• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.918 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.271 acteurs
  • 199.639 gebruikers
  • 9.415.424 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

dominion schreef:

Maar dat is een slasher geen dromerige film .

Het sfeertje er rondom wel hoor. Weet niet of je de soundtrack kent maar die heeft ook zo'n dromerige sfeer.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Heb Visions of Suffering ook laatst gezien was wel erg leuk.

Bedankt voor de tip Jeroen .

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

jordandejong schreef:

(quote)

Het sfeertje er rondom wel hoor. Weet niet of je de soundtrack kent maar die heeft ook zo'n dromerige sfeer.

Sowieso is dat typisch Italiaans, bijv. Fulci's films hebben ook allemaal zo'n dromerig (meer nachtmerrie) vibe hangen, die soundtracks...oef

dominion schreef:

Heb Visions of Suffering ook laatst gezien was wel erg leuk.

Bedankt voor de tip Jeroen .

Yw. Misschien ook leuk om dan zijn 'Nails' te proberen, is een stuk korter en met net zo'n nare sfeer.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Dan moet je Deep Red eens gaan kijken vind ik persoonlijk de beste Argento .

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

dominion schreef:

Dan moet je Deep Red eens gaan kijken vind ik persoonlijk de beste Argento .

Heb ik ook op dvd dus dat komt goed . Argento is ook zo'n type regisseur die mij helemaal ligt!

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Mij ook .

Weer een goede gelijkenis.

kappeuter (crew films)

• 74676 berichten
  • 5987 stemmen

Tonypulp schreef:

Ik zoek films die dromerige zijn. Daarmee bedoel ik vooral de stijl (audiovisueel). Het hoeft dus niet eens het thema 'dromen (of nachtmerries)' te hebben. Nolan heeft daarmee al bewezen dat het niet eens zo hoeft te voelen dan en daar ben ik nu dus wel naar op zoek .

Films van Lynch heb ik natuurlijk al klaarliggen en ook Richard Kelly is voor mij zo'n type regisseur. Wie weet er nog een aantal ?

Giulietta degli Spiriti (1965)

Espíritu de la Colmena, El (1973)

After Hours (1985)

Eyes Wide Shut (1999)

Morte a Venezia (1971)

Zerkalo (1975)

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Op After Hours (zin in!) en Eyes Wide Shut nog nooit van gehoord. Heb liever iets moderner (niet aangegeven) maar ik ga ze eens opzoeken Thanks.

Glacius

• 4303 berichten
  • 3040 stemmen

Hoeven het geen horrors of thrillers te zijn?

Reconstruction

Allegro

Verder;

Abre Los Ojos

Chasing Sleep

Necromentia

Videodrome

Tja en Lynch z'n films...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dark Country klinkt voor mij 't interessants . (Chasing sleep komt op 't lijstje erbij). Videodrome ligt klaar op dvd. Genre maakt btw niet uit Thanks.

Glacius

• 4303 berichten
  • 3040 stemmen

Ja had Dark Country wel verwijderd omdat het misschien toch niet zo'n dromerig sfeertje heeft.

Meer een mix van film-noir en mysterie. Je moet wel open staan voor de stijl van de film, maar ik vond em persoonlijk erg fijn. Aangezien je horror fan bent lijkt me Necromentia ook wel iets voor je als je die nog niet gezien hebt.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Heb ooit al eens de eerste 10minuten gezien van Dark Country, was alleen heel erg moe toen. Vond de stijl geweldig! Goede reminder dus, ga ik eens afmaken

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2939 stemmen

@jeroentjuhhhhh: Misschien is Grandrieux (Sombre, La Vie Nouvelle) ook wel wat voor je.

Ik heb overigens Begotten wel op dvd, maar hij is ook gewoon op video google te zien.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Sombre is onderweg via de pakketservice als het goed is . La Vie Nouvelle staat ook al erg lang in de wacht, ik ga d'r eens meer achteraan.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2939 stemmen

Ik gooi hem van de week (wanneer ik properly verhuisd ben )misscien wel in de pokketservies. Maar Sombre is ook zeker goed.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Forrest Gump is ook wel een film met een heel dromerig sfeertje.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Verschrikkelijke film en ik zie het dromerige er ook niet zo van in, heel conventioneel en saai

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ik maakte een grapje .

KB-013

• 33 berichten
  • 21 stemmen

Blow

Shottas

City of God

The Bridge to Nowhere

The Departed

Donnie Brasco

The Godfathers

Iemand nog een leuke film over (beginnende) drugsdealers of films waar de maffia een centrale rol speelt? Hierboven films die ik al gezien heb.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Miniserie over maffia: The Last Don

Glacius

• 4303 berichten
  • 3040 stemmen

Tonypulp schreef:

Heb ooit al eens de eerste 10minuten gezien van Dark Country, was alleen heel erg moe toen. Vond de stijl geweldig! Goede reminder dus, ga ik eens afmaken

Misschien is Long Weekend (2008) ook nog wel een aanrader. 'k Zou alleen het plot niet lezen, maakt de beleving fijner naar mijn mening.

gecko

• 490 berichten
  • 1659 stemmen

Tonypulp schreef:

Ik zoek films die dromerige zijn. Daarmee bedoel ik vooral de stijl (audiovisueel). Het hoeft dus niet eens het thema 'dromen (of nachtmerries)' te hebben.

Hiervoor kan ik zeker deze aanraden!:

Bibliothèque Pascal (2010)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik zoek films a la Boiler Room. Dus films over bedrijven waar in aandelen wordt gehandeld en dit uiteraard helemaal fout gaat.

gecko

• 490 berichten
  • 1659 stemmen

ik zoek nog wat roadmovies in de stijl van Sideways

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

gecko

• 490 berichten
  • 1659 stemmen

i know, maar ik zoek speciefieker iets dat dicht aanleunt bij sideways, welke toch iets anders is dan de doorsnee roadmovie

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik zoek films a la Boiler Room. Dus films over bedrijven waar in aandelen wordt gehandeld en dit uiteraard helemaal fout gaat.

Komt een film uit die daar aan voldoet. Margin Call.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

gecko schreef:

i know, maar ik zoek speciefieker iets dat dicht aanleunt bij sideways, welke toch iets anders is dan de doorsnee roadmovie

Nog niet gezien, vandaar mijn algemene suggestie. Ligt hier wel op dvd, maar niet echt in de stemming voor zo'n film momenteel. De tips zullen dus van iemand anders moeten komen...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.