London Has Fallen (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Bulgarije
Actie / Misdaad

geregisseerd door Babak Najafi
met Gerard Butler, Aaron Eckhart en Morgan Freeman

In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

avatar van JanLo
principal2000 schreef:
Een vervolg dat de voorganger op het gebied van bombastisch overtreft. Helaas ook op het gebied van ongeloofwaardigheid en zichzelf serieus nemen. En dan was dat al verschrikkelijk storend in Olympus Has Fallen. Visueel ziet het er prima uit, maar vind ik deze film slecht zeg. Vooral dat ultradunne, voorspelbare en totaal overbodige verhaallijntje over de baby is tenenkrommend.
Ongeloofwaardig maar toch voorspelbaar! Dit is ongelofelijk!!

avatar van JanLo
shortmen schreef:
Te ongeloofwaardig. Je moet je verstand echt op 0 zetten om er door heen te komen.
Ik heb nog zo gewaarschuwd. Laat je verstand nou niet op 0 staan, maar niet luisteren hè!!

avatar van Dennisj
Ik vond de eerste film van deze reeks nog wel aardig. Maar dit is een herhaling van zetten, eigenlijk deze hele film gebeurt er niet veel, en daarmee bedoel ik steeds dezelfde vorm van actie. En je kan aan het begin van de film wel raden hoe het weer gaat eindigen. Dus nee ik ben er niet kapot van.

avatar van Toontje G
Man, man, man, wat een over de top gedoe. Men kan het zo gek allemaal niet verzinnen. Wel een pluspunt, met al dat geknal blijf je wel wakker.

avatar van Kooiman
Jezus wat een ellende zeg, een fijne actiefilm met het verstand op nul is zo nu en dan helemaal niet erg, maar dit sloeg echt alles. Verhaal, acteerwerk, zelfs de special-effects waren ruk. Dialogen waren zo slecht dat ik er pijn van in m’n buik kreeg. Brrr.

avatar van Macmanus
Iets beter dan deel 1.

Reeks heeft nog steeds veel van dezelfde issues, maar dit keer doordat ze niet in 1 huis moesten blijven maar de stad tot zijn beschikking heeft is het iets leukere actie. In de metro en de climax zijn best geinig. CGI blijft lelijk en het is allemaal iets te serieus. Butler is eigenlijk best wel een lul waardoor je stiekem nog best wat sympathie hebt voor de terroristenleider. Lijkt mij niet waar de film voor wil gaan.

Wel jammer dat deze reeks niet iets frissere montage en actie heeft. Misschien deel 3?

2.5 sterren.