Mijn Series +

Homeland - Seizoen 2 (2012)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Howard Gordon, Alex Gansa en Gideon Raff
met Damian Lewis, Claire Danes en Jamey Sheridan

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

1. The Smile
  10. Broken Hearts
  11. In Memoriam
  12. The Choice
avatar van Richiedoom
Zeer fijne serie tot zover! 1 kritiekpuntje, maar dit kan aan mij liggen, is dat ik het personage van Claire Danes echt onuitstaanbaar vind. Naar niemand luisteren, met gevaar voor eigen leven en dat van anderen dingen ondernemen, ik zit me vaak te verbijten op de bank daardoor. Eigenlijk precies eenzelfde personage als Sarah Linden in 'The Killing', waar ik me soms ook aan kapot irriteerde.

Gelukkig is de serie zeer spannend en is de innerlijke strijd van Brody uitermate interessant om te aanschouwen. Benieuwd naar seizoen 3!

avatar van The Oceanic Six
Prima tweede seizoen van Homeland, met de zoektocht naar terrorist Abu Nazir. Wederom belangrijke rollen voor Carrie, Brody en Saul. Ondanks dat dit seizoen me nog goed vermaakte is het al wel van iets minder niveau dan de vorige. Het einde is wel weer veelbelovend voor seizoen 3.

avatar van centurion81
Veel mensen in mijn omgeving geven enorm hoog op over deze serie dus ik dacht: kom waag me er toch eens aan. Ik betrap me erop dat ik bij vlagen de beslissingen van de hoofdpersonen ongeloofwaardig, achterlijk en daarom onrealistisch vind. Desalniettemin blijft de rode draad wel boeiend genoeg om te blijven kijken, maar dit is een vrij gemiddelde serie die het m.i. niet verdient om op het voetstuk te staan waar het veelal op wordt geplaatst.

avatar van thomzi50
Ook ik stoorde me aan de vele ongeloofwaardige, onrealistische wendingen in dit seizoen. Ja, in seizoen 1 ging het ook vrij hard soms, en ook daarin werden keuzes gemaakt die niet helemaal te begrijpen waren, maar daar was de algehele structuur wel spannend en geloofwaardig, en daar hielp het bovendien dat je één ding niet zeker wist: was Brody in de haak of niet? Nu weet je al snel wie er 'goed' en 'fout' zijn, en dat wordt in een steeds ongeloofwaardigere plot afgewikkeld ([spoiiler]zeker rondom de confrontaties tussen Carrie en Abu Nazir, mijn hemel wat was dat voorspelbaar en vreemd). Wat overblijft is een lekker wegkijkend, in hoog tempo verteld actieverhaal, weliswaar bovengemiddeld goed, maar echt speciaal of overweldigend vond ik het dit keer allerminst. Ruime 3*.

avatar van wimaroca
Toch wel een mooie opvolger van seizoen 1,alleen ik vind het verhaal-lijn rondom de dochter van Brody,heel flauw (hier lijk het zeker op " 24" )