ad

Met onder meer: Ben Affleck, Anna Kendrick en J.K. Simmons

Releasedatum: 13 oktober 2016

Over The Accountant

"Calculate your choices."

Christian Wolff is een wiskundig genie en altijd beter geweest met cijfers dan met mensen. Hij werkt met zijn specialistische kennis voor grote malafide organisaties in de wereld teneinde hun cijfers te manipuleren. Wanneer de anti-criminaliteitsbrigade van het Ministerie van Financiën hem wat te dichtbij komt, neemt hij een legitieme baan aan als afleiding: de boeken controleren van een robotfirma, maar ook hier blijkt niet alles pluis.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Erg goede actie/drama film, waarvan vooral het verhaal goed is bedacht en erg goed is neer gezet is. Vooral Ben Affleck weet met zijn acteertalent de film hoog te houden en zet hier een erg goede rol neer. De rest van de casting is een mengelmoes van verschillende bekende acteurs, wat als geheel wellicht anders en beter samengesteld had kunnen worden. Daar en tegen was het acteerwerk van deze overige acteurs niet matig, maar gewoon goed. Met het langzamere tempo en soms wat onduidelijke moment start de film op. Eenmaal halverwege komt het verhaal met de nodige actie goed opgang. Vooral Affleck weet met zijn personage alles interessant te houden, van begin tot het einde. Helaas pakt de twist tegen het einde aan nogal voorspelbaar uit, maar is met het daarop definitieve gedurfde einde wellicht al een kleine verrassing naar een vervolg.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en vond het geen misse film. Goed geacteerd en het verhaal wist me ook wel te boeien. Ook de speelduur was goed, ik heb me er niet mee verveeld. Ik vond het ook een goeie mix van drama en actie.

De moeite om gezien te hebben.

avatar van aburex

aburex

Prima film! Prima acteerprestaties. Goed onderwerp dat ook nog eens goed uitgewerkt wordt. Scores van minder dan 3 vind ik hier niet op zijn plaats. Maar ja, ieder zijn mening.

avatar van Diederik58

Diederik58

Spannende film.

Gied geacteerd. Affleck speelt zijn rol als autist overtuigend. Misschien wel wat stereotiep.

Het eind van de film heb ik al eens eerder gezien. Je ziet het ook aankomen dat de film zo gaat eindigen.

avatar van Decec

Decec

Uitstekend Actie/Misdaad/Drama/Thriller film...

Uitstekend acteur Ben Affleck speelt goed, ondanks autisme...

Spannend verhaal...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Uitstekend achtergrond geluid/muziek...

Perfect camerabeweging...

Heerlijk genoten...

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Gewoon een 4,0*. Omdat het kan. Ben Affleck doet het goed evenals de rest van de topcast. Ik heb zelf ook een autismespectrumstoornis en OCD, maar wel een heel stuk lichter dan hier het geval is. In eerste instantie vond ik het moorden nogal onrealistisch voor iemand met ASS, maar die flashback in die auto waar zijn vader hem manipuleert om terug te vechten trekt het toch weer naar het realistische toe. Zeer slim gedaan. De actie was verder goed, verhaal was ook leuk. Erg weinig op aan te merken.

avatar van eempag

eempag

Wat een waardeloze film dit.

Typisch het soort film waar affleck patent op lijkt te hebben.

Begint spannend en intrigerend maar na korte tijd verzand het in een onbegrijpelijk plot en een zeer onwaarschijnlijk plot.

En iedere keer komt hij er mee weg

avatar van kinkymen

kinkymen

Redelijke film met redelijk actuurwerk van Ben Affleck, maar uiteindelijk geen indruk achtergelaten.

Gisterenavond gekeken en nu al kwijt hoe het plot was, enige is dat hij altijd raakschiet en de tegenstander hem altijd mist.

avatar van Atheistus

Atheistus

Oké, dus een autist is rainman of een schietende accountant.

Helder verhaal.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

Decec schreef:

Uitstekend acteur Ben Affleck speelt goed, ondanks autisme...

Eh wat?

avatar van Decec

Decec

tukkerstein schreef:

Eh wat?

Ik bedoel hij speelt zeer goed als autisme speelt.

Onderhond

Best oké.

