• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.290 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.558 stemmen
Avatar
 
banner banner

Blade Runner 2049 (2017)

Sciencefiction / Thriller | 164 minuten
3,56 2.010 stemmen

Genre: Sciencefiction / Thriller

Speelduur: 164 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada / Spanje

Geregisseerd door: Denis Villeneuve

Met onder meer: Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

IMDb beoordeling: 8,0 (743.841)

Gesproken taal: Engels, Fins, Hongaars, Japans, Russisch, Somalisch en Spaans

Releasedatum: 5 oktober 2017

Plot Blade Runner 2049

"The key to the future is finally unearthed."

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van tbouwh

tbouwh

  • 5815 berichten
  • 5402 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Maar ik zoek niet bewust het tegengeluid, wanneer heb ik dat ooit gedaan? Alleen ik geef ALTIJD mijn eigen mening, of die ingaat tegen het geheel in of niet maakt me niet uit. En ik ga dus niet temperen omdat de film door iedereen goed gevonden wordt, evengoed als ik niet een film ga afkraken omdat iedereen dat doet.

Wat je over nuanceren zegt komt meer op wat ik eerder schreef. Mensen vinden een film goed omdat ze het goed moeten vinden. Als je je eigen mening nuanceert omdat je bang bent van wat andere erover vinden kom je in heel gevaarlijk vaarwater terecht.

Iedereen is vrij om iets te vinden en zich (respectvol) erover te uiten zonder de eigen mening te nuanceren. Met argumenten uiteraard, en met oprechte bedoeling, niet om te jennen of om tegendraads te doen.

Je hebt me hier denk ik ietwat verkeerd begrepen, was namelijk niet explicet tegen jou gericht Ik zeg alleen dat ik het soms zie gebeuren/denk dat het regelmatig voorkomt.

Ik snap wel wat je zegt over een film goed 'moeten' vinden, maar daar heb ik nooit last van gehad. Ik vind/vond Blade Runner echt zo goed. Als ik 'em beroerd had gevonden, had ik niet geschroomd 1.5 ster of iets in die contreien te geven. Overigens gaat er nipt een halfje af na herziening vanavond


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Waar dan?

Total Recal, total recal remake, Judge Dread, Dread Remake, Ghost in the Shell, anomatie + remake, Artificial Inteligenge, oblivion, minority report, District 9, i robot, Chappie, Elysium, Out of Time, Surrogates, Twelve Monkees, Fifth Element, etc


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Dus jij vindt Chappie hetzelfde soort als Blade Runner 2049. Oké.


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

dutchtuga schreef:

Dus jij vindt Chappie hetzelfde soort als Blade Runner 2049. Oké.

Ik heb het over deprimerende futuristische settings.

Overigens is de plot van The Chosen One ook niet bijster origineel


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

Blijkbaar ben ik niet de enige met vraagtekens hoe goed de film is

SATURDAY AM UPDATE: With an estimated $12.7 million on Friday (including $4 million from Thursday night previews), Blade Runner 2049 is looking to come in well below expectations of 51 million, targeting an opening anywhere from $31-36 million. www.boxofficemojo.nl


avatar van De filosoof

De filosoof

  • 2460 berichten
  • 1672 stemmen

Trouwens, over de vele vragen die de film opriep even iets heel anders: op een gegeven moment zoomde de camera in op de auto van K en liet zo het woord ' Peugeot' op die auto lange tijd in beeld zien waardoor ik me afvroeg of Peugeot deze film financierde of zo dat de naam van deze firma zo lang in beeld moest. Heeft iemand een idee?


avatar van Shinobi

Shinobi

  • 4305 berichten
  • 2552 stemmen

Dat is gewoon product placement De filosoof, zo zitten er nog een aantal merken in die voorbij komen.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Zoals heel groot Sony...

Even iets anders... Levert de film toch nog echt iets leuks op https://youtu.be/m_BPyKBIfc8


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

SunChaser schreef:

(quote)

Ik heb het over deprimerende futuristische settings.

Maar dat maakt het toch nog niet eenzelfde soort film? Plaats dan 1990: The Bronx Warriors ook maar in hetzelfde rijtje, namelijk ook een film in een deprimerende futuristische setting. Films hebben qua toon niets, maar dan ook niets met elkaar te maken.


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3704 stemmen

Basto schreef:
(quote)


Als er eentje zwanger kan worden, kunnen ze net zo makkelijk de leeftijdsrestrictie uitzetten... Maar verder heb je wel gelijk, mijn punt was enkel dat het geen oude 'man' is. Vind de eenhoorn vrij overtuigend bewijs.


