Dune: Part One (2021)
Genre: Sciencefiction
Speelduur: 156 minuten
Alternatieve titel: Dune
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Denis Villeneuve
Met onder meer: Timothée Chalamet, Rebecca Ferguson en Oscar Isaac
IMDb beoordeling:
8,0 (1.022.774)
Gesproken taal: Engels, Mandarijn en Arabisch
Releasedatum: 16 september 2021
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Dune: Part One
"It begins."
Paul Atreides is de erfgenaam van het Huis Atreides. Hij staat op het punt om met zijn familie de planeet Caladan te verlaten voor Arrakis, een woestijnplaneet die ook bekend staat als ‘Dune’. De nieuwe planeet is rijk aan melange, dat meestal ‘the spice’ genoemd wordt. De unieke drug met levensverlengende, geestverruimende en soms dodelijke krachten wordt beschouwd als het meest waardevolle goed in het hele universum.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1022774)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Dune (BoekMeter)
- Dune (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Paul Atreides
Lady Jessica Atreides
Duke Leto Atreides
Duncan Idaho
Baron Vladimir Harkonnen
Thufir Hawat
Gurney Halleck
Stilgar
Dr. Liet Kynes
Dr. Wellington Yueh
Reviews & comments
Rodger
-
- 1809 berichten
- 1772 stemmen
Nu weet ik het zeker, ik ben geen SF fan.. ik heb het een aantal keren geprobeerd te kijken maar het lukt me niet om dit leuk te vinden.
Ook deze film, saai en te langdradig.
Voor de beelden een ..
1.0 *
Richardus
-
- 2133 berichten
- 1198 stemmen
Ik had besloten deze film te gaan kijken op het moment dat ik apestoned zou zijn.
Beste. Beslissing. Ooit.
Hahaha dat zal idd een flinke trip zijn
Vinco
-
- 365 berichten
- 996 stemmen
Voor mij een pareltje,lang geleden dat ik zo genoten heb van een film.
Grafisch,CGI en de gehele audio van de film is werkelijkwaar genieten geblazen.
Her verhaal wordt gelukkig de tijd voor genomen en goed uitdiept,deze verveelt geen moment.
Kom maar op met de volgende delen!
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
soom
-
- 24921 berichten
- 2753 stemmen
Hm.
Het zag er mooi uit, de aankleding was likkebaardend prachtig. De acteurs deden hun best. Toch was het niet zo mijn ding. Ik raakte dan ook ergens, (enigszins) onderweg wel de weg kwijt, al genoot ik wel enorm van Timothee. Die oogopslag, dat warrige haar, zijn kracht.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2187 stemmen
Zelden zo'n zelfingenomen review gelezen. Doordrenkt met een flinke dosis anti Hollywood sentiment.
U kunt het beter bij Art House Cinema houden...
Je snapt idd niet waarom iemand uit vrije keuze zo'n film gaat bekijken, of het zou zijn beroep moeten zijn, dan snap ik het wel.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
5 British Academy Film Awards gaan naar Dune:
- Original Score
- Cinematography
- Production Design
- Sound
- Special Visual Effects
rondh
-
- 600 berichten
- 2318 stemmen
Tegenvaller. Ik zeg hierbij dat de film niet slecht is, alleen mijn verwachting was een stuk hoger. Zoveel zin in deze film, en dan is het niet wat je ervan had verwacht.
Ik geef de film wel een ruime voldoende, maar hij kan niet meten met de mijn beste films, zoals Lord of the rings, of Star wars of Avatar. Om een beetje in hetzelfde rijtje te blijven. Een te langzaam begin, wat niet altijd erg is, maar door het toch iets mindere acteerwerk kom je er niet helemaal in. Miet wel zeggen dat de beelden erg mooi zijn en het geluid erg mooi. Mooie muziek ook weer. Dat zijn zeker pluspunten.
Het verhaal is in mijn ogen te simpel verteld.
Ik hoop dat in deel 2 wat meer vaart zit. Want ik ben zeker benieuwd naar deel 2.
3.5*
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Een te langzaam begin, wat niet altijd erg is, maar door het toch iets mindere acteerwerk
3.5*
Wat mankeert er dan eigenlijk aan het "acteerwerk".
Ik lees zo vaak dat iemand die of die film niet zo goed vindt, en dan ligt het aan het 'acteerwerk'. Nooit lees ik wat er dan zo min is aan het werk van die professionele acteurs.
Zelf heb ik eigenlijk nooit iets te klagen over acteerniveau. Films kunnen kut zijn of geweldig tegenvallen, maar met het acteren heeft dat eigenlijk nooit iets te maken. Gewoon de film is dan kut.
