London Has Fallen (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Bulgarije
Actie / Misdaad

geregisseerd door Babak Najafi
met Gerard Butler, Aaron Eckhart en Morgan Freeman

In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ton uut Gennep schreef:
Waardeloos, misselijk makend ongeloofwaardig verhaal vol met clichés. Toch een 2 voor de special effects.

De special effects zijn juist 1 van de zwakkere punten van de film

avatar van hoffhaan
Over de top actiefilm net voldoende. 3.0

avatar van wwelover
Wat een dramatische film zeg. Waar Olympus has Fallen het slechte en cliché script wist te verbloemen met actie vond ik dat hier niet het geval. De actie was wel okay, maar nou niet echt verfrissend. Maar het script was echt tergend slecht, kan mij eerlijk gezegd niet herinneren dat ik me zo heb geërgerd aan onnodige clichés in een film. Want ik denk dat de film het prima had kunnen reden zonder Butlers thuis situatie. Daarnaast is het acteerwerk ook gewoon suf. En ik was erg verrast hoe lelijk de special effects waren. Die explosies in Londen...Voor zo'n budget film echt heel treurig.

avatar van GuidO96
Heerlijke actie film. Er is genoeg actie, one-liners zijn weer lekker flauw waardoor ze voor mij juist geslaagd zijn. Wat mij betreft is dit een actie film die wat lijkt uit de actie films zoals ze horen. Ik hoop dat in het vervolg veel meer van dit soort actie films in de bioscoop komen. Ik mis toch wel een beetje de actie films als Cobra, Commando, Demolition Man, Hard Target & Die Hard. Gelukkig is London Has Fallen een goeie stap in die richting.

Gisteren naar ,London has Fallen.
Zag er in het begin veel belovend uit.Mooi om te zien hoe er beveilgd wordt bij n staatsbegravenis.Nou ben ik nog al n protocol freak dus dacht ik ,mooi. De uitvaart was in de Westminster. Wat deed de president dan bij st Pauls Katedraal? Foutje, verkeerde kerk.Laat maar zitten dacht ik toen al.Dan heb je van die zondagochtend momentjes, dodelijk. Trek heel de ju's uit de film.N grote misser was toch wel dat The Queen niet in de film voor kwam. The Queen waar Amerika zo van houdt. Nee jongens, slechte film. De boodschap is duidelijk maar de verpakking , naar de vuilnis bak er mee.

Gisteren naar ,London has Fallen.

avatar van Walter S.
Wat is n?

avatar van Rickazio
Voor het eerst dat ik na 10minuten kijken dacht; kun je ook je geld terug krijgen in de bios? Werkelijk waar alles in deze film slaat de plank mis en is ontzettend voorspelbaar. De teksten zijn dusdanig slecht dat je denkt naar Koefnoen de movie te kijken. Wat een flop. Deze 3 acteurs op de cover kunnen we vanaf nu totaal niet meer serieus nemen. London fallen? No. This movie has fallen.

Keigoed!

avatar van DragQueen
Genietbaar, maar toch echt een tikkeltje minder dan zijn voorganger. De actie ziet er gelikt uit, al vond ik de getoonde speciale effecten niet altijd even overtuigend. Toch vermakelijk om de film eens gezien te hebben. Het geboden verhaal is natuurlijk weinig verheffend, maar de actiemomenten maken veel goed. Leuk dat alle castlieden terugkeerden, zoals o.a. Butler, Eckhart en Freeman. 3 Sterren.

avatar van mcdaktari
Rickazio schreef:

Je gaat me toch niet vertellen dat je verwacht had een serieuze film met een verhaal met diepgang te gaan zien?
Bij dit soort films weet je al wat je zo ongeveer voorgeschoteld gaat krijgen, en zeker na de eerste gezien te hebben. Ik moet hem nog kijken een keer, en ik verwacht zo'n beetje hetzelfde te zien te krijgen als bij Olympus has Fallen.

avatar van 606
Ik kijk het nu, gewoon super popcorn vermaak zoals verwacht

Bij deze film moet je echt je verstand wel even uitschakelen. Volledig ongeloofwaardig, maar dat is ook niet het doel van de film. Botte actie is het uitgangspunt en dat krijg je in in grote hoeveelheid te zien. Soms gewoon lachwekkend. Maar ach, op zijn tijd best wel lekker.