Ouder model dan. Denk dat het vast zo is hoor. Ben niet zo een fanboy om al die theories uit te doktoren. Maar ik vind van hij weet het zelf niet, tot hij kan wel effe zijn leeftijd restricties uit zetten, nog wel wat onbeantwoorde vragen zitten. Daarbij was hij in het origineel extreem duidelijk de mindere van Hauer. Maar toen zal die nog wel zijn turbo niet hebben aangezet. Overigens is Ford sterker met gun en wil Gosling hem niks aandoen dus een vol gevecht was het sowieso niet. Overigens leek het mij ergens wel plausible aangezien de baby weer een soort (durf ik het na Mother nog te zeggen) Jezus refrence is. Dat de baby komt van de mens (ford) en het goddelijke/perfecte (replicants) en niet twee robots. Wat dus ook de missing link is die Leto niet kan maken in zijn lab.


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

Ik vind de thematiek ook niet bijster origineel. Is al gedaan in I.A. En Irobot en zelfs in Bicentennial Man en Ted 2.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Of het vraagstuk je bezig houdt of niet, doet niet ter zaken. Feit is dat de film daardoor bij herziening totaal anders geïnterpreteerd kan/moet worden.

Je komt er niet eens aan toe om op de details te letten. Zelfs bij de zoveelste herzienibg zullen je nieuwe details opvallen.

Niks hoeft en moet natuurlijk. Blade Runner prikkelt mij daar niet zozeer toe. 2049 prikkelt mij wat dat betreft een stuk meer, maw ik vind deze film beter.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

SunChaser schreef:

Blijkbaar ben ik niet de enige met vraagtekens hoe goed de film is

SATURDAY AM UPDATE: With an estimated $12.7 million on Friday (including $4 million from Thursday night previews), Blade Runner 2049 is looking to come in well below expectations of 51 million, targeting an opening anywhere from $31-36 million. www.boxofficemojo.nl

De geschiedenis herhaalt zich. De eerste was haast een flop aan de kassa en de nieuwe generatie jonge mensen die regelmatig de bios bezoeken heeft er al helemaal geen affiniteit mee. Het is gewoon geen blockbuster materiaal, hè. Maar met 'goed' heeft het niks te maken, hoor.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Snap het soms ook niet. Zat gisterochtend trouwens in een behoorlijk volle zaal. Had ik niet verwacht. Maar toen ik zag wat 2049 kostte dacht ik wel.. Dit gaan ze er toch nooit uithalen?


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

rep_robert schreef:

Dit gaan ze er toch nooit uithalen?

Eerlijk gezegd, dat dacht ik al toen de sequel werd aangekondigd. Blade Runner is geen Star Wars en dat is het nooit geweest. Het heeft gewoon niet die 'mass appeal'. Ik vermoed nochtans dat Villeneuve's film het huidige publiek meer zal bekoren dan het origineel en dit puur omdat het een update is.


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

Ik vond het vervolg beter dan 1 daar kwam ik niet doorheen. Het verhaal is hier simpel. Er is maar één vraag. Wie is het.

Film was duidelijk een opzet naar een trilogie


avatar van sierrra

sierrra

  • 465 berichten
  • 275 stemmen

Het gegeven dat replicants zich blijkbaar kunnen voortplanten heeft mijn verwachtingen voor deze film al aardig getemperd.


avatar van De filosoof

De filosoof

  • 2460 berichten
  • 1672 stemmen

sierrra schreef:
Het gegeven dat replicants zich blijkbaar kunnen voortplanten heeft mijn verwachtingen voor deze film al aardig getemperd.


Dat is dan ook het 'wonder' dat aldus de basis legt voor een nieuwe christelijke beweging in deze film... Nu heb ik Blade Runner 1982 niet gezien maar het schijnt dat daar ook christelijke elementen in zitten (mother! was bepaald niet de eerste film...) en dat heeft Villeneuve denk ik nog eens flink uitvergroot.


avatar van Basto

Basto

  • 11981 berichten
  • 7419 stemmen

AC1 schreef:

(quote)

Eerlijk gezegd, dat dacht ik al toen de sequel werd aangekondigd. Blade Runner is geen Star Wars en dat is het nooit geweest. Het heeft gewoon niet die 'mass appeal'. Ik vermoed nochtans dat Villeneuve's film het huidige publiek meer zal bekoren dan het origineel en dit puur omdat het een update is.

Dat lijkt mij sterk aangezien het origineel inmiddels een enorme klassiekerstatus heeft en dit vervolg op elk vlak zwakker is (en veel te lang).


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

AC1 schreef:

De geschiedenis herhaalt zich. De eerste was haast een flop aan de kassa en de nieuwe generatie jonge mensen die regelmatig de bios bezoeken heeft er al helemaal geen affiniteit mee. Het is gewoon geen blockbuster materiaal, hè. Maar met 'goed' heeft het niks te maken, hoor.

