Legally Blonde 2: Red, White & Blonde (2003)

geregisseerd door Charles Herman-Wurmfeld
met Reese Witherspoon, Sally Field en Bob Newhart

De blonde Elle Woods gaat naar Washington om een wetsvoorstel door congres te krijgen. Elle is namelijk erg bezorgd bezorgd over het testen van make-up op dieren. Elle raakt bevriend met de oudere portier van haar hotel, die haar de weg wijst in Washington DC.

avatar van Shawnster
Is het ongeveer net zo leuk als deel 1 of niet???

is een goede film. hij is wel iets minder dan de 1ste film.
Reese Witherspoon heeft het goed gespeeld.

avatar van Legan
Een luchtig niemendalletje en tevens een slappe voortzetting van het betere eerste deel. En dan nog te bedenken dat er een derde deel aankomt dit jaar (zonder Reese).

4,0 uit 10 (2,5*)

avatar van Kim008
Heb hem gisteren nog eens bekeken, en ik blijf hem goed vinden
Kan niet tippen aan de eerste, maar toch best vermakelijk!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Reese Whiterspoon is geknipt voor deze rol. Al heeft de film nog meer dan de vorige een vrij onozel en moraliserend gehalte. Ook doet de sfeer helemaal lijken op de Highschool Musical-reeks met het creëren van een quasi perfecte wereld. Leuk voor de kids, maar als volwassen filmliefhebber heb je niet veel aan deze film. Net niet irriterend, maar wel vrij saai, voorspelbaar en overbodig.

avatar van Katharina
Best wel een stuk minder dan deel 1. En het einde is iets minder.

avatar van notorious_kim
Niet zo leuk als de eerste, maar nog steeds hilarisch!

avatar van Mellowcard
Ik had verwacht dat dit een leuke film zou zijn toen ik hem kocht, maar ik vind hem eerder bagger. Ik had de eerste niet gezien maar het was zeker ook niet veel beter geweest.

Iets minder als de eerste, maar toch wel erg leuk! Ontzettend grappig en leuk geacteerd.

avatar van Matakeo
Wat een geldverspilling, het produceren van zo een flutfilm!

avatar van Aapje81
Leuk vervolg maar ik ben dan ook gek op Witherspoon.

avatar van Xen0n
Inderdaad een leuk, vermakelijk vervolg. De eerste weten ze niet te overtreffen.

Ik vond 'm niet zo leuk. De eerste film vond ik wel erg leuk, maar toen was ik twaalf...

kga em straks kyke!

avatar van TragieStar.*
Veel minder dan de eerste maar toch weer leuk. Ik had er meer van verwacht. Er was veel cliche en het zelfde. Een beetje saai. Hier en daar lekker overdreven net zoals de eerste eigenlijk.
Het verhaal was heel slordig uitgewerkt en vond het wat minder.
Ook bijna alle spelers uit deel 1 deden weer mee en dan was leuk.
En het einde vond ik ook altijd leuk net als bij deel 1 word er dan verteld wat en dan nog allemaal gebeurd.
Heb een paar keer moeten lachen en heb me vermaakt.
En Reese zit weer helemaal in haar rol

avatar van movie acteurs
Erg flauw vervolg op de eerste film die best leuk was. sowieso vond ik Witherspoon irritant. Bij de eerste film vond ik haar best grappig. In deze film zijn ook de grappen minder leuk. Overbodig/vervelend vervolg die echt nergens nodig voor was. 1,5.

avatar van crimedevil
Slap aftreksel van de eerste.

avatar van Rickyvee
Aardig wegkijkertje.

Leuke film, zeker aan te raden voor wie z`n eigen verveeld!

avatar van xbubbles
ze hadden het tweede deel beter weg kunnen laten,
ik vond hem erg saai en dommig overkomen, zeker tegenover het eerste deel.

Film is net iets te zwak om te delibereren. Daar waar Legally Blonde nog verassend en 'goed' uit de hoek kwam, doet de opvolger ervan het veel minder op alle fronten. En nee, zelfs een roze reese kan daar niet veel aan veranderen...

Sally Field blijft een toppertje!

avatar van Donkerwoud
De eerste was een leuke guilty pleasure, met een Reese Witherspoone die excelleerde als het ''domme blondje'' dat slimmer was dan ze leek. In dit tweede deel hebben ze een iets andere richting gekozen; het is een soort Mr Smith goes to Washington (waar ook naar gerefereerd wordt!), maar dan met het overdreven gegil, de roze kleding en de stijl van de eerste Legally Blonde. En dat werkt dus niet. Het is zonde want Reese Witherspoone zit net zo goed in haar rol als in het eerste deel, maar het slaat helaas dood in een stortvloed aan te flauwe grappen.

Het eerste deel vond ik al slecht en dit deel is gewoon enorm slecht. Het verhaal is behoorlijk onnozel en flauw (op het domme af) en de uitvoering stelt ook niet veel voor (te lachen valt er in ieder geval niets tot bitter weinig). Hetzelfde geldt ook voor de cast met als dieptepunt "Jennifer Coolidge". Alleen Reese Witherspoon en oudgediende Sally Field maken deze film het kijken nog een heel klein beetje waard.

Dick2008
Ik vond deze in het verleden maar niks. Maar na het herzien van Legally Blonde 1 heb me ook nog maar aan deze film gewaagd en heel goed mogelijk dat ik hem toen halverwege heb uitgezet.
Begint die eerste film juist leuk en wordt het halverwege minder, bij deze film is het net andersom.

