Under the Silver Lake (2018)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Robert Mitchell
met Andrew Garfield, Riley Keough en Jimmi Simpson

Het verhaal speelt zich af in Los Angeles. We volgen Sam die in de ban raakt van de verdwijning van de mysterieuze Sarah en van de vreemde moord op een miljardair. Hij ontdekt een link tussen de misdaad en een serie gedode honden. De sporen die hij volgt leiden hem naar de muziekwereld van onafhankelijke bands. Hij krijgt hulp van zijn vriend die mee onderzoek voert naar verdwenen vrouwen.

HarmJanStegenga schreef:
Ik heb de blu-ray inmiddels binnen.

Waar heb je die besteld. Stond niks bij de MM en op Amazon kom ik ook niks tegen.

avatar van Bélon
@ Basto o.m. hier bol.com | Under The Silver Lake (Blu-ray) | Dvd's

HarmJanStegenga schreef:
Ik heb de blu-ray inmiddels binnen.

Zou je kunnen checken of cq. welke extra's erop staan (kan daar nl. geen info over vinden)?

avatar van HarmJanStegenga
Bélon schreef:
Als ik de hoes zo ff bekijk hoef ik qua extra's niet veel te verwachten. Misschien verrast de blu-ray me als ik 'm in de speler stop, maar dan hoor je het.

En idd @Basto wat Bélon zegt, ik heb 'm via bol.com.

avatar van Basto
Kunnen de ondertitels uit?

avatar van HarmJanStegenga
Basto schreef:
Kunnen de ondertitels uit?
Geen idee. Zitten NL subs en Franse subs op, ga er vanuit dat ze uit kunnen, maar heb 'm nog niet in de speler gehad.

avatar van max cady
Bijzondere ervaring deze prent en ook zeer zweervol geschoten. Hoor ik die vogel nou “ooievaar” zeggen? Ja toch?

max cady schreef:

Rotterdam toch?

avatar van max cady
Basto schreef:

Rotterdam toch?

2 minuten voor het einde bedoel ik. Misschien verkeerd gehoord ..

avatar van Basto
Volgens mij zegt de vogels hetzelfde als in het begin. Als zijn vriendinnetje denkt dat het Rotterdam was.

Maar het blijft natuurlijk een raadsel....

avatar van TheDiningDead
Tweede keer gekeken. Just because you’re paranoid, don’t mean they’re not after you, comes to (never)mind. Even een vluchtige gedachte gewijd aan Cobain die hier allicht uiteindelijk symbool staat voor wat in de film als narcisme af wordt gedaan, dat puberale menselijke verlangen naar uniciteit, naar zin, dat wat je gelaten aan de wilgen hangt als je kinderen krijgt en beseft een estafetteloper in een noch neer-, noch opwaartse spiraal van DNA te zijn. Overigens wordt in de film juist Cobains vaderschap benadrukt.
Anyhow, moest denken aan hoe REM voor Cobain gold als een voorbeeld voor behoud van artistieke authenticiteit in combinatie met commercieel succes - voor zover dergelijke noties voorbij de jaren ‘90 nog enige rol van belang vervullen.
Wat me brengt bij de a-historische kwaliteit van in ieder geval de twee Mitchell films die ik heb gezien. Net als Lynch met wie hij nog al eens vergeleken wordt hoewel ik meer Altman via Anderson en Hitchcock via dePalma zie.
Het punt is, er is geen punt

Edit: misschien moet ik met het oog op samenhang en begrijpelijkheid niet meer posten na een overmaat Rochefort.