Mijn Series +

Homeland - Seizoen 8 (2020)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Howard Gordon, Alex Gansa en Gideon Raff
met Claire Danes, Mandy Patinkin en Hugh Dancy

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

1. Deception Indicated
  9. In Full Flight
  10. Designated Driver
  11. The English Teacher
  12. Prisoners of War
  • volgende aflevering: zondag om 20:20 uur (aflevering 10, NPO 3)
avatar van Decec
wauw ben benieuwd...

Ik ook.

avatar van Karaya
Hoewel ik deze serie al vanaf seizoen 1 trouw volg, moet ik me nu ernstig gaan afvragen of seizoen 8 niet een bijna zelfparodie is geworden; de met een zelfverzekerde baardige blik op een klaarstaande SUV afstappende Saul Berenson, die - christu jesu nog aan toe! - blijkbaar de wereld gaat redden van een hemeltergende wederkomst van onze schepper? Nee!! Hij gaat ons redden van een one-trick-pony die voor de zoveelste keer haar labiele jankerige huilbek toont aan de bedreiging die daadwerkelijk niet bestaat: Carrie (euhh, die van die film of,.. euhh).

Karaya schreef:

Ja, dit dus. Ik wacht wel tot alles uit is. Het vorige seizoen was drama.
Maar wel tof dat de NPO deze nieuwe serie zo vroeg op de tv/internet heeft gezet.

avatar van The Oceanic Six
Klaar. Dit seizoen zit erop en de hele reeks ook. Daar ben ik blij mee, want Homeland is erg wisselvallig in niveau gebleken na de eerste 2, 3 sterke seizoenen. Op een gegeven moment kende je de chemie tussen Carrie en Saul wel, al spelen ze hun rol ook nu weer vrij sterk. Seizoen 8 is wel een behoorlijke afsluiter met een hoger tempo dan de serie de laatste jaren kende en dat vind ik voor dit seizoen dit een dikke plus. Ook zit er wat meer actie en spanning in. Wel jammer dat de serie weer vrij open eindigt, aangezien Carrie Saul toch laat leven. Als je een serie als deze eindigt, dan had dit wel met wat meer ballen gekund. Ik verwacht niet dat ik Homeland nog eens opnieuw zou kijken, of het zou seizoen 1 moeten zijn.