The Accountant (2016)

3,40

Misdaad / Drama

geregisseerd door Gavin O'Connor
met Ben Affleck, Anna Kendrick en J.K. Simmons

Christian Wolff is een wiskundig genie en altijd beter geweest met cijfers dan met mensen. Hij werkt met zijn specialistische kennis voor grote malafide organisaties in de wereld teneinde hun cijfers te manipuleren. Wanneer de anti-criminaliteitsbrigade van het Ministerie van Financiën hem wat te dichtbij komt, neemt hij een legitieme baan aan als afleiding: de boeken controleren van een robotfirma, maar ook hier blijkt niet alles pluis.

169 BERICHTEN 43 MENINGEN
geplaatst: 17 maart, 22:15 uur [permalink]
lezertje schreef:

Alles wat krom is, maak ik met mijn kennis over films weer recht.

En terecht. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Maar even voor de duidelijkheid, wat is jouw kennis dan. Voor de lezer dan wel. Wat is de vakkennis?

avatar van Petina
geplaatst: 18 maart, 17:22 uur [permalink]
lezertje schreef:

Alles wat krom is, maak ik met mijn kennis over films weer recht.

Welke kennis...

geplaatst: 18 maart, 17:30 uur [permalink]
het einde is een grote grap, dat ze nog zulke eindes durven te verzinnen...

lezertje
geplaatst: 18 maart, 21:44 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:
het einde is een grote grap, dat ze nog zulke eindes durven te verzinnen...

Je denkt toch niet dat ik deze bagger tot het einde aan toe uitgekeken heb. Na vijf kwartier vond ik het genoeg.

avatar van John Milton
geplaatst: 18 maart, 21:53 uur [permalink]
Left4Dead schreef:

Petina schreef:

Welke kennis...

Die vraag heeft hij zelf al eens beantwoord, bij een andere film. Op zijn eigen manier dan

geplaatst: 19 maart, 00:54 uur [permalink]
John Milton schreef:

Aha, we hebben dus te maken met een doorgewinterde filmhistoricus .
Ja dan zijn wij maar gepeupel natuurlijk .

50 (jaar) x 20 (gemiddelde films per week) x 52 (weken in jaar) = astronomisch, uhhhh ik bedoel 52.000 films. 52.000 x 1,75 (gemiddelde duur film) = astronomisch, uhhh ik bedoel 91.000 uur film.

En ik moet de kapper al plannen in mijn rooster!

avatar van sonyjh
geplaatst: 20 maart, 18:36 uur [permalink]
Zeer onder de indruk van deze film. Had er me niet teveel bij voorgesteld, acteerprestaties zeer goed, karakters zeer goed uitgewerkt,... Ook was de film zeer goed gedoseerd.

avatar van Petina
geplaatst: 20 maart, 21:44 uur [permalink]
Left4Dead schreef:

Aha, we hebben dus te maken met een doorgewinterde filmhistoricus .
Ja dan zijn wij maar gepeupel natuurlijk .

En ik moet de kapper al plannen in mijn rooster!

Dit persoon (Lezertje) moeten wij met een hele grote korrel zout nemen.
Doe maar een pak zout...Hahaha

avatar van Walter S.
geplaatst: 20 maart, 23:50 uur [permalink]
Petina schreef:

Dit persoon (Lezertje) moeten wij met een hele grote korrel zout nemen.
Doe maar een pak zout...Hahaha

zoutbergen - Google zoeken

avatar van broncode
geplaatst: 5 april, 15:45 uur [permalink]
Lange tijd over nagedacht of ik nu wel of niet mijn mening moet geven over deze film, want hij heeft toch wel indruk gemaakt. Soms vind ik hem heel goed (vooral de reden waarom ben Affleck zou geworden is), maar aan de andere kant is het natuurlijk ook klinkklare onzin. Het beste illustreert voor mij deze film de twee laatste scènes. De voorlaatste als subliem gevonden, en de laatste als gewoon aktie vehikel...

geplaatst: 10 april, 15:35 uur [permalink]
Waarschijnlijk moet je enorm van dramafilms houden om deze film goed te kunnen vinden.
Ik vond het een baggerfilm en na een uur hield mijn interesse er mee op. En een uur is nog teveel tijd!

geplaatst: 10 april, 18:42 uur [permalink]
dubdub schreef:

Nee hoor! Ik ben geen fan van dramafilms maar deze ging er best in.

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 16 april, 01:26 uur [permalink]
Toch prima genoten van deze. Film geeft me ganse tijd geboeid. Vond het verhaal zeer goed op wat kleine minpuntjes na, dat wat beter kon uitgewerkt zijn. Affleck vond ik weer prima spelen net als de rest van de cast toch wel. Niet zo veel actie in de film. Maar degene die er in zat was wel goed. 7,5/10

avatar van huiguh
geplaatst: 18 april, 13:01 uur [permalink]
Boeiende film, maar wat een schijt einde. Punt aftrek.

avatar van GrafGantz
geplaatst: 6 mei, 21:00 uur [permalink]
Goed gemaakte Hollywood onzin. Rain Man meets Jason Bourne, wist niet dat het mogelijk was

Gewoon niet te serieus nemen, verstand op nul en gaan.

avatar van Redlop
geplaatst: 7 mei, 09:41 uur [permalink]
Autistenclichés, vergezochte one-man-war, 'verrassend' einde. Al met al prima popcorn vermaak. Affleck valt soms uit zijn rol maar hij is geen Tom Cruise of Keane Reeves en daarom is de film sowieso beter te pruimen.

geplaatst: 15 mei, 11:31 uur [permalink]
Tamelijk zoutloos actiedrama met een opzichtig psychologisch ondertoontje. Door middel van een paar heftige shootouts tracht de regisseur te benadrukken dat dit in de eerste plaats toch vooral een misdaadfilm is. Een saaie, aangehaakte verhaallijn over de opsporingsdienst van het Treasury Department gaat bij gebrek aan interessante ontwikkelingen nagenoeg in zijn geheel de mist.
Neem daarbij in ogenschouw dat volgens mij Ben Affleck andermaal niet weet te overtuigen als acteur en je hebt een spannend bedoelde film, die vergeet om spannend te worden. Het einde is helemaal aan aanfluiting. Matig.

avatar van danuz
geplaatst: 11 juni, 17:37 uur [permalink]
Tja, een autistische Jason Bourne. Typisch zo’n Hollywood vehikel die je al honderd keer hebt gezien. Veel flashbacks om de kijker héél langzaam wat achtergrondinformatie te geven, wat obligate, zogenaamd diepgaande dialogen en natuurlijk saai gemonteerde actie. Geen visuele flair of interessante karakters. Sowieso heb ik dan liever een straight forward misdaadfilm. Had echt het idee dat O'Conner de hele tijd een beetje om de hete brij heen draaide. En niks tegen Affleck hoor, maar in deze rol is het echt een saaie knuppel, bedoeld of niet.

geplaatst: 12 juni, 22:17 uur [permalink]
prima spannende film. 4 sterren.