Een degelijk thrillertje, al is het dan toch vooral de eerste helft van de film die het meest weet te overtuigen. Daarin wordt het puzzeltje opgezet en dankzij enkele originele elementen blijft het relatief lang onduidelijk hoe de vork juist in de steel zit.

De idiot savant hebben we al vaker gezien, maar binnen dit verhaal en deze stijl is het toch een best aardig gegeven. Visueel ziet het er verder ook best strak uit. Niet geniaal, maar wel net iets verzorgder dan doorsnee. En qua acteerwerk loopt het ook wel lekker.

Tweede helft was jammer genoeg iets minder. Eens alles zo'n beetje duidelijk is duurt het nog iets te lang alvorens de film alle puntjes verbindt en enkele actiescenes naar het einde toe laten wat te wensen over. De film had het beter bij pure thriller gehouden, maar blijkbaar had O'Conner meer zin in een genremix.

Niet slecht voor een keertje.

avatar van Noodless

Noodless

Prima misdaadverhaal met een leuk gegeven en goede actie. Het verhaal wist de aandacht vast te houden door het onderwerp rond autisme dat de film toch een extra toets wist te geven. Affleck deed het prima. 7,5/10

avatar van alleyesonme!

alleyesonme!

1 van de beste films die ik in tijden heb gezien. Het einde met de 2 broers geweldig gedaan.

avatar van alleyesonme!

alleyesonme!

eempag schreef:

Wat een waardeloze film dit.

Typisch het soort film waar affleck patent op lijkt te hebben.

En iedere keer komt hij er mee weg

geen filmkennis, ga wat anders doen met je leven

avatar van eempag

eempag

alleyesonme! schreef:

geen filmkennis, ga wat anders doen met je leven

Ben je een boze witte man?

avatar van movielee

movielee

verhaal boeide mij en ook de actie en verhaalverloop zat goed in elkaar.

avatar van des1

des1

What's next? The Bookkeeper? Dom commentaar van degenen die dit een goeie film vinden. Wat een achterlijkheid. Wat een interessantdoenerij en semi mystiek. Huuu. Op zich goeie actrice Kendrick kon duidelijk ook niet overweg met hier nog enige substance aan te geven, Misschien hebben zij en Affleck wel vaak in een deuk gelegen bij de opnamen.

avatar van loer

loer

des1 schreef:

Deze quote en nog enkele andere quotes...

Is het echt waar (?) dat er mensen bestaan die denken dat hun eigen oordeel de enige juiste is... Beste des1, eempag en anderen: een film IS niet slecht omdat jij hem niet te pruimen vindt... Jij vindt het een slechte film. En dat kan en mag. Veroordeel mensen niet als ze er anders over denken? Door mensen als jullie is fundamentalisme ontstaan...

avatar van Waverick

Waverick

Verrassend goede film. Ik voel meerdere vervolgen opkomen...

avatar van Goldie63

Goldie63

des1 schreef:

Triest , dat er mensen zijn die anderen domheid verwijten omdat ze er een andere mening op na houden en een film wel goed vinden. Misschien doe je juist zelf wel aan interessantdoenerij of misschien begrijp je de hele film niet. Hoe dan ook jouw mening is niet zaligmakend , net zoals die van mij en iedereen hier op het forum dat niet is.

avatar van Boneka

Boneka

Weet eigenlijk niet goed wat ik van deze film moet vinden. Hij zit an sich goed in elkaar en de acteerprestaties zijn gewoon goed en degelijk, maar het is misschien allemaal teveel van het goede, want we krijgen wel erg veel te zien. Bijvoorbeeld die flashbacks die uitgebreid terug komen over een handeling van een rechercheur. Ook de uitleggen van sommige details hadden van mij niet gehoeven. Wel goed zijn de flashbacks van Christian Wolff. Zijn jeugd met moeder en vader geven een beeld hoe hij zich heeft gevormd. Ook zijn autisme komt in deze vorm er goed uit, al zie ik wel een verschuiving in het laatste gedeelte van de film in relatie met "Anna Kendrick? waar hij minder autistisch gedrag vertoont. Maar goed de film schommelt nogal in gradaties. Van zeer goed tot vaag tot niet interessant of zelfs saai. Het is een soort van soep waar iets teveel kruiden is ingestopt. Iets rechtlijniger had de film beslist beter gemaakt.

