• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.475 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Met nog iets meer dan 50 uur te gaan tot de deadline zijn er weer wat punten gesprokkeld waardoor er een nieuwe tussenstand is. Nog steeds is er niets beslist, want tot nu toe heeft niemand alle filmtitels van MovieMeter Contest #341: The Halloween Edition geraden!

01 joolstein = 14 punten [1-2-3-4-5-7-8-9-10-11-12-13-14-15]

02 Hollywood007 = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-10-11-12-13-15]

03 DjFrankie = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-11-12-13-14-15]

04 Flavio = 10 punten [1-2-3-7-9-10-11-12-13-15]

05 Ferdydurke = 9 punten [1-2-3-4-5-7-8-9-13]

06 Flat Eric = 8 punten [1-2-5-6-7-9-12-15]

07 Collins = 6 punten [1-3-5-6-7-9]

08 Woland = 5 punten [1-3-5-7-11-13]

09 scorsese = 4 punten [1-11-12-13]

10 Film Pegasus = 3 punten [1-7-9]

11 wibro = 3 punten [1-7-13]

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Nog een kleine 27 uur tot de deadline en we hebben een winnaar van Moviemeter Contest #341: The Halloween Edition. Dit is de tussenstand:

joolstein = GOUD!

Hollywood007 = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-10-11-12-13-15]

DjFrankie = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-11-12-13-14-15]

Ferdydurke = 11 punten [1-2-3-4-5-6-7-8-9-11-13]

Flavio = 10 punten [1-2-3-7-9-10-11-12-13-15]

Flat Eric = 8 punten [1-2-5-6-7-9-12-15]

Collins = 8 punten [1-2-3-5-6-7-9-16]

Woland = 5 punten [1-3-5-7-11-13]

scorsese = 4 punten [1-11-12-13]

Film Pegasus = 3 punten [1-7-9]

wibro = 3 punten [1-7-13]

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Gaarne mijn nick uit de lijst... heb eigenlijk nog nooit meegedaan hieraan.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Er is blijkbaar iets goed mis gegaan. Ik dacht dat ik de antwoorden vanochtend al had gepubliceerd . Dan nog maar een keer proberen...

De uitslag van Moviemeter Contest #341:

01 joolstein = GOUD!

02 Hollywood007 = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-10-11-12-13-15]

03 DjFrankie = 12 punten [1-2-3-4-5-7-9-11-12-13-14-15]

04 Ferdydurke = 11 punten [1-2-3-4-5-6-7-8-9-11-13]

05 Flavio = 10 punten [1-2-3-7-9-10-11-12-13-15]

06 Collins = 9 punten [1-2-3-4-5-6-7-9-16]

07 Flat Eric = 8 punten [1-2-5-6-7-9-12-15]

08 Woland = 5 punten [1-3-5-7-11-13]

09 scorsese = 4 punten [1-11-12-13]

10 Film Pegasus = 3 punten [1-7-9]

11 wibro = 3 punten [1-7-13]

1. House of the Devil

2. Black Sabbath

3. Island of Lost Souls

4. Theater of Blood

5. Poultrygeist – Night of the Chicken Dead

6. Martin

7. Train to Busan

8. The Body Snatcher

9. The Exorcist Part 3

10. Black Christmas

11. Bad Taste

12. Dr Giggles

13. Audition

14. The Gallows

15. The Brood

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb veel van de titels niet gezien, maar dat geeft net tips natuurlijk. Daarom dat ik bijna elke keer probeer mee te doen. Ook al zijn er rondes die wat moeilijker zijn. Al is dat vooral wat je maar zelf gezien hebt natuurlijk.

En knap werk voor wie de contests maakt. Ik zou niet eens weten hoe er aan te beginnen. Het zal al een keer uitgelegd zijn, maar misschien kan iemand van de ervaren contest-makers nog eens uitleggen hoe je zoiets maakt? Dan komen er misschien wat meer kandidaten om zelf een compilatie te maken.

Collins

• 7282 berichten
  • 4306 stemmen

Film Pegasus schreef:

Al is dat vooral wat je maar zelf gezien hebt natuurlijk.