Maar het is door de producers weldegelijk als blockbuster bedoeld hoor, draait in tig zalen, krijgt een overbodige 3D-conversie... Dit was echt niet voor arthousezaaltjes bedoeld .

Ze willen uiteraard flink cashen, ook met vervolgen, de vraag is dan wel of dit een goede start is. Qua vervolg kunnen ze nu volgens mij weer blanco beginnen (met hooguit Ford die even zijn gezicht laat zien), maar ik weet dan niet wat dat gaat worden. Er zijn al zoveel blockbusters met zo'n aanpak (oud verhaal sluiten, en nieuwe generatie aankondigen van underdogs die moeten strijden voor whatever).

Ben trouwens benieuwd naar welke kant Villeneuve zelf opgaat hierna, hij zit nu (helaas) in de groep van de regisseurs met grote budgetten, en volgens mij slaat dat juist de creativiteit dood.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Dat lijkt mij sterk aangezien het origineel inmiddels een enorme klassiekerstatus heeft en dit vervolg op elk vlak zwakker is (en veel te lang).

Jonge kijkers gaan denk ik voor visuals, en dan is dit "mooier" dan dat ouwe spul. Wat overigens helemaal niet waar is . Ik zag gisteren op TV stukjes uit BR en ik begon te denken dat het op TV mooier uitzag dan in de bios, en ik me die stukjes niet zo kon herinneren, bleken het stukjes uit het origineel te zijn. Hoe de stad daar wordt vertoond, en de vliegende auto's, daar kan deze niet tegenop, ik vond de autootjes op momenten in deze film vliegen als in een computergame.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8022 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

Ben trouwens benieuwd naar welke kant Villeneuve zelf opgaat hierna, hij zit nu (helaas) in de groep van de regisseurs met grote budgetten, en volgens mij slaat dat juist de creativiteit dood.

Van alles wat. Dune-remake, periodiek drama Cleopatra en The Son, wat zomaar een 'klein' drama zou kunnen zijn.

Ben het er trouwens niet mee eens dat geld de creativiteit doodslaat. Je hebt juist meer middelen om je visie te ondersteunen. Arrival heeft een enorm budget en is wat mij betreft een regelrecht meesterwerk.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Van alles wat. Dune-remake, periodiek drama Cleopatra en The Son, wat zomaar een 'klein' drama zou kunnen zijn.

Ben het er trouwens niet mee eens dat geld de creativiteit doodslaat. Je hebt juist meer middelen om je visie te ondersteunen. Arrival heeft een enorm budget en is wat mij betreft een regelrecht meesterwerk.

Maar je wordt dan lui omdat je CGI voor alles gaat gebruiken, i.p.v. te denken "hoe kan ik dit mooier schieten", bovendien heeft hij misschien ideeën die zich niet voor het massapubliek lenen, maar met een groot budget moet je wel voor de massa gaan. Op Arrival had ik visueel niets aan te merken, door de post-apocalyptische stijl van BR2049, samen met het veelvuldig gebruik van CGI, vind ik het visueel in alle eerlijkheid niet bijzonder. En ik ben dus bang dat als Villeneuve zo doorgaat hij (kwalitatief) over zijn hoogtepunt heen is. Maar een fatsoenlijke Dune-film zou wel leuk zijn .


avatar van Basto

Basto

  • 11981 berichten
  • 7419 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Jonge kijkers gaan denk ik voor visuals, en dan is dit "mooier" dan dat ouwe spul. Wat overigens helemaal niet waar is . Ik zag gisteren op TV stukjes uit BR en ik begon te denken dat het op TV mooier uitzag dan in de bios, en ik me die stukjes niet zo kon herinneren, bleken het stukjes uit het origineel te zijn. Hoe de stad daar wordt vertoond, en de vliegende auto's, daar kan deze niet tegenop, ik vond de autootjes op momenten in deze film vliegen als in een computergame.

Eens, kijk deze clip maar eens. Komt 2049 nergens bij in de buurt. 0 cgi!

Zhoras Death - 'Blade Runner' (HD) - YouTube - m.youtube.com


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

arno74 schreef:
(quote)
M . Qua vervolg kunnen ze nu volgens mij weer blanco beginnen (met hooguit Ford die even zijn gezicht laat zien), maar ik weet dan niet wat dat gaat worden. .


K zag je niet doodgaan, dus die kan gewoon terug


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

Oke, de plotholes in deze film


Er is al 30 jaar een geheim underground beweging die Het Kind klaarmaakt voor de revolutie. Maar de politie heeft er nog nooit van gehoord?

Wallace weet van het kind maar komt nu pas in actie?

K krijgt een gebroken neus na een gevecht en een gekneusde arm maar kan door een 50 cm dikke betonnnen muur beuken?

Waarom begint Deckhart ineens te schieten op K terwijl ze een gewone conversatie hebben eerst.

