Angel Has Fallen (2019)

Actie / Drama

geregisseerd door Ric Roman Waugh
met Gerard Butler, Morgan Freeman en Piper Perabo

Na de gebeurtenissen uit 'London Has Fallen' wordt geheim agent Mike Banning beschuldigd van poging tot moord op de president. Wat volgt is een ware klopjacht door zijn eigen collega's en de FBI. Mike moet zich haasten om zijn naam te zuiveren en proberen de echte dreiging te ontmaskeren.

• vanaf vrijdag 27 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van Shinobi
Dan vind ik 'London Has Fallen' wat dat betreft toch beter Ajax&Litmanen1.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De derde film uit een franchise die best wel leuk is. Heerlijke actie en Gerard Butler past best wel in deze rol. Het is een Expendables film uit de 21e eeuw. Zonder een herhaling te worden van pakweg Fast & Furious, MCU of John Wick. De reeks is best wel Amerikaans met de nodige vlaggen, de zegen van God over alle Amerikanen en de president van de VS die bijna heilig wordt verklaard. Maar zie het als een gimmick.

Dit 3e deel gaat na Washington en Londen gelukkig niet gewoon een derde stad opzoeken, maar zoekt het anders. Een plot dat net als de vorige films ver gezocht is, wat zeker mag in dit genre. Ik wil gewoon de nodige actie en wat oneliners zien. Helaas is de vijand dit keer een vijg. Mike Banning mist een partner in crime of een sterke tegenspeler. Nick Nolte doet zijn best wel, maar zo speciaal als sommige kijkers hier mee dwepen, is het toch ook niet. Sommige figuren worden helaas ook amper gebruikt. Jada Pinkett Smith is echt een cliché agent die halverwege met een vingerknip uit de film vliegt, terwijl haar rol nog eigenlijk moest beginnen. Opvallend trouwens dat de vrouw van Banning dit keer gespeeld wordt door Piper Perabo. Alsof er niets aan de hand is.

De film heeft leuke actie en hier en daar de passende humor. Butler doet het ook goed. Maar de film heeft toch niet echt een sterk script en iedereen buiten Butler is louter decor waar zo goed als geen energie wordt ingestoken. Daardoor valt de film wat minder dan zijn voorgangers. Voor de liefhebbers of wie van een leuke B-actiefilm houdt.

avatar van Graaf Machine
Degelijk formulewerk. Een film die ik niemand zal aanraden, maar ook niemand zal afraden. Wordt ook wel "popcornvermaak" genoemd.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Doet precies wat het moet doen, eigenlijk viel het mij 100% mee. Ik ken de vorige delen niet maar dat was gelukkig ook niet echt nodig, Gerard Butler zet op overtuigende wijze de actieheld neer, deed mij denken aan oudere actiefilms op de zeer lachwekkende CGI na dan, maar dat viel gelukkig ook nog wel mee.

Prima mee vermaakt.

avatar van Nuijtmans
Ondanks het feit dat de plot wel erg doorzichtig is, biedt de film voldoende vermaak voor wat je van een dergelijke genre film mag verwachten.
Danny Huston zet een prima tegenstander neer voor Gerard Butler. De toevoeging van de rol van Nick Nolte is een aardige gimmick en biedt wat ruimte voor de broodnodige lichtvoetigheid.
Zoals hierboven al gememoreerd is de CGI met name op het einde vrij matig, dat is jammer.
3/5

avatar van thunderball
Deze een week geleden gaan zien in Antwerpen.

Wie de eerste twee gezien heeft, weet wat hem te wachten staat bij dit derde deel:
niet al te subtiele, maar lekkere harde actie, zonder al te veel verhaal en uitgediepte karakters.

Butler is nog steeds oké in hoofdrol, maar ziet er behoorlijk ouder en dikker uit sinds vorige film, in tegenstelling tot mensen als Neeson en de nog veel oudere Stallone, die nog altijd uiterst fit ogen, zeker die laatste!

Toevoeging Nolte, in rol van vader, is een leuke vondst en zorgt voor het meeste vermaak, zeker de scene, waarbij hij een half bos laat ontploffen.

Verder stelt het allemaal niet heel veel voor en nu een week later kan ik mij eigenlijk alleen nog maar flarden van de film herinneren, zeker nadat ik, gisteren op tv, deel twee nog eens heb bekeken.