Film 3.0

Beeld 4.0 (4K)

Geluid 4.5

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Hele aardige film die in eerste instantie niet lijkt uit te pakken naar wat ik dacht, maar dat uiteindelijk toch doet. Ik was in de veronderstelling dat Affleck meteen van leer zou trekken als Hitman maar daar gaat eerst een opbouw aan vooraf dat het zelfs onmogelijk lijkt dat hij zoiets doet.

Heel aardig wordt er gewerkt met de autistische jongen die een wel heel bijzondere aanpak krijgt en daar wonderwel op reageert en uitgroeit tot een opmerkelijk persoon met vaardigheden. De sfeer is aardig Affleck zet de rol van autistische persoon uitstekend neer met zijn mimiek, oog opslag en communicatie. JK Teller is ook aardig bezig. De vechtscenes zijn prima en er wordt prima gewerkt met spanning. De ontknoping dat Brax broertje blijkt te zijn ben ik niet erg van overtuigd moet ik zeggen. Je ziet het eigenlijk best al van ver aankomen en voelt een beetje cheap aan.

Afijn, aardige film voor op een avondje. Binnenkort nog maar eens proberen.

avatar van MisterJames

MisterJames

Leuk concept, Ben Affleck's karakter is leuk uitgewerkt en goed geacteerd. Anna Kendrick is een leuke actrice maar voelt hier wel een beetje miscast aan. Het plot is interessant tot een bepaald punt waar het allemaal een beetje te toevallig en onwaarschijnlijk wordt. Ondanks dat blijft het wel spannend en kijkt de film lekker weg.

Het karakter van Ben Affleck is voor mij het beste element van de film, er zit wat leuke actie in en de rest is allemaal wel oke, 3,0!

avatar van Xastur

Xastur

Gave film.echt genoten zelf ook autist maar toch

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Nu heb ik helemaal niets met Ben Affleck, en dat is eigenlijk ook één van de redenen dat ik deze film nog steeds niet gezien heb. Misschien moet ik het toch maar een kans geven.

avatar van Eric001

Eric001

Ach ja, het ken net zullen we maar zeggen. Af en toe was ik tijdens deze film bezig met andere zaken waardoor ik delen van de film gemist heb. Maar dat geeft natuurlijk niet, het is toch een rits van onzin.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Het personage van Ben Affleck is een accountant, een martial-arts-expert, een autist, een scherpschutter, een engel der wrake, en hij werkt voor topcriminelen. Is dat misschien een beetje veel voor één film? Goed spel van alle betrokkenen en een algemeen gevoel van zenuwachtige spanning houden de film lang interessant, maar de enigszins ridicule (en absurd onderbelichte) actieclimax en de slechte geluidsband met moeilijk verstaanbare dialogen gooien roet in het eten. Toch blijft de film in mijn hoofd doorzeuren...

avatar van umbra

umbra

• 2044 berichten

Heerlijke misdaadfilm met zalige Affleck. Film heeft goed tempo en weet te boeien van begin tot eind.

avatar van FlorisV

FlorisV

Stond nog stevig overeind bij een tweede kijkbeurt en wist wederom van begin tot eind te boeien. Sommige details gingen wat snel en bleven mij te technisch, misschien omdat ik witwassen en fraude altijd wat complex vind, maar uiteindelijk gaat het om de karakters en natuurlijk met name de accountant zelf. Ook kent het einde meerdere verassende ontknopingen. Dit is 1 van de tekenen van de vakkundigheid van de film, die daarnaast in acteerwerk en strak camerawerk excelleert. Dat, gecombineerd met een degelijk script, maakt het toch wel een hele fijne film. Ruim boven het nivo van de gemiddelde Affleck, hoewel die zelf inmiddels zeker ook interessante en sterke films op zijn naam heeft gezet zoals Argo. Voor wie veel actie wil kan het wat tegenvallen, deze is gedoseerd met een principe van minder is meer: als het er is, is het opwindend in beeld gebracht, maar verder wordt toch vooral een verhaal vertelt dat tot het einde niet teveel prijsgeeft om je geintrigeerd genoeg te houden.