London Has Fallen (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Bulgarije
Actie / Misdaad

geregisseerd door Babak Najafi
met Gerard Butler, Aaron Eckhart en Morgan Freeman

In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

avatar van Arapaho85
De film begint inderdaad veelbelovend, maar na verloop van tijd wordt het een shoot ‘m up computerspel.
Naarmate het einde vordert wordt het ook meer en meer ongeloofwaardig en stom.
Neem bijvoorbeeld: de President van de USA die geëxecuteerd wordt op Youtube.
.. en die Amerikanen, ze slagen er toch maar weer eens in om als enige de klus te klaren.

Gerard Butler die er uit ziet als een oude afgematte buldog schiet, steekt en beukt er op los en is de onoverwinnelijke held van dienst.
Hij mag meer dan verdient toetreden tot het clubje der ‘onoverwinnelijken’ met leider Steven Seagal; waar Liam Neeson sinds Taken (2008) - MovieMeter.nl ook bij hoort.

avatar van Ajax&Litmanen1
Arapaho85 schreef:
Dit is nog eens een idee voor een film: “the invincibles!!”

Of The Expendables. Ik noem maar eens wat...

avatar van Arri
Voor wie een hele hoop slechte CGI wil zien kan ik deze film zeker aanraden.

avatar van bartman
Oei oei oei, wat was dat slecht zeg!
Zelfs als je even een 'verstand op nul lekker knallen' film wilt zien kom je bekocht uit. Tergend plot vol met onwaarschijnlijkheden en onmogelijkheden, waarbij het schijnt dat er zelfs geen póging gedaan is er wat van te maken. Actiescenes die niet overtuigen, uitzonderlijk zwak acteerwerk en dialogen die om te grienen zijn. Als zelfs Morgan Freeman een dialoog niet tot leven kan brengen dan zegt dat genoeg denk ik. En toch lijkt deze film zichzelf serieus te nemen, wat het geheel nog tergender maakt.

Snel vergeten.

Daan258 schreef:
Inderdaad zoals bijna iedereen al verteld is dit gewoon een herhaling van zetten.
Zowat precies hetzelfde als deel 1 alleen een andere locatie.
En net als bij het eerste deel denk ik er precies hetzelfde over: gewoon aardig vermaak voor één keer maar ook snel weer vergeten. En natuurlijk ook net zoals deel 1 weet alleen de actie het een beetje te redden maar daar blijft het ook bij.

Beste Daan, ik wil je vertellen dat je gemiddelde 2,43 voor ongeveer 1500 films is! Op school zou dat cijfer dus 4,86 zijn! Je houdt blijkbaar helemaal niet van films kijken!

avatar van Daan258
JanLo schreef:

Wat is dit nou weer voor bericht?XD

Ik ben een groot fan van Morgan Freeman en daarom aan deze film begonnen.
Het is helaas niet meer dan verstand op nul en kijken. Veel actie-scenes zijn zeer ongeloofwaardig en sommige explosies zien er nep uit. Jammer.

Daan258 schreef:

Wat is dit nou weer voor bericht?XD
Dit is een bericht waar je msschien eens goed over na moet gaan denken. Als je wel van films houdt, dan zou ik er zeker eens over na gaan denken!

kinkymen schreef:
Ik ben een groot fan van Morgan Freeman en daarom aan deze film begonnen.
Kom je vaak in oorlogsgebieden? Ik vind het namelijk knap dat je weet hoe echte explosies er uit zien! Ik zie ze zelf heel weinig, en zou niet weten hoe de echte er uit zien!

avatar van Timothyvdmeer
Overbodig vervolg. Actie was leuk maar verder ook niets.

Arapaho85 schreef:
Naarmate het einde vordert wordt het ook meer en meer ongeloofwaardig en stom.
Neem bijvoorbeeld: de President van de USA die geëxecuteerd wordt op Youtube.

