Street Fighter (1994)

Verenigde Staten / Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Steven E. de Souza
met Jean-Claude Van Damme, Raul Julia en Kylie Minogue

Dictator M. Bison houdt medewerkers van de geallieerde naties gevangen, en het is aan kolonel William F. Guile om zijn manschappen aan te voeren in de strijd tegen de dictator. Chun-Li, Balrog en E. Honda zijn leden van een nieuwscrew die uit zijn om wraak tegen Sagat, een partner van Bison. Ryu en Ken raken verzeild tussen beide kampen. Zangief en Dee Jay proberen in goede aarde te vallen bij Bison, die Dr. Dhalsim ontvoerd heeft om Blanka, en genetische strijder, te maken. Gebaseerd op het spel Street Fighter II.

avatar van comely
Over 10000 jaar zal deze onderschatte film wel gewaardeerd worden, maar dan is het te laat.

LOL

avatar van JacoBaco
comely schreef:

Niet overdrijven, eerder 20000 jaar... Ik waardeerde de film meteen al en nu nog ietsje meer zelfs.

avatar van Vinokourov
Twee lichtpuntjes: Kylie Minogue (wat een babe!) en Blanka (mijn favoriet uit het spel!) had wel een grappig rolletje. Tegelijkertijd hebben helaas vrijwel alle karakters van die rolletjes, waardoor het weliswaar een feest van herkenning is, maar echt veel diepgang heeft deze film natuurlijk niet . Het draait rond Kolonel Guile die het opneemt tegen de slechterik Bison. Het is af en toe bespottelijk wat voor verwikkelingen en dialogen je te verduren krijgt. En dan is het nog extra teleurstellend dat er geen echte epische één-op-één-gevechten zijn, laat staan dat alles afgesloten wordt met een sonic boom.

avatar van FunkStarr
Afgezien van sommige aardige kostuums en decors is het verder vooral droevig. Acteerwerk zullen we het nog niet eens over hebben, maar de film had zo veel beter kunnen zijn. Faalt op bijna ieder vlak. Van Damme schijnt toentertijd wat met Kylie gehad te hebben, en dat is het enige positieve wat hij uit deze rommel heeft gehaald. Ik vond Sagat, Zangief en Bison nog wel ok qua uiterlijk.

avatar van renzoroy
Ik ben altijd wel een van Damme fan geweest en vroeger heb ik street fighter II helemaal gek gespeeld, maar wat is deze film een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende verfilming zeg... Over het algemeen heel slecht acteerwerk, lomp verhaal wat echt helemaal los staat van de "verhaallijn"van de spelserie. Zeker als je dan kijkt naar de eerste verfilming van Mortal Kombat een jaar later die zker wel een aardige verfilming is van de gelijknamige game. De Souza kan het regisseren beter over laten aan anderen en het zelf gewoon blijven houden bij scripts schrijven (Commando, Die Hard e.a.) Enige pluspunt van deze crap is Julia die iedereen van het scherm speelt. Zonde dat dit zijn laatste film is geworden..

avatar van FunkStarr
renzoroy schreef:
Daar is niet veel voor nodig, om de overige cast weg te spelen...

avatar van renzoroy
FunkStarr schreef:
Daar is niet veel voor nodig, om de overige cast weg te spelen...

haha nee inderdaad

Laatste film van de betreurde Raul Julia, en niet bepaald een goede film al is hij wel zeer goed in zijn rol.
Een vergelijking met het game kan ik niet maken daar ik geen gamer ben, en dus kan ik er ook niet over oordelen.
Ik vond het allemaal wat overdreven en vooral slecht geacteerd, op de ene reeds genoemde acteur na.
Van Van Damme heb ik al betere dingen gezien.

avatar van IH88
“All I want to do is rule the world, is that so much to ask?”

Haha, wat een onzinnige film blijft dit toch. Op sommige momenten is Street Fighter nog best vermakelijk, en het is allemaal zo slecht dat je soms met een glimlach naar alle onzin zit te kijken. De acteurs, de dialogen, het kinderachtige verhaal etc. Je zit er soms met plaatsvervangende schaamte naar te kijken. Gelukkig weten de acteurs, met Van Damme en Julia voorop, in wat voor film ze spelen en schmieren ze er lustig op los.

IH88 schreef:
“All I want to do is rule the world, is that so much to ask?”

Ik had het niet beter kunnen omschrijven ik vind het nog bijzonder dat deze film hier op mm evengoed nog bijna 2 sterren krijgt. Ik heb hem een halve ster gegeven want meer is deze film ook niet waard.

avatar van thoyouknow1980
Goede herinnering aan het populaire vechtspel Street fighter
Als je vroeger het spelletje nooit gespeeld hebt zul je hier niet veel aan vinden.
Maar voor de liefhebber is het smullen,zowat alle karakters komen voorbij in deze film.
Ook leuk hoe ze alle vecht moves in de film verwerkt hebben
Verder zit er lekker veel vaart in en is er ook voldoende actie te zien.
Als fan van het spel geef ik lekker een halve ster extra,hoppa