Just like Heaven (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Waters
met Reese Witherspoon, Mark Ruffalo en Donal Logue

David vindt een meisje in het appartement dat hij net heeft gehuurd. Het probleem is dat alleen hij haar kan zien; ze is namelijk de geest van Elizabeth, een arts in opleiding die in coma ligt in een nabijgelegen ziekenhuis, en het appartement is van haar. David wordt verliefd op haar en wil haar lichaam weghalen uit het ziekenhuis voordat haar zus besluit Elizabeths leven te beëindigen...

avatar van Friday the 13 th
Niet de allerbeste onder de romantische komedies, maar de vaart zat er stevig in. Wel erg voorspelbaar en het komische blijft ook vrij beperkt. Reese Witherspoon doet waar ze goed in is, het bazerige irritante type uithangen, maar schitterd in deze komedie zeker niet de sterren van de hemel.

Maar een leuke wegkijker was het wel. Wel vond ik dat iedereen te veel make-up op had.

avatar van FarahEl
Gewoon een leuke, grappige film waar je niet te veel bij moet nadenken.

avatar van MovieHolic
Leuke komische feelgood movie

avatar van Maruk_17
Deze film heeft mij in positieve zin verrast. De film verveelde geen moment en had een lekker tempo!

Natuurlijk een voorspelbaar einde.. maar goed dat weet je van te voren met een romantische komedie

Echt een geweldige film!

Ik vind dit een van de beste films die ik afgelopen tijd heb gezien. Ik vond het juist geen voorspelbare film. Alleen het gedeelte dan dat ze uiteindelijk echt verliefd op elkaar werden vond ik vanzelfsprekend.

avatar van donkied
Hardstikke leuke film. Het verhaal leek me al leuk maar ben er alleen nog maar enthausiaster over geworden. Het einde vond ik niet helemaal top maar je kan ook niet alles hebben natuurlijk.

Goed acteerwerk van beiden en gewoon een lekkere sfeer

Wat een heerlijk romantische film is dit!

avatar van schaap2403
mooie romantische komedie.
heb me prima vermaakt en het verveelde geen moment.
zeker de moeite waard om te kijken.

avatar van Madeliefje
Lekkere film, fijn tempo en goede combinatie tussen romantiek en komedie.
Wel vond ik die stem van Mark Ruffalo soms te irritant voor woorden, maar dat zal wel aan mij liggen.. Ook vond ik de special effects díe er in zaten, zoals die keer dat ze 'in' een tafel staat er behoorlijk slecht uit zien voor een film uit 2005. Maar de sfeer is heel goed, en met een goed gevoel achterblijven na een romantische film te hebben gezien is natuurlijk heerlijk. Hoewel die scene op het dak dat hij vertelt dat zijn vrouw is overleden etc. echt te cliché is, hoewel het wel goed past in deze film. Maar goed dat hij niet ook nog zijn kind was verloren, dan was ik helemaal over mijn nek gegaan bij zoveel clichéigheid Nu kon het nog net
Al met al, een *3,5; misschien nog met een half puntje op te hogen..

avatar van 4leafclover
heerlijk zwijmelfilmpje voor een doordeweeks avondje

de film is wel ietwat voorspelbaar maar heb ook momenten hardop gelachen
echte feelgood film

best een aanradertje voor iedereen die van romcoms houdt

avatar van *film fan*
leuke romantische film

avatar van benni
Mooie onderhoudende film, nou 2 x gezien, en een halve keer. Romantisch, voorspelbaar,maar leuk gespeeld. Niks mis mee!

avatar van Zadel
film die goed wegkijkt. grappig verhaal en Witherspoon en Ruffalo maken het nog net iets beter. wel een zwaar voorspelbaar eind maar dat is bijna in ieder film in dit genre.

avatar van 606
Leuke film met een fantasie sausje en komische tinten.
Goed acteerwerk van de cast en verhaal is ook goed te doen.

