- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Maar dat is een slasher geen dromerige film
.
Het sfeertje er rondom wel hoor. Weet niet of je de soundtrack kent maar die heeft ook zo'n dromerige sfeer.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Heb Visions of Suffering ook laatst gezien was wel erg leuk.
Bedankt voor de tip Jeroen
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het sfeertje er rondom wel hoor. Weet niet of je de soundtrack kent maar die heeft ook zo'n dromerige sfeer.

Heb Visions of Suffering ook laatst gezien was wel erg leuk.
Bedankt voor de tip Jeroen
.
Yw. Misschien ook leuk om dan zijn 'Nails' te proberen, is een stuk korter en met net zo'n nare sfeer.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je Deep Red eens gaan kijken vind ik persoonlijk de beste Argento
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dan moet je Deep Red eens gaan kijken vind ik persoonlijk de beste Argento
.
. Argento is ook zo'n type regisseur die mij helemaal ligt!
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
Ik zoek films die dromerige zijn. Daarmee bedoel ik vooral de stijl (audiovisueel). Het hoeft dus niet eens het thema 'dromen (of nachtmerries)' te hebben. Nolan heeft daarmee al bewezen dat het niet eens zo hoeft te voelen dan en daar ben ik nu dus wel naar op zoek
.
Films van Lynch heb ik natuurlijk al klaarliggen en ook Richard Kelly is voor mij zo'n type regisseur. Wie weet er nog een aantal
?
Giulietta degli Spiriti (1965)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Op After Hours (zin in!) en Eyes Wide Shut nog nooit van gehoord. Heb liever iets moderner (niet aangegeven) maar ik ga ze eens opzoeken
Thanks.
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Hoeven het geen horrors of thrillers te zijn?
Reconstruction
Allegro
Verder;
Abre Los Ojos
Chasing Sleep
Necromentia
Videodrome
Tja en Lynch z'n films...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dark Country klinkt voor mij 't interessants
. (Chasing sleep komt op 't lijstje erbij). Videodrome ligt klaar op dvd. Genre maakt btw niet uit
Thanks.
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Ja had Dark Country wel verwijderd omdat het misschien toch niet zo'n dromerig sfeertje heeft.
Meer een mix van film-noir en mysterie. Je moet wel open staan voor de stijl van de film, maar ik vond em persoonlijk erg fijn. Aangezien je horror fan bent lijkt me Necromentia ook wel iets voor je als je die nog niet gezien hebt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb ooit al eens de eerste 10minuten gezien van Dark Country, was alleen heel erg moe toen. Vond de stijl geweldig! Goede reminder dus, ga ik eens afmaken 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
@jeroentjuhhhhh: Misschien is Grandrieux (Sombre, La Vie Nouvelle) ook wel wat voor je. 
Ik heb overigens Begotten wel op dvd, maar hij is ook gewoon op video google te zien.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sombre is onderweg via de pakketservice als het goed is
. La Vie Nouvelle staat ook al erg lang in de wacht, ik ga d'r eens meer achteraan.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Ik gooi hem van de week (wanneer ik properly verhuisd ben )misscien wel in de pokketservies. Maar Sombre is ook zeker goed. 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Forrest Gump is ook wel een film met een heel dromerig sfeertje.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Verschrikkelijke film en ik zie het dromerige er ook niet zo van in, heel conventioneel en saai 
KB-013
-
- 33 berichten
- 21 stemmen
Blow
Shottas
City of God
The Bridge to Nowhere
The Departed
Donnie Brasco
The Godfathers
Iemand nog een leuke film over (beginnende) drugsdealers of films waar de maffia een centrale rol speelt? Hierboven films die ik al gezien heb.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Drugdealers:
Maffia:
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Heb ooit al eens de eerste 10minuten gezien van Dark Country, was alleen heel erg moe toen. Vond de stijl geweldig! Goede reminder dus, ga ik eens afmaken
Misschien is Long Weekend (2008) ook nog wel een aanrader. 'k Zou alleen het plot niet lezen, maakt de beleving fijner naar mijn mening.
gecko
-
- 490 berichten
- 1659 stemmen
Ik zoek films die dromerige zijn. Daarmee bedoel ik vooral de stijl (audiovisueel). Het hoeft dus niet eens het thema 'dromen (of nachtmerries)' te hebben.
Hiervoor kan ik zeker deze aanraden!:
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek films a la Boiler Room. Dus films over bedrijven waar in aandelen wordt gehandeld en dit uiteraard helemaal fout gaat.
gecko
-
- 490 berichten
- 1659 stemmen
ik zoek nog wat roadmovies in de stijl van Sideways
gecko
-
- 490 berichten
- 1659 stemmen
i know, maar ik zoek speciefieker iets dat dicht aanleunt bij sideways, welke toch iets anders is dan de doorsnee roadmovie
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3930 stemmen
Ik zoek films a la Boiler Room. Dus films over bedrijven waar in aandelen wordt gehandeld en dit uiteraard helemaal fout gaat.
Komt een film uit die daar aan voldoet. Margin Call.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
i know, maar ik zoek speciefieker iets dat dicht aanleunt bij sideways, welke toch iets anders is dan de doorsnee roadmovie
Nog niet gezien, vandaar mijn algemene suggestie. Ligt hier wel op dvd, maar niet echt in de stemming voor zo'n film momenteel. De tips zullen dus van iemand anders moeten komen... 
movierobert
-
- 168 berichten
- 1846 stemmen
Ik zoek (oorlog)films als:
Heroes of Telemark, The (1965)
Dirty Dozen, The (1967) Reeks
Graag wel iets wat er op lijkt, niet wat je persoonlijk een topfilm vind.