Clichematige actiefilm. Het blijft moeilijk te begrijpen waarom er niet wat meer aandacht aan een goed verhaal wordt gegeven bij actiefilms. Van wat humor knapt zo'n actiefilm vaak wat op, maar helaas.

avatar van hutsekluts
Gerard Butler en Aaron Eckhart zijn al geen favorieten van me, en dan weer samen in het vervolg op Olympus has Fallen....tja. Een matig ongeloofwaardig verhaal met wel heel veel schietgeweld. Toch heb ik me wel vermaakt met de breinloze actie en de prima special effects. Morgan Freeman hoort wel tot mijn favorieten (Se7en) maar heeft hier een niets betekenende rol. Zijn naam staat natuurlijk prima op de poster. 100 minuten makkelijk vermaak dus dat net een voldoende scoort door de knappe beelden van een roken Londen

avatar van filmkul
Een nog hersenlozer vervolg op Olympus Has Fallen dat op een aantal karakters na, niets met het vorige deel te maken heeft. Het verhaal is zeer eenvoudig en dient puur als kapstok voor de meestal voorspelbare actiescenes. De actie is van redelijk niveau, hoewel de special effects soms niet al te best zijn. Butler is best weer in rol als actieheld. De film verloopt verder vlotjes en met je verstand op nu is het best te pruimen. Een beetje meer humor had wel op zijn plaats geweest. 2.5/3.0

avatar van Pazmaster
Het ziet er allemaal best aardig uit, zit vol lekkere actie en vaart wordt er redelijk in gehouden. Het verhaal daarentegen is er weer zo eentje dat je wel kan dromen, compleet met allerhande heroïsche momenten en uitspraken, niets vernieuwends dus. Acteerwerk is redelijk, de cast doet wat het moet doen, maar door de slappe teksten komt het niet echt goed over. Nét aan ☆ ☆ ☆ omdat de actie toch wel vermakelijk is.

Zeer slecht en ongeloofwaardig. Zelfs de aanslagen zagen er bedroevend slecht uit.

Lekkere vaart, erg amusant, maar de CGI is van dermate laagniveau dat het bij 1 keer blijft.. Daarnaast is het geweld in het begin lekker lomp, terwijl het aan het einde wel heel erg makkelijk wordt afgewikkeld qua choreografie... Dit is wat het eerste deel zo sterk maakte.

lezertje
Het schijnt dat Antonio Fuqua, regisseur van ‘Olympus has fallen’(2013) weigerde deze sequel te verfilmen, omdat het script hem niet beviel. Beetje hypocriet, alsof het script van ‘Olympus’ zo bijzonder was. Maar gelukkig hebben de president en zijn beveiligingsagent nog tijd om tussen het schieten door te praten over de opvoeding van hun zoons. Voor de rest is het voor mij werkelijk onmogelijk geworden om na deze film de Amerikaanse filmindustrie ooit nog eens serieus te nemen.Dit soort films zouden bij internationale wetten verboden moten worden. En regisseur Babak Najafi een beroepsverbod.

avatar van John Milton
lezertje schreef:
ach ja.

Ik hou er ook niet van, maar er zijn genoeg mensen die er anders over denken, en het gaat tegenwoordig heel behoorlijk vrij onopgemerkt langs mijn radar heen, als zijnde niet direct mijn straatje. Just an Innocent bleep, but not a hostile. En dus geen last van.

Maar: er is niet één uniforme Amerikaanse filmindustrie die een eenheidsworst van dit soort meuk 'entertainment' uitscheidt, toch? Er zijn genoeg onhankelijke Amerikaanse filmmakers die los van het studiosysteem (of zelfs daarin) zichzelf met interessante cinema weten te onderscheiden. Ik denk dat energie beter gespendeerd is met zorgen dat je zo efficiënt mogelijk het kaf van het koren kan scheiden als consument van film, dan met het verbieden van wat buiten je smaak valt. Maar waarschijnlijk ga ik er serieuzer op in dan je bedoeling was...

