Mijn Series +

Homeland - Seizoen 1 (2011)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Howard Gordon, Alex Gansa en Gideon Raff
met Damian Lewis, Claire Danes en Morena Baccarin

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

1. Pilot
  10. Representative Brody
  11. The Vest
  12. Marine One
avatar van The Oceanic Six
Fantastisch eerste seizoen en tevens het absolute hoogtepunt van de serie, want hierna wordt het een stuk minder. Het verhaal rondom Damian Lewis is bijzonder goed uitgewerkt en erg spannend. Hij en Claire Danes spelen erg overtuigend (samen met Mandy Patinkin als Saul) en houden het tot het einde toe boeiend. Wel was de familie van Lewis vrij irritant en was het ook wel wat vreemd dat de inlichtingendiensten vrij nonchalant met de meldingen van Carrie om zijn gegaan. Het valt goed te merken dat de makers van 24 voor een deel achter de serie zitten; zelfde soort intense spanning en een constant verlangen om de volgende aflevering te willen kijken.

avatar van walnuts
Erg genoten van dit eerste seizoen. Zeer snelle serie waarin de gebeurtenissen elkaar snel opvolgen. De spanning weten de makers er goed in te houden. Hoofdrollen van Carrie en Brody worden zeer sterk neer gezet!
Je kunt wel zeggen in geval van Carrie, dat liefde blind maakt.
Ik hoop nog wel antwoord te krijgen in de volgende seizoenen op zaken als waar Brody de bomgordel gelaten heeft en waar de SD kaart met zijn bekentenis gebleven is.

avatar van Corcicus
De serie volgt het wedervaren van een op hol geslagen slet met borderline. Om onduidelijke redenen heeft ze op geregelde basis seks met de hoofdverdachte van haar zaak en ook haar andere motieven blijven in mist gehuld. Toch is de spanningsboog behoorlijk strak en valt er heel wat te genieten.

avatar van thomzi50
Corcicus schreef:
een op hol geslagen slet met borderline.

Goh, is dat echt de beste typering van Claire Danes' personage?

avatar van Esteban
Ik moest er toch even om gniffelen. Carrie is natuurlijk veel meer dan dat. Maar ik kan niet ontkennen dat ik in een later seizoen ook wel enige ergernis voelde op dat vlak. "Met wie is ze nu nog niet in bed gedoken, komaan?" Gelukkig werd dat aspect terug wat afgezwakt.

avatar van Lennonlover
Corcicus schreef:

oh boy. Hier heb ik guitig en luidop gelachen.

avatar van Lennonlover
thomzi50 schreef:

Goh, is dat echt de beste typering van Claire Danes' personage?

ja, echt wel. En bij tijd en wijlen koleriek en waanzinnig.

avatar van wimaroca
Heb genoten van deze serie,spannend einde!!!!

avatar van wimaroca
Ik lees hierboven dat het van de zelfde makers komen dan " 24" is wel tezien in de film opbouw,

De dochter word ook weer overdreven belangrijk,en dat geeft niet,maar neem dan ook iemand die goed kan acteren,zo is dit in 24 ook , de dochter van Jack kan er ook geen knars van.
verder is het ,het kijken waard voorlopig