rondh
-
- 600 berichten
- 2318 stemmen
Wat mankeert er dan eigenlijk aan het "acteerwerk".
Ik lees zo vaak dat iemand die of die film niet zo goed vindt, en dan ligt het aan het 'acteerwerk'. Nooit lees ik wat er dan zo min is aan het werk van die professionele acteurs.
Zelf heb ik eigenlijk nooit iets te klagen over acteerniveau. Films kunnen kut zijn of geweldig tegenvallen, maar met het acteren heeft dat eigenlijk nooit iets te maken. Gewoon de film is dan kut.
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Niveau van acteren kan zeker invloedbaar zijn op een film. Waar een verhaal goed is, goed gefilmd maar slecht geacteerd kan dat zeker voor een punten schelen schelen. Ik zeg trouwens niet dat het acteren slecht is hier, maar minder. Het pakt me niet. Er gewoon wat meer emotie in moeten zitten. Het lijkt een beetje op de automatische piloot. Mijn mening
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Niveau van acteren kan zeker invloedbaar zijn op een film. Waar een verhaal goed is, goed gefilmd maar slecht geacteerd kan dat zeker voor een punten schelen schelen. Ik zeg trouwens niet dat het acteren slecht is hier, maar minder. Het pakt me niet. Er gewoon wat meer emotie in moeten zitten. Het lijkt een beetje op de automatische piloot. Mijn mening
Ja, jouw mening. Absoluut.
Maar wat mankeert er dan aan het "acteerwerk" ?
rondh
-
- 600 berichten
- 2318 stemmen
Ja, jouw mening. Absoluut.
Maar wat mankeert er dan aan het "acteerwerk" ?
Flavio
-
- 4907 berichten
- 5247 stemmen
Hiermee mijn HBO Max abonnement ingeluid. Ik had deze eigenlijk in de bioscoop willen zien, zo'n epos met van die kale wide shots komt daar toch wel beter tot zijn recht, maar het kwam er toen niet van. Nou ja, het is niet anders. Visueel is Dune in elk geval erg mooi, en de beelden worden prima ondersteund door het geluid, met veel diepe, bijna grommende tonen. De Oscar voor beste sound design zal wel in de pocket zijn. De score van Zimmer is ook meer dan degelijk, met o.a. oosterse invloeden en zelfs een riedeltje doedelzak. Niet zo goed als zijn muziek voor Interstellar naar mijn bescheiden mening, maar ruim voldoende.
Niet echt aanmerkingen op de cast, al bleef de bijdrage van sommigen wel vrij beperkt (Brolin). Het was toch vooral de film van Chalamet en Ferguson die zich goed staande houden. De laatste leek me wel wat jong om de moeder van Paul te spelen. Verder nog wel opvallende bijrollen van 'oudjes' Rampling en Skarsgard. Ik zag Skarsgard in het begin trouwens even aan voor Gary Oldman.
Het verhaal van Dune is wel interessant, en het rustige tempo steekt positief af tegen de haastklus in Lynch' versie uit 1984. Het is dan ook bepaald geen actiefilm, en de actie die er was was goed gedoseerd. Wel vond ik het laatste half uur af en toe wat slepen, terwijl ik had gehoopt te worden meegesleept- het hoogtepunt zat toch al ergens halverwege. De gevechten vond ik verder wat te clean en perfect qua uitvoering, alsof iedereen had gerepeteerd op een zinderende choreografie. Het mag van mij wel wat chaotischer, vuiger.
Vergeleken met de film van Lynch wel een klasse beter, dat was toch wel een -weliswaar best interessante- mislukking. Dat is Dune part 1 bepaald niet, maar voor deel 2 hoop ik toch wel op iets meer. In de bios kijken in elk geval.
nachtvlinder
-
- 527 berichten
- 469 stemmen
Eerlijk gezegd begrijp ik de hoge waardering totaal niet. M.n. het plot is erg zwak, een kinderlijk verhaaltje. Flauw vechten en oorlog, Een paar mensen die gewoon converseren, soldaten die 100% slaafs zijn, ouderwetse normen, zeer simplistisch, en dat in het jaar 10 duizend en nog wat.... Alleen wat monsterlijke ruimteschepen die geen zwaartekracht lijken te kennen.saharazand met zgn specie....
Weinig tot niet realistische sf-wereld. Geen aanrader
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Toch raar hoe de Academy Awards werken. Deze film heeft zo'n beetje elke prijs gewonnen die van belang zijn in het proces van het maken van een film, maar vervolgens niet beste regisseur of film winnen. It makes no sense at al.
