Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)
Genre: Sciencefiction / Actie
Speelduur: 138 minuten
Alternatieve titel: Star Wars: The Force Awakens
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: J.J. Abrams
Met onder meer: John Boyega, Daisy Ridley en Harrison Ford
IMDb beoordeling:
7,7 (1.017.313)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 december 2015
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
"Every generation has a story."
Dertig jaar na de overwinning op het Galactische Keizerrijk is er een nieuwe bedreiging: de kwaadaardige Kylo Ren en de First Order. Stormtrooper Finn loopt over naar het verzet, crasht op woestijnplaneet Jakku en ontmoet hier Rey. Zij heeft een droid die belangrijke geheime informatie bevat over de locatie van de laatst overgebleven Jedi Knight, Luke Skywalker. Het duo werkt samen met Han Solo om te zorgen dat het verzet deze informatie in handen krijgt.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 1017313)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Star Wars: The Force Awakens (BoekMeter)
- Star Wars: The Force Awakens (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Han Solo
Luke Skywalker
General Leia Organa
Kylo Ren / Ben Solo
Rey
Finn
Poe Dameron
Maz Kanata
Supreme Leader Snoke
General Hux
Video's en trailers
Reviews & comments
Violentino
-
- 6 berichten
- 3 stemmen
Fantastische film, hadden wat meer lightsaber gevechten in mogen zitten maar wellicht hebben ze die juist bewaard voor het volgende deel.
Violentino
-
- 6 berichten
- 3 stemmen
Gehypte film , wel aardig maar minder dan ik verwacht had , dun verhaal met alle standaard beelden .
Ontwerp zag er mooi uit , ik heb deze in een imax 3D zaal gezien maar heb de meerwaarde van 3D niet kunnen merken.
Absoluut een 10 voor de afd marketing van Disney wat hebben zij deze film gehyped.
Je kunt moeilijk als je 3 delen maakt alles in de eerste film stoppen, dat moet je rustig opbouwen. Dan lijkt het verhaal in de eerste film wat maar vaak als je die andere 2 gezien hebt valt deel 1 beter op zijn plek.
Violentino
-
- 6 berichten
- 3 stemmen
Je kunt moeilijk als je 3 delen maakt alles in de eerste film stoppen, dat moet je rustig opbouwen. Dan lijkt het verhaal in de eerste film wat minder maar vaak als je die andere 2 gezien hebt valt deel 1 beter op zijn plek.
jedymaster
-
- 889 berichten
- 2520 stemmen
Prachtige film eerst gekeken met mijn vader waarmee ik ook in 1977 deel 4 heb gezien.
Een paar dagen later met mijn zoontje nog een keer gekeken dus de cirkel is rond.
Ik hoop dat hij over 38 jaar ook een star wars film in de bioscoop gaat kijken.
leidsehoodie
-
- 506 berichten
- 412 stemmen
Ik had dus nog nooit een Star Wars film gezien. Nu A New Hope gekeken en The Force Awakens, allebei vrij goede films en absoluut episch, maar niet fantastisch.
Wat ik mooi vind aan Star Wars (voor zover ik dat na twee films kan zeggen) is de fantasierijke wereld. De verschillende planeten, de volken die er wonen, de politieke strijd, de prachtige vormgeving van de werelden en de ruimteschepen, en het idee van de Force.
Binnen zo een originele, interessante wereld hadden er veel betere films gemaakt kunnen worden vind ik. In A New Hope is het acteerwerk belachelijk, de actiescenes erg vreemd, de dialogen karikaturaal en het verhaal super cliché. In deze The Force Awakens is eigenlijk alleen het acteerwerk beter en natuurlijk ziet het er allemaal erg mooi uit. Maar het verhaal springt van de hak op de tak, het is allemaal erg voorspelbaar, en niet erg diepgaand. En die lightsabers voel ik ook niet zo, alhoewel de gevechten er nu minder debiel uitzien dan in de eerste Star Wars.
