Angel Has Fallen (2019)

Actie / Drama

geregisseerd door Ric Roman Waugh
met Gerard Butler, Morgan Freeman en Piper Perabo

Na de gebeurtenissen uit 'London Has Fallen' wordt geheim agent Mike Banning beschuldigd van poging tot moord op de president. Wat volgt is een ware klopjacht door zijn eigen collega's en de FBI. Mike moet zich haasten om zijn naam te zuiveren en proberen de echte dreiging te ontmaskeren.

• vanaf 27 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van Shinobi
Dan vind ik 'London Has Fallen' wat dat betreft toch beter Ajax&Litmanen1.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De derde film uit een franchise die best wel leuk is. Heerlijke actie en Gerard Butler past best wel in deze rol. Het is een Expendables film uit de 21e eeuw. Zonder een herhaling te worden van pakweg Fast & Furious, MCU of John Wick. De reeks is best wel Amerikaans met de nodige vlaggen, de zegen van God over alle Amerikanen en de president van de VS die bijna heilig wordt verklaard. Maar zie het als een gimmick.

Dit 3e deel gaat na Washington en Londen gelukkig niet gewoon een derde stad opzoeken, maar zoekt het anders. Een plot dat net als de vorige films ver gezocht is, wat zeker mag in dit genre. Ik wil gewoon de nodige actie en wat oneliners zien. Helaas is de vijand dit keer een vijg. Mike Banning mist een partner in crime of een sterke tegenspeler. Nick Nolte doet zijn best wel, maar zo speciaal als sommige kijkers hier mee dwepen, is het toch ook niet. Sommige figuren worden helaas ook amper gebruikt. Jada Pinkett Smith is echt een cliché agent die halverwege met een vingerknip uit de film vliegt, terwijl haar rol nog eigenlijk moest beginnen. Opvallend trouwens dat de vrouw van Banning dit keer gespeeld wordt door Piper Perabo. Alsof er niets aan de hand is.

De film heeft leuke actie en hier en daar de passende humor. Butler doet het ook goed. Maar de film heeft toch niet echt een sterk script en iedereen buiten Butler is louter decor waar zo goed als geen energie wordt ingestoken. Daardoor valt de film wat minder dan zijn voorgangers. Voor de liefhebbers of wie van een leuke B-actiefilm houdt.

avatar van Graaf Machine
Degelijk formulewerk. Een film die ik niemand zal aanraden, maar ook niemand zal afraden. Wordt ook wel "popcornvermaak" genoemd.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Doet precies wat het moet doen, eigenlijk viel het mij 100% mee. Ik ken de vorige delen niet maar dat was gelukkig ook niet echt nodig, Gerard Butler zet op overtuigende wijze de actieheld neer, deed mij denken aan oudere actiefilms op de zeer lachwekkende CGI na dan, maar dat viel gelukkig ook nog wel mee.

Prima mee vermaakt.

avatar van Nuijtmans
Ondanks het feit dat de plot wel erg doorzichtig is, biedt de film voldoende vermaak voor wat je van een dergelijke genre film mag verwachten.
Danny Huston zet een prima tegenstander neer voor Gerard Butler. De toevoeging van de rol van Nick Nolte is een aardige gimmick en biedt wat ruimte voor de broodnodige lichtvoetigheid.
Zoals hierboven al gememoreerd is de CGI met name op het einde vrij matig, dat is jammer.
3/5

avatar van thunderball
Deze een week geleden gaan zien in Antwerpen.

Wie de eerste twee gezien heeft, weet wat hem te wachten staat bij dit derde deel:
niet al te subtiele, maar lekkere harde actie, zonder al te veel verhaal en uitgediepte karakters.

Butler is nog steeds oké in hoofdrol, maar ziet er behoorlijk ouder en dikker uit sinds vorige film, in tegenstelling tot mensen als Neeson en de nog veel oudere Stallone, die nog altijd uiterst fit ogen, zeker die laatste!

Toevoeging Nolte, in rol van vader, is een leuke vondst en zorgt voor het meeste vermaak, zeker de scene, waarbij hij een half bos laat ontploffen.

Verder stelt het allemaal niet heel veel voor en nu een week later kan ik mij eigenlijk alleen nog maar flarden van de film herinneren, zeker nadat ik, gisteren op tv, deel twee nog eens heb bekeken.

Leuk, maar nergens echt geweldig.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

avatar van Thorongil
Aardige film. Nolte en Butler dragen de film, goede dynamiek tussen die 2.

avatar van Walter S.
Nou, ik ga bij de fbi werken. Ik had vrijwel direct in de gaten hoe het zat, dus de fbi zal blij met me zijn.

Doet het er iets toe dat het plot doorzichtig is, het verhaal ongeloofwaardig? Wat mij betreft niet. Als je je daar druk om gaat maken kun je beter thuis blijven. Verstand op nul actie, beviel me in London has fallen ook al goed, maar voorwaarde is wel dat ik het in de bios zie, want deel 1 zag ik later op tv en dan werkt het niet zo voor mij.

Deze had iets minder spektakel dan deel 2, maar ach, er bleef genoeg vermakelijk over.

avatar van mjk87
Jammer van dat eerste halfuur dat tergend traag en saai verloopt, daarna wordt het veel beter al wordt aan het eind (in dat ziekenhuis) het allemaal weer te lang gerekt.). Verder slaat dit verhaal nergens op natuurlijk, red je tot tweemaal toe de president, word je verdacht van een moordpoging.
Actie is best lekker hard en lomp en prima in beeld gezet, de vader is een leuke toevoeging en Butler is wel oké in zijn rol. Een goed uur lang is dit een fijne bioscoopfilm, maar het begin en einde hadden een stuk strakker gemogen. 2,5*.

Gewoon een lekkere adrenaline film van begin tot einde, meer moet je er ook niet achter zoeken. Verhaal is simpel, vol gaten tot stompzinnig aan toe, maar wat boeit dat. Verhaal deed me wat denken aan The Sentinel (2006) maar dan minder doordacht.

Wel stukken beter dan zijn voorganger London has Fallen, een behoorlijke mispeer

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit plaats je vandaag al meerdere keren. Je punt? Wat doe je op Moviemeter als je niet kritisch naar een film wil kijken?

Lekker jullie afzeiken.