3,5 ster

avatar van TragieStar.*
Een erg leuke film. Vandaag gezien en ik begon te genieten van de eerste moment. Heb me geen moment verveeld. En had niet verwacht dat die zo leuk zou zijn. Al had ik natuurlijk al wel wat hogere verwachtingen gekregen omdat ik hoorde dat dit vrij goed was en omdat ik deze film al erg lang wilde zien. En dus eindelijk gedaan

Reese Witherspoon zie ik tegenwoordig wel vaker en vind haar nog steeds erg leuk. Ze heeft zo'n goede uitstraling en haar acteerwerk is zo prettig om naar te kijken. En ook Mark Ruffalo was erg goed, en wat was hij lekker zeg. En ook nog eens super lief. Hun maakte de film gewoon compleet, ik weet niet of ik de film zo leuk vond als hun er niet waren geweest. De rest is natuurlijk ook redelijk maar het draaide natuurlijk het meest om hun. Jon Heder vond ik ook erg geestig soms, hij leek wel heel de films stoned ofzo En hij was ook erg lief. Toen hij een cola vroeg of wilde zei hij gewoon Cola maar ik dacht dat Cola in het engels Coke betekende of ben ik nu zo dom ? Maarja, dus weer iets geleerd.

Het begin vond ik ook vrij sterk, je had echt de goede ziekenhuis sfeer te pakken, en artsen maken lange dagen. En dat ze droomde in de mooie bloementuin was mooi. Daarna ging ze dus dood, en dat had eigenlijk veel zieliger gekund. Het ging daarna gewoon weer verder met een vrolijk deuntje . En dan begin je te denken dat het toch wel triest is als je zo aan je eind komt. Daarna hangt er dus niet echt meer een zielige sfeer maar als ze eenmaal achterkomt dat ze een geest is en dood is dan word het allemaal wel dramatischer. Alleen vond ik het jammer dat ze in coma was, en dat ze op het einde toch weer bijkomt. Wat in het echt natuurlijk niet zomaar kan en dan nog wel op de dag dat de stekker eruit gaat. Dat was een beetje onrealistisch, en had eigenlijk wel gehoopt dat ze weer ging leven, maar eigenlijk was het mooier geweest als ze naar de hemel ging. Het klinkt misschien hard, maar dat had de film wel mooier gemaakt vind ik. Dat is gewoon de harde realiteit.

De laatste paar seconde nadat ze haar geheugen dus deels kwijt is, en David natuurlijk niet meer herinnerd heb ik niet meer zo goed opgelet. Daarna moest ik ook snel weg vanwege werk. Dusja

Maar toch een erg mooie film, die ik misschien wel nog een keer wil zien. Een aanrader! Een goede film met zowel Fantasie, Drama, Humor en Romantiek.

feelgoodmovie met een goed idee. Wordt nooit te melig en is toch romantisch.
Ruffalo blifjt een goede acteur en ook Whiterspoon is heelrijk om naar te kijken. Het einde zit eveneens goed in mekaar en af en toe zijn er goede grappige stukken bij. (de scène in het café bijvoorbeeld). Zeker een aanrader voor iemand die het wat lichter wil aanpakken op een avond...

Een zoete romkom met een origineel randje.
'Just Like Heaven' heeft twee goede hoofdrolspelers, een onvermijdelijke liefde en een zoetsappig einde. De film verbreekt geen clichés maar de originele insteek maakt hem het kijken waard.
Ik ben een sucker voor onmogelijke liefdesverhalen en 'Just Like Heaven' heeft nog best wat weg van een sprookje. Het verhaal van een man die als enige een vrouw ziet en haar helpt weer te leven is mooi, pakkend en verrassend goed.
Het concept mag dan epische potentie hebben, de film blijft een luchtige romantische komedie zoals we die gewend zijn. Standaard bijpersonages, romantische popliedjes en standaard grappen passeren de revue, maar Ruffalo en Witherspoon houden de film interessant.
'Just Like Heaven' is apart. Het verhaal is sterk genoeg om de matige chemie van de hoofdrolspelers te verbloemen en ondanks het geforceerde cliché einde wordt de kijker wel geraakt. Het is geen hemelse film, maar zeker de beleving waard.