Niet helemaal mijn cup of tea dus, maar wel een mooie, vlotte "avonturenfilm" waar ik me geen seconde heb verveeld als leek. Precies dezelfde beleving als LoTR eigenlijk voor mij. Een dikke 3.5
Toevoeging nu ik de reacties lees: The Force Awakens is inderdaad wel echt in heel veel dingen een kopie van A New Hope. Robots in woestijn, man met masker, schip in ander schip, groot ruimtewapen kapot maken... . Deja vu. Hmm, geen inspiratie? Nu beginnen aan The Empire Strikes Back!
job98
-
- 45 berichten
- 88 stemmen
Star Wars is terug. dat moge duidelijk zijn. 10 jaar hebben we moeten wachten en nu is het dan zo ver. dag na de première geweest en het publiek ging uit zijn dak. zeker toen Harrison Ford als Han Solo in beeld kwam. een echte absolute topper. Jammer vond ik de open eindes maar dat belooft juist wat voor het volgende deel!
Laurensv
-
- 266 berichten
- 3316 stemmen
Een gemiste kans, wat mij betreft. Ik had gehoopt op een wat volwassener geworden Star Wars, maar dat is niet gelukt. Maar misschien stelde ik mezelf inmiddels wel de verkeerde verwachtingen aangaande deze film of eigenlijk de serie in het algemeen. Bij het (her)zien van de OT was ik wederom onder de indruk van het concept (karakters, de setting, het universum, etc), maar het was hier en daar ook nog op zoek naar de juiste vorm; nog in ontwikkeling, getuige ook de evolutie binnen de serie en de aanpassing die later nog zijn gedaan. Men kan erover wedijveren of dat zinvol is geweest, maar soit.
Hoe dan ook, ik vond zelf de bij tijd en wijle ongepaste 'humor' en het gebrek aan creativiteit/daadkracht aan de zijde van de Dark Side best storend. Humor an sich is natuurlijk nooit vervelend, maar ik vind dat het wel binnen het concept moet passen. Dat vind ik bij SW dus eigenlijk niet het geval, men is toch op het scherpst van de snede een oorlog aan het voeren. Een schattig robotje die zijn 'duim' opsteekt, de soms veel te ad remme reacties van een Finn, grappen binnen het script met Rey die zichzelf 'vrij denkt', erg storend. Alsof het geheel niet helemaal wordt genomen. Nu word ik me er meer en meer bewust van dat SW een heel breed publiek wil bedienen, maar goed, dan raakt het mij juist kwijt. De nieuwe Jurassic Park was ook doorspekt met zogenaamde grapjes, erg irritant vond ik dat.
De Stormtroopers zijn nog steeds echt knudde, wat een kansloze troepen zijn dat toch. Van mij mag er echt wat meer dreiging uitgaan van zo'n elite-eenheid. Of eigenlijk de gehele bad guy-force. Oke, er worden een aantal planeten opgeblazen, maar wie boeit het eigenlijk wat. Maar hé, misschien is dat dus juist wel wat Star Wars is en blijf ik tevergeefs wachten op een serieuzere sequel; eentje die op zijn minst ergens in onderscheidend is. Ik miste hier bijvoorbeeld al de 'rebelsheid' (pun intended) waarmee deel IV was gemaakt.
Tevens vond ik de summiere aanpassingen aan het script ten opzichte van ANH erg jammer. Ik kan me niet voorstellen dat ik over een jaar of tien de OT weer eens terugkijk en gelijk erna deel VII erin stop. De kracht zit 'm wat mij betreft mede in de lange tijd die tussen de films zit en TFA leunt ook heel erg op zijn oude personages. Dat is een strenght, maar tegelijkertijd ook een zwakte van de film. Haal je ze weg, dan is het niet veel meer, vrees is. De tijd zal het leren.
