• 8.985.204 stemmen

South Park - Seizoen 24 (2020-2021)

Show titel: South Park

Ontwikkeld door: Trey Parker, Matt Stone, Brian Graden, Trey Parker en Matt Stone

Met: Matt Stone, Trey Parker en Mona Marshall

Datum van release: woensdag 30 september 2020

Eerst uitgezonden op: Comedy Central (Verenigde Staten)

Plot South Park

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

Afleveringen Seizoen 24 (2020-2021)

1. The Pandemic Special (special)

30 september 2020 (47 minuten)

De aanhoudende COVID-19 pandemie houdt de burgers van South Park in hun greep. Randy probeert winst van de pandemie te maken met het verkopen van The Pandemic Special, een soort Tegridy Weed. De kinderen gaan gelukkig terug naar school, maar niets lijkt op het normale dat ze ooit kenden; niet hun leraren, niet hun huiskamer, zelfs niet Eric Cartman.

2. South ParQ Vaccination Special (special)

10 maart 2021 (48 minuten)

Deze special focust zich op de inspanningen van de inwoners van South Park om het COVID-19 vaccin te krijgen. Stan, Kyle en Cartman evalueren hun gespannen vriendschap met Kenny. Voormalig president Mr. Garrison keert terug naar South Park, maar wordt vijandig onthaald door de bevolking.

3. South Park: Post Covid (special)

25 november 2021 (59 minuten)

Veertig jaar in de toekomst begint de COVID-19-pandemie af te nemen. Stan is uit South Park vertrokken en woont in de grote stad waar hij samen woont met een zelfbewuste hologram. Stan krijgt een telefoontje van Kyle dat Kenny dood is en keert terug naar South Park. Kenny is een bekende wetenschapper geworden die de oorsprong van COVID-19 heeft onderzocht.

4. South Park: Post Covid: The Return of Covid (special)

16 december 2021 (1 uur en 02 minuten)

Stan flitst terug naar het begin van de COVID-19 pandemie, toen hij samen met Kyle, Kenny en Cartman van school naar huis werden gestuurd, voordat ze medestudent Heather Williams konden chanteren om een Denver Nuggets-wedstrijd bij te wonen. Dit alles zorgde ervoor dat Tegridy Farm af is gebrand en de zus en moeder van Stan dood zijn gegaan.

Heeft iemand enig idee waarom er dit jaar geen nieuw seizoen South Park uit is gekomen, minus de Pandemie-special? Echt jammer, ik mis het. Vraag me af waar in 2021 het seizoen wel gaat starten.

avatar van Raspoetin

Raspoetin

Wellicht vanwege COVID-19...

South Park komt in maart met special over coronavaccins | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Over een paar weken dus een nieuwe special, over vaccinatie.

Ben bang dat we een vol seizoen alleen niet gaan zien op korte termijn. Misschien op zijn vroegst eind dit jaar?

Wel grappig dat die vaccinatie-special in Nederland inmiddels actueler is dan in de VS zelf.

Wel groot nieuws vandaag. South Park is verlengd tot 2027, waarmee ze de 30 jaar sowieso vol gaan maken. Tevens komen er ook 14 streamingdienst-films. Wat dat ook mag betekenen. Ik vermoed dat ze bv the vaccination special ook als een film zien.

South Park: Post Covid is uitgekomen, een special van een uur. Dit is trouwens deel 1, deel 2 volgt vermoedelijk met kerst maar is nog niet bevestigd.

Het gaat dus over een verhaal met een IT-achtig knipoog, met de jongens die tientallen jaren na hun kindertijd terug naar South Park gaan als Kenny overleden is. Het is vrij weird om ze allemaal zo te zien, maar wel erg tof gedaan. Zeker Cartman is bizar, plots getrouwd met een Joodse vrouw en met een Joods gezin.

Het leukste vond ik de oude personages spotten, heb diverse keren het beeld op stil gezet. Toch miste ik nog wel de nodige namen, zijn die allemaal dood of zitten ze in deel 2?

Leuk! Hopelijk snel het vervolg.

Maar ik wil onderhand ook weer eens een regulier seizoen South Park. Komt dat ooit nog?

PS: Victor Chaos is uiteraard Butters, maar dat weten de echte South Park fans wel

Goed nieuws, volgende week donderdag verschijnt deel 2 al. Ik neem aan meteen de afsluitende film. Zin in!

Niemand die de specials heeft gekeken?

Ik vond de afsluitende special minder sterk dan de eerste, maar alsnog wel leuk. Zeker als toekomst en verleden gemengd is.

Toch mis ik vooral een echt nieuw seizoen, gewoon graag weer eens 10 losstaande afleveringen. Als het kan zonder Tegridy Weed.

Gister bevestigd, seizoen 25 start op 2 februari.

LOL @ Pandemic special.

Al vond ik dat gedoe rondom de reis naar China het enige niet-grappige.

Ik heb een correctie ingediend, dit seizoen bestaat uit 4 specials die in 2020 en 2021 uitgekomen zijn.