Leuk, maar nergens echt geweldig.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

avatar van Thorongil
Aardige film. Nolte en Butler dragen de film, goede dynamiek tussen die 2.

avatar van Walter S.
Nou, ik ga bij de fbi werken. Ik had vrijwel direct in de gaten hoe het zat, dus de fbi zal blij met me zijn.

Doet het er iets toe dat het plot doorzichtig is, het verhaal ongeloofwaardig? Wat mij betreft niet. Als je je daar druk om gaat maken kun je beter thuis blijven. Verstand op nul actie, beviel me in London has fallen ook al goed, maar voorwaarde is wel dat ik het in de bios zie, want deel 1 zag ik later op tv en dan werkt het niet zo voor mij.

Deze had iets minder spektakel dan deel 2, maar ach, er bleef genoeg vermakelijk over.

avatar van mjk87
Jammer van dat eerste halfuur dat tergend traag en saai verloopt, daarna wordt het veel beter al wordt aan het eind (in dat ziekenhuis) het allemaal weer te lang gerekt.). Verder slaat dit verhaal nergens op natuurlijk, red je tot tweemaal toe de president, word je verdacht van een moordpoging.
Actie is best lekker hard en lomp en prima in beeld gezet, de vader is een leuke toevoeging en Butler is wel oké in zijn rol. Een goed uur lang is dit een fijne bioscoopfilm, maar het begin en einde hadden een stuk strakker gemogen. 2,5*.

Gewoon een lekkere adrenaline film van begin tot einde, meer moet je er ook niet achter zoeken. Verhaal is simpel, vol gaten tot stompzinnig aan toe, maar wat boeit dat. Verhaal deed me wat denken aan The Sentinel (2006) maar dan minder doordacht.

Wel stukken beter dan zijn voorganger London has Fallen, een behoorlijke mispeer

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit plaats je vandaag al meerdere keren. Je punt? Wat doe je op Moviemeter als je niet kritisch naar een film wil kijken?

Lekker jullie afzeiken.

avatar van Hans Gruber
Een prima antwoord op het toch wat teleurstellende London Has Fallen. Flinke actie en de vaart bleef er prima in. Butler wordt wel wat ouder en dat komt hem niet ten goede. Nolte steelt de show in een prachtrol. Ook hij is oud maar kan dit soort rollen perfect aan. Voor mij 4**** waard.

avatar van jmadejoode2008
Hoewel super voorspelbaar heb ik gisteren wel genoten van Angel Has Fallen. Gewoon een lekkere actiefilm. Niets meer en niets minder.

avatar van DDT
DDT
Overal breken ze deze film af als een flauw afkooksel van Die Hard, Ok het verhaal was simpel maar twas toch leuke actie en de vaart bleef er inderdaad in, van mij mag er een 4e deel komen , ik heb genoten.

avatar van Phil Leotardo
Ik denk dat ik dit het beste deel vind in de trilogie. London Has Fallen vond ik gewoon slecht, mager verhaaltje, de bad guys waren niet boeiend, had een B-film sfeertje wat bij Olympus Has Fallen juist niet het geval was. Die vond ik verassend goed juist.

Maar dit derde deel vind ik nog beter dan het eerste deel. Ik moet wel zeggen dat Nick Nolte daarvoor wel gezorgd heeft. Die zorgde voor heel wat extra humor

De bad guy speelde goed, hij heeft een vriendelijke uitstraling die kop, maar ondertussen gaat hij over lijken alsof hij een kop koffie zet. Ik zag het wel aankomen dat hij degene was die achter heel het komplot zat.

Leuk om Jada Pinkett Smith weer te zien, blijft een prachtige vrouw.

De tijd vloog voorbij en heb er van genoten, meer dan ik van tevoren gedacht had, en dat heb ik niet vaak bij een film.

Gerard Butler wordt ouder, en meer sportschool moe zo te zien. Maar goed hij heeft voor zoveel films een Spartaans (hij begon er een beetje mee voor 300) trainingsschema moeten afwerken, dat ik dat mij wel kan voorstellen dat je op een gegeven moment er een beetje klaar mee bent om continu de gewichten in te denken en aan een streng dieet te houden.

Ik geef de film 4 sterren.