Ik kan nog wel doorgaan over bijvoorbeeld Kylo Ren en wat simpele oplossingen rondom personages als Rey, maar dat vond ik zelf wat minder storend. Laat ik vooral niet vergeten dat ik ook me ook vermaakt heb. De openingstune alleen al is een extra * waard.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Fijn om te zien dat er toch nog best fanboys zijn die toch behoorlijk kritisch naar de film kijken en ook gewoon een goed uitgediept verhaal willen zien. Om 1 of andere reden werkt de Disney formule bij de massa maar ik heb geen flauw idee waarom. typisch Abrams vehikel dit, zoals hij altijd heeft gedaan hele narratief en visueel zwakke maar up-tempo spektakel film. Al heb ik goede hoop dat Johnson veel goed gaat maken.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik hoop het. Op de paar prentjes die ik heb gezien ziet zijn Star Wars er alvast lekker 'used' uit.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Overdrijven jullie de diepgang van de oude Star Wars niet een beetje? Ik heb er nooit diepgang ingezien? Het is toch gewoon altijd al een bult onzin geweest met een aantal referenties naar het christendom en het nazirijk. Het is veel meer nostalgie dan diepgang..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Overdrijven jullie de diepgang van de oude Star Wars niet een beetje? Ik heb er nooit diepgang ingezien? Het is toch gewoon altijd al een bult onzin geweest met een aantal referenties naar het christendom en het nazirijk.
Dat is iets anders ( wil ook niet zeggen dat de originele films diepgaandee karakterstudies zijn), maar hier zitten toch wat onlogische zaken en slordig schrijfwerk in. TFA tart zelfs met de logica binnen het Star Wars universum. De manier hoe Rey 'zomaar' jedi mind tricks uitvoert, hoe ze zonder enige training een door Luke getrainde Jedi verslaat, hoe ze na 1 keer vliegen de MF beter vliegt dan Solo zelf, waarom loopt Chewbacca na de dood van Solo gewoon langs Leia etc. Het gaat gewoon nergens over, en zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Ook En bovendien is het allemaal erg veel jatwerk van het origineel, en doet Abrams niets origineels en is de executie pover. Het is geen nostalgie, het is gewoon inspiratieloos jatwerk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Overdrijven jullie de diepgang van de oude Star Wars niet een beetje? Ik heb er nooit diepgang ingezien? Het is toch gewoon altijd al een bult onzin geweest met een aantal referenties naar het christendom en het nazirijk. Het is veel meer nostalgie dan diepgang..
Dit dus. Die diepgang zat wel in de Expanded Universe en zelfs een beetje in de PT, maar dat waren dan weer gewoon rotslechte prenten. De oude trilogie had iets mysterieus ja, maar dat moet niet met diepgang verward worden.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat is iets anders ( wil ook niet zeggen dat de originele films diepgaandee karakterstudies zijn), maar hier zitten toch wat onlogische zaken en slordig schrijfwerk in. TFA tart zelfs met de logica binnen het Star Wars universum. De manier hoe Rey 'zomaar' jedi mind tricks uitvoert, hoe ze zonder enige training een door Luke getrainde Jedi verslaat, hoe ze na 1 keer vliegen de MF beter vliegt dan Solo zelf, waarom loopt Chewbacca na de dood van Solo gewoon langs Leia etc. Het gaat gewoon nergens over, en zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Ook En bovendien is het allemaal erg veel jatwerk van het origineel, en doet Abrams niets origineels en is de executie pover. Het is geen nostalgie, het is gewoon inspiratieloos jatwerk.
We weten nog niet of Rey geen enkele training gehad heeft, omdat we nog niet weten wie haar als jong meisje op Jakku heeft achtergelaten. En ze heeft net als Luke talent voor vliegen, want Luke kon ook heel goed - en dankzij The Force - in een X-wing vliegen in A New Hope. De Force is sterk in haar en doet haar boven zichzelf uitstijgen, daardoor verslaat ze een gewonde, nog niet volledig getrainde, afgeleide en driftige Kylo Ren in eerste instantie. Maar als je het ongeloofwaardig wilt noemen, wil ik je wijzen op het ongeloofwaardige einde van Spring Breakers.
