Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 121 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Denis Villeneuve
Met onder meer: Emily Blunt, Benicio Del Toro en Josh Brolin
IMDb beoordeling:
7,7 (529.700)
Gesproken taal: Spaans en Engels
Releasedatum: 8 oktober 2015
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sicario
"The border is just another line to cross."
Kate Macer (Emily Blunt) is een jonge FBI-agente die deelneemt aan een geheime CIA-operatie om de baas van een Mexicaans drugskartel uit te schakelen. Samen met twee huurlingen steekt ze in Tucson, Arizona de grens over naar Mexico om de drugsbaas te elimineren. Maar eenmaal over de grens treffen ze een heel gevaarlijke en verdorven wereld aan.
Externe links
Acteurs en actrices
Kate Macer
Alejandro Gillick
Matt Graver
Dave Jennings
Ted
Reggie Wayne
Steve Forsing
Rafael
Fausto Alarcon
Phil Coopers
Video's en trailers
Reviews & comments
rooie60
-
- 30 berichten
- 3 stemmen
Zal wel aan mij liggen............wat deed die politieman nu steeds in beeld,die met zijn zoontje? op laatst was zijn vrouw en zoon weer te zien......dat kwartje viel niet bij mij.Voor de rest wel aardige film.......aardig,ben geen fan van Blunt .
Decec
-
- 6743 berichten
- 8589 stemmen
Een goede actie/misdaad/drama/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs spelen goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...
Alucard133
-
- 33 berichten
- 33 stemmen
Dit is één van de films die bij mij lang bleef hangen omdat het 'beklemmende' zo goed werkte.
Muziek en camerawerk zijn uistekend, evenals het acteren.
Ben niet zo'n Blunt fan, maar dat sippe bekkie paste perfect bij haar rol.
Ik snapte dat extra verhaal met die agent de eerste keer ook niet, maar dat vage hing over de hele film.
Bijvoorbeeld de martelscène die veel aan de verbeelding overlaat.
Zeer van genoten.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Deze film liet je best wel een interessante blik zien in de meest moorddadige stad ter wereld buiten oorlogstijd: Ciudad Juárez, waar het leven niets waard blijkt te zijn. Sommige scènes logen er ook niet om. De verminkte lijken opgehangen aan het viaduct bij voorbeeld. Best geloofwaardig ook. Met het misdaadverhaal is verder ook niks mis. Zonder meer spannend en het keek ook allemaal snel weg. Maar... ondanks dat kan de film van mijn kant toch niet op een hoge waardering rekenen. Dat ligt zeker niet aan Beneficio del Toro, die prima acteerwerk afleverde maar het ligt volledig aan Emily Blunt waar ik mij constant aan irriteerde. Wat heeft zij te zoeken in dit keiharde wereldje van bestrijding van drugskartels? De held uithangen? Totaal ongeloofwaardige rol daarom ook die zij speelde. Zonder haar had deze film van mij zeker een 4.0* gekregen want met het verhaal is nogmaals helemaal niks mis. Nu trek ik daar toch een vol 1.0* vanaf, want Blunt was mij te vaak in beeld.
3.0*
Guines
-
- 212 berichten
- 194 stemmen
Goed, maar had zeker meer in gezeten. Spannende eerste deel wordt bijna teniet gedaan door het middenstuk. Een paar scenes die rustig weg gelaten hadden kunnen worden. Gelukkig zijn de laatste 30-45 minuten dan wel weer sterk. Blunt is niet irritant, maar ook niet interessant genoeg, Benico del Toro daarentegen is ouderwets goed. Uiteindelijk toch weer een sfeervolle en rauwe Villeneuve. Ik heb me niet gestoord aan de zogenaamde 'boodschap'. Volgens mij lijkt Villeneuve gewoon duidelijk te maken dat het oorlog is en dat er een vies spelletje van beide kanten gespeeld word.
Villeneuve is wel een grote meneer aan het worden. Weet aan veel van zijn films een duister randje te geven, niet alleen mainstream toegankelijk, maar ook voor de fijnproevers die hun hart kunnen ophalen. Ook hier weer een duistere soundtrack. Na Enemy heb ik Villeneuve sowieso hoog zitten. Ben alleen bang dat het een gevalletje Aranofsky gaat worden die door rijke producers uiteindelijk wel weer over gehaald zal worden in plaats van zijn eigen weg te gaan. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar Arrival. Een film met een sterk gegeven in ieder geval.
