Street Fighter: The Legend of Chun-Li (2009)

Alternatieve titel: Street Fighter: La Légende de Chun-Li

Canada / India / Verenigde Staten / Japan / Thailand
Actie / Avontuur

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Kristin Kreuk, Chris Klein en Neal McDonough

Chun-Li (Kristen Kreuk) is op jonge leeftijd getuige van de ontvoering van haar vader. Op een dag overlijdt haar moeder en komt ze in het bezit van een oude rol, met daarop Chinese teksten. Chun-Li besluit uit te gaan zoeken waar de rol vandaan komt en waarom deze bij haar bezorgd is. Ze komt zo op het spoor van de gemene Bison (Neal McDonough), die met harde hand probeert de onroerend goed wereld van Bangkok in handen te krijgen. Bison is tevens verantwoordelijk voor de ontvoering van de vader van Chun-Li.

avatar van marvelfreak85
Titel Street Fighter onwaardig.
Kan niemand een SF film maken met het echte verhaal over Ryu en Ken tegen Shadowlaw zoals the animated movie van SF want die is gewoon geweldig dit en die van JCVD doet zoveel pijn aan mijn ogen echt gewoon waardeloos.

avatar van Gang_Star
Hoewel regisseur Bartkowiak een prima debuut kende met Romeo must die en daarna nog Exit wounds en cradle 2 the grave maakte, en daarmee kon aantonen dat hij met weinig verhaal toch een spectaculaire film kan maken is dat bij deze film wel anders. De film kent redelijke vechtscene's van tijd tot tijd, maar ze ogen niet altijd even fraai. Ook de personages zijn niet interessant en Chris Klein werkt je op de zenuwen. Taboo van de black eyed peas als Vega, is wel het grootste dieptepunt van deze film.

slaat nergens op dit ....

avatar van Anjin
snap niet dat deze film zo laag gewaardeerd wordt,vond hem toch 10 x beter dan de eerste
film met Jean "Kloot"Van Damme

Zat wel aardige kung fu stunts in..

avatar van TheLionKingFan
Heb niet heel veel verstand van Street Fighter, heb het wel ooit eens gespeeld en ken de karakters. Dit is een geweldige film; veel beter dan ik had verwacht. Niet het typische vecht-verhaaltje maar het verhaal achter strijder Chun-Li. De karakters (Michael Clark Duncan FTW!) zijn erg goed in beeld gebracht en ik heb me geen seconde verveelt. Heb er maar 2,50 voor betaald en het leek me niet echt een top-film, maar heb me heel erg vermaakt en ik ga hem zeker binnenkort weer herzien. 4*

avatar van TheLionKingFan
Anybody that's against Bison is either dead, or on their way.

Heerlijk filmpje gebaseerd op de Street Fighter spellenreeks.

Zoals ik eerder al zei, heb ik niet heel veel verstand van Street Fighter. Ik heb deel 2 vaak gespeeld, en daar houdt het op.

Toch vond ik de film erg leuk! Het Aziatische stijltje vond ik erg leuk, vooral op het begin toen Chun-Li nog klein was.

De acteurs spelen ook erg goed, met Kristen Kreuk natuurlijk als topper. De vechtscene's zijn soms wat dom, maar vaak zien ze er gewoon ''gaaf'' uit.

Dus al met al, als je deze film ergens goedkoop kan aankomen en je Street Fighter leuk vindt, moet je hem zeker kopen!

Confusie
Ik koop helemaal niks.

avatar van Nicholas
Tering, wat een bagger.

avatar van Smallprint84
Bij de naam Chun-Li verwacht ik eigenlijk een Aziaat en geen blank persoon. Ze zag er overigens best fraai uit.
Miss Kreuk is een halfbloedje: Canadese van een Ned. vader en een Chinese moeder.

Kristin Kreuk - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Smallprint84
Ze is natuurlijk het bekendst als het jeugdliefje van de jonge Clark Kent in Smallville.
Ze deed het niet slecht trouwens in deze film.

Confusie schreef:
Ik koop helemaal niks.
Hngh.

avatar van DragQueen
Niet al te best deze film. Het geheel oogt wat goedkoop, er word matig geacteerd, en ook de gevechten zien er soms wat knullig uit. Het slappe verhaal is daarbij ook nog eens belabberd uitgevoerd. Deze regisseur heeft betere films op zijn naam staan. 1,5 Ster.

avatar van blurp194
Guilty pleasure.

De film is op zich niet heel best, maar de sfeer spreekt me wel precies aan - het wat vreemde taalgebruik, de doenerigheid van de personages. Sowieso een leuke cast, het gaat niet alleen maar om Kreuk. En ja, het zijn dan wellicht geen doodgeverfde A-lijst acteurs, maar ze zetten wel geloofwaardig hun rol neer, al is er dan wellicht wel wat aan te merken op sommige scenes.

Ik heb de spellen nooit gespeeld, dat is wellicht ook maar beter wil je de film op z'n waarde te kunnen appreciëren. En toch, in het genre van films-naar-een-spel is het zeker niet slecht - ik denk dan even aan de laatste Tomb Raider mislukking, met een enorm budget een even enorme teleurstelling. In die vergelijking is dit welhaast een meesterwerk.