• 8.485.795 stemmen

Geregisseerd door: Babak Najafi

Met onder meer: Gerard Butler, Aaron Eckhart en Morgan Freeman

Releasedatum: 3 maart 2016

Plot London Has Fallen

"The world's leaders have assembled. So have their enemies."

In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

imageimageimageimageimageimageimageimage

MI6 Jacquelin Marshall

avatar van JanLo

JanLo

principal2000 schreef:

Een vervolg dat de voorganger op het gebied van bombastisch overtreft. Helaas ook op het gebied van ongeloofwaardigheid en zichzelf serieus nemen. En dan was dat al verschrikkelijk storend in Olympus Has Fallen. Visueel ziet het er prima uit, maar vind ik deze film slecht zeg. Vooral dat ultradunne, voorspelbare en totaal overbodige verhaallijntje over de baby is tenenkrommend.

Ongeloofwaardig maar toch voorspelbaar! Dit is ongelofelijk!!

avatar van JanLo

JanLo

shortmen schreef:

Te ongeloofwaardig. Je moet je verstand echt op 0 zetten om er door heen te komen.

Ik heb nog zo gewaarschuwd. Laat je verstand nou niet op 0 staan, maar niet luisteren hè!!

avatar van Dennisj

Dennisj

Ik vond de eerste film van deze reeks nog wel aardig. Maar dit is een herhaling van zetten, eigenlijk deze hele film gebeurt er niet veel, en daarmee bedoel ik steeds dezelfde vorm van actie. En je kan aan het begin van de film wel raden hoe het weer gaat eindigen. Dus nee ik ben er niet kapot van.

avatar van Toontje G

Toontje G

Man, man, man, wat een over de top gedoe. Men kan het zo gek allemaal niet verzinnen. Wel een pluspunt, met al dat geknal blijf je wel wakker.

avatar van Kooiman

Kooiman

Jezus wat een ellende zeg, een fijne actiefilm met het verstand op nul is zo nu en dan helemaal niet erg, maar dit sloeg echt alles. Verhaal, acteerwerk, zelfs de special-effects waren ruk. Dialogen waren zo slecht dat ik er pijn van in m’n buik kreeg. Brrr.

avatar van Macmanus

Macmanus

Iets beter dan deel 1.

Reeks heeft nog steeds veel van dezelfde issues, maar dit keer doordat ze niet in 1 huis moesten blijven maar de stad tot zijn beschikking heeft is het iets leukere actie. In de metro en de climax zijn best geinig. CGI blijft lelijk en het is allemaal iets te serieus. Butler is eigenlijk best wel een lul waardoor je stiekem nog best wat sympathie hebt voor de terroristenleider. Lijkt mij niet waar de film voor wil gaan.

Wel jammer dat deze reeks niet iets frissere montage en actie heeft. Misschien deel 3?

2.5 sterren.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Verstand op nul dan is er niets mis met deze film.......3,5

avatar van Basto

Basto

Goh, met het nieuws van vandaag, heeft die titel plots een hele nieuwe lading... Hoeveel dagen nog, totdat dit echt de kop van een krant is?

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Basto schreef:

Je bent nu wel wat zwaarmoedig. Maar goed dat je dan niet End of Days hebt bekeken

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Goh.

Zowat hetzelfde als z'n voorganger, maar dan gewoon niet meer in het Witte Huis. Gelukkig niet te lang, waardoor al het lawaai en de drukte nog redelijk compact aanvoelen en niet gaan slepen. Verder nergens echt goed, maar met niet te veel verwachtingen en de hersenactiviteit op een laag pitje nog net kijkbaar. Gerard Butler is op zich nog wel genietbaar in dit soort rollen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van ElPablo

ElPablo

Best wel een butfilm.

Het hiephoi amerika spat er vanaf,

avatar van des1

des1

Butler moet uitkijken dat mensen niet uitgekeken raken op de 2D karakters die hij in voor het grootste deel geweldfilms neerzet. Dit is er zo eentje waar ik niet eens naar ga kijken zo onnozel is de premisse. Het is een smoes om maar weer eens lekker veel spektakel en geweld te etaleren. Dus geen rating.

avatar van stratmans

stratmans

Toch een geluk dat de Amerikanen zulke supermannen hebben die alleen de hele wereld aankunnen. Totaal ongeloofwaardig, wel veel actie en spannend gemaakt.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Kan hier erg weinig aan toevoegen. Ligt in dezelfde lijn als Olympus. Zeer veel brute actie. Erg veel ontploffingen. De hele film bulkt ervan eens de aanslagen plaatsvonden. De film kent sindsdien nog weinig rustmomenten. Alles uiteraard vanuit Amerikaans perspectief en zo goed als 1 man die het opneemt tegen een heel leger terroristen.

Vermakelijk is het wel voor een keertje en had er wel eens zin in deze avond na een 13-uren werkdag. Bij momenten een echte shooter game toen hij met de SAS het gebouw wou binnendringen. Best ondanks alle chaos degelijk gefilmd. Met al die overkill gaat het soms te snel en kunnen je ogen of hersenen niet volgen. Hier viel dat best mee.

avatar van frans123

frans123

Mwahhhhhh..nu op Veronica , kijk half half. Ik word moeiiiii van die actie...Zet zo een film op met Meryl Sleep om bij te komen.....Ooo de Hoofdpiet doet ook weer mee. Je kan geen film opzetten of hij speelt een lullig rolletje , meestal als "'alweter'. Er was reclame ,de film gaat verder....Weeeeeer schieten ...nu op dode lichamen door onze held..

Zit ik met 1 prangende vraag....; Waar in godsnaam is The British Army Bij zo'n gelegenheid zet je toch de stad vol met 50000 pop en constant helicopters in de lucht... Wie een wind laat wordt over hoop geschoten...

Wat een rukfilm.......