ad

Met onder meer: Jean-Claude Van Damme, Mia Sara en Ron Silver

Releasedatum: 15 september 1994

• Videoland Bekijk via Videoland

Over Timecop

"Turn back the clock and you're history."

In de nabije toekomst is het mogelijk om door de tijd te reizen, wat nieuwe mogelijkheden biedt voor criminelen. De overheid stelt een speciale politie-eenheid in om te zorgen dat de nieuwe technologie niet misbruikt wordt. Max Walker, één van deze timecops, ontdekt dat een corrupte politicus het tijdreizen gebruikt om zijn kansen op het presidentschap te vergroten.

imageimageimageimage

SENGOK

Reinbo moet snel Hard Target (John Woo) gaan kijken. In mijn ogen de beste JCVD-film.

avatar van Reinbo

Reinbo

2 keer gezien. Een van John Woo's zwakste films. Van Damme ziet er niet uit.....

jipt

Fijne actiefilm, verdient een remake, maar dan met Arnold i.vp. Jean-Claude.

Hulpje van de bad-guy met fout kapsel inclusief oorbellen was geniaal.

dikke 3,5*

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Arnold kan geen split in de keuken

jipt

Daar zit wat in Vind die splits van JCVD een beetje eng, krijg er jeuk van aan mn ballen.

bierbak

Ja die splits en high kicks maken het toch wel een typische Van Damme film. Vind verder ook wel dat hij past in dit plot. Had deze niet echt met iemand anders willen zien.

jipt

Had hier wel graag Arnie in willen zien, vooral een oude en een jonge Arnold lijkt me geweldig in één film. Hij kan de one-liners ook beter neerzetten. Had dan niveau Total Recall kunnen worden, alhoewel die nog stukken beter is.

Maar over het algemeen is JCVD hier prima op z'n plek. Ik ga z.s.m. eens Double Team kijken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik had hier toch wel wat meer van verwacht en je moet er ook van houden, dit is niet echt mijn ding, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

• 1999 stemmen

Leuke actie film. Niet echt een beste bad guy. Verder gewoon lekker kijken.

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Timothyvdmeer schreef:

Leuke actie film. Niet echt een beste bad gay. Verder gewoon lekker kijken.

Kun je dan ook even een voorbeeld geven van een good gay?

JacoBaco schreef:

Kun je dan ook even een voorbeeld geven van een good gay?

ai gelijk even wijzigen tnx. Nou neem de nieuwe bad Guy in Skyfall haha. Geweldige rol.

avatar van JacoBaco

JacoBaco

En nu staat er bij Skyfall weer bad buy.

JacoBaco schreef:

En nu staat er bij Skyfall weer bad buy.

Pff i need Coffee

avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

By far de beste JCVD film tot nu toe,heel lang vond ik Sudden Death een van zijn beste maar is nu overgedragen aan Timecop,natuurlijk moet je de film niet al te serieus nemen maar de setting is voor mij altijd top,time travel en sci-fi..just love it!. Waar Back to the future meets Blade Runner en Minority Report met een cliché verhaaltje dat nog doet denken aan the 6th day (met Arnie) zelf had ik deze film ook graag liever gezien met Arnie maar Jeanke doet het voor mij perfect,vooral de 'oudere' type vond ik er cool uitzien .

Echt een aanrader voor een avondje

avatar van timburton

timburton

Ah, vergeten te stemmen voor deze film. Niet voor niets, natuurlijk. Zelden zo'n slechte acteerprestaties, regiewerk en verhaaltechniek samen gezien in een film. Gelukkig zorgt het knuddewerk wel voor hilariteit. Ik heb het gevoel dat de film zich niet altijd even serieus neemt en dat zorgt voor minder tenenkrommende situaties. En, ja, het mag dan allemaal normaal zijn voor de smakeloze jaren '80, maar muziekkeuze en mode is om van te braken in Timecop. Moet zeggen dat ik me toch nog heb vermaakt die avond. Vooral van de scène waar onze held een split maakt in de keuken om het vloeibare gevaar te ontwijken kreeg ik geen genoeg. Met een goed humeur kan dit een geweldig komische film zijn, met een slechter humeur adviseer ik toch deze b-film links te laten liggen.

avatar van jippie2010

jippie2010

Ach, in zijn tijd en in zijn genre nog niet eens zo slecht.

