ad
  • 8.077.111 stemmen

Homeland - Seizoen 3 (2013)

Show titel: Homeland

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 29 september 2013

Homeland

Afleveringen Seizoen 3 (2013)

1. 1. Tin Man is Down

De vermeende schuldige van de Langley bomaanslag Nick Brody blijft op vrije voeten. Saul plant een riskante tegenaanval op de terroristen die zijn verbonden met de bombardementen. Carrie wordt de focus van een onderzoek door een vijandige Senaat. De familie Brody is vernederd en verlaten door het Korps Mariniers en worstelt om te gaan met het destructieve gedrag van Dana.

2. 2. Uh... Oh... Ah...

Saul probeert de verantwoordelijken voor de Langley aanval op te sporen en werft een onwaarschijnlijke expert om de geldstromen te volgen. Ondertussen neemt Quinn het heft in eigen handen; Carrie leert wie echt aan haar kant staat, en de Brody familie gaat naar therapie om hun gebroken huishouden te herstellen.

3. 3. Tower of David

Als Brody steeds wanhopiger wordt, keert hij terug naar zijn geloof op een onverwachte manier. Carrie worstelt om contact te krijgen met Saul, als een mysterieuze man aanbiedt om haar te helpen, maar tegen een hoge prijs.

4. 4. Game On

Carrie leert dat de CIA, zelfs in zijn gebrekkige toestand, nog steeds macht op haar kan uitoefenen wanneer dat nodig is. Wanneer Dana Brody wegloopt, moet Jessica de politie inschakelen. Saul en Fara volgen de geldstromen naar een onverwachte locatie, en Carrie heeft ontbijt met een nieuwe klant.

5. 5. The Yoga Play

Carrie zet haar missie op het spel voor een riskante gunst. Tijdens een jachtuitstapje wordt Saul gedwongen om samen te werken met zijn tegenstander, senator Lockhart. Dana is nog steeds op de vlucht en doet een schokkende ontdekking.

6. 6. Still Positive

Carrie draait de situatie om bij het brein achter het Langley bombardement, het werven van een van Irans meest krachtige agenten heeft echter gevaarlijke gevolgen. Ondertussen worstelt Saul om een opdringerige Senator Lockhart op afstand te houden, en Dana maakt een radicale beslissing die de familie Brody voor altijd zal veranderen.

7. 7. Gerontion

Met een oude tegenstander in hechtenis, maakt Saul de gok van zijn carrière. Carrie en Quinn proberen een politie-onderzoek in te perken, terwijl Mira vindt dat haar huwelijk op een kruispunt is aangeland.

8. 8. A Red Wheelbarrow

Carrie en Quinn achtervolgen een belangrijke verdachte van het Langley bombardement; Saul betoogt met politiek verzet; het werk neemt zijn tol op Fara, de familie Brody krijgt schokkend nieuws.

9. 9. One Last Thing

Carrie en Brody herenigen onder moeilijke omstandigheden; Saul krijgt een meevaller uit onverwachte hoek; Dana worstelt met haar nieuwe leven.

10. 10. Good Night

Brody begint aan een high stakes missie, maar zijn kwetsbare toestand dreigt de hele operatie. Quinn maakt een ongemakkelijke ontdekking over Carrie, terwijl een plotselinge crisis dwingt Fara om het team te vervoegen.

11. 11. Big Man in Tehran

Brody's loyaliteit aan de missie wankelt wanneer hij iemand uit zijn verleden tegenkomt . Z oals Lockhart de bevestigt , Saul wankelt op een afgrond tussen succes en mislukking.

12. 12. The Star

Veiligheidstroepen komen steeds dichter bij Carrie en Brody. Saul plant een laatste wanhopige reddingsoperatie, Brody worstelt om verlossing te vinden.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Wat een fantastisch einde had dit seizoen, kon er moeilijk van slapen die nacht. Voor mij is Homeland ook afgelopen na s3. Seizoenen 4 en 5 interesseren me helemaal niets meer en ga ik waarschijnlijk ook nooit kijken.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20043 berichten
  • 2036 stemmen

Dat heb ik ook. Het (mooie) einde van dit seizoen voelt als het echte einde. Daarnaast vind ik de serie niet interessant genoeg om nog 2 seizoenen vol te houden.

avatar van danuz

danuz

Tommeh schreef:

Volkomen mee eens. Het einde van dit seizoen is de per-fec-te afluister voor de serie, en zou hem een ongekende status meegeven. Hierna is het alleen maar bergafwaards gegaan.. Echt een schande wat mij betreft.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het seizoen waarmee Homeland had moeten eindigen. De dood van Brody was het perfecte einde van de serie geweest. Jammer dat hij in de eerste helft van het seizoen eigenlijk niet aan bod komt, want de serie vind ik juist sterk vanwege de interactie tussen hem en Carrie. Homeland is best goed, maar zit qua verhaal niet zo goed in elkaar als een redelijk soortgelijke serie als 24. Daarvoor is het tempo wat aan de lage kant, maar dat zullen anderen misschien weer als pluspunt ervaren.

avatar van trebremmit

trebremmit

Wel een stukje minder dan de vorige twee seizoenen, vond het allemaal wel erg vergezocht en over the top dit seizoen, totaal niet realistisch meer. Maar goed, wat rest is wel een spannende serie waar je toch graag iedere keer weer een nieuwe aflevering wilt zien.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1924 berichten

Inderdaad, minder dan de vorige twee seizoenen - het voelt al met al als een soort epiloog, die weliswaar niet onaardig is, maar de echte spanning of voortstuwende rode draad ontbreekt. Ik ging er niet aan mee; af en toe vond ik het seizoen vooral erg ongeloofwaardig, soms gewoon wat saai. Dat laatste kan ook komen doordat ik het zelf verbrokkeld keek, niet in een paar lange sessies, maar ik zag dat ook weer als een gevolg van hoe tam dit seizoen op sommige niveaus bleef (véél wendingen en wendingtjes ook, die stootten me ook enigszins af).

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Ik vond dit de beste serie van de 3,gelukkig had de laatste afleveringen wat minder familie prikkelingen van Brody.

Met die dochter had ik het helemaal gehad,een rol van niks