Dick2008
Nogal moeilijke film om in een stem samen te vatten, pats en dat vind ik ervan.

De plotomschrijving leek me ook helemaal niks en daarom ook niet eerder gezien. Vergezocht onderwerp voor een romantische komedie. Toch is de film na afloop leuker dan de voorstelling die ik ervan had. Nogal ongewoon onderwerp voor dit genre. Aanvankelijk blijft de film vrij grappig, met weer een enthousiast neergezette rol van Witherspoon, zo'n arts wil ik ook wel en als geest doet ze het ook goed. En ze ziet weer knap uit maar moet zeggen aan het eind is ze nog op haar mooist. Haar serieuze ernstige blik geeft haar een heel mooie uitstraling. Naarmate de film vordert wordt het wel wat sentimenter en ontroerender en deed me wel wat denken aan Always (1989), alleen dat is een drama en dan is zo'n onderwerp nog wel geschikt. Wordt richting het einde wel weer leuker, al vind ik het grote onzin, maar omdat die romantische komedies vaak toch wel wat sprookjesachtig in elkaar zitten blijft het acceptabel. En als je de film bekijkt als een modern Doornroosje dan wil dat misschien ook weer wat beter.

Ik vind Mark Ruffalo erg goed spelen, ondanks de nogal belachelijke situaties waarin hij terechtkomt. Dan had hij toch beter weer een andere woning kunnen zoeken, maar goed dan had je ook geen film, maar ik vind het maar een flauwe toestand rond een geest en hou er over het algemeen dan ook niet van.
De speciale effecten en het gedoe rond spiritualiteit zijn dan wel goed te noemen. Ondanks het sentimentele onderwerp zijn ze er toch aardig in geslaagd om er nog een leuke film van te maken. Niet erg komisch, ook niet geheel geslaagd maar is vooral leuk dankzij de twee hoofdrolspelers. 4.0/3.0

Bij deze doorsnee romantische komedie heb je niet het idee iets totaal nieuws te zien, maar hij is alleraardigst en sympathiek, met redelijk wat humor. Kortom een aangename wijze om de tijd door te komen. Reese Witherspoon en Mark Ruffalo laten zich van hun beste kant zien en hebben (niet geheel onbelangrijk) wederzijds chemie.

Aanvankelijk wel wat absurd met dat onzichtbaar-zijn maar gaandeweg weet de film in zijn fantasierijk gedoe toch te overtuigen en blijkt het toch wel een plezierig om volgen werkje te zijn dat uiteindelijk een zekere sympathie afdwingt.
Al bij al geslaagde ontspanning waarbij Witherspoon en Ruffalo wel een goed op elkaar afgesteld paar vormen.

Goeie film over een man die een appartement huurt waarvan de vorige huurster recent overleden is. Een prima romcom met een leuke opzet. Niks nieuws onder de zon, maar de film heeft een goed tempo en kijkt gemakkelijk weg. De wisselwerking tussen Reese Witherspoon en Mark Ruffalo is uitstekend.

avatar van Pazmaster
Ik had deze film nooit moeten gaan kijken, ik heb een beetje een hekel aan Witherspoon. Ook in deze film weet ze me weer te irriteren, ze speelt veel te gemaakt, en haar rol als arts (yeah right!) Is ook niet echt geloofwaardig. Ik ben deze film gaan kijken omdat het verhaal me wel leuk leek, helaas is het me erg tegengevallen. De sfeer vond ik niet goed, de humor niet leuk en zelfs de muziek werkte op mn zenuwen. Bovendien weet je van begin af aan hoe het gaat eindigen. Een zoetsappige familie romcom met overdreven acteerwerk, vervelende dialogen en domme humor waar ik me behoorlijk aan heb zitten ergeren.

avatar van Decec
Een goede komedie/fantasie/romantiek film...
Leuk en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel een bekende acteur Mark Ruffalo speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Hoewel het genre Komedie / Romantiek zeker niet tot mijn favoriete films genres behoort, was dit wel een leuke en vermakelijke luchtige film, met een eveneens mooi einde.

