Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.410.600)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vrijdag 20 februari in één bioscoop (Woerden)
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
RoD
-
- 32 berichten
- 770 stemmen
Voor een film die niet in mijn genre ligt vind ik dit een hele goede film.. een 4
Phil Leotardo
-
- 234 berichten
- 78 stemmen
Kijk maar eens een aflevering Gilmore Girls en zie hoeveel daar weggelaten moet worden omdat het simpelweg te snel gaat.
En ja, ik mag idd wel beter betaald worden
Ik begrijp dat ook wel. Ikzelf zet bij het kijken van DVD's de ondertiteling altijd uit en op tv lees ik het niet. Omdat inderdaad vaak teveel dingen weggelaten worden of gewoon verkeerd vertaald worden soms! Meest grappige vertaling ooit was op de Casino (regio 2) DVD waar "cocksuckers" als "vogelpijpers" werd vertaald. Die vertaler had het woord cock (waarschijnlijk van peacock ofzo) en sucker uit elkaar getrokken en er 1 woord weer van gemaakt ofzo. Echt hilarisch !
Cocksucker betekent gewoon lulzuiger of iets in die trant
Veel grappen bijvoorbeeld zijn door de vertaling niet meer grappig of komen verkeerd over. Daarom adviseer ik mensen om zoveel mogelijk proberen de film in het Engels te volgen, is beter voor je Engels en je gaat films beter begrijpen. Ikzelf koop bijna alleen maar regio 1 DVD's waarop geen Nederlandse ondertiteling zit. Is ook nog eens beeldvervuiling. Op mijn Centraal Examen had ik een 9 voor mijn examen dus misschien dat ik daarom wat makkelijker zonder ondertiteling kan. Maar goed ik ga een beetje offtopic, ik lijk wel een vertegenwoordiging van de bond tegen (film)ondertiteling. Oja Gilmore Girls ken ik niet maar aan de titel te zien wil ik dat graag zo houden 
Tanja83
-
- 91 berichten
- 174 stemmen
haha *schaam*
"I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."
Tanja83
-
- 91 berichten
- 174 stemmen
Flipman
-
- 7114 berichten
- 1145 stemmen
Laatst voor 't eerst gezien, nu snap ik waarom ie zo hoog in de Top-250 (en af en toe zelfs op één) staat
!
De meest Meesterlijke Film die ik de Afgelopen Tijd heb gezien
!
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Laatst voor 't eerst gezien, nu snap ik waarom ie zo hoog in de Top-250 (en af en toe zelfs op één)staat
!
De meest Meesterlijke Film die ik de Afgelopen Tijd heb gezien
!
Nog iemand die het Licht heeft gezien!!
.
Flipman
-
- 7114 berichten
- 1145 stemmen
Hèhè
!
Eigenlijk zit dat nog niet eens zo ver van de waarheid af en eigenlijk heb je gewoon gelijk! Misschien is dit wel de beste film die de jaren negentig hebben voortgebracht, serieus
!
Henkkkk
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Kan iemand mij vertellen waarom moordenaars in Amerikaanse films altijd zo overdreven cool/relaxed zijn? Een beetje hartslagverhogende spanning moet zo'n schietpartij toch wel met zich meebrengen? Dit is toch niet realistisch meer, of ligt het aan mij?
De zogenaamde fenomenale diaglogen vind ik overigens maar dom geneuzel en gezever dat eerder past bij de gemiddelde huisvrouw dan bij een stel 'coole' gangsters. De diepgang ontgaat me volledig, maar ook dat zal wel aan mij liggen.....
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Kan iemand mij vertellen waarom moordenaars in Amerikaanse films altijd zo overdreven cool/relaxed zijn?
N.W.
-
- 18 berichten
- 21 stemmen
echt een van de beste films die ik gezien heb met echte top acteurs zeker samuel l jackson :'oh sorry did I brake your concentration' 5 sterren
Phil Leotardo
-
- 234 berichten
- 78 stemmen
Het is lang niet altijd zo in films maar ja films zijn vaak geen afbeelding van de werkelijkheid. Dat maakt films juist zo leuk vaak. Huurmoordenaars zullen bij hun zoveelste klus niet meer zo zenuwachtig/gespannen zijn als bij hun eerste klas. Misschien verklaart dit een beetje de coolheid van John Travolta en Samuel L. Jackson 
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
Kan iemand mij vertellen waarom moordenaars in Amerikaanse films altijd zo overdreven cool/relaxed zijn? Een beetje hartslagverhogende spanning moet zo'n schietpartij toch wel met zich meebrengen? Dit is toch niet realistisch meer, of ligt het aan mij?
De zogenaamde fenomenale diaglogen vind ik overigens maar dom geneuzel en gezever dat eerder past bij de gemiddelde huisvrouw dan bij een stel 'coole' gangsters. De diepgang ontgaat me volledig, maar ook dat zal wel aan mij liggen.....