Geen garantie. Ik merk dat ik met deze contests toch wel vaak films mis die ik wel heb gezien. Zo herkende ik nu de fragmenten uit The Body Snatcher, Black Christmas en The Gallows totaal niet. Het fragment uit Audition herkende ik wel, maar dat wist ik dan weer niet te koppelen aan de juiste film. Om gek van te worden

Toch bedankt voor de leuke contest, mrklm!

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Zeer leuke contest. Eindelijk eentje waar ik iets van wist.

DjFrankie

• 3412 berichten
  • 3495 stemmen

Ik vond het ook een leuke contest.

DjFrankie

• 3412 berichten
  • 3495 stemmen

Collins schreef:

(quote)

Geen garantie. Ik merk dat ik met deze contests toch wel vaak films mis die ik wel heb gezien. Zo herkende ik nu de fragmenten uit The Body Snatcher, Black Christmas en The Gallows totaal niet. Het fragment uit Audition herkende ik wel, maar dat wist ik dan weer niet te koppelen aan de juiste film. Om gek van te worden

!

Jij hebt wel als enige fragment 16 geraden

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

Leuke contest, mrklm! Kon helaas niet meedoen vanwege familiaire omstandigheden, maar had dit anders wel gedaan (en ergens onderin geëindigd).

joolstein

• 10823 berichten
  • 8907 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ik heb veel van de titels niet gezien, maar dat geeft net tips natuurlijk. Daarom dat ik bijna elke keer probeer mee te doen. Al is dat vooral wat je maar zelf gezien hebt natuurlijk.

Negen van de tien keer heb ik de films ook niet gezien! Dit was de eerste contest waar ik op drie films na alles had gezien! Maar dat is het spel-element hé zoeken en zoeken...

Collins schreef:

Geen garantie. Ik merk dat ik met deze contests toch wel vaak films mis die ik wel heb gezien.

Heel herkenbaar! Films die je wel heb gezien totaal niet herkennen om vervolgens een film die je niet heb gezien wel te weten!

Maar mrklm het was weer een zeer uitdagende contest TOP

Tja en zoals Film Pegasus ook al aangaf ik zou niet weten hoe er aan te beginnen...!

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ondanks dat ik onderaan ben geëindigd toch dik tevreden met mijn drie punten. Van de vier films die ik heb gezien er drie van geraden. Verder een zeer moeilijke contest. Ik had er toch van mijn kant iets meer van verwacht. Nu maar wachten op de "Bad Movie" contest.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Iedereen bedankt voor de reacties. Bij de samenstelling ga ik voor variatie in leeftijd en probeer ik ook altijd wat niet-Engelstalige fragmenten toe te voegen. Hopelijk zaten er een paar fragmenten in die je kende, maar niet direct kon plaatsen, een paar die je met wat creatief Qwanten kunt achterhalen, en een paar hele lastige fragmenten. Ik ben blij dat het lang duurde voor iemand deze wist op te lossen, want het moet een uitdaging blijven.

En even als reactie op Film Pegasus: ik gebruik voor de ruwe montage (op advies van BBarbie, waarvoor nogmaals dank) Handbrake, echt een briljant stukje software. De fijne montage doe ik 'gewoon' met Windows Movie Maker.

Ik ben overigens aanzienlijk meer tijd kwijt met het selecteren van geschikte films en het kiezen van een passend fragment dat herkenbaar is, maar geen (hele) bekende gezichten toont.

Mag ik komende zaterdag reserveren voor de 'Bad Moviemeter Contest'?

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Grappig, ik heb me net, in een aanval van waanzinnige uitsloverij, geworpen op een handleiding contest maken. Interessant, dat Handbrake. Ken ik niet, ga ik binnenkort eens na kijken. Ok, komt ie:

HANDLEIDING VERVAARDIGEN MOVIEMETER CONTEST

Ik beschouw mezelf niet echt als expert op dit gebied, en onderstaand verhaal is gebaseerd op hoe ik het zelf aanpak. Het is goed mogelijk dat er andere manieren zijn, en correcties en aanvullingen zijn uiteraard welkom. Verder heb ik het rippen van fragmenten van DVD's buiten beschouwing gelaten, omdat ik dat zelf al heel lang niet gedaan heb. Tevens denk ik dat de gemiddelde user prima in staat zal zijn om uit te vogelen hoe Windows Movie Maker te gebruiken, maar ik ga er toch wat gedetailleerder op in, zodat niemand onnodig tijd kwijt is aan het opnieuw uitvinden van het wiel.