N00dles
-
- 628 berichten
- 2303 stemmen
Indrukwekkend in beeld gebracht, met een mooie sfeer en goede cinematografie. Goede actie, voelbare spanning (vooral de brugscene in de verkeersopstopping, die deed denken aan Heat) en goede montage.
Qua verhaal heeft het niet veel om het lijf, maar het was wel onderhoudend. Benicio Del Toro is weer eens prima ge(type)cast, evenals Josh Brolin als eikelige vent. Emily Blunt vond ik in principe prima acteren, maar haar rol is nogal irritant omdat ze ogenschijnlijk een goeie SWAT-agente is, maar zich ongelooflijk naïef en 'green' gedraagt wanneer ze mee gaat doen aan een joint mission om een kopfiguur van de Mexicaanse drugshandel te pakken.
Desondanks was het een vermakelijke film, dus toch krijgt ie net een 4*.
Boneka
-
- 2726 berichten
- 1398 stemmen
Zal wel aan mij liggen............wat deed die politieman nu steeds in beeld,die met zijn zoontje? op laatst was zijn vrouw en zoon weer te zien......dat kwartje viel niet bij mij.Voor de rest wel aardige film.......aardig,ben geen fan van Blunt .
Op het eind zonder vader. Men probeerde hier het alledaagse leven te schetsen tussen het geweld wat zich elders afspeelde of erom heen.
Boneka
-
- 2726 berichten
- 1398 stemmen
Deze film liet je best wel een interessante blik zien in de meest moorddadige stad ter wereld buiten oorlogstijd: Ciudad Juárez, waar het leven niets waard blijkt te zijn. Sommige scènes logen er ook niet om. De verminkte lijken opgehangen aan het viaduct bij voorbeeld. Best geloofwaardig ook. Met het misdaadverhaal is verder ook niks mis. Zonder meer spannend en het keek ook allemaal snel weg. Maar... ondanks dat kan de film van mijn kant toch niet op een hoge waardering rekenen. Dat ligt zeker niet aan Beneficio del Toro, die prima acteerwerk afleverde maar het ligt volledig aan Emily Blunt waar ik mij constant aan irriteerde. Wat heeft zij te zoeken in dit keiharde wereldje van bestrijding van drugskartels? De held uithangen? Totaal ongeloofwaardige rol daarom ook die zij speelde. Zonder haar had deze film van mij zeker een 4.0* gekregen want met het verhaal is nogmaals helemaal niks mis. Nu trek ik daar toch een vol 1.0* vanaf, want Blunt was mij te vaak in beeld.
3.0*
Mee eens Blunt had er in zijn geheel niet in gehoeven. Het moralistisch gedrag paste niet in deze film.
Boneka
-
- 2726 berichten
- 1398 stemmen
Op zich best wel vermaakt met deze film, maar er had volgens mij veel meer in kunnen zitten. Ik denk dat de serie beter is dan deze twee uur durende film die zowel hoog- als laagvliegers kent. Hij begint sterk en de filebeschieting zit goed in elkaar. Sowieso zijn de acties goed in deze film. Waar het aan schort in deze film is een goed scenario. Een goed degelijk plot met duidelijke hoofdrolspelers. Die zijn er namelijk niet. Emily Blunt had volledig met haar compagnon geschrapt kunnen worden voor deze harde actiefilm. Haar overdreven moralistisch gedrag na het file incident paste gewoon niet in. Bovendien vond ik haar in deze film nogal naïef. Ze kwam over als een gewoon agentje. Tja.
De opnames zijn verder goed zowel 's nachts als overdag. Daarbij zien we schitterende luchten en onweer dat toevallig langskwam ten tijde van het maken van deze film. Ik vond overigens dat de accenten soms iets te nadrukkelijk in beeld kwamen. Het rijtje auto's was gewoon in te lange shot. En daar zagen we er meer van in deze film. Wat ik ook jammer vond dat we vooral de goede partij in beeld kwam. Dit heeft denk ik alles te maken met de tijdsduur. De film is wat te weinig uitgelicht zonder dat het moeilijk te begrijpen was overigens, maar het zag er wat gehaast uit.
Toch biedt deze film genoeg om van de huiveren. Zeker in het begin, wat er overigens ook vrij realistisch uitzag. Muziek is ook prima in orde. En het slot is heel behoorlijk op de Blunt actie na.