Huurmoordenaars kennen geen gevoel, zenuwen niks nada nakkes.....wat betreft moorden dan he...anders tja waarom ben je huurmoordenaar....
argus
-
- 365 berichten
- 1182 stemmen
De film viel mij een beetje tegen. Ik zie hem nu voor de tweede keer. Ik heb hier en daar wat gelezen over goede dialogen en de 'nouveau'-style van benaderen van het item 'misdaadfilm' door Tarantino, zonder al te veel bloed en actie, maar met meer diepgang en intelligentie. Nou dat kan best kloppen want pas na zo'n 40 á 43 minuten gebeurt er voor het eerst wat : de vrouw van Wallace (Mia) neemt een overdosis, dan moet je tenslotte wachten tot ongeveer 1uur 28 minuten voordat er weer iets gebeurt. Is het de bedoeling dat wanneer een film in een bepaalde verhaalstructuur is gegoten de beelden/actie/dialogen dan ook boeiender worden? Die dialoog in het begin bijvoorbeeld over die voetmassage vond ik vrij slaapverwekkend. Dan denk ik je dat die dialoog eindelijk eens is opgehouden en dan gaan ze toch weer verder. En zo zijn er meer suffe 'soap-reality' dialogen. En andere 'dialogen' die zowel in het begin als op het eind te zien zijn hebben eigenlijk meer weg van monologen, anders kan ik het niet uitleggen. En dan bedoel ik vooral die met dat gezwam van de ene gangster over Ezechiël. Één richtingsverkeer is het dan. Als die dan wat originele gangster vocabulaire zou hebben gebruikt, dan had ik het misschien wat grappiger gevonden. Tarantino zou daar toch wat beters op hebben kunnen verzinnen. Nu is het van die zwaar irritant Amerikaans, tegen de cristianity-moet-of-ik-schiet-sfeer aanleunend, taalgebruik geworden. En dat was wel jammer. Ik denk dat George Bush, als hij de film weer eens onder ogen krijgt er met veel plezier en aanhankelijkheid naar zal hebben zitten kijken. Misschien heeft hij wel inspiratie opgedaan met deze film. Het zou me niet verbazen. Nochtans ik vond het merendeel van de acteurs en actrices best wel goed spelen. Bij elkaar genomen toch te veel saaie momenten in deze film. 2½
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
De film viel mij een beetje tegen. Ik zie hem nu voor de tweede keer. Ik heb hier en daar wat gelezen over goede dialogen en de 'nouveau'-style van benaderen van het item 'misdaadfilm' door Tarantino, zonder al te veel bloed en actie, maar met meer diepgang en intelligentie. Nou dat kan best kloppen want pas na zo'n 40 á 43 minuten gebeurt er voor het eerst wat : de vrouw van Wallace (Mia) neemt een overdosis, dan moet je tenslotte wachten tot ongeveer 1uur 28 minuten voordat er weer iets gebeurt. Is het de bedoeling dat wanneer een film in een bepaalde verhaalstructuur is gegoten de beelden/actie/dialogen dan ook boeiender worden? Die dialoog in het begin bijvoorbeeld over die voetmassage vond ik vrij slaapverwekkend. Dan denk ik je dat die dialoog eindelijk eens is opgehouden en dan gaan ze toch weer verder. En zo zijn er meer suffe 'soap-reality' dialogen. En andere 'dialogen' die zowel in het begin als op het eind te zien zijn hebben eigenlijk meer weg van monologen, anders kan ik het niet uitleggen. En dan bedoel ik vooral die met dat gezwam van de ene gangster over Ezechiël. Één richtingsverkeer is het dan. Als die dan wat originele gangster vocabulaire zou hebben gebruikt, dan had ik het misschien wat grappiger gevonden. Tarantino zou daar toch wat beters op hebben kunnen verzinnen. Nu is het van die zwaar irritant Amerikaans, tegen de cristianity-moet-of-ik-schiet-sfeer aanleunend, taalgebruik geworden. En dat was wel jammer. Ik denk dat George Bush, als hij de film weer eens onder ogen krijgt er met veel plezier en aanhankelijkheid naar zal hebben zitten kijken. Misschien heeft hij wel inspiratie opgedaan met deze film. Het zou me niet verbazen. Nochtans ik vond het merendeel van de acteurs en actrices best wel goed spelen. Bij elkaar genomen toch te veel saaie momenten in deze film. 2½
Jij hebt heel de film niet begrepen..
argus
-
- 365 berichten
- 1182 stemmen
Jij hebt heel de film niet begrepen..