Goede film maar ik vond toch London has fallen beter.

avatar van AniSter
Prima actiefilm en daar is alle plus mee gezegd. Wat de minnen betreft: op punten zo'n ongelooflijk simpele vertoning, vooral het laatste kwartier. Voorspelbaar, ongeloofwaardig en zo kan ik nog even doorgaan. En alweer eindigend met een man-to-man fight: verzin eens een keer wat nieuws.

avatar van Master Blaster
Vermakelijk, maar niet zo voor vermakelijk als de voorgaande 2 films. Echt goed zijn ze allemaal niet,
Alles was wel voorspelbaar

avatar van Alathir
"War is about deception"

Inderdaad niet zo vermakelijk als de vorige twee films. Dat kon je misschien al wat verwachten met de regisseur van Shot Caller wat ook meer een drama is dan een actiefilm. Deze film heeft dus een ietwat trager tempo. Het heeft ook wel een minuut of 20 nodig om echt op gang te komen. Eenmaal dan gebeurt er iets waar ik niet goed bij kon. Erg ongeloofwaardig om plots Mike Banning te verdenken van verraad nadat hij al meerdere malen de president heeft weten te redden. Hier was ik helemaal niet mee akkoord. Gelukkig kan ik snel relativeren en gaf ik de scriptschrijver nog een kans. Het vervolg van de film was beter, ook omdat ik dit tot dan toe vreselijke plot wat door de vingers zag. Vervolgens zijn er wel sterke elementen zoals de bommen van de pa in het bos. Heerlijke scène.

Ook het einde van de film kent een leuke twist. Alleen de motieven van Wade Jennings blijven wat onduidelijk of ik moet wat gemist hebben? Het is dus een film die in feite niet gemaakt had moeten worden. Hoewel Olympus has Fallen en London has Fallen fantastische guilty pleasures zijn, vind ik dat deze daarin toch tekort schiet.

avatar van Frank Slade
prima actie film, beter dan london has fallen, voor de rest niet teveel woorden aan vuil maken. Ja, er zijn vele films beter, maar ook vele films een stuk slechter. Gewoon vermakelijke actie film.

avatar van Left4Dead
Tot zover de beste uit de reeks. Vooral te danken aan de regisseur, de man weet hoe een film in elkaar moet steken. Ook al ben ik geen fan van deze reeks, Angel has fallen is een strakke actieprent.
Bekende koppen die best hun mannetjes staan en het camerawerk met de montage maken een vlotte wegkijkert van het geheel.

Het verhaal stelt niet veel voor en daarmee het script ook niet. Soms slaat het verhaal door en voorspelbaarheid ligt elke minuut op de loer. Ach we houden het op popcornvermaak, niet meer niets minder. 3** een 6,5/10.

avatar van hoffhaan
Lekkere wegkijk actie thriller en deze opmerking is geen misleiding. 3.5

Standaard maar wel vermakelijke actie film.
Het is wel jammer dat de clou zo snel en makkelijk wordt weggegeven zodat enige spanning eveneens snel weg is en de film erg voorspelbaar wordt.

avatar van Actarus
Gewoon aardige popcorn-actie zonder veel bij na te denken...Stukken beter dan zijn voorganger 'London Has Fallen'

avatar van filmkul
Beetje vergelijkbaar met zijn voorganger. Het verhaal is flinterdun en vol plotgaten, maar dat is acceptabel bij dit soort films. De uitwerking is matig. Zoals ook bij deel 1 is de openingsscène (het fallen gedeelte) best spectaculair maar helaas voor korte duur. Daarna verzandt de film in een wat doorsnee en voorspelbare actiefilm en is er ook weinig spanning meer hoewel sommige scenes zich daar wel voor lenen. Het opduiken van Nolte is wat lachwekkend. Verder kan het acteerwerk er mee door. De fallenreeks lijkt om te vallen. 2.5

avatar van GGG
GGG
Aardige film die lekker wegkijkt en een heerlijk rol voor Nick Nolte. Wij hebben in ieder geval genoten.

avatar van macrobody
Bommen en granaten zeg! Film vol actie. Referentie naar Blackwater (lees het boek zou ik zeggen als het je niets zegt), de betaalde huurmoordenaars die nog altijd rondlopen maar onder een nieuwe naam uiteraard. Die werden ingezet in het midden oosten om onrust en opstand te zaaien. De witte helmen zijn ook zo'n groepje.
Nick Nolte is de pa die zeer kritisch is tegenover big brother maar die wordt dan uiteraard weggezet als ouwe gek. Ook krijgen de Russen er nog even van langs, via de oude en recente beschuldigingen die allemaal ontkracht zijn, maar blijf het genoeg herhalen en het blijft hangen. Dan hebben we nog een veelvoud aan allerlei wapens om de wapenlobby tevreden te houden.
Typisch Amerikaans propaganda filmpje dus.

avatar van Captain Pervert
Ik heb echt genoten van deze film, al heb ik geen idee waarom. Want ik heb soortgelijke films, met een soortgelijk voorspelbaar plot wel eens keihard afgekraakt.

