ad
  • 8.077.994 stemmen

Homeland - Seizoen 1 (2011)

Show titel: Homeland

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 2 oktober 2011

Homeland

Afleveringen Seizoen 1 (2011)

1. 1. Pilot

Na acht jaar vermist en dood geacht te zijn geweest wordt Marine sergeant Nicolos Brody gered in Irak en keert terug naar huis en zijn familie. CIA agent Carria Anderson vermoed dat hij wellicht is overgelopen naar de groep terroristen die hem gevangen hebben genomen en geloofd dat hij onderdeel is van een groots aanvals plan tegen Amerika

2. 2. Grace

Carrie ontvangt nieuw bewijs, het volgen van Brody gaat verder

3. 3. Clean Skin

Brody bereid zich voor om naar voren te treden. Carrie komt steeds dichtbij een Al-Qaida complot.

4. 4. Semper I

De politiek maakt grote plannen voor nationale held Brody, maar zijn steeds onregelmatigere gedrag bedreigd zijn status als lieveling van de media. Carrie zoekt steeds wanhopiger naar bewijs dat Brody in verband brengt met Abu Nazir, als Saul haar opdracht geeft de aandacht te leggen op het geld spoor van Nazir's.

5. 5. Blind Spot

Brody confronteert de enige overlevende van de opstandelingen die hem gevangen hield. Waardoor Carrie geloofd dat ze gelijk heeft over Brody. Maar Brody reunie met de opstandeling verrast iedereen, de Cia komt de geliefden op het spoor die een huis vlak bij het vliegveld hebben gekocht met het geld van een gestolen ketting.

6. 6. The Good Soldier

opgewonden nadat enkele belangrijke mensen in Nazir's complot tegen amerika zijn verloren, geeft de CIA opdracht om bij iedereen die met de groep in contact is geweest een leugen detector test te doen. Inclusief Brody, wat Carrie ziet als kans om eindelijk de waarheid te achterhalen. .

7. 7. The Weekend

De relatie tussen Carrie en Brody word steeds gecompliceerder wanneer ze samen het land in trekken voor het weekend, terwijl Mike en Jessica de waarheid over hun relatie achterhalen en Saul Aileen oppakt terwijl ze vlucht naar Mexico

8. 8. Achilles Heel

Als Carrie en Saul op het nieuws horen dat Walker nog leeft vecht de geheime dienst over de beste manier op hem gevangen te nemen. Brody komt achter de schokkende waarheid van zijn gevangenschap.

9. 9. Crossfire

Na zijn poging om al het contact met Abu Nazir te verbreken herleeft Brody zijn gevangenschap en wijd zich volledig op zijnn missie, Carrie vind zichzelf in het midden van een PR nachtmerrie omtrent het schietincident rondom de moskee.

10. 10. Representative Brody

Carrie en Saul identificeren Walkers contactpersoon in Washington maar die blijkt immuniteit te hebben, Brody word benaderd om zich verkiesbaar de stellen voor de tweede kamer

11. 11. The Vest

In de nasleep van de explosie vindt Saul , Carrie manisch in het ziekenhuis en realiseert zich dat Carrie's chaotische theorieën waarde hebben voor zijn campagne voor Congres, Brody neemt zijn familie op een weekendtrip naar Gettysburg, waar hij een belangrijk item ophaalt .

12. 12. Marine One

Terwijl Carrie catatonisch en beperkt is tot haar bed. onderzoekt Saul de verontrustende consequenties van haar tijdlijn. Brody maakt zijn laatste voorbereidingen voor het beleid van de vice-president van de top in het ministerie van buitenlandse zaken

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Fantastisch eerste seizoen en tevens het absolute hoogtepunt van de serie, want hierna wordt het een stuk minder. Het verhaal rondom Damian Lewis is bijzonder goed uitgewerkt en erg spannend. Hij en Claire Danes spelen erg overtuigend (samen met Mandy Patinkin als Saul) en houden het tot het einde toe boeiend. Wel was de familie van Lewis vrij irritant en was het ook wel wat vreemd dat de inlichtingendiensten vrij nonchalant met de meldingen van Carrie om zijn gegaan. Het valt goed te merken dat de makers van 24 voor een deel achter de serie zitten; zelfde soort intense spanning en een constant verlangen om de volgende aflevering te willen kijken.

avatar van walnuts

walnuts

Erg genoten van dit eerste seizoen. Zeer snelle serie waarin de gebeurtenissen elkaar snel opvolgen. De spanning weten de makers er goed in te houden. Hoofdrollen van Carrie en Brody worden zeer sterk neer gezet!

Je kunt wel zeggen in geval van Carrie, dat liefde blind maakt.

Ik hoop nog wel antwoord te krijgen in de volgende seizoenen op zaken als waar Brody de bomgordel gelaten heeft en waar de SD kaart met zijn bekentenis gebleven is.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1902 berichten

De serie volgt het wedervaren van een op hol geslagen slet met borderline. Om onduidelijke redenen heeft ze op geregelde basis seks met de hoofdverdachte van haar zaak en ook haar andere motieven blijven in mist gehuld. Toch is de spanningsboog behoorlijk strak en valt er heel wat te genieten.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1924 berichten

Corcicus schreef:

een op hol geslagen slet met borderline.

Goh, is dat echt de beste typering van Claire Danes' personage?

avatar van Esteban

Esteban

Ik moest er toch even om gniffelen. Carrie is natuurlijk veel meer dan dat. Maar ik kan niet ontkennen dat ik in een later seizoen ook wel enige ergernis voelde op dat vlak. "Met wie is ze nu nog niet in bed gedoken, komaan?" Gelukkig werd dat aspect terug wat afgezwakt.

avatar van Lennonlover_mm

Lennonlover_mm

Corcicus schreef:

oh boy. Hier heb ik guitig en luidop gelachen.

avatar van Lennonlover_mm

Lennonlover_mm

thomzi50 schreef:

Goh, is dat echt de beste typering van Claire Danes' personage?

ja, echt wel. En bij tijd en wijlen koleriek en waanzinnig.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Heb genoten van deze serie,spannend einde!!!!

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Ik lees hierboven dat het van de zelfde makers komen dan " 24" is wel tezien in de film opbouw,

De dochter word ook weer overdreven belangrijk,en dat geeft niet,maar neem dan ook iemand die goed kan acteren,zo is dit in 24 ook , de dochter van Jack kan er ook geen knars van.

verder is het ,het kijken waard voorlopig