ad
  • 8.077.111 stemmen

Homeland - Seizoen 5 (2015)

Show titel: Homeland

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 4 oktober 2015

Homeland

Afleveringen Seizoen 5 (2015)

1. 1. Separation Anxiety

Carrie werkt niet meer bij de CIA maar leidt een huiselijk bestaan met haar dochtertje als hoofd beveiliging van een privébedrijf in Berlijn. Het verled...

2. 2. The Tradition of Hospitality

Carrie en Otto Düring brengen een bezoek aan een vluchtelingenkamp. Saul en Allison worden het niet eens en Quinn vervolgt zijn missie.

3. 3. Super Powers

Jonas en Carrie duiken in het verleden van Carrie. Quinn volgt zijn prooi.

4. 4. Why Is This Night Different?

Laura, de ex van Jonas, vraagt hem te helpen hun zoon te vinden. Saul en Allison moeten intensief samenwerken.

5. 5. Better Call Saul

Quinn helpt Carrie te achterhalen wie haar wil vermoorden. Ze kan niet geloven dat Saul hier achter zit. Ze brengt haar dochter in veiligheid en heeft al snel ook de hulp van Jonas nodig.

6. 6. Parabiosis

Carrie vraagt Saul wat er aan de hand is maar Saul wil niets van haar weten. Ook Jonas keert zich van haar af. Quinn is nog steeds levensgevaarlijk gewond.

7. 7. Oriole

Carrie krijgt hulp van Saul en Otto Düring om te achterhalen wie er achter haar aan zit en waarom.

8. 8. All About Allison

Carrie smeekt Allison om haar te helpen. Saul is gevlucht en moet onderduiken

9. 9. The Litvinov Ruse

De CIA en de Duitse geheime dienst besluiten te gaan samen werken.

10. 10. New Normal

De aanklacht tegen Allison is zwak. Carrie en Saul moeten met harde bewijzen tegen haar komen.

11. 11. Our Man in Damascus

De Amerikaanse en Duitse geheime dienst werken samen in een race tegen de klok om Berlijn voor een ramp te behoeden.

12. 12. A False Glimmer

Carrie probeert een terroristische aanval te stoppen.

avatar van 606

Nog 2 afleveringen te gaan van een zeer spannend seizoen. Er gebeurd van alles en soms behoorlijk heftig en realistisch.

avatar van Decec

Decec

Nog steeds spannend serie...

• 20879 berichten

Minste seizoen van allemaal maar nog steeds goed, het zou mooi zijn als het volgende seizoen zich in het Midden-Oosten afspeelde.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ben er eigenlijk wel klaar mee. Na 2 sterke seizoenen is de serie al ruim over de piek heen, al is het soms nog best genietbaar. Maar dit vijfde seizoen was op geen enkel vlak nog spannend of boeiend. De setting in Duitsland was oke, maar er had veel meer uitgehaald moeten worden. Slechts Carrie hield het nog een beetje kijkbaar, maar ik vrees dat de serie een weg in is geslagen die me niet meer interesseert. Toch ga ik het nieuwe seizoen nog wel kijken, daar niet van.

avatar van brawljeff

brawljeff

Wisselend seizoen. Ik moet bekennen dat ik me de eerste afleveringen echt dood heb verveeld en dat ik het allemaal maar lastig kon volgen. De laatste afleveringen zijn daarentegen wat mij betreft een van de hoogtepunten van de serie. Briljant hoe de makers de actualiteit zo snel in de serie hebben weten te krijgen. Berlijn is wat dat betreft een zeer geschikte locatie om de strijd tegen terrorisme te tonen.

Saul en Quinn waren dit seizoen wat minder interessant, maar de rollen van Claire Danes en zeker ook nieuwkomer Miranda Otto maakten het seizoen een stuk boeiender. Minpunt aan het slot van het seizoen: Carrie die in haar eentje de hele aanslag weet te voorkomen, was net iets te onwaarschijnlijk voor een serie zoals deze.

Gedeeltelijk eens met Ajax&Litmanen1: het is nu wel klaar zo. Er mag wat mij betreft nu wel een slotseizoen komen.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Het heel goed seizoen vind ik ,Claire Danes in de rol van Carrie speelt toch wel heel goed !!

Verder blijft het een beetje een probleem om al die namen uit elkaar tehalen,gelukkig begint elke aflevering met wat er geweest is,dat maakt dan weer veel duidelijk.

Op naar het volgend seizoen !!!!