Waarom deze niet? Geen idee. Is het de charme van Butler? Is het omdat een film met Morgan Freeman onmogelijk te haten is? Of komt het door de surprise appearance van Nick Nolte? Misschien. Misschien waren het ook wel de overdreven dikke explosies, waaraan soms geen eind leek te komen.

Het kan in elk geval niet het verhaal geweest zijn. Want zelden heeft een film qua verhaal mij zo extreem niet verrast. Je weet na 10 minuten al wie de verrader is, je weet wie de mastermind achter de verrader is en je weet wie aan het einde van de film tegenover wie komt te staan.

Daarbij komt ook weer het aloude Tom Cruise / Mission Impossible stigma om de hoek: een held kan gedurende de film honderden afgetrainde militairen koud maken, maar kort voor de aftiteling heeft hij ineens de grootste moeite met de eindbaas die vaak twee keer zo oud en twee keer zo dik is. Een cliché zo oud als de weg naar Rome, maar Angel Has Fallen trekt hem tevoorschijn.

Ondanks het voorspelbare verhaal is hij veel beter dan zijn voorganger. In dat deel wisten de boeven minimaal de helft van de Londense politie om te kopen/infiltreren, wat natuurlijk volstrekt idioot is. Dit derde - en ogenschijnlijk laatste - deel is nog steeds lichtelijk absurd (hackers die werkelijk óveral in kunnen) maar desondanks, íets plausibeler.

De CGI was trouwens ook véél beter dan in deel twee.

3,5 sterren

avatar van Grindhouse62
De derde in de filmserie. Wederom een 13 in een dozijn actie film met voldoende actie in al zijn hoedanigheid. Een lekkere wegkijker. Een 3.0

avatar van Kondoro0614
“If you don't train like it's real, you're dead when it is.”

Het derde deel in de franchise en toch wel de slechtste. Er was duidelijk een snak naar een goed verhaal, en met twee wereldsteden die gebombardeerd zijn door terroristen verder word er nou gemikt op een moordaanslag (op de president) van binnenuit gefinancierd, die hebben we nog niet gehad. En er is helemaal niks speciaals aan deze film op te merken, de film loopt zoals hij moet lopen en stapt geen haar van het verwachtingspatroon af.

Gerard Butler doet ook wat hij moet doen: schieten, vechten en vluchten en daar staat de film ook voor. Daarbij is het een soort robot die niet meer gezien word door een helikopter naar een ongeluk met een gejatte vrachtwagen en dat is al één reden waarom de nekhaartjes wel iets rechtop gingen staan. De vele clichés moet je soms maar weg denken, en vooral even genieten van de actie wat verwerkt is in deze film.

Maar goed zou deze film niet worden en ik ben echt blij dat ik hem achteraf toch voorbij heb laten gaan in de bioscoop. De CGI is echt om te janken, dat zulke bende nog mag draaien in de bios als het er echt amateuristisch uit ziet. Neem bijvoorbeeld het moment dat ze de president willen vervoeren vanuit het ziekenhuis omdat die op ontploffen staat. Ze staan op dat moment in een stofwolk te banjeren maar het green screen effect kun je ook heel leuk volgen. De helikopter die ontploft op het dak, wat was dat slecht. Dus nee voor de computeranimaties slaat deze film een dikke onvoldoende.

Nee, totaal niet wat ik had gehoopt wel wat ik had verwacht. De film voelt een beetje verwaarloosd aan en het lijkt er soms meer op dat er gepusht werd nog een film in de franchise te maken terwijl de ideeën en het vakwerk op was. Als deze niet was gemaakt, had ik hem eerlijk gezegd ook nergens gemist. De vele actie scenes maakte een hoop goed, en ze zijn ook niet bang om je te laten genieten van wat bloed. Doorsnee, niks bijzonders.