ad

Ontwikkeld door: Lesli Linka Glatter

Met onder meer: Claire Danes, Damian Lewis en Maury Sterling

Release datum: 2 oktober 2011

Over Homeland

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Homeland seizoen 9?

Acteurs en Actrices

Meningen over Homeland

avatar van brawljeff

brawljeff

zondag 7 mei 2017
Homeland seizoen 6 Het beste seizoen van de afgelopen jaren. De serie blijft enorm actueel, zeker nu het inhaakt op de Amerikaanse verkiezingen, President Trump, social media en de toenemende terreurdreigingen. Dit keer speelt het verhaal zich af in het midden van Manhattan (toevallig twee maanden geleden geweest, dus dat maakte het extra leuk om te zien).

Dit keer werkt Carrie in een soort advocatenkantoor die een jongen moet beschermen, die verdacht wordt van een terreurdaad. Daarnaast komt Quinn, die na het vorige seizoen in Berlijn compleet veranderd is, bij Carrie inwonen en moet Carrie vechten om haar dochtertje bij haar te houden. Ook de aanstaande president van de VS speelt een belangrijke rol.

Wat vooral leuk is aan het seizoen is dat niemand te vertrouwen is, zoals dat ook in het eerste seizoen het geval was. Quinn is geestelijk niet oké en tot alles in staat, de aanstaande president komt niet bepaald betrouwbaar over, Saul heeft geheime afspraken en van Dar kan je wederom moeilijk hoogte krijgen. De aanstaande president, gespeeld door Elizabeth Marvel, vond ik een mooie toevoeging aan de serie.

In mijn recensie van seizoen 5 zei ik dat de serie maar eens moest stoppen. Inmiddels ben ik een seizoen verder en weet ik dat er nog minstens twee seizoenen komen. De kans is ook zeer groot dat het volgende seizoen zich in Washington gaat afspelen en dat het verhaal van dit seizoen dus nog verder gaat. Daar heb ik in principe vrede mee, maar daarna is het in mijn ogen wel klaar.
avatar van Esteban

Esteban

woensdag 7 juni 2017
Homeland seizoen 6 Back on track! Zo zou ik S6 van deze serie nog het best omschrijven, de schrijvers hebben zich duidelijk herpakt. Opnieuw geloofwaardig, behoorlijk spannend en bovenal razend actueel. Slim geschreven ook. Aan welke kant je als kijker in het verdeelde USA ook staat, de interpretatie kan alle kanten op. De nieuwe president in wording, aardige toevoeging aan de cast trouwens, is een gezonde mengeling van beide kandidaten en haar verhaallijn bevat dan ook vele elementen uit de verscheidene kampen.

Enig minpuntje? Vooral tijdens de eerste helft heb je 't gevoel dat ze niet meer kunnen verrassen. Alsof jij al lang door hebt hoe de vork aan de steel zit en iedereen als een kip zonder kop rond loopt. Maar Homeland zou Homeland niet zijn, mocht er uiteindelijk niet veel méér aan de hand zijn dan eerst gedacht. De kaarten zijn in dit seizoen serieus door elkaar geschud. Benieuwd wat S7 zal brengen. Wel is al duidelijk dat een bepaalde Vikings-acteur een grote rol zal spelen. Eveneens een veelbelovende toevoeging.

Voor mij is S6 het beste seizoen sinds S2 en sowieso het tweede beste seizoen uit de hele reeks. En daar ben ik blij om, want naar mijn gevoel was het verhaal rond Carrie volledig op tijdens S4 en bovenal S5, niets is minder waar ...
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

vrijdag 3 juni 2016
Homeland seizoen 5 Ben er eigenlijk wel klaar mee. Na 2 sterke seizoenen is de serie al ruim over de piek heen, al is het soms nog best genietbaar. Maar dit vijfde seizoen was op geen enkel vlak nog spannend of boeiend. De setting in Duitsland was oke, maar er had veel meer uitgehaald moeten worden. Slechts Carrie hield het nog een beetje kijkbaar, maar ik vrees dat de serie een weg in is geslagen die me niet meer interesseert. Toch ga ik het nieuwe seizoen nog wel kijken, daar niet van.

linxde1

woensdag 30 mei 2018
Homeland seizoen 7 Eigenlijk vindt ik dit seizoen erg goed, maar er is een groot probleem. En dat is het karakter Carrie. Ik erger me kapot aan dat mens. Bovenal een waardeloze moeder. Zitten wippen met een voor je dochter totaal vreemde met een dun wandje ertussen en later valt FBI binnen en sleurt die dochter uit bed die haar moeder daar naakt op de bank ziet zitten. En dan nog geen besef dat je een waardeloze moeder bent. Ben nu aangeland bij afl 10, dus weet nog niet hoe het allemaal af gaat lopen.