Mijn Series +

Homeland - Seizoen 3 (2013)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Howard Gordon, Alex Gansa en Gideon Raff
met Damian Lewis, Claire Danes en David Marciano

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

1. Tin Man is Down
  9. One Last Thing
  10. Good Night
  11. Big Man in Tehran
  12. The Star
Wat een fantastisch einde had dit seizoen, kon er moeilijk van slapen die nacht. Voor mij is Homeland ook afgelopen na s3. Seizoenen 4 en 5 interesseren me helemaal niets meer en ga ik waarschijnlijk ook nooit kijken.

avatar van Nicolage Rico
Dat heb ik ook. Het (mooie) einde van dit seizoen voelt als het echte einde. Daarnaast vind ik de serie niet interessant genoeg om nog 2 seizoenen vol te houden.

danuz
Tommeh schreef:

Volkomen mee eens. Het einde van dit seizoen is de per-fec-te afluister voor de serie, en zou hem een ongekende status meegeven. Hierna is het alleen maar bergafwaards gegaan.. Echt een schande wat mij betreft.

avatar van The Oceanic Six
Het seizoen waarmee Homeland had moeten eindigen. De dood van Brody was het perfecte einde van de serie geweest. Jammer dat hij in de eerste helft van het seizoen eigenlijk niet aan bod komt, want de serie vind ik juist sterk vanwege de interactie tussen hem en Carrie. Homeland is best goed, maar zit qua verhaal niet zo goed in elkaar als een redelijk soortgelijke serie als 24. Daarvoor is het tempo wat aan de lage kant, maar dat zullen anderen misschien weer als pluspunt ervaren.

trebremmit
Wel een stukje minder dan de vorige twee seizoenen, vond het allemaal wel erg vergezocht en over the top dit seizoen, totaal niet realistisch meer. Maar goed, wat rest is wel een spannende serie waar je toch graag iedere keer weer een nieuwe aflevering wilt zien.

avatar van thomzi50
Inderdaad, minder dan de vorige twee seizoenen - het voelt al met al als een soort epiloog, die weliswaar niet onaardig is, maar de echte spanning of voortstuwende rode draad ontbreekt. Ik ging er niet aan mee; af en toe vond ik het seizoen vooral erg ongeloofwaardig, soms gewoon wat saai. Dat laatste kan ook komen doordat ik het zelf verbrokkeld keek, niet in een paar lange sessies, maar ik zag dat ook weer als een gevolg van hoe tam dit seizoen op sommige niveaus bleef (véél wendingen en wendingtjes ook, die stootten me ook enigszins af).

avatar van wimaroca
Ik vond dit de beste serie van de 3,gelukkig had de laatste afleveringen wat minder familie prikkelingen van Brody.
Met die dochter had ik het helemaal gehad,een rol van niks