Het is toch meer een komisch politiek fimpje dan een echte komedie. Weinig te lachen maar gewoon grappig om Witherspoon te zien, die zowel knap als juist toch ook weer gewoontjes is.
De eerste helft is nogal moeizaam en af en toe vermoeiend, met prinses Barbie, ik bedoel Witherspoon, die nogal aan het ratelen is. Nog maar te zwijgen van het flinterdun verhaal. Halverwege schudt Elle Woods, het domme blonde-imago weer van zich af, eigenlijk niet veel anders dan in deel 1.

De 2e helft van deze film is dan toch ook een heel stuk beter, maar blijft toch gewoon vermakelijk door het enthousiasme van Witherspoon. Het hondje heeft in deze film een grotere rol. Wel wat vergezocht met die homosexualiteit. Maar verder wordt het allemaal wel grappig neergezet. De eindpreek haalt de film weer wat naar beneden. Leuke rol van Sally Field en prima bijrollen verder. Voor het verhaal hoef je niet te gaan, maar het opgewekte sfeertje in deze film dat is allemaal prima.
Eerste helft 2.0 / tweede helft 4.0

Schreef ik bij 1:

Dick2008 schreef:
Ik heb hem nog maar eens bekeken, maar een derde keer zit er niet in. Wel een leuke poster trouwens bij de film/dvd-cover. Eigenlijk zeer aantrekkelijk om vanwege dat, de dvd in bezit te hebben, maar ik zie er toch vanaf

Heb ze toch beide maar aangeschaft, gewoon leuk om in bezit te hebben.

avatar van hel1
Een enorme deceptie na het eerste deel. Hier hadden ze zoveel meer van kunnen maken.

Minder leuk dan de eerste, maar nog zeker leuk en de moeite waard

Dick2008
Dick2008 schreef:

Zoetsappig filmpje, hoewel als niet zodanig aanduidt, heeft het wat weg van een familiefilm en hij is geschikt voor alle leeftijden, net als de eerste film. Hoewel deze film ook niet zo denderend is, is het wel degelijk beter dan de eerste film (geworden). Het is toch alweer de vierde keer dat ik hem zie. Ik vind die eerste film echt minder, dat is zo'n highschoolfilm, waar de laatste jaren al vele van zijn. Deels zal het door het verhaal komen en deels door het spel van Witherspoon. Haar enthousiasme, zoals ze in werkelijk ook is, komt hier heel sterk naar voren komt. Ze is hier wat minder tuttig en wat meer serieuzer. Het is leuk te zien dat ze o.a. hulp krijgt van twee oudere mannen en dat het hondje Bruiser een grotere rol heeft. Best een hoop geleuter in deze film, verspreid over de film blijven er toch ook alleraardigste gedeelten in zitten. 4.0

avatar van K. V.
Deze was op tv en ook maar eens bekeken. 'k vond het een prima vervolg. Geen waw film, maar 'k heb me er ook niet mee verveeld. Reese deed het weer prima en was toch wel de ster van de film.
Vermakelijke film.

avatar van BlueJudaskiss
Ik ben een enorme fan van het eerste deel - geen idee waarom dit hier altijd zo wordt afgekraakt - maar dit was echt érg. Vaag in mijn hoofd nog dat deze film toen behoorlijk werd afgebrand bij de release, maar ik probeerde het los te laten en met een open blik dit te gaan kijken.

Afschuwelijk. Zo leuk en fris als het eerste deel, zo hysterisch en kinderachtig dit tweede. Ik heb de making-of featurettes op de DVD met veel interesse zitten bekijken, en er wordt overal zó veel aandacht aan besteed - sets, production design, camera - en dan kom je met zo'n enorm kinderachtig script aan. Producent zei dat Elle Woods in deze film een stuk volwassener en serieuzer is geworden: ik heb er niets van gemerkt. Een gansje, inderdaad.

En ik kon eigenlijk ook niet alle stappen volgen in dat Amerikaanse politieke proces. Leuk om me af en toe in te verdiepen, maar ik had er nog te weinig kennis van om het script te kunnen volgen.
Het was trouwens tekenend voor de film dat ze in de making-of zeiden dat ze Luke Wilson vergeten waren voor die mars met al die honden - die moest er later worden ingezet met een green screen. Luke Wilson had uberhaupt weinig te doen, en zo charmant als ik hem vond in het eerste deel, nu vond ik dat hij verbluffend slecht bij Elle paste.

Dieptepunt was natuurlijk het dansje bij die trappen en het bespottelijke gegeven dat Bruiser homo is. Ik ben helemaal vóór homo-acceptatie, maar als je dat op deze manier wil bereiken zou ik toch mijn vraagtekens gaan zetten.

Bah, bah bah. 1,5*

Waar het eerste deel nog lachen en leuk is met een leuk verhaaltje is het tweede deel wat nergens meer over gaat finaal mislukt en een heel erg slap aftreksel van het eerste deel .

complete mislukking en geflopte film dus!! ik heb de film dan ook met heel veel moeite uitgekeken want liever had ik de tv halverwege al uitgezet maar ik ben enkel nog blijven kijken om deze beoordeling te kunnen schrijven .en kwam tot de conclusie waarom ze dit tweede deel nog gemaakt hebben is mij een raadsel.

ik vond de film nergens boeiend worden .ik vond de hele film van begin tot het einde erg saai en het werd nergens echt goed of leuk zoals in het leuke eerste deel waar tenminste ook wat emotie in zat. ,ik miste alles van het eerste deel bij dit mislukte tweede deel en heb dus nergens om kunnen lachen of er iets bij gevoeld.verspilling van tijd en geld voor zo'n flut film als je het mij vraagt., zelden zo slecht ergens een tweede deel van gezien als het eerste deel zo goed was.ik vind het nog geen halve ster waard maar wil de halve ster enkel nog geven voor Reese Witherspoon ,maar eigenlijk ook zonde om haar in deze zeer slechte in elkaar gezette film te zien spelen.