Sicario is degelijk genoeg voor een voldoende plus, maar ik denk dat ik de serie (Narcos) beter ga vinden.
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8203 stemmen
De omstreden rol van Emily Blunt is het enige wat hier meer van maakt dan het zoveelste stoere wraakfilmpje. Zij gelooft dat bruut geweld niet de beste manier is om problemen op te lossen, maar ze wordt geconfronteerd met een machomilieu waarin zowel de gangsters als de misdaadbestrijders het oog-om-oogprincipe volgen. Deze confrontatie tussen twee morele opvattingen maakt dat het meer is dan een opeenvolging van actiescènes.
In de opbouw zitten wat zwakke elementen. Zo gedragen de misdadigers zich te veel volgens de voorspellingen van de bestrijders. Ook is het moeilijk te geloven dat iemand met een eigen willetje als Kate zich zo gemakkelijk laat verleiden door de eerste de beste Ted (John Bernthal).
Toch is het geheel vrij geslaagd, wegens het hoge tempo en het grauwe beeld van het Mexicaanse criminele milieu. De beelden van die warmtecamera zijn er mooi in verwerkt.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De omstreden rol van Emily Blunt is het enige wat hier meer van maakt dan het zoveelste stoere wraakfilmpje.
Zo is het!
Boneka
-
- 2726 berichten
- 1398 stemmen
Ben het daar niet mee eens. Leuk voor in een film, maar totaal niet realistisch. Wie zo'n opleiding heeft genoten weet wat er kan gaan komen. Op dan ook nog in discussie te gaan vind ik zeer naief. Ze heeft in mijn optiek totaal geen meerwaarde en werkt in deze film behoorlijk irritant. Bij elk schot vraagt zij zich af of ze wel goed handelt. Dan ben je gewoon ongeschikt voor zo'n missie.
LPMM
-
- 58 berichten
- 963 stemmen
Wat is dit een sterke film zeg. Emily Blunt speelt, zoals bijna altijd, weer een goede rol. Heel mooi wordt haar personage meegesleurd in de kei harde drugsoorlog in het zuiden van de VS en Mexico. Het contrast wordt heel duidelijk in de "vuurwerkscène" waar uitgekeken wordt over Juarez. De verbitterde Jurist uit Mexico deed mij denken aan, de in de echte wereld toegepaste versie van, Harvy Dent uit de Dark Knight. Ik weet niet of iemand die mening met mij deelt
Ondanks dat ik vrijwel niets op deze film aan te merken heb, ben ik niet omver geblazen (zoals
wel bij Apocalypse Now, een film in dezelfde soort categorie). Na het zien van Prisonors en deze film ga ik deze regiseur zeker in de gaten houden!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Ben het daar niet mee eens. Leuk voor in een film, maar totaal niet realistisch. Wie zo'n opleiding heeft genoten weet wat er kan gaan komen. Op dan ook nog in discussie te gaan vind ik zeer naief. Ze heeft in mijn optiek totaal geen meerwaarde en werkt in deze film behoorlijk irritant. Bij elk schot vraagt zij zich af of ze wel goed handelt. Dan ben je gewoon ongeschikt voor zo'n missie.
Het is andersom: de andere drugsbestrijders plaatsen zichzelf volledig buiten de rechtsstaat in Sicario. Het lijkt meer op de doodseskaders die op de Fillipijnen actief zijn dan op politiewerk. Dat dit conflicten oplevert is wel degelijk realistisch (zie ook de hele black lives matters-discussie in de VS). De film maakt dit ook extra geloofwaardig doordat Blunt uit een heel andere tak komt dan de anderen en nauwelijks informatie krijgt. Ze wordt gebruikt door de anderen om aan hun acties legimiteit te verlenen.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Het is andersom: de andere drugsbestrijders plaatsen zichzelf volledig buiten de rechtsstaat in Sicario. Het lijkt meer op de doodseskaders die op de Fillipijnen actief zijn dan op politiewerk. Dat dit conflicten oplevert is wel degelijk realistisch, zie de hele black lives matters-discussie in de VS. De film maakt dit ook extra geloofwaardig doordat Blunt uit een heel andere tak kom dan de anderen en nauwelijks informatie krijgt. Ze wordt gebruikt door de anderen om aan hun acties legimiteit te verlenen.