Al snap ik je neiging heus, ik kon Olympus has Fallen bijna niet afkijken

avatar van jan
jan
Spannende film, maar zo onwaarschijnlijk!

avatar van blurp194
One man army.

Het vereist behoorlijk wat suspension of disbelief om het einde van de film te halen. Voldoende actie is er zeker, maar verwacht geen logica of iets wat daar in de buurt komt. Dat het ergens in de verte iets te maken heeft met - ook al niet zo'n succes in mijn ogen - Olympus is al even irrelevant als de rest van de inhoud. Nouja, de cast. Was ik in het eerste deel ook al niet zo van onder de indruk.

Het is vlot, dat dan wel. Daarmee zijn alle positieve dingen wel zo'n beetje genoemd. Vermaak, maar zonder enig onderscheidend iets dat het maakt tot iets wat je onthouden gaat - of het moet zijn zoiets als 'die slechte film'.

avatar van SimonV
Artje schreef:
(...). De uitvaart was in de Westminster. Wat deed de president dan bij st Pauls Katedraal? Foutje, verkeerde kerk.Laat maar zitten dacht ik toen al (...) N grote misser was toch wel dat The Queen niet in de film voor kwam. (...)

Is geen foutje in de film. In de bijeenkomst van de britse veiligheidsdienst wordt gezegd dat de uitvaart in St Pauls Cathedral zal zijn. Daarbij wordt ook gezegd dat de koninklijke familie in St James' Chapel een dienst houdt.

Ik vond het een ctiefilm zoals actie hoort te zijn: script niet al te geloofwaardig en veel actie. Film is - nog meer dan zijn voorganger - echter gericht op het principe dat amerikanden het beste volk ter wereld zijn. Moeten we werkelijk geloven dat de japanse premier in de file komt te staan of dat de duitse bonskanselier vrijwel zonder bescherming op straat staat? De amerikanen zijn als enige in staat om hun president te beschermen. Als je dat even vergeet, dan is het een leuke film.

avatar van misterdhdh
Heerlijke over de top film, ik snap dat sommige dit niets vinden maar ik geniet echt van dit soort filmpjes. Natuurlijk is dit allemaal niet vernieuwend maar ik blijf terroristische films echt één van mijn favoriete genres vinden. Olympus has fallen vond ik ook echt heerlijk, deze film kan er zeker aan tippen, al vond ik Olympus has fallen een heel klein tikkeltje beter, zover ik me nog herinner. Het verhaal op zich is natuurlijk eenvoudig en niet echt nieuw, maar de uitwerking vond ik enorm vermakelijk. Natuurlijk zit de film vol clichés en weet je op voorhand al dat de president het wel zal overleven. . Het acteerwerk is goed, Freeman speelt weer mee, die je ze altijd wel in dit soort films opduiken. Hopelijk is deze film onrealistisch, want te terroristen zijn in deze film toch enorm goed georganiseerd en met veel tegelijk. Wel leuk dat ze langs alle kanten opduiken (ambulanciers, politie,...) en dat de agenten zelf niet meer weten of de als verklede politiemannen nu collega's of terroristen zijn. De aanslagen zelf zagen er wel spectaculair uit, alleen konden de special effects toch wel beter. Dat vond ik toch één van de weinige minpunten van de film. Zalig om te zien hoe verschillende presidenten tegelijk worden gedood op verschillende manieren, Al was het natuurlijk niet echt realistisch dat bv. de president van Japan gewoon in de file staat. Voor de rest Heerlijke achtervolgingen, schietpartijen,... Natuurlijk ook niet echt realistisch dat de president zijn bodyguard alles overleefd, dertig man tegelijk aan kan,.. Maar juist dat vind ik zo goed, gewoon niet nadenken en genieten van heerlijk popcorn vermaak. Ook de helikoptercrash kon nog iets beter worden uitgewerkt maar was zeker niet slecht, natuurlijk moet er ook een stuk emotie in deze film, dat hebben we met de dood van die vrouw tijdens de crash dan ook gehad. Enorm goed vond ik de scene in het schuilhuis, wanneer ze te weten komen dat niet het speciale team maar de terroristen voor de deur staan.. Dat de president uiteindelijk ontvoerd zou worden zat er wel aan te komen, dat hij weer zou bevrijdt worden en alles zou overleven ook. Ik vraag me wel af waar al die terroristen op het einde nog vandaan komen. Al bij al heb ik echt genoten van deze film die me achteraf ook wel nog wat angst bezorgde, met al dat terrorisme in de wereld, niet in de film maar in het echt. Deze film doet je toch een klein beetje nadenken over al dat terrorisme, al is dit natuurlijk allemaal wat onrealistisch, zo een georganiseerd netwerk en een georganiseerde aanslag. Ik leefde echt mee met deze film, genoten van begin tot einde. Natuurlijk was hij voorspelbaar en niet echt origineel of realistisch, maar ik heb m enorm vermaakt en gewoon niet teveel bij nagedacht en een top-avondje in de bios beleefd.
4/5
****