Fragmenten zoeken

Zoek op YouTube naar fragmenten die volgens jou geschikt zijn als onderdeel van jouw contest. De video's waarin zich een geschikt fragment bevindt, zet je op je eigen computer. Hiervoor heb je een download-programma nodig, bijvoorbeeld YouTube Downloader (YTD) of Gemist Downloader (er zijn er nog veel meer). Downloaders zijn doorgaans in een gratis versie te verkrijgen. Met de downloader pluk je de video's van YouTube, en zet je ze in de door jou gewenste map op je laptop, desktop, of wat er ook maar geschikt voor is.

Contest maken met Windows Movie Maker

Windows bevat standaard het programma Movie Maker. Met dit programma kun je de door jou gedownloade video's achter elkaar zetten, en bewerken tot een contest:

1. Open Movie Maker

2. Maak eerst - onder het tabblad Start - een titel aan (icoontje 'titel'). Door op het betreffende icoontje te klikken kom je op het tabblad Opmaken. Je hebt hier alle tekstverwerkingsopties die ook in Word of e-mail zitten. Je kunt tevens de tekstweergaveduur bepalen.

3. Wederom onder het tabblad Start kun je vervolgens via het icoontje 'Video of foto toevoegen' de gedownloade video's in de door jou gewenste volgorde toevoegen.

4. Onder het tabblad Bewerken kun je de video's versnijden tot de door jou gekozen fragmenten met de icoontjes 'Startpunt instellen' en 'Eindpunt instellen'.

5. Onder het tabblad Start kun je via het icoontje 'Bijschrift' elk fragment een volgnummer meegeven. Hierbij heb je dezelfde opties als genoemd onder #2. 

6. Optioneel:

- Je kunt ook een 'bijschrift' toevoegen tegen het einde van je contest, bijvoorbeeld 'Succes!' o.i.d.

- Het is mogelijk om tussen de fragmenten een bepaalde 'overgang' te plaatsen. Deze vind je onder het tabblad Animaties. Het gebruik van overgangen heeft invloed op de duur van je contest, én je verliest een stukje van het begin en het einde van je fragmenten.

- Er zijn opties om geluid en/of beeld van de fragmenten te laten in- of uitfaden

- Je kunt de contest voorzien van muziek naar keuze, onder het tabblad Start, icoontje 'Muziek toevoegen'. Hiermee wordt de oorspronkelijke audio van de fragmenten vervangen.

7. Als je de contest klaar hebt, kun je er onder het tabblad Start, via het icoontje 'Film opslaan', een MP4-bestand van maken. Je hebt hier verschillende kwaliteitsopties. Hoe hoger de kwaliteit (qua pixels en bitsnelheid), hoe groter het bestand. Dit MP4-bestand kun je nu op YouTube of Vimeo zetten.

Contest plaatsen op YouTube en/of Vimeo

Om een bestand op deze platforms te kunnen uploaden,  dien je een account op het betreffende platform te hebben. Een account is in principe gratis; Vimeo heeft een upload-beperking tot 500MB per week onder een gratis account. Onder een betaald account kun je GB's uploaden. Onder een gewoon YouTube-account is er geen, of in ieder geval veel minder upload-beperking.

Houd er rekening mee dat er op veel audio- en beeldmateriaal in principe auteursrechten berusten. De controle daarop is, in ieder geval wat de contesten betreft, niet heel fijnmazig. Het is mij tot nu toe twee keer (in elf contesten) overkomen dat ik een melding kreeg met het verzoek een contest te verwijderen, met verwijzing naar een gewraakt fragment. In beide gevallen betrof het muziek. Dan zit er niks anders op het betreffende fragment te vervangen.