Het is zo dat de opleiding die zij genoten heeft zeker niet de handelswijze zoals in deze prent tentoongesteld is als methodiek aanbiedt. Echter zal dit in de werkelijkheid deels wel voorkomen, de drugsoorlog is een exces in dood en verderf. Dat zij nog moet wennen aan de hardheid van deze oorlog is evident, dat zij niet wil wennen aan dit geweld is ook evident.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Heel strak gefilmd dit. Vooral die shots vanuit de lucht waren fenomenaal! Evenzo waren de acties van het CIA-team erg strak. Best interessant hoe de vieze smaak daarvan via Emily Blunt aan bod komt. Grote ster van deze prent is uiteraard Benicio Del Toro. Wat een meesterlijke rol heeft ie hier die ook op zijn lijf geschreven is. Vier sterren vind ik nèt weer te veel, want ik vond het toch ergens wat gewoontjes en meer diepgang had de film wel mogen hebben op het gebied van die drugsshizzle en de kartels in Mexico.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
'You look like a little girl when you're scared'
Het mooie aan Denis Villeneuves films is dat je je er als kijker altijd zelf bij betrokken voelt. Bij Incendies en Prisoners zit je midden in het verhaal vanwege de zeer sterk neergezette personages, bij Enemy blijf je constant scherp omdat je zelf meepuzzelt en ook Sicario is een film die zich niet alleen op je tv afspeelt.
De belangrijkste reden daarvoor is dat alles ronduit fantastisch in beeld is gebracht. De zeer heldere, scherpe beelden - weinig films komen zo tot leven in m'n huiskamer - in combinatie met slimme camerastandpunten en overzichtshots zorgen ervoor dat je zelf op zoek gaat naar snipers op het dak, meedenkt over vluchtroutes, ademloos toeziet of zich iemand om de hoek bevindt. De dreiging is er onafgebroken, waarbij de spannende soundtrack zeker niet onvermeld mag blijven.
Echt vakwerk is het, dat straalt er aan alle kanten van af. Zo'n plot is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder en had tot een wat belegen bedoening kunnen leiden met dat eeuwige rechtgeaarde-hoofdpersoon-in-een-oneerlijke-omgeving-verhaal, maar Sicario leeft. Het is ook een ontzettend stoere film, met die Chevrolets die in colonne door de guurste achterbeurten jagen en met die keiharde actie-uitspattingen die je niet ziet aankomen.
Daarnaast bewijst Villeneuve wederom veel gevoel voor detail te hebben, waardoor Sicario heel verzorgd oogt. Kijk je bijvoorbeeld naar een mooi luchtshot van een landschap, dan zie je heel subtiel in het hoekje van je scherm de schaduw van het vliegtuig waaruit gefilmd wordt. Of kijk je mee met de heli-cam die over een file beweegt, dan zie je bij het volgende shot vanuit een auto die helikopter door de achterruit wegvliegen. Klinkt logisch, maar als kijker voel je je beloond als je dat soort subtiliteiten spot.
Het acteerwerk is bovendien dik in orde. Op de excellerende Benicio Del Toro na valt weliswaar niemand heel erg op, maar iedereen scoort wel een dikke voldoende. Jammer alleen dat Jon Bernthal zo'n kleine rol heeft, die man zie ik de laatste tijd alleen maar gave rollen neerzetten.
Een prachtig voorbeeld kortom van hoe je een script optimaal tot leven brengt. Ik verhoog van een 7 naar een 8 en kijk vol spanning uit naar Arrival. Het zal ongetwijfeld weer een belevenis worden.
mcdaktari
-
- 7315 berichten
- 0 stemmen
Ik zag dat hier van ook een vervolg film komt, Soldado. Ben benieuwd of die net zo goed word. Is wel een andere regisseur dan Villeneuve.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ben benieuwd of die net zo goed word. Is wel een andere regisseur dan Villeneuve.
Ik vrees dat je daar je antwoord al hebt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Is ook geen nietskunner anders hoor, regisseur van oa Suburra.
Zegt me niets. Maar ik heb Villeneuve momenteel hoger zitten dan vrijwel elke andere regisseur. Sicario is juist door zijn stijl zo goed.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