Enige punt waarin ik me kan vinden is dat Solo te snel vergeten lijkt te worden, maar ik denk dat dat in Ep 8 en 9 nog wel een staartje krijgt, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Niets origineels en povere executie totaal mee oneens. Makkelijk geroepen.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Dat is iets anders ( wil ook niet zeggen dat de originele films diepgaandee karakterstudies zijn), maar hier zitten toch wat onlogische zaken en slordig schrijfwerk in. TFA tart zelfs met de logica binnen het Star Wars universum. De manier hoe Rey 'zomaar' jedi mind tricks uitvoert, hoe ze zonder enige training een door Luke getrainde Jedi verslaat, hoe ze na 1 keer vliegen de MF beter vliegt dan Solo zelf, waarom loopt Chewbacca na de dood van Solo gewoon langs Leia etc. Het gaat gewoon nergens over, en zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Ook En bovendien is het allemaal erg veel jatwerk van het origineel, en doet Abrams niets origineels en is de executie pover. Het is geen nostalgie, het is gewoon inspiratieloos jatwerk.
Ja ik ben het ermee eens dat Rey zomaar jedi mind tricks doet en dat dat slecht is uitgewerkt maar ik kan dat weer vergeven omdat ik Rey echt een badass chick vond. Maar volgens mij zijn er in alle SW films wel onlogische dingen en handelingen en acties te ontdekken. Dat Chewbacca gewoon doorloopt zag ik omdat hij gewoon extreem sad was en geen zin had in een knuffel of een gesprekje. Zelfs Chewie is wat cynischer geworden.
realiteitspaard
-
- 158 berichten
- 204 stemmen
De film was goed, op een paar belangrijke zaken na. Ik zal in mijn betoog geen dingen verklappen.
Allereerst ligt het tempo te hoog als het aankomt op de leercurve van het omgaan met "de force". De nieuwelingen kunnen veel te snel omgaan met de lichtzwaarden en dat irriteert. Daarnaast zijn de emoties wat vlak, zoals de scene op de brug... dat was niks vergeleken met de scene tussen Anakin en Obi-Wan. Ook is de balans tussen goed en kwaad niet sterk. De dark-side komt te zwak over. Als laatste kritiek moet ik zeggen dat alle mysterie in dit deel al teniet werd gedaan. Het masker van de badguy gaat af en aan het eind wordt teveel verraden, wat maakt dat er weinig overblijft voor een deel 2.
Dan de goede punten: sterke humor, Star Wars vibes, goede acteurs en een gedegen verhaal.
Doch, zonder de kritiekpunten stevende de film af op een 5 sterren, nu blijven er een goede 4 sterren over.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Dit dus. Die diepgang zat wel in de Expanded Universe en zelfs een beetje in de PT, maar dat waren dan weer gewoon rotslechte prenten. De oude trilogie had iets mysterieus ja, maar dat moet niet met diepgang verward worden.
Dat mysterieuze hoor ik vaker en dat kan wel kloppen maar volgens mij heeft dat veel maken met de huidige staat van de wereld waarin nog maar weinig mysteries zijn en we meer cynisch zijn geworden of iets dergelijks maar dat is meer een persoonlijke mening. Heb geen interviews gelezen of gezien van JJ.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
We weten nog niet of Rey geen enkele training gehad heeft, omdat we nog niet weten wie haar als jong meisje op Jakku heeft achtergelaten. En ze heeft net als Luke talent voor vliegen, want Luke kon ook heel goed - en dankzij The Force - in een X-wing vliegen in A New Hope. De Force is sterk in haar en doet haar boven zichzelf uitstijgen, daardoor verslaat ze een gewonde, nog niet volledig getrainde, afgeleide en driftige Kylo Ren in eerste instantie. Maar als je het ongeloofwaardig wilt noemen, wil ik je wijzen op het ongeloofwaardige einde van Spring Breakers.
Enige punt waarin ik me kan vinden is dat Solo te snel vergeten lijkt te worden, maar ik denk dat dat in Ep 8 en 9 nog wel een staartje krijgt, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Niets origineels en povere executie totaal mee oneens. Makkelijk geroepen.