Een krappe voldoende: *3.0

scorsese

Matige film over een agent die het mogelijke tijdreizen in de gaten moet houden. Een leuk gegeven voor een actie-sciencefictionfilm, echter wordt er op geen enkele manier een eventuele verklaring gegeven voor de gebruikelijke paradoxen die gepaard gaan met tijdreizen. Ook kent de film wat opstartproblemen. Desondanks nog redelijk vermakelijk.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Herzien. Of dit de beste Van Damme is durf ik te betwijfelen, maar in ieder geval is het één van zijn betere. Een alleraardigst verhaaltje (wat niet helemaal klopt) zorgt er in dit geval voor dat het weer niet zo'n 13 in een dozijn Van Damme wordt en dat is denk ik ook de reden dat de meeste mensen deze film als zijn beste zien. Ron Silver (R.I.P.) heeft ook een perfecte kop om een badguy te spelen en heeft ook nog een paar (onbedoelde) komische momenten in de film. Voor zowel de Van Damme fans als de haters is dit absoluut een aanrader.

avatar van stevebravo

stevebravo

eigenlijk best een matige film..

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Redelijke film met JCVD, heb hem erger gezien. Film heeft een leuk verhaal en redelijk goede actie maar daar blijft het dan ook bij. het vermaak is daar en de film is voor herhaling vatbaar wat pleit voor de film. 3** maar meer ook echt niet.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

JCVD in een gezellige actiefilm. Zo eentje van verstand op nul en genieten van de good guy die de bad guy aframmelt en dan met het meisje gaat lopen. Deze Timecop past perfect in dat rijtje. Het is best wel leuk om zien met een toch wel ietwat onderhouden verhaal en JCVD die blijkbaar fysiek in vorm is. Erger je niet over eventueel fouten met het tijdreizen, het accent ligt op de vechtscènes. Meer moet dat niet zijn.

avatar van Metalfist

Metalfist

I guess I should have told him to freeze

Ik was de Timecop reeks van Dark Horse Comics al wel eens vaker tegen gekomen, maar ik wist eigenlijk niet of er eerst de film was of eerst de comics. Een paar minuten zoeken op het internet bewees dat de comics er eerst waren en aangezien ik altijd wel te vinden ben voor comicverfilmingen, kon ik dit natuurlijk moeilijk laten schieten. Bovendien leek alles er ook nog eens op te wijzen dat de film over tijdreizen ging gaan, toch wel één van mijn favoriete onderwerpen, dus was ik helemaal verkocht.

Ik zal waarschijnlijk teveel hebben verwacht, want Timecop is toch serieus tegen gevallen. Oké, misschien is het verkeerd om bij dit soort films dieper in te gaan op de technische mogelijkheden van het tijdreizen, maar Mark Verheiden (die het screenplay schreef en ook samen met Mike Richardson verantwoordelijk was voor de comics) gaat al vanaf de eerste minuten de mist in. En hetgeen dat overblijft is een nogal standaard actiefilmpje waar een flik terug de tijd in moet om zijn vrouw te redden. Daar kan ik op zich nog mee leven, maar het is vooral het einde dat me op den duur begon te irriteren. Wat het nut van dat enorme Victoriaanse huis is, is me sowieso al een raadsel, zeker wanneer Walker eens met zijn futuristische auto aankomt, maar de climax vervalt al snel in een onoverzichtelijk en slecht belicht catch me if you can op het dak.

