• 8.224.708 stemmen

banner

The Last Mercenary (2021)

Actie / Komedie | 110 minuten

Met onder meer: Jean-Claude Van Damme, Eric Judor en Miou-Miou

Oorspronkelijke taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Last Mercenary

"The daddy of all secret agents."

Een mysterieuze voormalig geheim agent moet terugkeren naar Frankrijk wanneer zijn zoon wordt beschuldigd van wapen- en drugshandel. De zoon is echter tegen wil en dank betrokken geraakt bij een maffia-operatie, waardoor de voormalig geheim agent zijn onschuld moet zien te bewijzen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Simyon Novak

Ministre Sivardière

avatar van DiDa

DiDa

De eerste Netflix productie van Van Damme. Tot nu toe zijn zijn Franse films allemaal prima. Ben benieuwd.

Ben benieuwd

avatar van DiDa

DiDa

Prima toch! Eindelijk weer eens een vrolijke en gemotiveerde Van Damme.

Nog twee dagen

kappeuter (crew films)

Haha, die JCVD. De man is 60 jaar, maar blijkbaar kan hij zijn kunstjes nog steeds doen. Hij heeft alvast een Franse bejaardenpet op gedaan, dat wel.

scorsese

Aardige film waarin een voormalig geheim agent zijn anonimiteit moet opgeven als zijn zoon in de problemen komt. Het begin van deze actie-komedie is wat rommelig gebracht. Lekker overdreven allemaal, alhoewel de humor soms aan de flauwe kant is. Jean-Claude Van Damme is best vermakelijk in een licht-komische rol. Maar gelukkig mag hij ook nog wat klappen uitdelen wat een prima vechtscene oplevert in een zwembad. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van davidov

davidov

Wat doet die 3e foto met de 2 trucks op deze pagina?

Heb de film (nog) niet gezien, maar die foto komt uit een reclame voor Volvo vrachtwagens, daar ben ik 100% zeker van.

avatar van schumacher

schumacher

Mja, slappe hap hoor.

Ben enorme JCVD fan maar dit, njah, dit is het toch niet hoor. 1 van zijn minste films ooit.

Komedie? Ik heb 2-3 keer voor 2 sec haha gedaan en dat was het.

Het Frans vind ik echt een kaktaal om naar te luisteren. (Op wat uitzonderingen na).

Het heeft ook allemaal weinig om het lijf.

De grote fout ligt bij de cast, Van Damme is het probleem niet, het zijn de andere acteurs die ik maar niks vond en deze film naar beneden trokken.

Ook de (weinige) vechtscenes vond ik vaak niet goed in beeld gebracht, als je dat bv vergelijkt met Hard Target en Kickboxer enz... daar is dat steengoed in beeld gebracht.

1 scene tegen die vrouwen was funny.

Conclusie: Komedie was zwak, aktie was er ook niet veel en werd vaak niet goed in beeld gebracht en liever in het Engels met wat betere acteurs en een leuker verhaal.

Teleurgesteld deze film.

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou ook weer gezien erg slap allemaal weinig actie meer comedy maar toch leuk om te kijken, oordeel zelf !

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Aardig om even weg te kijken. Soms beetje Louis de Funest achtig, echt Frans dus

Q Jones

Helaas niet het spektakel waar ik op had gehoopt van een Van Damme/ Netflix original.

Het is allemaal te flauw en te kinderachtig. De cast buiten Van Damme is hooguit irritant en belabberd. Het verhaal is niet boeiend en het duurt met 110 min ook te lang.

Toch 2,5 * tja ik heb me wel redelijk vermaakt. Van Damme doet het echt goed zijn Franse films zijn beter dan zijn laatste Engelstalige. Van Damme steelt in elke scène de show. Als hij iets meer naar de voorgrond trad was het nog een leukere film geweest.

Ik hoop dat de volgende Van Damme weer wat grauwer wordt net als the Bouncer. Of doe maar een vervolg op Jean Claude Van Johnson.

Deze film toch een gemiste kans.

avatar van krosnicky

krosnicky

Prima actie /Komedie Die we niet zo gewoon zijn van JCVD maar enorm vermakelijk prima actie geslaagde humor JCVD mag best meer zoon films maken. Ik zou zeggen 1 van de betere films die hij in de laatste 20 jaar gemaakt heeft

avatar van Brabants

Brabants

• 1930 berichten

The Last Mercenary een film met mijn jeugdheld JCVD. Dit is de eerste en hopelijk de laatste keer dat ik een film met JCVD met moeite heb afgekeken. Dit is een film met een zeer mager verhaal, zeer flauwe humor gevuld met zeer flauwe typetjes. Zeer gauw vergeten deze pulp, man o man toch.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Nie best. Soms grappig, paar aardige verwijzingen naar z'n oude films, maar poeh...

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Oh oh oh, Jean-Claude.

Ik heb de man hoog zitten. In tegenstelling tot veel andere actiehelden (zoals Steven Seagal en Bruce Willis) blijft hij zichzelf namelijk opnieuw uitvinden, niet zelden met gedurfde keuzes.

Na zijn succes in de late jaren 80 en vroege jaren 90 met onder meer het onvergetelijke Bloodsport, Universal Soldier en Timecop, was Street Fighter de eerste uit een lange reeks flops (en een periode van drugsgebruik). Met het abominabele The Quest uit 1996 reed zijn carrière ogenschijnlijk definitief van de klif (en sleepte Roger Moore aan zijn haren mee de diepte in).