Oscars voor: cinematografie, editing, score, visuele effecten, productie design en geluid.
Toch tamelijk belangrijk allemaal dat je dit als regisseur voor elkaar krijgt, maar vervolgens niet beste regisseur winnen. En Jane Campion pakt hem wel, maar wint nergens echt voor het maken van de film iets, toch belangrijk als je de regisseur bent lijkt me.
Beste film zou je nog wat voor kunnen zeggen omdat misschien een script o.i.d. van belang kan zijn en Coda ook de screenplay pakt (ondanks dat het een remake is), maar toch wel erg vreemd allemaal.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Toch raar hoe de Academy Awards werken. Deze film heeft zo'n beetje elke prijs gewonnen die van belang zijn in het proces van het maken van een film, maar vervolgens niet beste regisseur of film winnen. It makes no sense at al.
Oscars voor: cinematografie, editing, score, visuele effecten, productie design en geluid.
Toch tamelijk belangrijk allemaal dat je dit als regisseur voor elkaar krijgt, maar vervolgens niet beste regisseur winnen. En Jane Campion pakt hem wel, maar wint nergens echt voor het maken van de film iets, toch belangrijk als je de regisseur bent lijkt me.
.
Is eerder vrij logisch. Al die techniek kun je inhuren. Is gewoon een geldkwestie of je Zimmer kunt betalen of niet. Evenals of je voor 10 miljoen of 100 mjn cgi en decor kunt inzetten. Geluid idem.
Regisseur gaat om het hebben van een visie en de realisatie daarvan. De visie van Campion vroeg niet om veel geluid, complexe montage of cgi. Wel om de nodige subtiliteit en het is natuurlijk een eigenzinnige en originele kijk op het wilde westen. Daarvoor heeft ze m gekregen.
Vind de visie van Villeneuve op Dune vooralsnog niet sterk. Bouwt vooral op naar de veldslagen die komen gaan. Wat dat betreft had Lynch wel een Oscar voor zijn Dune mogen hebben. Vind die veel interessanter en excentrieker.
Beste film gaat vanwege die visie wel doorgaans samen met regie. Maar echt goed was Power of the dog ook weer niet, trouwens vond Coda ook niet zo bijzonder, maar de Academy is nu eenmaal dol op gehandicapten.
Moet zeggen dat ik geen enkele film de oscar voor film of regie zou toekennen dit jaar. Vond Licorice Pizza de beste, maar Anderson heeft veel betere films gemaakt. Annette wellicht, totaal buiten beeld bij de Academy waarbij regie zeker genomineerd had moeten zijn.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ben ik het niet mee eens. Je kan ook een No Way Home maken en eigenlijk niets bijzonders qua cinematografie of special effects ervan maken. Alle Marvel films zien er hetzelfde uit (uitzonderingen daargelaten) Het maakt in dit geval niet uit hoeveel geld er tegenaan gesmeten wordt, want je moet wel een duidelijke visie hebben. De score van veel Marvel films? Instant forgettable. Dune heeft een uniek geluid.
Misschien dat de stijl jou niet bevalt, maar Villeneuve heeft een ontzettend duidelijke stijl en zijn films dragen echt zijn handtekening. Deze prijzen zijn allemaal ook niet meer dan terecht en niet simpelweg een kwestie van big bucks die ertegenaan gesmeten zijn. Dat het jouw smaak niet helemaal is vind ik dan weer een ander verhaal. Daarnaast heeft Villeneuve zich bij mij eigenlijk al vanaf Incendies, Enemy en Prisoners achter elkaar aan al onsterfelijk gemaakt. Maar dat terzijde 
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Toch heeft Basto gelijk.
Het zijn allemaal knappe tecnische prestaties.
Maar wat betreft het geheel net zo weinig zeggend als pak m beet het beste gitaarwerk en opnamekwaliteit bij een album als het als geheel kutmuziek is.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Beste cinematografie en beste muziek zijn natuurlijk niet louter te categoriseren als 'technisch' en de kunstzinnige waarde ervan hangt niet alleen af van het budget. Daar zit wel degelijk een visie achter. Eén van de bijgevoegde filmpjes hier onder media is een break-down van Villeneuve van één scene en dan zie je dat ook duidelijk terug.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben het ook met Basto en kos eens. Een regisseur doet veel, maar is niet van de CGI, muziek of de editing.