Helemaal mee eens. En vergeet ook niet dat een 12 jarige Anakin een levensgevaarlijke podrace wint en even met een x-wing de ruimte in vliegt alsof het niks is. Die wist ook wel erg goed waar alle knoppen zaten
. Dat Rey zomaar de Millennium Falcon kan vliegen is niet het gekste wat ik ooit in een Star Wars film heb gezien... Zeker niet als blijkt dat ze als 12 jarig meisje jedi-training heeft gehad (waar toch hevig naar gehint wordt als ze de Force probeert op te roepen op het laatst.) Misschien heeft Rey wel meer Midi-chlorians in haar dan Anakin en heeft ze ook alleen een moeder..
.
dolfg
-
- 32 berichten
- 8 stemmen
De film heet toch The Force Awakens?
Als in: opwekken; ontwaken; oproepen; wekken; wakker worden; wakker maken.
Dat Rey historie heeft met The Force lijkt me wel duidelijk. Anders had ie wel the Force Reborn geheten ouzo
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Hoe dan ook, welk genre dan ook, hoe maf het ook is. Het belangrijkste is altijd geloofwaardigheid.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Mee eens. Maar ik denk dat de film beter "Star Wars: Reys Force Awakes but you have to wait until episode 8 to get the full story" zodat het voor sommige mensen duidelijker was geweest
.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Overdrijven jullie de diepgang van de oude Star Wars niet een beetje? Ik heb er nooit diepgang ingezien? Het is toch gewoon altijd al een bult onzin geweest met een aantal referenties naar het christendom en het nazirijk. Het is veel meer nostalgie dan diepgang..
In Star Wars (1977) zit een subliminale laag van mythevorming. In de liefdesbrief van Abrams voel ik dat niet.
Graaf Machine
-
- 9797 berichten
- 1412 stemmen
In Star Wars (1977) zit een subliminale laag van mythevorming. In de liefdesbrief van Abrams voel ik dat niet.
Proest...
Star Wars 1977 is alleen maar oppervlakkigheid en fantasie en standaardgeneuzel. Het briljante aan die film is dat die drie zaken uitermate goed benut worden.
dolfg
-
- 32 berichten
- 8 stemmen
Mythe als in dat je met teksten van brandhout toch nog een behapbaar verhaal kunt maken?
Nee, het totaalplaatje en de SFX maakten het bijzonder, en dat gebeurde helemaal met TESB. Die overigens een stuk beter geregisseerd was.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
In Star Wars (1977) zit een subliminale laag van mythevorming. In de liefdesbrief van Abrams voel ik dat niet.
De mythevorming zat niet in de film zelf maar is door de grote schare fans ontstaan. Het is meer mythe om de film dan in de film.
Zo een status kan geen enkele film meer halen. Het film landschap is daarvoor veels te veel verandert.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We weten nog niet of Rey geen enkele training gehad heeft, omdat we nog niet weten wie haar als jong meisje op Jakku heeft achtergelaten.
True. Al zou dat niet helemaal rijmen met hoe ze met het 1 en ander om gaat maar zou plausibel gemaakt kunnen worden.
Kan ik in mee gaan.
De Force als een soort deus ex machina gebruiken in dit soort situaties vind ik wat te makkelijk. Ren is deels getraind door Luke dus, en zowel de Force als The Dark Side is sterk in Ren dus vind het allemaal niet zo overtuigend.
Daar hebbe nwe 'm. Het teken van zwakte, iemand anders zijn favoriete film er bij halen. Ten eerste is dat niet relevant, en ten tweede is die scene zo symbolisch/metaforisch als maar zijn kan.