avatar van arri1234
Bagger film. Cliché van Amerikanen die niet te doden zijn...

broncode
GuidO96 schreef:

Mooi gezegd,ik mis ze ook..

Nino_1993
arri1234 schreef:
Bagger film. Cliché van Amerikanen die niet te doden zijn...
Weet je toch voor je kijkt? Ik ga ook geen Operette beluisteren als ik graag Rock hoor En bagger geef ik 0.5

broncode
Een super lekkere weg kijker die vol met de gebruikelijke clichés zit, and i love it.
Het script was tenenkrommend slecht (Japanse premier die vast zit in een file bv) maar who cares.
Maar daar staat tegenover dat het vuurgevecht in de straten van Londen met de SAS episch is en een goddamn momentje geeft.
De CGI effecten waren ook bedroevend, en dat kun je zien dat ze alleen van grote afstand te zien waren,is een trucje om het te maskeren.
Raar dat zo'n film geen groter budget had blijkbaar, want deel 1(die ik iets beter vond) was toch een kraker.
Maar goed, laat ze maar komen dit soort aktie films, Love them..

avatar van thunderball
Deze vanmiddag te Antwerpen gaan zien.

Vermakelijk vervolg op Olympus has fallen, maar dit maal met iets minder Amerikaans patriotisme en logica, maar -na een ietwat langzaam begin- de laatste ca. 75 minuten 1 groot actiespektakel met behoorlijk grof geweld en per minuut minder geloofwaardigheid, maar des te meer fun.

Erg cool ook dat ze in een -voor een groot publiek bedoelde- Hollywood blockbuster niet op tere zieltjes hebben gelet, maar gewoon even alle wereldleiders op zo'n grof mogelijke manier in eerste half uur om zeep laten zien brengen. Hulde!

Keek fijn weg en vond de hier en daar genoemde zgn. slechte SFX, waar ik van te voren menigeen over hoorde klagen, ook wel mee vallen, in ieder geval niet in die mate storend om mij er aan te ergeren, bovendien had het origineel ook geen geweldige effecten. Erg geinig om bekende plekken in London de lucht in te zien gaan.

Butler is sterk in de hoofdrol en bewijst dat hij eigenlijk voor alles in zet baar is (actie, drama, romantische comedy); Eckhart als wederom de Amerikaanse president is ok, maar nergens geweldig en rest van bekende koppen (Freeman, Angela Bassett, Robert Forster, Jackie Earle Haley) heeft te weinig te doen om echt indruk te maken, beetje zonde van al dat talent.

Lekkere adrenaline verhogende actie met misschien een einde wat net nog een tikkeltje beter had gekund (schurk komt nu om in vlammenzee, maar had liever eind duel met held gezien).

Niks wereldschokkends, maar flink popcorn amusement.

Een zeven, ofwel 3,5 ster.