Van mij mag je het aantal Oscars trouwens wel reduceren. Geef een film een technische Oscar ipv eentje voor special effects, editing, kostuums etc, naast die van beste regisseur en film.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Beste cinematografie en beste muziek zijn natuurlijk niet louter te categoriseren als 'technisch' en de kunstzinnige waarde ervan hangt niet alleen af van het budget. Daar zit wel degelijk een visie achter. Eén van de bijgevoegde filmpjes hier onder media is een break-down van Villeneuve van één scene en dan zie je dat ook duidelijk terug.
Cinematografie noemde ik ook bewust niet (had wat mij betreft ook naar Westside Story moeten gaan, maar dat terzijde), maar muziek is doorgaans toch zeker een budgetkwestie. Zijn doorgaans grote orkestrale scores die winnen. Kost gewoon flink wat duiten om een componist voor een paar maanden in te huren en vervolgens het London Philarmonic. Is toch net effe een andere scoop dat Carpenter’s score voor Halloween. Die is natuurlijk inmiddels fameuzer dan al het werk van Zimmer, maar gewoon niet iets waar je collega’s veel respect voor opbrengen.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Ik ben het ook met Basto en kos eens. Een regisseur doet veel, maar is niet van de CGI, muziek of de editing.
Van mij mag je het aantal Oscars trouwens wel reduceren. Geef een film een technische Oscar ipv eentje voor special effects, editing, kostuums etc, naast die van beste regisseur en film.
Ik vind juist die technische Oscars wel interessant. (Geluid en cinematografie zijn wel de belangrijkste voor mij. Ging ook speciaal naar Imax voor deze film). Dat is ook waar Hollywood goed in is. Beste liedje zou wat mij betreft mogen verdwijnen. Acteeroscars vind ik veel minder interessant.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind juist die technische Oscars wel interessant. (Geluid en cinematografie zijn wel de belangrijkste voor mij. Ging ook speciaal naar Imax voor deze film). Dat is ook waar Hollywood goed in is. Beste liedje zou wat mij betreft mogen verdwijnen. Acteeroscars vind ik veel minder interessant.
Ja, je kan er een paar los houden en geluid + muziek moet sowieso een losse categorie zijn. Maar beste kostuums, decors, editing, special effects etc, dat zou voor mij een technische Oscar zijn. Camerawerk uiteraard wel los. Maar goed, we dwalen wat af.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Ja, je kan er een paar los houden en geluid + muziek moet sowieso een losse categorie zijn. Maar beste kostuums, decors, editing, special effects etc, dat zou voor mij een technische Oscar zijn. Camerawerk uiteraard wel los. Maar goed, we dwalen wat af.
Ik snap werkelijk niet hoe je kostuums en editing op een hoop kunt gooien. Die twee komen elkaar zelfs nooit tegen in het filmproces. Met alle digitale decors zoe ik nog ergens wel overlap met cgi, maar ook dat zijn twee totaal andere zaken.
Krijg vooral het idee dat je niet goed ziet wat die ambachten voor rol spelen in het geheel dat je zoiets zegt. Editing is minstens zo belangrijk als cinematografie. Bepalen beide in hoge mate de flow van een film.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap werkelijk niet hoe je kostuums en editing op een hoop kunt gooien. Die twee komen elkaar zelfs nooit tegen in het filmproces. Met alle digitale decors zoe ik nog ergens wel overlap met cgi, maar ook dat zijn twee totaal andere zaken.
Krijg vooral het idee dat je niet goed ziet wat die ambachten voor rol spelen in het geheel dat je zoiets zegt. Editing is minstens zo belangrijk als cinematografie. Bepalen beide in hoge mate de flow van een film.
Ik noem maar wat dingen, maar er zijn gewoon teveel Oscars die alleen voor een klein groepje interessant zijn. Daarmee zeg ik niet dat ze niet belangrijk zijn, maar om nu elke scheet een prijs te geven is wat overbodig.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Ik noem maar wat dingen, maar er zijn gewoon teveel Oscars die alleen voor een klein groepje interessant zijn. Daarmee zeg ik niet dat ze niet belangrijk zijn, maar om nu elke scheet een prijs te geven is wat overbodig.
