The Accountant (2016)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Gavin O'Connor
met Ben Affleck, Anna Kendrick en J.K. Simmons

Christian Wolff is een wiskundig genie en altijd beter geweest met cijfers dan met mensen. Hij werkt met zijn specialistische kennis voor grote malafide organisaties in de wereld teneinde hun cijfers te manipuleren. Wanneer de anti-criminaliteitsbrigade van het Ministerie van Financiën hem wat te dichtbij komt, neemt hij een legitieme baan aan als afleiding: de boeken controleren van een robotfirma, maar ook hier blijkt niet alles pluis.

avatar van lars-pixar
Erg goede actie/drama film, waarvan vooral het verhaal goed is bedacht en erg goed is neer gezet is. Vooral Ben Affleck weet met zijn acteertalent de film hoog te houden en zet hier een erg goede rol neer. De rest van de casting is een mengelmoes van verschillende bekende acteurs, wat als geheel wellicht anders en beter samengesteld had kunnen worden. Daar en tegen was het acteerwerk van deze overige acteurs niet matig, maar gewoon goed. Met het langzamere tempo en soms wat onduidelijke moment start de film op. Eenmaal halverwege komt het verhaal met de nodige actie goed opgang. Vooral Affleck weet met zijn personage alles interessant te houden, van begin tot het einde. Helaas pakt de twist tegen het einde aan nogal voorspelbaar uit, maar is met het daarop definitieve gedurfde einde wellicht al een kleine verrassing naar een vervolg.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en vond het geen misse film. Goed geacteerd en het verhaal wist me ook wel te boeien. Ook de speelduur was goed, ik heb me er niet mee verveeld. Ik vond het ook een goeie mix van drama en actie.
De moeite om gezien te hebben.

avatar van aburex
Prima film! Prima acteerprestaties. Goed onderwerp dat ook nog eens goed uitgewerkt wordt. Scores van minder dan 3 vind ik hier niet op zijn plaats. Maar ja, ieder zijn mening.

avatar van Diederik58
Spannende film.
Gied geacteerd. Affleck speelt zijn rol als autist overtuigend. Misschien wel wat stereotiep.
Het eind van de film heb ik al eens eerder gezien. Je ziet het ook aankomen dat de film zo gaat eindigen.

avatar van Decec
Uitstekend Actie/Misdaad/Drama/Thriller film...
Uitstekend acteur Ben Affleck speelt goed, ondanks autisme...
Spannend verhaal...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van fappie
Gewoon een 4,0*. Omdat het kan. Ben Affleck doet het goed evenals de rest van de topcast. Ik heb zelf ook een autismespectrumstoornis en OCD, maar wel een heel stuk lichter dan hier het geval is. In eerste instantie vond ik het moorden nogal onrealistisch voor iemand met ASS, maar die flashback in die auto waar zijn vader hem manipuleert om terug te vechten trekt het toch weer naar het realistische toe. Zeer slim gedaan. De actie was verder goed, verhaal was ook leuk. Erg weinig op aan te merken.

Wat een waardeloze film dit.
Typisch het soort film waar affleck patent op lijkt te hebben.
Begint spannend en intrigerend maar na korte tijd verzand het in een onbegrijpelijk plot en een zeer onwaarschijnlijk plot.
En iedere keer komt hij er mee weg

Redelijke film met redelijk actuurwerk van Ben Affleck, maar uiteindelijk geen indruk achtergelaten.
Gisterenavond gekeken en nu al kwijt hoe het plot was, enige is dat hij altijd raakschiet en de tegenstander hem altijd mist.

avatar van Atheistus
Oké, dus een autist is rainman of een schietende accountant.
Helder verhaal.

avatar van tukkerstein
Decec schreef:
Uitstekend acteur Ben Affleck speelt goed, ondanks autisme...

Eh wat?

avatar van Decec
tukkerstein schreef:

Eh wat?

Ik bedoel hij speelt zeer goed als autisme speelt.

Best oké.

Een degelijk thrillertje, al is het dan toch vooral de eerste helft van de film die het meest weet te overtuigen. Daarin wordt het puzzeltje opgezet en dankzij enkele originele elementen blijft het relatief lang onduidelijk hoe de vork juist in de steel zit.

De idiot savant hebben we al vaker gezien, maar binnen dit verhaal en deze stijl is het toch een best aardig gegeven. Visueel ziet het er verder ook best strak uit. Niet geniaal, maar wel net iets verzorgder dan doorsnee. En qua acteerwerk loopt het ook wel lekker.

Tweede helft was jammer genoeg iets minder. Eens alles zo'n beetje duidelijk is duurt het nog iets te lang alvorens de film alle puntjes verbindt en enkele actiescenes naar het einde toe laten wat te wensen over. De film had het beter bij pure thriller gehouden, maar blijkbaar had O'Conner meer zin in een genremix.

Niet slecht voor een keertje.

avatar van Noodless
Prima misdaadverhaal met een leuk gegeven en goede actie. Het verhaal wist de aandacht vast te houden door het onderwerp rond autisme dat de film toch een extra toets wist te geven. Affleck deed het prima. 7,5/10

1 van de beste films die ik in tijden heb gezien. Het einde met de 2 broers geweldig gedaan.

eempag schreef:
Wat een waardeloze film dit.
Typisch het soort film waar affleck patent op lijkt te hebben.
En iedere keer komt hij er mee weg

geen filmkennis, ga wat anders doen met je leven

alleyesonme! schreef:

geen filmkennis, ga wat anders doen met je leven

Ben je een boze witte man?