Noem maar eens wat plotpoints/personages die geen blauwdruk zijn van het origineel. Uitvoering blijft lastig te discussieren omdat het niet echt intersubjectief valt te benoemen, maar ik vind de uitvoering slordig, te haastig en ineffectief.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja ik ben het ermee eens dat Rey zomaar jedi mind tricks doet en dat dat slecht is uitgewerkt maar ik kan dat weer vergeven omdat ik Rey echt een badass chick vond. Maar volgens mij zijn er in alle SW films wel onlogische dingen en handelingen en acties te ontdekken. Dat Chewbacca gewoon doorloopt zag ik omdat hij gewoon extreem sad was en geen zin had in een knuffel of een gesprekje. Zelfs Chewie is wat cynischer geworden.
Dat laatste zou je zo inderdaad wel verklaren maar mij zat het toch niet echt lekker hoe Abrams hiermee om ging. Ik denk dat er in de originele trilogie ook wel wat aan te merken is maar werkt wel prima binnen de wetten van Star Wars. De films nemen ook meer de tijd dan TFA. Hoe krachtig Luke in The Force was duurde bij hem dan in de SW timeline jaren, en bij Rey komt het wel heel automatisch en zonder jedi training.
Ook maakt Abrams zich er nogal makkelijk vanaf door vragen waarvan hij weet dat fans die hebben ze te benoemen maar niet te beantwoorden. Als er aan Maz bvb gevraagd wordt hoe ze aan Luke's lightsabre komt en het wordt weggewuifd met "i'll save that story for another time". Echt?
Graaf Machine
-
- 9797 berichten
- 1412 stemmen
True. Al zou dat niet helemaal rijmen met hoe ze met het 1 en ander om gaat maar zou plausibel gemaakt kunnen worden.
Ergens in de prequels leren we dat Anakin "the chosen one" was. Misschien dat The Force zijn vergissing heeft ingezien en een nieuwe, verbeterde versie heeft gezonden. En dat is dan Rey. We zullen het zien, voor nu moeten we het doen met vragen. Maar vergeet niet dat dit een bedoelde deel 1 van een trilogie is, dus dat niet alle vragen beantwoordt kunnen worden in dit deel.
mnrk
-
- 1876 berichten
- 1733 stemmen
Escape now; hug later.
J.J. Abrams heeft zijn uiterste best gedaan om de Star Wars saga weer nieuw leven in te blazen, wat is dit toch een heerlijke film geworden...
De gehele setting en aankleding/decors ziet er weer top uit en krijgt ook lekker de sfeer mee die past bij deze Star Wars wereld. En dan natuurlijk de special effect's : gewoon top.
Het verhaal is ook in orde en wordt ook gewoon zo gebracht dat het wel prima aansluit allemaal bij de vorige reeks...
En natuurlijk de cast, iedereen is weer van de partij met een prima aanvulling van Daisy Ridley en John Boyega...
En alles weer voorzien van een score zoals we konden verwachten
John Williams - Star Wars: The Force Awakens (2015) - MusicMeter.nl
Pre- en sequels

Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker
2019
1.081 reacties

Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
2017
970 reacties

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
2005
2.022 reacties

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
2002
783 reacties

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
1999
775 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
1983
706 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
1980
723 reacties

Star Wars
1977
1.066 reacties
Gerelateerd nieuws

Nieuwe 'Star Wars' trilogie aangekondigd met Simon Kinberg aan het hoofd

Marcia Lucas, Oscarwinnende 'Star Wars'-editor, heeft snoeiharde kritiek op recente sequels

'Star Wars'-actrice Daisy Ridley gecast voor WOII-film 'Women in the Castle'

'Star Wars'-acteur Andrew Jack overleden aan de gevolgen van het coronavirus
Bekijk ook

I Swear
Drama, 2025
8 reacties

Roger Waters the Wall
Documentaire / Muziek, 2014
27 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Fantasy / Sciencefiction, 1980
723 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties

Star Wars
Fantasy / Sciencefiction, 1977
1.066 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Fantasy / Sciencefiction, 1983
706 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