Het dertien in een dozijn en misschien ook wel zoetsappige verhaal zit qua uitvoering wel mooi en leuk in elkaar (ook sfeervol vanwege de romantisch toon) en weet zeker ook te vermaken en er valt ook genoeg te (glim)lachen (o.a. in het begin waarin beide hoofdrolspelers op een leuke manier worden geïntroduceerd en de antichrist priester), maar het verloop ervan is natuurlijk wel behoorlijk voorspelbaar. Ondanks dat het einde van het verhaal zich makkelijk laat raden, was het einde wel mooi en misschien ook een beetje ontroerend. Visueel gezien zag het er ook wel allemaal aardig uit en groot aandeel daarin heeft de fraaie stad San Francisco. Omdat de film ook maar iets van 90 minuten duurt en het tempo best hoog is (er gebeurt ook voldoende), kijkt hij opzicht ook lekker weg en vond ik het nergens saai of flauw worden, wat wel vaak het geval is bij Komedie / Romantiek films. Deze film heeft overigens wel de typische opbouw van een Komedie / Romantiek film, want het eerste gedeelte van het verhaal is vooral komisch en het tweede gedeelte vooral romantisch.

Degene die deze film vooral genietbaar maken zijn de cast en vooral natuurlijk beide hoofdrolspelers Reese Witherspoon (in de rol van dokter Elizabeth, die in coma ligt vanwege een auto-ongeluk) en Mark Ruffalo (in de rol van landschapsarchitect David, die Elizabeth aantreft in zijn juist gehuurde appartement, terwijl ze in coma ligt in een ziekenhuis. Hij is ook de enige persoon die haar kan zien en uiteraard raken ze verliefd op elkaar terwijl ze elkaar in het begin niet kunnen uitstaan) die ook duidelijk zichtbaar een band/chemie met elkaar hadden en dat is natuurlijk ook wel belangrijk in een romantisch verhaal. Opzicht was de combinatie ook wel gewaagd, want Reese Witherspoon vind ik vaak irritant (was ze wel natuurlijk toen ze overdreven aan het zingen was, maar dat was ook zo bedoeld) en Mark Ruffalo is in het algemeen vrij saai.

Ook de overige cast deed het leuk en verdienstelijk, waarbij ik Jon Heder (in de rol van Darryl, die een gave heeft om geesten te begrijpen) een leuke en humoristische toevoeging vond en Ivana Milicevic (in de rol van sexy en single appartement bewoonster Katrina) vooral een mooie toevoeging vond. Geweldig was daarbij de manier hoe ze David probeerde te verleiden en dat ook nog eens op een begripvolle en sympathieke manier. Verder vond ik het leuk om Dina Spybey-Waters (in de rol Abby, die de zus is van Elizabeth), met haar aparte hoge stem, en Donal Logue (in de rol van Jack, die de vriend is van David) weer eens terug te zien.

Al met al een leuke en vermakelijke Komedie / Romantiek film om eens gezien te hebben en dan vooral vanwege de leuke samenwerking tussen de hoofdrolspelers Reese Witherspoon en Mark Ruffalo.

avatar van john mcclane 2
typische chick flick in mijn ogen.( tja rom/com liegt er niet om)
Maar dat kan een aanrader zijn.

Leuk, leuk en nog eens leuk. Deze film kijkt heerlijk weg. Leuk verhaal en een hele leuke Reese Witherspoon. Met een betere tegenspeler was de score nog hoger geweest.

avatar van IH88
“I shouldn't be seeing a little blonde control freak.”

Een film die wordt gered door de chemie tussen Ruffalo en Witherspoon. De dialogen zijn sterk en het knettert tussen beide. Je moet wel open staan voor een spirituele film en het verhaal heeft voor de rest weinig om het lijf. Er zit genoeg humor in en vooral het feit dat alleen Ruffalo 'geest' Witherspoon kan zien levert aardige situaties op. Het einde is voorspelbaar, maar het wordt leuk aangepakt.