• 8.480.020 stemmen

Release datum: 2 oktober 2011

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Homeland

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Homeland seizoen 9?

Acteurs en Actrices

Meningen over Homeland

avatar van brawljeff

brawljeff

zondag 7 mei 2017
Homeland seizoen 6 Het beste seizoen van de afgelopen jaren. De serie blijft enorm actueel, zeker nu het inhaakt op de Amerikaanse verkiezingen, President Trump, social media en de toenemende terreurdreigingen. Dit keer speelt het verhaal zich af in het midden van Manhattan (toevallig twee maanden geleden geweest, dus dat maakte het extra leuk om te zien).

Dit keer werkt Carrie in een soort advocatenkantoor die een jongen moet beschermen, die verdacht wordt van een terreurdaad. Daarnaast komt Quinn, die na het vorige seizoen in Berlijn compleet veranderd is, bij Carrie inwonen en moet Carrie vechten om haar dochtertje bij haar te houden. Ook de aanstaande president van de VS speelt een belangrijke rol.

Wat vooral leuk is aan het seizoen is dat niemand te vertrouwen is, zoals dat ook in het eerste seizoen het geval was. Quinn is geestelijk niet oké en tot alles in staat, de aanstaande president komt niet bepaald betrouwbaar over, Saul heeft geheime afspraken en van Dar kan je wederom moeilijk hoogte krijgen. De aanstaande president, gespeeld door Elizabeth Marvel, vond ik een mooie toevoeging aan de serie.

In mijn recensie van seizoen 5 zei ik dat de serie maar eens moest stoppen. Inmiddels ben ik een seizoen verder en weet ik dat er nog minstens twee seizoenen komen. De kans is ook zeer groot dat het volgende seizoen zich in Washington gaat afspelen en dat het verhaal van dit seizoen dus nog verder gaat. Daar heb ik in principe vrede mee, maar daarna is het in mijn ogen wel klaar.
avatar van Dievegge

Dievegge

zaterdag 15 mei 2021
Homeland seizoen 1 Vroeger waren de slechteriken in een spionagethriller meestal nazi’s of communisten, maar na 11 september werd dit oude genre in een nieuw jasje gestoken. De islamisten van Al-Qaida fungeren hier als de vijand. Het is echter niet zwart-wit, dus niet de zomaar de goede Amerikanen tegen de slechte oosterlingen. Er heerst paranoia; het is zelden duidelijk wie je wel of niet kunt vertrouwen. Het is losjes gebaseerd op de Israëlische serie [url=https://www.moviemeter.nl/series/season/1223>Hatufim (2010)[/url>, maar veel beter uitgewerkt.

De opbouw en de montage zorgen voor een strakke spanningsboog. Er wordt naadloos heen en weer geschakeld tussen de gebeurtenissen in het heden, bewakingsbeelden in zwart-wit, tv-verslaggeving en flashbacks. De scènes in het Midden-Oosten zijn in Israël opgenomen. Bij de zoektocht naar Abu Nazir wordt het kettingprincipe gevolgd: elke aflevering komen ze een schakeltje dichter bij hem.

De voornaamste personages hebben tegenstrijdige eigenschappen. Carrie is enorm gedreven en bekwaam, maar wisselt manische fases af met inzinkingen. Brody zit met het ethische dilemma tussen twee ideologieën. Jessica speelt in het openbaar de echtgenote van de Amerikaanse held, maar had hem misschien liever niet terug zien komen. Dana is de rebelse tienerdochter, maar de enige die tot Brody doordringt. Saul wil de CIA-bazen gehoorzamen, maar tegelijk de impulsieve Carrie in bescherming nemen.

Claire Danes speelt de rol van haar leven. Van Damian Lewis had ik nooit geraden dat hij Brits is. De mooiste nevenrollen zijn voor Mandy Patinkin, Morena Baccarin, Morgan Saylor en - alleen in dit eerste seizoen - Marin Ireland. De internationale conflicten in het begin van deze eeuw hebben inspiratie opgeleverd.
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

• 1969 berichten
vrijdag 3 juni 2016
Homeland seizoen 5 Ben er eigenlijk wel klaar mee. Na 2 sterke seizoenen is de serie al ruim over de piek heen, al is het soms nog best genietbaar. Maar dit vijfde seizoen was op geen enkel vlak nog spannend of boeiend. De setting in Duitsland was oke, maar er had veel meer uitgehaald moeten worden. Slechts Carrie hield het nog een beetje kijkbaar, maar ik vrees dat de serie een weg in is geslagen die me niet meer interesseert. Toch ga ik het nieuwe seizoen nog wel kijken, daar niet van.

linxde1

woensdag 30 mei 2018
Homeland seizoen 7 Eigenlijk vindt ik dit seizoen erg goed, maar er is een groot probleem. En dat is het karakter Carrie. Ik erger me kapot aan dat mens. Bovenal een waardeloze moeder. Zitten wippen met een voor je dochter totaal vreemde met een dun wandje ertussen en later valt FBI binnen en sleurt die dochter uit bed die haar moeder daar naakt op de bank ziet zitten. En dan nog geen besef dat je een waardeloze moeder bent. Ben nu aangeland bij afl 10, dus weet nog niet hoe het allemaal af gaat lopen.