Het zijn allemaal ambachten die van grote invloed zijn waar maanden aan gewerkt wordt. Uiteindelijk is de Oscar altijd een prijs voor en door vakgenoten geweest. Dat het jou niks zegt, speelt niet echt een rol. Maar als je het aan het publiek vraagt, zullen alle shorts het minst tot de verbeelding spreken.
Zelf vind ik liedje helemaal niks, daar zijn de Grammies voor.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het zijn allemaal ambachten die van grote invloed zijn waar maanden aan gewerkt wordt. Uiteindelijk is de Oscar altijd een prijs voor en door vakgenoten geweest. Dat het jou niks zegt, speelt niet echt een rol. Maar als je het aan het publiek vraagt, zullen alle shorts het minst tot de verbeelding spreken.
Zelf vind ik liedje helemaal niks, daar zijn de Grammies voor.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het niks betekent of dat er niet lang aan is gewerkt, maar niet alles hoeft toch een prijs te hebben? Niet voor niets dat de Academy een deel al niet uit wil zenden meer. Die shortonzin mag er van mij ook af ja. Beste liedje boeit me ook nooit wat. Maar soundtrack weer wel, belangrijk onderdeel. Maar ik ben sowieso wel een beetje uitgekeken op dat zelfbevlekkingsfeestje in LA.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ik ben het ook met Basto en kos eens. Een regisseur doet veel, maar is niet van de CGI, muziek of de editing.
Van mij mag je het aantal Oscars trouwens wel reduceren. Geef een film een technische Oscar ipv eentje voor special effects, editing, kostuums etc, naast die van beste regisseur en film.
Al deze mensen voeren de visie van de regisseur uit en als deze niet tevreden is dan gaat het simpelweg anders. Wat zou een Jane Campion dan beter regisseren dan Villeneuve als de Academy zegt dat Dune het beste in elkaar steekt? De regisseur regisseert de film, hij heeft de leiding over alles. De ene regisseur doet dit beter dan de ander. Maar Villeneuve drukt zijn stempel zo erg op zijn films dat je moeiteloos kan zien dat hij grote invloeden heeft op bijna alle aspecten van zijn films. Ik vind jullie nogal flink de plank misslaan. Alsof al die aspecten losstaande onderdelen zijn van een film waar een goede regisseur geen invloed op heeft. Tarantino edit ook zijn eigen films samen met iemand anders altijd. Ik weet dat Villeneuve ook veel inspraak heeft gehad op dat gebied.
Nu hoeft Villeneuve niet perse beste regisseur te winnen, maar de keuze voor de film die hem wel heeft gekregen is wel bizar te noemen als die verder op alle andere vlakken niks wint. Geeft maar aan dat er eigenlijk niks van de verdeling van die prijzen klopt.
Basto
-
- 12005 berichten
- 7425 stemmen
Al deze mensen voeren de visie van de regisseur uit en als deze niet tevreden is dan gaat het simpelweg anders. Wat zou een Jane Campion dan beter regisseren dan Villeneuve als de Academy zegt dat Dune het beste in elkaar steekt? De regisseur regisseert de film, hij heeft de leiding over alles. De ene regisseur doet dit beter dan de ander. Maar Villeneuve drukt zijn stempel zo erg op zijn films dat je moeiteloos kan zien dat hij grote invloeden heeft op bijna alle aspecten van zijn films. Ik vind jullie nogal flink de plank misslaan. Alsof al die aspecten losstaande onderdelen zijn van een film waar een goede regisseur geen invloed op heeft. Tarantino edit ook zijn eigen films samen met iemand anders altijd. Ik weet dat Villeneuve ook veel inspraak heeft gehad op dat gebied.
Nu hoeft Villeneuve niet perse beste regisseur te winnen, maar de keuze voor de film die hem wel heeft gekregen is wel bizar te noemen als die verder op alle andere vlakken niks wint. Geeft maar aan dat er eigenlijk niks van de verdeling van die prijzen klopt.
Dune steekt juist niet het beste in elkaar. Eigenlijk faalt Villeneuve behoorlijk. Hij heeft veel meer budget ter beschikking, kan gezien de prijzen die die mensen allemaal winnen de beste mensen inhuren. Zij leveren allemaal binnen hun expertise een topprestatie en toch weet hij een behoorlijk saai geheel af te leveren. Het is juist de regie die hier de zwakste schakel is, waardoor de film dus ook niet wint. 
Pre- en sequels

