ad
  • 8.077.111 stemmen

Homeland - Seizoen 2 (2012)

Show titel: Homeland

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 30 september 2012

Homeland

Afleveringen Seizoen 2 (2012)

1. 1. The Smile

Maanden nadat ze haar elektroshock therapie heeft afgerond, heeft voormalig CIA agent Carrie rust gevonden bij haar familie. Op het moment dat ze het gevoel heeft alles onder controle te hebben, komt haar oude werkgever weer om de hoek kijken. Ondertussen krijgt Brody een boodschap van Abu Nazir.

2. 2. Beirut is Back

Fatima licht Carrie in over een ontmoeting van haar man met Abu Nazir. Carrie en Saul vragen om een team vanuit de CIA om hem op te kunnen pakken.

3. 3. State of Independence

Na haar avontuur in Beirut hoopt Carrie stiekem op een vervolg van haar carrière binnen de CIA. Brody krijgt te horen dat iemand die dichtbij hem staat in gevaar is.

4. 4. New Car Smell

Estes geeft goedkeuring voor een geheime missie naar aanleiding van de informatie die in Beirut is gevonden. Brody loopt Carrie tegen het ljf op Langley. Dana ontdekt dat ze iets gemeen heeft met de zoon van de vicepresident.

5. 5. Q&A

Brody wordt weer gevangen genomen. Estes heeft moeite om Jessica bij de CIA weg te houden. Dana en Finn hebben een date

6. 6. A Gettysburg Address

Dana is in shock na haar bezoek aan het ziekenhuis. Brody zegt zijn medewerking toe in de strijd tegen de aanval op Amerika. Zijn loyaliteit wordt echter al snel weer in twijfel getrokken

7. 7. The Clearing

Carrie en het team hebben moeite om de situatie weer onder controle te krijgen. Saul gaat op bezoek bij Aileen. Dana zet Finn onder druk om de hele situatie op te biechten.

8. 8. I'll Fly Away

Brody zit tegen een instorting aan. Carrie zet alles op alles om hem positief te houden. Dit brengt de nodige emoties en gevoelens met zich mee. Dana zoekt haar steun bij een onverwachts persoon.

9. 9. Two Hats

Brody pleegt een belangrijk, maar noodzakelijk, belletje. Carrie bereidt zich voor op de belangrijkste bijeenkomst uit haar carrière.

10. 10. Broken Hearts

Saul heeft een ontmoeting met een oude vriend en komt dingen te weten over Estes. Brody en Walden hebben het over hun toekomstige partnerschap. Dana en Finn hebben een goed gesprek met elkaar.

11. 11. In Memoriam

Ondanks dat ze tegen uitputting aanzit, blijft Carrie jacht maken op Nazir. Ze krijgt steeds sterker het vermoeden dat er een mol binnen de CIA actief is.

12. 12. The Choice

Carrie en Quinn staan voor moeilijke beslissingen. Brody heeft een ontmoeting met Faber over zijn gezin. Saul neemt een geheime opdracht aan.

avatar van richiedoom

richiedoom

Zeer fijne serie tot zover! 1 kritiekpuntje, maar dit kan aan mij liggen, is dat ik het personage van Claire Danes echt onuitstaanbaar vind. Naar niemand luisteren, met gevaar voor eigen leven en dat van anderen dingen ondernemen, ik zit me vaak te verbijten op de bank daardoor. Eigenlijk precies eenzelfde personage als Sarah Linden in 'The Killing', waar ik me soms ook aan kapot irriteerde.

Gelukkig is de serie zeer spannend en is de innerlijke strijd van Brody uitermate interessant om te aanschouwen. Benieuwd naar seizoen 3!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Prima tweede seizoen van Homeland, met de zoektocht naar terrorist Abu Nazir. Wederom belangrijke rollen voor Carrie, Brody en Saul. Ondanks dat dit seizoen me nog goed vermaakte is het al wel van iets minder niveau dan de vorige. Het einde is wel weer veelbelovend voor seizoen 3.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Veel mensen in mijn omgeving geven enorm hoog op over deze serie dus ik dacht: kom waag me er toch eens aan. Ik betrap me erop dat ik bij vlagen de beslissingen van de hoofdpersonen ongeloofwaardig, achterlijk en daarom onrealistisch vind. Desalniettemin blijft de rode draad wel boeiend genoeg om te blijven kijken, maar dit is een vrij gemiddelde serie die het m.i. niet verdient om op het voetstuk te staan waar het veelal op wordt geplaatst.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1924 berichten

Ook ik stoorde me aan de vele ongeloofwaardige, onrealistische wendingen in dit seizoen. Ja, in seizoen 1 ging het ook vrij hard soms, en ook daarin werden keuzes gemaakt die niet helemaal te begrijpen waren, maar daar was de algehele structuur wel spannend en geloofwaardig, en daar hielp het bovendien dat je één ding niet zeker wist: was Brody in de haak of niet? Nu weet je al snel wie er 'goed' en 'fout' zijn, en dat wordt in een steeds ongeloofwaardigere plot afgewikkeld ([spoiiler]zeker rondom de confrontaties tussen Carrie en Abu Nazir, mijn hemel wat was dat voorspelbaar en vreemd). Wat overblijft is een lekker wegkijkend, in hoog tempo verteld actieverhaal, weliswaar bovengemiddeld goed, maar echt speciaal of overweldigend vond ik het dit keer allerminst. Ruime 3*.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Toch wel een mooie opvolger van seizoen 1,alleen ik vind het verhaal-lijn rondom de dochter van Brody,heel flauw (hier lijk het zeker op " 24" )