2004)" met dit keer Selena Gomez in de hoofdrol i.p.v. Hilary Duff, dat merkwaardig genoeg iets leuker en beter is.

Als Mary Santiago (Selena Gomez) op een gemaskerd bal zanger Joey Parker (Andrew Seeley) ontmoet, is het liefde op het eerste gezicht. Ze dansen en worden al snel stapelverliefd op elkaar. Als Gomez om twaalf uur plotseling naar huis gaat, vergeet ze haar mp3-speler. Seely vindt het apparaat, maar heeft geen idee wie zij is.

Moderne bewerking van het oude Assepoester-verhaal, met aardig spel, dansjes en liedjes.