Dune: Part Two
2024
349 reacties
Gerelateerd nieuws

Nog snel kijken: Netflix verwijdert 'Dune: Part Two' uit het aanbod

Maak kennis met de nieuwe Bond-regisseur: zo beoordelen fans Denis Villeneuve’s films

Sciencefiction-blockbuster 'Dune: Part One' morgenavond (8 april) te bekijken op televisie

Dat hebben we al eens gezien: Enkele van de best beoordeelde remakes ooit
Bekijk ook

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties

Four Hours at the Capitol
Documentaire, 2021
15 reacties

Ennio
Documentaire / Muziek, 2021
32 reacties

Quo Vadis, Aida?
Drama / Historisch, 2020
93 reacties

Poor Things
Komedie / Drama, 2023
183 reacties

Záhrada
Komedie, 1995
56 reacties
Gerelateerde tags
prophecygebaseerd op boekkeizertoekomstdystopiesandspiceoorloglegerhallucinogenepischbaronremakewraakruimteverraadpremonitiontreasonwater shortageempireschepselwoestijnknife fightdestinygiant wormruimte-operasand dune messiahsombercomplexmoeder zoon relatiestereoscopicfilmed in imaxdune 3dgiant creature non-traditional castingfaithful adaptationsuspensefulcriticalexhilaratedareia
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