Er zijn zo van die acteurs die je opeens in alles lijkt tegen te komen dat je kijkt en Ron Silver is er daar één van. Ik vond hem al de zwakste schakel in Blind Side, maar ook hier straalt hij werkelijk geen enkele dreiging uit. Dit soort films moet het toch vooral hebben van een charismatische slechterik en Silver is dat niet. Van Damme was blijkbaar in de jaren '90 nog altijd fan van een nektapijt dus dat is sowieso al wel grappig. Hij lacht ook nog eens onder andere met zijn eigen Engels en blijft toch altijd een leuke vibe uitstralen. Overduidelijk niet de beste acteur die er is, maar voor dit soort rollen wel geknipt. De mooie Mia Sara heeft nog een kleine bijrol als de vriendin van Van Damme, maar stelt voor de rest niet al te veel voor.

Goh, het grote probleem met Timecop is dat de film eigenlijk met haken en ogen aan elkaar hangt. Het concept heeft best wel wat interessante uitgangspunten, maar wordt al snel vergald vanwege een aantal vreemde acties en het einde is de druppel. Enkel voor de Van Damme completist lijkt me.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Na een stuk of tien keer te hebben gezien vermaak ik me er nog steeds mee. Het is wel een jeugdsentiment van me, maar dat maakt het vermaak er niet minder om. Van Damme zet zijn rol redelijk neer, dit soort rollen zijn wat mij betreft wel aan hem besteed, en ook Ron Silver is hierin zo slecht nog niet. De actie vermaakt, het verhaal is aardig en de film kijkt goed weg.

avatar van des1

des1

Aardige film, waar verhaaltechnisch geen zak mis mee is (in tegenstelling tot wat de VK schrijft) en die zelfs de flair van een Philip K. Dick verfilming had kunnen hebben, ware het niet dat de film wat gehandicapped is door het houterige spel van Van Damme (die ook de humor van een Schwarzenegger bijv. ontbeert) en de nadruk op de martial arts. Dat neemt m.i. altijd juist spanning weg in plaats van dat het dat toevoegt. Simpelweg omdat Van Damme altijd wint.

avatar van Thomas83

Thomas83

Van Dammes beste? Absoluut niet. Kickboxer en Bloodsport zijn sowieso al een stuk beter. In zulke films is hij ook gewoon echt op zijn plaats. Heel veel ruimte om zijn vechtkunsten te tonen en een simpel concept. Het voelt toch een beetje willekeurig en vreemd om Van Damme hier te zien knokken en spelen met vuur en explosies in een film die verder een wat futuristische setting kent. Alsof hij zelf in de verkeerde tijd is beland.

Verder is dit ook gewoon echt een beetje een B-film natuurlijk. De aanwezigheid van Van Damme als acterende hoofdpersoon geeft zo'n film al een beetje die uitstraling, en ook voor de rest is bijna alles wel wat amateuristisch en klungelig uitgewerkt. Naar goed gebruik bij tijdreisfilms klopt er ook niet zoveel van het hele verhaal. En gek genoeg lijken zelfs wat mensen die voor TEC werken het hele concept van tijdreizen niet te bevatten.

De heel slechte humor is vaak een echte bron van vermaak, maar doet tegelijkertijd de kwaliteit van de film ook niet echt goed. Het is er allemaal wel echt een beetje overheen. De special-effects vond ik eigenlijk nog enorm meevallen voor die tijd, op de heel slechte effecten wanneer de twee McCombs met elkaar in aanraking komen na. Voor die anderhalf uur best onderhoudend, maar echt geen goede film. 2.5*.

avatar van des1

des1

Vanavond weer op TV. Als er twee SF films zijn die zich qua thematiek lenen voor een remake of deel 2, dan zijn het WestWorld (herinner je je Yul Brynner als Terminator avant la lettre?) en Time Cop.

avatar van PEN15

PEN15

Never interrupt me when I'm talking to myself.