K is aan het eind geshockeerd dat een Joi reclame het over Joe heeft, maar hij kent het product toch, heeft vast wel eerder reclames gezien.

Het kind is om onder te duiken naar een wrede kindslavencolonie gebracht waar overleven niet zeker is en waar ze werd gepest en niet werd beschermd. Lekker dan

Waarom maakt Wallace nog replicants of waarom kopen mensen ze nog, de wereld is 10x overbevolkt.

Waarom moeten oude replicants uberhaubt dood, werd iets van gezegd in t begin (tekst! Bah) maar zo'n boer, wat doet ie fout.

Die boer zit er al 30 jaar, hij was niet op de vlucht, waarom pakken ze hem nu al op

Waarom vliegen ze zo langzaam in die Hoovercars, ga dan lopen

K spoelt het oog af onder de kraan maar in t zakje zit weer veel bloed

Waarom hoeft de luitenant ineens geen bewijs dat het kind dood is

De luitenant heeft in die 30 jaar nog nooit gehoord over een replicakind, hoe weet ze dat er maar 1 was?

Waarom hebben ze het steeds over Het Kind terwijl iedereen weet dat hij of zij over de 30 is.

Waarom woont Deckhart alleen in dat Shining-hotel. En waarom zit hij niet bij The Resistance.

Waarom weet hij niet eens het geslacht terwijl hij haar wel heeft ondergebracht en dat paard voor haar heeft uitgehakt

Het Kind maakt herinnneringen, maar ze heeft maar een paar jaar in de echte wereld geleefd, waar bouwt ze die van


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Eens, kijk deze clip maar eens. Komt 2049 nergens bij in de buurt. 0 cgi!

Zhoras Death - 'Blade Runner' (HD) - YouTube - m.youtube.com

Yep, of dit stukje: Blade Runner - Los Angeles 2019 - YouTube In die 3 minuten uit het origineel wat je aanhaalt zit trouwens meer spanning en emotie in dan in de 3 uur van 2049...


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

SunChaser schreef:
K zag je niet doodgaan, dus die kan gewoon terug
Op het einde ligt ie dood op de trap. De film hint ook vaak genoeg ernaar met "doodgaan voor het goede doel"... Hij wordt dodelijk neergestoken en gaat door om Ford te redden, dat wordt ook behoorlijk gehint. De film wil ons in ieder geval doen denken dat hij dus dood is gegaan daar op de trap, of/hoe ze hem in volgende delen evt. weer tot leven wekken is wat anders.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Maar het is door de producers weldegelijk als blockbuster bedoeld hoor, draait in tig zalen, krijgt een overbodige 3D-conversie... Dit was echt niet voor arthousezaaltjes bedoeld .

Ik heb de film uiteraard niet gezien. Is het werkelijk zo commercieel gemaakt als jij beweert? Dan hebben Alcon en Villeneuve ons blaasjes wijsgemaakt. Zij beweren dat ze een sequel wilden maken dat trouw bleef aan het origineel. Nu, het origineel is ook gemaakt om zogezegd een blockbuster te zijn maar daarvoor was het in werkelijk te weinig een crowd pleaser. De rest is toch geschiedenis? Het is niet omdat Blade Runner nu als klassieker wordt beschouwd dat de huidige generatie staat te drummen voor de kassa om de sequel te zien.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

SunChaser schreef:
Oke, de plotholes in deze film

Waarom moeten oude replicants uberhaubt dood, werd iets van gezegd in t begin (tekst! Bah) maar zo'n boer, wat doet ie fout.

Waarom vliegen ze zo langzaam in die Hoovercars, ga dan lopen

Waarom weet hij niet eens het geslacht terwijl hij haar wel heeft ondergebracht en dat paard voor haar heeft uitgehakt

Het Kind maakt herinnneringen, maar ze heeft maar een paar jaar in de echte wereld geleefd, waar bouwt ze die van

Waarom de oude replicants dood moeten wordt in het origineel uitgelegd, ze mogen niet langer dan 4 jaar leven om te voorkomen dat ze zeg maar door de jaren heen een identiteit krijgen en zich tegen de mensen keren, en deze replicant is ouder dan 4.

Het kind leefde in zo'n rotcolonie waar het uit verveling ging fantaseren, dat wordt als reden opgegeven waarom het kind zulke goede herinneringen maakt, omdat het een rijke fantasie heeft.

Het geslacht weet hij ook (toch?), ze hebben juist de databank vervuild om anderen te misleiden.

En die hoovercrafts vliegen traag omdat die ene keer dat je ze (met 3 tegelijk) snel ziet vliegen het verschrikkelijk nep uitziet, daarom mogen ze niet snel vliegen, dat kan de goedkope CGI die ze hebben gebruikt niet aan