Contest plaatsen op MovieMeter

Na plaatsing op YouTube of Vimeo kun je je contest plaatsen in dit topic, middels het icoontje 'Media invoegen' en eventueel 'link invoegen'.

Wat algemene, niet dwingende richtlijnen:

Houd de lengte van je contest op ongeveer 10 minuten, dus een gemiddelde duur per fragment van 40 seconden. Maar het is geen ramp als ie een minuutje korter of langer uitvalt.

Kies liever geen fragmenten uit films die op MM minder dan 10 stemmen hebben

Houd de moeilijkheidsgraad ook verder binnen de perken, door bijvoorbeeld een evenwichtige mix te maken van fragmenten uit films met hoge en lage aantallen stemmen op MM.

Tot zover. Ik hoor het wel als er onduidelijkheden zijn, of - volgens de kenners - onjuistheden.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

!!!!*Lucky 1AngryMan 606 Alathir AprillLoia Badalamenti badfans69 Baggerman Barfly Basto BBarbie bioscoopzaal Bubblez Brix Cikx Collins Darbie De filosoof DececDievegge dion.ollie DjFrankie donnie darko Dying Rose Fangs Ferdydurke Film Pegasus Finisterra Fisico Flat Eric Flavio frans123 Gi-Force Graaf Machine Hollywood007 HorrorFan007 Iron Maiden [email protected] JanLo jarno1975 Jawaddedadde jazzzz joachimt John Milton joolstein Jordy Justice4All Kippie. Kondoro kosLeland Palmer Lord Flashheart Lui Mac Hammer Fan mcdaktari michellekleinheerenbrink mjk87 Movsin MRDammann mrmojorisin123 Mug narva77 neo no_hay_banda Norma Onderhond PatrickB pascal83 Purmerend rep_robert Rick18 schram101 scorsese shimahero Shinobi slam1975 Slater SmackItUp soom starbright boy stephan73 stinissen Summerland Theunissen Tonypulp TornadoEF5 tsjidde wibro Woland W.V. zanacht Zandadder ZAP! Zinema

Hier is dan de Moviemeter Contest #342: The Bad Movie Edition.

Om discussie over wat eel 'bad movie' is te voorkomen: mijn criterium is dat het minstens in twee van de drie geraadpleegde schriftelijke bronnen de laagst mogelijke waardering moet krijgen. De bronnen zijn:

Leonard Maltin's Movie Guide 2015;

Radio Times Guide to Film 2018;

Videohound's Golden Movie Retriever 2021.

Hij is waarschijnlijk pittig, maar ik hoop dat jullie (net als ik) kunnen genieten van smakeloosheid, infantiliteit, belabberd acteerwerk, twijfelachtige techniek en/of ronduit dwaze ideeën.

Spelregels:

1. Het is de bedoeling dat jullie zoveel mogelijk fragmenten raden. Hij/zij die de meeste goed of als eerste alles goed heeft binnen de sluitingstermijn (in dit geval ZATERDAG 13 november 12.00 uur !) heeft gewonnen. Anderen kunnen uiteraard nog strijden voor ereplaatsen, want deelnemen is belangrijker dan winnen.

2. De antwoorden moeten gestuurd worden naar mij (mrklm) via een privébericht. Dus antwoorden NIET op dit topic plaatsen.

3. Je mag niet meer dan drie keer op een fragment gokken.

4. Op dinsdag en vrijdag volgen aanvullende hints.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

mrklm, ik zou toch graag m'n (bij)naam/nickname (weer) uit de lijst willen laten halen, als het kan. ☺️ Vast bedankt..

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Hier herken ik helemaal niets van.

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

Idem dito. Hier ken ik echt niks van.

DjFrankie

• 3412 berichten
  • 3495 stemmen

Kom maar op met die tips

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Ik denk er twee te herkennen maar het is een grote gok. Ik wacht verder ook op de tips

DjFrankie

• 3412 berichten
  • 3495 stemmen

Hollywood007 schreef:

Ik denk er twee te herkennen maar het is een grote gok. Ik wacht verder ook op de tips

Ik wist er ook maar 2 en heb ik fragment 8 zeker gezien, maar ja welke film was dat ook al weer

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Ik voorspelde al dat Moviemeter Contest #342een moeilijke zou zijn. Geen nood, tot zaterdag 12:00 uur kun je nog meedoen en morgen volgende de eerste hints.