Maar tegen alle verwachting in, luidde Wake of Death (2004) een wederopstanding in. In die film zie je Jean Claude voor het eerst huilen. Daarna volgde het alleraardigste JCVD (2008), waarin hij zichzelf speelt en we samen met hem terugkijken op zijn leven en carrière. Het hoogtepunt tot nu toe, is de briljante keuze om de rol van buitengewoon boosaardige slechterik op zich te nemen in The Expendables 2 (2012).

Dat Van Damme niet vies is van wat zelfreflectie zien we in de serie Van Johnson. Hier speelt hij wederom zichzelf, maar dan een parodie (die serie moet ik nog zien).

Wat verwachten we dan van The Last Mercenary? Nou, heel wat. De trailer belooft een vrolijke film. En het is Frans. Dan denk ik al snel aan Luc Besson. Of de nieuwe hitserie op Netflix met Omar Sy: Lupin.

Een verwachting die je na een half uur drastisch moet bijstellen. Het is meer Louis de Funès op zijn allerslechtst. Dat vond ik hilarisch toen ik een jaar of 10 was. Nu, krap 30 jaar later... not so much.

De film wil luchtig van toon zijn, maar schiet finaal door naar het kinderachtige. De bijrollen zijn allemaal domme karikaturen, de ene nog irritanter dan de andere.

Het dieptepunt is de Paul Giamatti-esque ambtenaar. Als je dacht dat het niet triester kon dan een scooter-rit in zijn onderbroek (uiteraard een wit, seksloos Mr. Bean model), denk dan opnieuw. Op zeker moment kan hij niet meer praten omdat zijn tong uit zijn mond hangt, wat vervolgens zo lang doorgaat dat het ronduit ongemakkelijk wordt om naar te kijken.

Onderbroekenlol dus - letterlijk.

Een schurk die de film Scarface adoreert, wist nog wel een glimlach op mijn gezicht te krijgen, al is dat vooral door de herkenbaarheid en de muziek ("Push it to the limit"). Zelfs het palmbomenbehang meende ik te herkennen van het kantoor van "Lopez Motors".

Op de openingsscène en een plichtmatige car chase na, doet Jean Claude van Damme ook amper iets noemenswaardigs. Tijdens een gevecht in een WC probeert hij iets van zijn oude glorie te laten zien, maar de choreografie en regie zijn zo futloos en ongeïnspireerd dat het niet uit de verf komt (voor een intens pleegevecht moet je Unleashed kijken, of Mission: Impossible - Fallout). Jean-Claude is vooral bezig met veel te dicht bij de camera te komen, zodat je ziet hoe oud hij is.

Sylvester Stallone is 75 en heeft het gezicht van een leeggelopen, platgedrukte voetbal, maar ziet er desondanks beter uit dan Jean-Claude. En waar Sly zichzelf voor elke film nog even oppompt, heeft JCVD duidelijk geen zin gehad om in de gym een tandje bij te zetten want zijn vel hangt maar slap om zijn doorleefde lijf.

Tegen het einde van de film loopt Jean-Claude langs een filmposter van het voornoemde Bloodsport en zegt: "dat is pas een man". Deze speelse knipoog annex meta-grap komt niet over en resulteert vooral in een vreemd moment.

De genadeklap voor de film is een obligatoire twist in het verhaal die totaal niet werkt omdat je niks hebt met de betrokken personages. Nee, niet best deze film. Jean-Claude kan prima overweg met comedy denk ik, maar liever niet weer een Franse. Het is veel te flauw.

2 sterren

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

davidov schreef:

Wat doet die 3e foto met de 2 trucks op deze pagina?

Klopt. Zie Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme (Live Test) - YouTube

Je kunt beter die commercial 100x kijken dan deze film, trouwens.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Geen beste film maar er zitten wel wat leuke stukken in. De actiescène in de game room moest ik wel hard om lachen.

Prima vermaak.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

JCVD kiest zoals de meeste van de Expendables-generatie voor humor en zelfspot. De man is ook al 60 jaar, dus voluit voor de actie is niet evident. En toch laat Van Damme af en toe zien dat hij nog niet helemaal afgeschreven is. De humor is typisch Frans en doet wat denken aan de Taxi-franchise, al werkt het in deze film niet altijd even goed. Het is toch wat een rommeltje met af en toe een leuke scène. Op zich wel geamuseerd, JCVD heeft slechtere films gemaakt. Maar ook wel een reeks betere dan dit.

avatar van Rietkerk1978

Rietkerk1978

Begin ging nog wel maar poehh...zo vermoeiend, vervelende acteurs ook. JcvD blijft een held maar wat een kut film...laatste 3 kwartier doorspoelend met moeite afgekeken!

avatar van TronMan

TronMan

Zolang onze held, van Damme' in beeld is het best aardig, het nadeel is, dat die andere mede spelers 'zum kotsen' zijn. Wat een irritante acteurs zitten hierin, afschuwelijk. Dan is er ook nog humor, maar dit is zo onleuk en kinds, dat je vanzelf wil gaan doorspoelen (de film) .

Dat hele netflix begint echt een soort 'netniks' te worden.