Dat was de leukste uitdrukking naast vele zwakke als that's gonna hurt of don't stick your head out of the window. Is dat alleen maar leuk omdat Ven Dem het zegt of.. want ik heb nogal het idee dat het cijfer zo hoog is door sympathie voor the muscles from Brussels. Als verhaal was het tergend oninteressant en werd er veel te weinig gedaan met het tijdreizen en toekomstbeeld. Ja er waren twee korte shots in de Geconfedereerde Staten en NYC 1929 (als je goed keek zag je dat het VC/BC/CA was.) en verder alleen een studio met wat onovertuigende apparatuur.. daar fop je mij niet mee, zo zag ik het verschil amper tussen 1994 en "2004". Ven Dem kan als geen ander van die fantastisch mooie trappen uitdelen en die spagaat op het aanrecht was schitterend, maar dat redt de film echt niet voor mij. En waar hebben dit allemaal eens eerder gezien? Actiehelden als police force in de toekomst. Eh demolition man? Een afbraakfilm was dat zeker, dat moet gewoon een komische lachfilm zijn net zoals Jason X. En per toeval dat ik alle drie bij elkaar breng, want ook daar worden bevroren lichaamsdelen kapotgeslagen. Zie de aflevering van de Myth Busters die dit fabeltje hebben ontkracht. Het is onmogelijk. En dat einde was bijna identiek aan Hellraiser Hell on Earth!! Wat betreft de wat is de beste JCVD-film discussie. Ik ben er toch zeker van dat er betere met hem zijn. Bloodsport, Kickboxer en Universal Soldier bv.

Yuri van Gelder zou best als stand-in voor J-C kunnen fungeren.

Als hij ook zijn benen had getraind was het geen gek idee geweest.

avatar van ChrisM

ChrisM

Meer dan amusante Van Damme film, de casting voor deze film is meer dan geslaagd.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Filmpje die 15 jaar terug nog net door kon voor een guilty pleasure vanwege de vele actie.

Anno 2020 is het een product die op een paar enkele scènes, momenten en grappen na vreselijk onderuit gaat . Dat foute accent van JC, de wijze hoe dat huis ontploft in het begin, het geluid van wapens of die rare auto's, om nog maar te zwijgen van de vele foute grappen en opmerkingen. Slechts Ron Silver is een goede verschijning als de narcistische bad guy.

Timecop was vroeger wellicht een aardige actiefilm, en voor liefhebbers van leeghoofdige actie van een 'cultheld' zal dit nog steeds voldoen. Voor mij echter niet meer.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Leuke sci fi flick met onze Belgische Jean-Claude Van Damme en de mooie Mia Sara.

Natuurlijk kloppen de verhaallijnen nooit helemaal in een film over tijdreizen, alleen vraag ik mij af: als Max zijn jongere zelf en zijn vrouw heeft gered, hoe kan hij dan op het einde terug samen zijn met zijn vrouw in de toekomst. Waar is zijn jongere zelf dan ineens heen?

avatar van robertinho

robertinho

Duke Nukem schreef:

Hij ís dan toch gewoon zijn jongere zelf? Het is niet of er ineens twee Van Dammes zijn in die tijd. Volgens mij ga je er sowieso niet uitkomen als je er echt over na gaat denken, haha.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

robertinho schreef:

Ik denk het ook.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Gemiddeld.

Ik kan zo'n typisch actiefilmpje wel hebben op z'n tijd. De actiesterren van toen, waarbij ik Jean-Claude Van Damme absoluut bij reken, straalden - al dan niet gewild - een soort lompigheid uit, wat geweldig past in dit soort foute films.

Timecop is geen uitzondering op bovenstaande. Van Damme mag met z'n slecht Engels weerom de wereld redden (min of meer). Ook goed dat zijn oudere versie zo'n lelijk nektapijtje heeft waar z'n jongere versie een "modern" kapsel draagt. Het komt het onzingehalte van de film enkel ten goede.

Dat moet ook wel, want het actiegedeelte is niet bijster goed. De actie is vrij mak gechoreografeerd en vaak ook te donker gefilmd. Een film als deze moet het daar wel van hebben, natuurlijk, dus dat is redelijk essentieel. Hetzelfde kan gezegd worden van de slechterik - ook die valt behoorlijk tegen, hetgeen ervoor zorgt dat de film nergens boven de middelmaat uitstijgt.