Dit is de voorlopige tussenstand:

01 joolstein = 6 punten [3-5-7-9-13-14]

02 Collins = 3 punten [2-5-8]

03 Zandadder = 3 punten [1-2-5]

04 DjFrankie = 2 punten [2-5]

05 Hollywood007 = 2 punten [5-13]

06 scorsese = 1 punt [6]

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

!!!!*Lucky 1AngryMan 606 Alathir AprillLoia Badalamenti badfans69 Baggerman Barfly Basto BBarbie bioscoopzaal Bubblez Brix Cikx Collins Darbie De filosoof DececDievegge dion.ollie DjFrankie donnie darko Dying Rose Fangs Ferdydurke Film Pegasus Finisterra Fisico Flat Eric Flavio frans123 Gi-Force Graaf Machine Hollywood007 HorrorFan007 Iron Maiden [email protected] JanLo jarno1975 Jawaddedadde jazzzz joachimt John Milton joolstein Jordy Justice4All Kippie. Kondoro kosLeland Palmer Lord Flashheart Lui Mac Hammer Fan mcdaktari Mescaline michellekleinheerenbrink mjk87 Movsin MRDammann mrmojorisin123 Mug narva77 neo no_hay_banda Norma Onderhond PatrickB pascal83 Purmerend rep_robert Rick18 schram101 scorsese shimahero Shinobi slam1975 Slater SmackItUp starbright boy stephan73 stinissen Summerland Theunissen Tonypulp TornadoEF5 tsjidde wibro Woland W.V. zanacht Zandadder ZAP! Zinema

Tijd voor wat hints bij Moviemeter Contest #342, want het aantal deelnemers en de scores vallen een beetje tegen. Eerst wat statistische hints, daarna de meer cryptische hints.

Statistieken:

Alle films scoren op Moviemeter minder dan 3 sterren;

10 films scoren op Moviemeter minder dan 2 sterren;

3 films staan in de IMDB Top 100 "Worst Movies of All Time";

2 films staan in de Rotten Tomatoes "100 Worst Movies of All Time;

6 films staat op WikiPedia in de "List of Films Considered the Worst";

5 films werden genomineerd voor een Golden Raspberry/Razzie;

3 films wonnen een Golden Raspberry/Razzie;

1 film was lijdend voorwerp in Mystery Science Theater 3000.

Filmtitels gerangschikt (op fragmentnummer) van laagste waardering naar hoogste waardering op MovieMeter:

3--7-14-8-6-13-2-1-15-10-11-9-4-5 ,waarbij 1 en 15 dezelfde score hebben (op het moment van schrijven).

Cryptische hints:

01 Dit fragment verwijst naar de titel;

02 Ik had ook vijf andere kunnen kiezen;

03 De enige titel die op IMDB lager scoort dan een 2,0;

04 Het hoofdpersonage maakte sindsdien regelmatig deel uit van een optocht tijdens het Filmfestival in Cannes, samen met een andere cultfiguur;

05 Eén van de regisseurs is één van de populairste regisseurs van zijn generatie;

06 Tom Cruise en Elisabeth Moss zouden deze film en de drijvende kracht erachter wellicht willen verdedigen;

07 Je zou haast denken dat The Dukes of Hazzard fans waren van deze film;

08 De titel is een verwijzing naar een beroemde film die een paar jaar eerder in de bioscoop verscheen;

09 De regisseur won een jaar na dit debacle een Oscar;

10 Niet te verwarren met het beroemde gelijknamige boek;

11 Het origineel is een onbetwist, monumentaal meesterwerk;

12 Waarschijnlijk de enige keer in de filmgeschiedenis dat de regisseur op de credits dezelfde naam gebruikt als de hoofdpersoon;

13 De regisseurs hebben tot nu toe alleen maar van dit soort bagger gemaakt;

14 Een spin-off van een TV-programma;

15 Wat is de link tussen deze film en Johnny Depp?.

Basto

• 11916 berichten
  • 7396 stemmen

Ik herken geen enkele film en geloof dat ik daar blij mee ben.

frans123

• 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Basto schreef:

Ik herken geen enkele film en geloof dat ik daar blij mee ben.