True, dat ben ik met je eens. Maar ik was wel blij verrast toen ik ging Googlen en zag dat het om deze regisseur ging. Suburra is wel een aanrader.
En ik zie ook dat Del Toro weer meespeelt. Iets om in de gaten te houden.
mcdaktari
-
- 7315 berichten
- 0 stemmen
Suburra is inderdaad een hele beste film ja, maar dat is ook de enige echte goeie film die hij gemaakt heeft tot nu toe.
tbouwh
-
- 5812 berichten
- 5402 stemmen
het ligt volledig aan Emily Blunt waar ik mij constant aan irriteerde. Wat heeft zij te zoeken in dit keiharde wereldje van bestrijding van drugskartels? De held uithangen? Totaal ongeloofwaardige rol daarom ook die zij speelde. Zonder haar had deze film van mij zeker een 4.0* gekregen want met het verhaal is nogmaals helemaal niks mis. Nu trek ik daar toch een vol 1.0* vanaf, want Blunt was mij te vaak in beeld.
Volgens mij was dat juist een belangrijk statement binnen de film, namelijk dát ze niks in het wereldje te zoeken heeft. Maar omdat wetteloze agenten in de war on drugs Blunt voor hun karretje kunnen spannen (hoe en waarom wordt letterlijk benoemd verderop in de film, in een dialoog tussen Blunt en (ik meen?) Del Toro), komt ze er toch terecht. Sicario draait m.i. dan ook primair om de vervreemding tussen de wetsgetrouwen (Blunt en die donkere jongen, Reggie) en de wettelozen, die tóch aan dezelfde kant staan. Dat Blunt dan als actrice voor irritatie zorgt is een tweede natuurlijk.
tbouwh
-
- 5812 berichten
- 5402 stemmen
Ik wist niet hoe snel ik deze moest inplannen na het zien van Arrival. Mijn verwachtingen waren hooggespannen, en in dat kader viel Sicario uiteindelijk toch een klein beetje tegen. Dat zegt meer over mijn verwachtingen dan over de film, want die getuigt wederom van vakmanschap.
Want wat te zeggen over de fenomenale aanloop naar de grensscène, waarin de donkere score van Johannsson in combinatie met de prachtige cinematografie en de subtiel volgende camera's voor filmische perfectie zorgt. En wat te zeggen over de soms confronterende beelden (de lijken aan de brug) en de sterk opgebouwde spanning (met name in het laatste halfuur, en ook op weg naar de grens dus)?
Tóch beviel Sicario me iets minder dan verwacht, omdat het verhaal me net iets minder deed dan bij Enemy, Prisoners en Arrival. Dat lag voor mij nu eens niet aan de rol van Emily Blunt. Dit is in mijn ogen één van de actrices met genoeg pit en uitstraling om een rol als deze te spelen, en haar morele twijfels onderscheiden dit werkje juist van andere war on drugs-films. Films waarin alle characters gewetenloos hun werk doen zijn er ook zat; was dat hier het geval geweest, dan was het verhaal een stuk eenzijdiger geweest. Nu creëert Villeneuve een stukje contrast, en dat zorgt weer voor spanning. Niet tussen de kartels en de drugspolitie, maar binnen de eigen gelederen. Rechteloos en wetsgetrouw aan dezelfde zijde van het spectrum.
Maar los daarvan was met name het middenstuk mij iets te gewoontjes qua plotverloop. Het is dan aan de cinematografie en de kleine details in het camerawerk te danken dat je aan het beeld gekluisterd blijft. Na het sterke laatste kwartiertje sluit Sicario vrj plotseling af met een kort segment dat qua inhoud een beetje deed denken aan het slotstuk van Cidade de Deus. At the end of the road is het het geweld dat blijft. En als met het ene kwaad is afgerekend, staat ergens anders wel weer een nieuw kwaad op.
Sicario is sterk, maar nét niet uitzonderlijk genoeg voor een 8. Daarvoor leunde de film mij net iets te veel op score en cinematografie voor de overdracht van sfeer. Thematisch heeft Villeneuve zich scherper getoond, en het narratief is me uiteindelijk te conventioneel (ondanks de spanning die Blunt's character oproept).
3,5* (3,7*)
