• 8.480.020 stemmen

Six Feet Under (2001-2005)

5 seizoenen

Release datum: 3 juni 2001

• HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Six Feet Under

Six Feet Under draait rond een familie van begrafenisondernemers. In de eerste aflevering komt het gezinshoofd, Nathaniel Fisher, om bij een verkeersongeluk. De daaropvolgende vijf seizoenen volgen de perikelen van de overgebleven familieleden; de weduwe Ruth, haar zoons Nate en David en de dochter Claire.

Social Media

Meningen over Six Feet Under

avatar van Boenga

Boenga

vrijdag 9 maart 2018
Six Feet Under seizoen 5 De laatste drie afleveringen van dit vijfde seizoen zorgen weer voor wat meer vaart en afwisseling. Maar ik blijf achter met het gevoel dat er best wel twee seizoenen minder hadden mogen zijn.

Vanaf seizoen drie gaat de creativiteit van de makers in dalende lijn, en komt SFU vaak teveel in de buurt van een tv-soap - in België zijn dat Thuis en Familie, weet niet wat er in NL in die stijl op het scherm komt ?
Het familiebedrijfje en alles daarrond worden op het achterplan gezet; relaties en relatieproblemen overheersen elke aflevering. Er vloeien, vooral in dit laatste seizoen, liters tranen in SFU. Niet omdat er iemand sterft of begraven wordt, wel om ruzies en scheidingen. En dat terwijl het originele opzet rond doden en begrafenissen toch de sterkte is van deze serie.

Een geweldige groep acteurs en actrices: vooral zij zorgen ervoor dat SFU niet gaat doodbloeden...

Als afsluiter: ik kocht de dvd-box zonder dat ik er ooit iets van een trailer of wat dan ook gezien had. Groot was m'n verbazing toen ik merkte dat dit Amerikaans product was. Om 1 of andere reden deed m'n buikgevoel me altijd vermoeden dat dit Brits was. En achteraf bekeken vind ik het best nog wel jammer dat dit niet zo is...
avatar van Boenga

Boenga

maandag 19 februari 2018
Six Feet Under seizoen 4 Seizoen 4 is echt wel een stap achteruit naar kijkplezier toe.
De verhaallijnen rond al de personages worden eindeloos uitgesponnen, en zitten dan ook nog eens te veel op dezelfde lijn.
Nate en Brenda, David en Keith, Ruth en George: allemaal relaties vol twijfels, voortdurende meningsverschillen, eindeloze welles of nietes-situaties.

SFU mist hier echt wel creativiteit, ook al door wat ik bij het derde seizoen vaststelde: het overlijden waar elke aflevering mee start, en dat de rode draad doorheen die aflevering zou moeten zijn: daar wordt weinig of niets mee gedaan, en dat is bijzonder jammer.

Benieuwd of het vijfde seizoen voor beterschap zorgt; dit vierde hield alleen stand door de geweldige cast - die eigenlijk toch voor een licht verslavend effect zorgt.