Maar jij komt niet verder dan Rambo en Marvel Bassie...

Basto

• 11916 berichten
  • 7396 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Maar jij komt niet verder dan Rambo en Marvel Bassie...

Klopt ben echt groot Marvel fan. Mijn favoriete franchise. Heb ooit eens een Japanse film gezien. Vond ik echt helemaal niks met dat rare taaltje.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Een nieuwe tussenstand bij Moviemeter Contest #342. Woland mengt zich in de strijd en DjFrankie klimt naar plaats 3. De tweede serie hints komt er zo aan!

joolstein = 6 punten [3-5-7-9-13-14]

Woland = 5 punten 2-6-7-8-13]

DjFrankie = 4 punten [2-5-7-13]

Collins = 3 punten [2-5-8]

Zandadder = 3 punten [1-2-5]

scorsese = 3 punten [2-6-8]

Hollywood007 = 2 punten [5-13]

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

En hier zijn de tweede serie hints. Eens kijken of er nog iemand in de dubbele cijfers kan komen! Meedoen kan nog steeds, de deadline verloopt zaterdag 13 november om 12:00 uur.

01 Bij elkaar opgeteld heeft de cast 17 Oscarnominaties op zak. De cast bevat 3 Oscarwinnaars.

02 De man met de rastapruik is één van de vele terugkerende karakters;

03 Ondanks de (ook) hilarisch slechte special effects, kreeg dit 3 jaar later een vervolg’

04 Productie van een beruchte onafhankelijke filmmaatschappij;

05 Speelt zich af in verschillende kamers in een hotel;

06 De hoofdrolspeler brak door met één van de meest iconische films uit de jaren ’70 en maakte een verrassende comeback in één van de meest iconische film van de jaren ’90.

07 De titel verwijst naar het ‘monster’ in dit fragment;

08 De in 2009 overleden hoofdrolspeler (hier niet te zien) verscheen in een flink aantal spoofs van Mel Brooks;

09 De zon gaat onder in het Oosten!;

10 Het meisje in dit fragment heeft nog maar een paar maanden te leven;

11 De hoofdrollen worden gespeeld door drie wereldberoemde broers;

12 De voice-over is van een beroemde rapper wiens grootste hit onderdeel uitmaakte van de soundtrack van een (andere, meer succesvolle) speelfilm;

13 De regisseurs begonnen als co-scenaristen van een serie filmparodieën;

14 Gebaseerd op een skit uit een langlopende Amerikaanse sketchshow;

15 “Bevare!”

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Met nog twee uur tot de deadline is het bijzonder spannend geworden en is er nog van alles mogelijk bij Moviemeter Contest #342. DjFrankie blijft puntjes sprokkelen en komt qua punten nu gelijk met joolstein, maar ook zij herkennen niet meer dan 7 fragmenten. En nog niemand heeft fragment 4, 10 of 15 herkend! Dit is de huidige tussenstand, met de reminder dat degene die als eerste de hoogste score heeft behaald bovenaan staat.

joolstein = 7 punten [3-5-6-7-9-13-14]

DjFrankie = 7 punten [2-3-5-7-8-12-13]

Woland = 5 punten 2-6-7-8-13]

Hollywood007 = 4 punten [2-5-6-13]

Collins = 3 punten [2-5-8]

Zandadder = 3 punten [1-2-5]

scorsese = 3 punten [2-6-8]

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Er is geen verandering meer gekomen in de stand dus is joolstein de winnaar van Moviemeter Contest #342.