Dit is nog eens een idee voor een film: “the invincibles!!”
Ik ben zo blij dat films ongeloofwaardig zijn, want voor geloofwaardigheid kijk ik wel uit het raam!

avatar van aburex
Geloofwaardig of niet? Gelukkig is het ongeloofwaardig, want wat een ellende zou dit allemaal hier teweeg brengen als terroristen Brussel of Amsterdam zouden plat leggen. Geef mij dan maar deze ongeloofwaardige film die je kan bekijken zonder angst te hebben dat er een terrorist mee aan je raam zit e gluren.

avatar van chack
Zwaar over de top filmpje met hoog the A-team gehalte.

avatar van Thorongil
Goede film, zeker zo goed als de 1e. Lekker bruut.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, ik heb hem toch met een halve ster verhoogd, want het is een heerlijke actiefilm van begin tot eind gebeurd er wel wat, veel actie en explosies, schietpartijen en ook best spannend.

Of deze prent beter is dan Olympus has fallen weet ik niet, het verschil wel is dat deze film niet op 1 plek afspeelt , maar gewoon overal in de straten van London, en bij Olympus has fallen meer op 1 plek, dat maakt deze film ook weer goed, daarom 3.5 sterren!

avatar van Gerlof1378
Als fan van actiefilms kan ik als enigste pluspunt zeggen dat de actie goed was. Voor de rest is het weer een daar komen de terroristen film aan en dat is jammer want daar zijn er al genoeg van wel 90 min entertainment.

Pover.

Londen wordt kapotgebombardeerd, zo'n scenes kan je bijna niet verknallen. Da's dan meteen ook zo'n beetje het enige leuke aan deze film, al zijn ook die scenes zeker technisch niet perfect. De rest is redelijk banaal en saai, maar dat was Fuqua's film eigenlijk ook al. Geen beste reeks dus.

Er wordt erg matig geacteerd, iedereen lijkt het allemaal veel te serieus te nemen en ondanks dat de film niet erg lang duurt wil het toch maar moeilijk tempo ontwikkelen. In het begin is het nog aan te zien, maar naar het einde toe wordt het echt wel een sleur.

Het zijn eigenlijk makkelijke filmpjes om te regisseren lijkt me, maar Najafi brengt het er maar belabberd vanaf. Hopelijk houden ze het ook bij deze film, deze reeks verdient geen derde film. Makke actie, een saai verhaal en pover acteerwerk. Gewoon negeren dus.

avatar van Boneka
Toevalligerwijs gekregen dus ja ik moest 'm wel even bekijken. De vorige had ik ook al bewust niet gezien (trailers zeiden mij genoeg), maar goed toch maar een kans gegeven. Moet zeggen de eerste 20 minuten zijn heel aardig al rammelt het plot natuurlijk aan alle kanten. De begrafenis is wel erg snel bij een staatshoofd en dan is er genoeg tijd om te zien of de persoon vergiftigd is. Uiteraard laat het onderzoek op zich wachten en the shoot guns kunnen beginnen. De acties zijn prima in beeld gebracht en alles ziet er goed uit. Natuurlijk is er veel gebruik gemaakt van CGI wat soms duidelijk te zien was, maar die auto op het plein die ondersteboven viel was gewoon echt (met hulp dat wel). Toch vond ik het geheel er mooi uit zien. De film zelf is natuurlijk compleet ongeloofwaardig. Vooral de bodyguard weet precies wie vijand is en niet. Hij schiet daarom maar op iedere agent. Alles is ineens de vijand. Jammer.

Hoewel de film ruk is de actie veel te ver is doorgeschoten tot het eind de ongeloofwaardigheid een tien krijgt is het vermaak met de actie wel prima in orde. Met de mooie shots in beeld een krappe voldoende. Mocht ik er dan toch enige vorm van moraal eruit halen dan is het wel dat wij ons minder moeten bemoeien met alle ellende uit het oosten. Het is maar waar je voor kiest.

Film 3.0
Beeld 4.5
Geluid 4.5
Extrta's Ned disc geen Engelse disc wel.