Er viel vrij weinig aan de film te begrijpen. Een film interpreteren kun je doen zoals jezelf wilt. Zo doe ik ook. Een film kan je door meerdere ogen zien, dus kan je hem ook op meerdere manieren interpreteren. Op de manier zoals ik hem boven interpreteerde is de film in zijn totaliteit vrij saai te noemen. Maar ieder zijn eigen interpretatie.
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
Geweldig juist! Het gaat inderdaad nergens over, maar als je zo droog kunt zijn, om precies op tijd 'ff een moordje' te plegen en dan nog even over een massage gaat praten...hoe leuk, hoe droog juist.. 
argus
-
- 365 berichten
- 1182 stemmen
Geweldig juist! Het gaat inderdaad nergens over, maar als je zo droog kunt zijn, om precies op tijd 'ff een moordje' te plegen en dan nog even over een massage gaat praten...hoe leuk, hoe droog juist.. 
Daar moet je van houden denk ik. Ik vind het over het algemeen een vrij saai soort grappen, maar dat had ik boven al uitgelegd.:|
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
Daar moet van houden denk ik.
Ok dat is misschien wel waar..:)
Henkkkk
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
En zo zijn er meer suffe 'soap-reality' dialogen. Vooral dat gezwam van de ene gangster over Ezechiël. Bij elkaar genomen toch te veel saaie momenten in deze film.
Helemaal mee eens, de oninteressante mono-/dialogen in combinatie met de overdreven relaxte, moordende gangsters (à la James Bond?) zorgen ervoor dat het verhaal totaal ongeloofwaardig wordt. En dan worden diverse scènes nog herhaald ook. 
Nu snap ik wel dat een film niet altijd realistisch hoeft te zijn, maar in dit geval zijn de humor en mono-/dialogen niet van een dergelijk niveau dat ze de film kunnen dragen. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat de aktiefilmkijkers die nog nooit een boek gelezen hebben de mono-/dialogen best intelligent vinden.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Hey manneke! Bedankt he! Die dialogen klinken vloeiend in de oren en zijn derhalve intelligent geschreven. Inhoudelijk kunnen ze natuurlijk niet tippen aan de gemiddelde Bergman-film natuurlijk, maar dat verwacht dan ook niemand in een Tarantino-flick. Ik heb wel eens een paar boeken over scripts gelezen en ik kon er min of meer uit op maken dat dialogen een bepaald vloeiend ritme moeten hebben om fantastisch te klinken. De dialogen uit Pulp Fiction hebben dan ook zo'n bepaalde 'flow' en zijn derhalve knap geschreven vind ik. En ik ben niet echt een actieliefhebber....
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
Helemaal mee eens, de oninteressante mono-/dialogen in combinatie met de overdreven relaxte, moordende gangsters (à la James Bond?) zorgen ervoor dat het verhaal totaal ongeloofwaardig wordt. En dan worden diverse scènes nog herhaald ook. 
Nu snap ik wel dat een film niet altijd realistisch hoeft te zijn, maar in dit geval zijn de humor en mono-/dialogen niet van een dergelijk niveau dat ze de film kunnen dragen. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat de aktiefilmkijkers die nog nooit een boek gelezen hebben de mono-/dialogen best intelligent vinden.
Een doorgewinterde huurmoordenaar doet zijn werk relaxed..
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Ik begrijp argus wel in zijn kritiek dat bepaalde dialogen (de voetmassage, de Ezechiël-preek) bij herziening saai worden.
Ik vond de film super, maar bij herziening waren het ook bij mij de eerste scènes die opvielen in de zin van “dit hebben we nu al gehad”.
Maar toch blijf ik ze onvermijdelijk vinden in het verhaal : de voetmassage bijvoorbeeld versterkt de mythe rond Wallace en de onverschilligheid van de gangsters omtrent hun feitelijke opdracht. Waardoor onrechtstreeks een constante dreiging tijdens de gehele film blijft hangen.
Henkkkk
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Een doorgewinterde huurmoordenaar doet zijn werk relaxed..
Geloof jij het? Ik niet.
Als hij dan echt zo doorgewinterd is waarom gaat hij dan op de wc een boekje lezen en laat hij zijn wapen op het aanrecht liggen? OK, het is wel humor, maar niet echt professioneel...
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Er is nog een verschil tussen onverschillig (meedogenloos) en professioneel. Maar akkoord, doorgewinterd is hier het juiste woord niet.
HiLL
-
- 482 berichten
- 1021 stemmen
Geloof jij het? Ik niet.
Als hij dan echt zo doorgewinterd is waarom gaat hij dan op de wc een boekje lezen en laat hij zijn wapen op het aanrecht liggen? OK, het is wel humor, maar niet echt professioneel...
Ok ok dat is misschien zo, maar ook een huurmoordenaar wil wel eens lekker kunnen schijten, zonder daarbij nu een grote gun naast zich te hebben in een kleine ruimte.
denk ik..
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.