01 joolstein = 7 punten [3-5-6-7-9-13-14] = GOUD

02 DjFrankie = 7 punten [2-3-5-7-8-12-13] = ZILVER

03 Woland = 5 punten [2-6-7-8-13] = BRONS

04 Hollywood007 = 4 punten [2-5-6-13]

05 Collins = 3 punten [2-5-8]

06 Zandadder = 3 punten [1-2-5]

07 scorsese = 3 punten [2-6-8]

Rest mij nog de juiste antwoorden te geven, voorzien van een toelichting bij de hints.

01 Movie 43 (2013)

Kate Winslet, Halle Berry en Emma Stone zijn de Oscarwinnaars onder het sterrenensemble;

02 Police Academy 4: Citizens on Patrol (1987)

De bronnen die ik heb geraadpleegd geven deel 2 t/m 7 uit deze franchise de laagst mogelijke score. De lachende man is Moses Hightower;

03 Birdemic: Shock and Terror (2008)

Vervolg: Birdemic 2: The Resurrection die ongeveer even slecht is. Moderne klassiekers in het 'bad movie genre'!;

04 Sgt. Kabukiman N.Y.P.D. (1990)

Een Troma-productie. Troma zette Cannes jarenlang op stelten met hun eigen aanhang, waaronder Sgt. Kabukiman en (natuurlijk) Toxie, bekend uit The Toxic Avenger;

05 Four Rooms (1995)

Een vierluik met een geregisseerd door Quentin Tarantino;

06 BBattlefield Earth: A Saga of the Year 3000 (2000)

Tom Cruise, Elisabeth Moss en producer/hoofdrolspeler John Travolta zijn prominente aanhangers van Scientology. Dit is een verfilming van een boek van Scientology-stichter Ron L. Hubbard. Travolta brak door met Grease en Saturday Night Fever en maakte zijn comeback met Pulp Fiction;

07 Eegah (1962)

Hoofdpersonen Bo en Luke Duke uit de TV-serie The Dukes of Hazzard stonden bekend om hun "yee-haw" kreet bij een autostunt;

08 Il Silenzio dei Prosciutti (1994)

De titel verwijst uiteraard naar Silence of the Lambs. Eén van de hoofdrolspelers is Dom de Luise;

09 The Green Berets (1968)

Regisseur (en hoofdrolspeler) John Wayne won een jaar later een Oscar voor zijn hoofdrol in True Grit. Deze film staat onder anderen bekend om het feit dat in de slotscène de zon ondergaat in het oosten! Dit was overigens de enige Hollywoodfilm die de oorlog in Vietnam steunde.

10 Joy of Sex (1984)

11 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1978)

De verfilming van het (bijna) gelijknamige Beatlesalbum dat door verschillende muziekbladen is uitgeroepen tot het Beste Album van de Eeuw. De gebroeders Gibb (The BeeGees) behoren tot de hoofdrolspelers;

12 An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (1998)

"Alan Smithee" is een standaardpseudoniem voor regisseur die uit ontevredenheid hun naam van de credits willen halen. Deze film gaat over een regisseur die Alan Smithee heet en dit dus niet kan doen. Regisseur Arthur Hiller botste met de producent en besloot zelf zijn naam van de credits te halen, waardoor deze Alan Smithee dus de regisseur is van een film over regisseur Alan Smithee. In het fragment hoor je ook Chuck D (van Public Enemy), maar de voice-over is van Coolio die een wereldhit scoorde met "Gangsta's Paradise", van de soundtrack van Dangerous Minds met Michelle Pfeiffer.

13 Epic Movie (2007)

Jason Friedberg en Aaron Selzer waren vaste schrijvers van de Scary Movie-franchise en maakten daarna een aantal door critici en publiek zeer laag gewaardeerde genrespoofs;

14 It's Pat: The Movie (1994)

Pat begon als een terugkerend karakter in sketches van het TV-programma Saturday Night Live;

15 Glen or Glenda (1953)

Johnny Depp speelde de rol van regisseur Ed Wood in de gelijknamige biopic van Tim Burton. De meest memorabele scène uit deze film is de monoloog van Bela Lugosi die begint met de woorden "Beware! Beware of the big green dragon that sits on your doorstep." Lugosi had zo'n dik Hongaars accent dat het klonk als "Bevare!"

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.