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Wederom een Denis Villeneuve gekeken en weer een fantastisch stukje film. Dit keer is de setting Mexico en de zuidelijke Amerikaanse staten. En Villeneuve zal Villeneuve niet zijn als hij niet de kijker meevoerde alsof ie er zelf bij was. Dat de kijker voor dezelfde dilemma's komt te staan als de hoofdrolspeler. In dit geval is dat Emily Blunt die naar succesvolle actie uitgenodigd wordt om deel te nemen bij een geheime CIA-operatie. Deze drugsbestrijders plaatsen zichzelf volledig buiten de rechtsstaat. Waarbij de grenzen van de wet steeds verder verplaats worden. Kan dit? Heeft het zin? Zijn zomaar wat vragen die dan naar bovenkomen. Josh Brolin en Benicio Del Toro spelen zeer overtuigend twee adviseurs in deze keiharde 'war on drugs.' Wederom een lust voor het oog en met veel details gemaakt.
pierre18
-
- 761 berichten
- 636 stemmen
Sicario is net als Arrival gemaakt door een regisseur waar velen nogal gecharmeerd van zijn. Bombastische overdreven geluiden gepaard gaande met overdreven harde scènes in een setting die neigen naar camcorderbeelden. Tel daarbij op een bij tijd en wijle retevaag verhaal met onzinnige teksten. Ik krijg het gevoel dat het een trucje gaat worden zoals later bij zijn Arrival is te merken. Lekker vaag handelen en de kijker met vragen overladen. Tja. Zoals. Wat dacht je toen? Wat ging er door je heen? Als je ervan houdt, prima. Maar wees bedacht op wat je voorgeschoteld krijgt bij deze regisseur. Zo goed vind ik t allemaal niet
Woland
-
- 4796 berichten
- 3820 stemmen
Villeneuve flikt het 'm weer. Na Prisoners, Polytechnique en in iets mindere mate Incendies is ook Sicario weer een dijk van een film. Sicario is misschien qua onderwerp niet de meest originele film (war on drugs, Mexicaanse kartels, vervagende grenzen tussen goed en kwaad, foute agenten, dat hebben we allemaal wel vaker gezien), maar de uitvoering is uitstekend. Geweldig in beeld gebracht, volop spanning en tempo in de film, goed acteerwerk met een kritiekpuntje, sterk script, eigenlijk doen Villeneuve en collegae vrijwel alles goed hier. Het is misschien wel de beste verfilming van dit drugsconflict, waar beestachtig geweld plaatsvindt, corruptie welig tiert, en waar ook de Amerikaanse autoriteiten vuile Machiavelliaanse spelletjes uithalen om de kartels tegen elkaar uit te spelen en tot een beheersbaardere situatie te komen, ook als dat levens kost en handelen met kartels betekent. Het enige smetje wat ik kan bedenken is Emily Blunt, wiens karakter compleet niet past in de getoonde realiteit en waar ik me niet voor kan stellen dat zo iemand ooit in een dergelijke rol terechtkomt. Ik snap wel dat zij als moreel contrast dient tot mensen als Alejandro en Matt, toch overtuigde zij mij niet. Maar toch: ik geef eigenlijk zelden vijf sterren, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik zou niet weten wat er verder mis is met Sicario. Ik heb op het puntje van m'n stoel gezeten: 5.0*.
En ik kijk al uit naar de Villeneuves die ik nog mag. Arrival, Enemy, dat gaat genieten worden.
Pre- en sequels

Sicario: Day of the Soldado
2018
158 reacties
Gerelateerd nieuws

Succesvolle actiethriller 'Sicario' van Denis Villeneuve is vanavond te zien: 'Extreem spannend'

Thriller 'Sicario' van Denis Villeneuve is morgen te zien op televisie

Maak kennis met de nieuwe Bond-regisseur: zo beoordelen fans Denis Villeneuve’s films

Yellowstone: Taylor Sheridan is het meesterbrein achter de immens populaire hitserie
Bekijk ook

Prisoners
Thriller, 2013
682 reacties

Vozvrashchenie
Drama / Mystery, 2003
555 reacties

Whiplash
Drama / Muziek, 2014
431 reacties

The Revenant
Western / Actie, 2015
1.113 reacties

Incendies
Drama / Mystery, 2010
368 reacties

Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse
Documentaire, 1991
86 reacties
Gerelateerde tags
bommexicociasmokingtexasfbibordermoorddirty copvoetbalgewelddrugsnight vision death of daughtertunnelel paso moral dilemmaneo-noirdeath of wifemexican cartelsecret tunnel
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








