Epic Movie (2007)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jason Friedberg en Aaron Seltzer
met Kal Penn, Adam Campbell en Jayma Mays

Lucy, Edward, Peter en Susan zijn vier wezen, die alle vier op een dag een gouden ticket vinden om in de fabriek van Willy Wonka te komen kijken. Hier ontdekken ze een kast, die leidt naar de magische wereld van Gnarnia. In dit land ontmoeten ze de White Bitch, die het land wil overnemen. Het viertal besluit om op zoek te gaan naar een manier om haar te stoppen. Tijdens hun zoektocht krijgen ze hulp van onder andere Harry Potter, de pratende bever Harry Beaver en de gestoorde piraat Captain Jack Swallows.

avatar van tommycool
Behoorijk slechte films, ja dat is hoe je dit soort films kunt noemen. Maar je moet er ook wel een beetje van houden, en stiekem doe ik dat ook. Het is een slechte film, maar ik kan het wel waarderen

avatar van NathanMandjes
De regisseur van deze film is van Disaster Movie, Meet the Spartans, die Twilight Vampire spoof, etc.

avatar van Friday the 13 th
Helemaal niet zo grappig.

Een paar keer grinniken, maar zeker niet moeten doorlachen. Het gebrek aan humor stoorde mij nog niet zozeer, wel het gebrek aan samenhang en continuïteit. De scène met de vechtende oude leeuw die dan plots vervangen wordt door een aziaat als pijnlijk toppunt.

Wel leuk om Stifler's mom nog eens terug te zien, al kon zij de boel ook niet echt redden.

Soms is "humor" zo idioot dat het enerverend wordt.

Nog onnozeler dan de scary movie toestanden, en dat betekent toch al wat !!!!

avatar van dualcia
Redelijk leuk voor het genre. Er zaten wel een aantal leuke parodieën in om voor een onderhoudende film met sommige leuke stukken te zorgen, zoals de parodieën op Cribs, Harry Potter en vooral Jack Swallows!
Over het algemeen niet heel grappig, maar ik heb me ook niet echt veel gestoord aan deze film.

avatar van PEN15
Gisteren op Veronica? Ben ik net iets te laat mee...ik wilde nog eens checken of dit echt de slechtste film is op IMDB. Gezien het aantal stemmen, het hoogste aantal van 68,485, IS dit statistisch gezien de slechtste!

De "humor" in deze film is niet meer dan, hey kijk die gast lijkt op Borat hahaha

avatar van Timothyvdmeer
wat kan ik me toch ergeren aan Tony Cox.
Sommige stukjes waren nog wel leuk maar vooral een irritante film.

avatar van SanderPuntCom
Waardeloze film!

..zelfs in zijn genre (waarbij ik Superhero Movie uit 2008 nog steeds het beste vind), want het was lang wachten op een geslaagd moment waarbij ik zou kunnen (glim)lachen. Dat moment kwam voorbij ergens halverwege deze 'film'.

Voor de rest is dit een aanéénschakeling van op z'n minst gezegd flauwe parodies en grappen waar ik me serieus mee ergerde.

djordy von trier
Ik heb in feite moeten lachen om de grappen doordat zo ongrappig zijn. Dat is geen goed teken voor een komedie.

avatar van Kondoro0614
Staat nu ook op Neflix Nederland !

avatar van maurice74
Zo flauw dat het niet leuk is.

avatar van kidDYNAMITE
1 ster voor Samuel Jackson scene

avatar van DjFrankie
Erg flauw. Maar ik kan sommige scenes wel waarderen dat ze grandioos fout zijn verzonnen. Verstand op nul, en met eem glimlach bekijken is mijn devies.

avatar van kissyfur
Grapdichtheid hoog. Kwartier de kans gegeven. Nul keer moeten schateren, lachen, glimlachen of een mondhoeken laten trekken.

avatar van JeroenFR08
Ze hadden we echt hun best gedaan een tenenkrommende film te maken.

Er zitten een paar lachmomentjes in. De dronken Jack Sparrow is leuk. De ineens Chinees zijnde leeuw is leuk. (Zn naam vergeten). En zo zijn er wel paar dingetjes meer. Maar verder is het een flinke verschrikking die het niet haalt bij Scary movie.

Wat is er nou zo moeilijk aan een film te maken die beroemdheden op de hak neemt... Blijkbaar best erg.

avatar van SmackItUp
Was op zoek naar een ontzettend onnozele film, op een grappige manier. Dat eerste kreeg ik, maar ik heb geen enkele keer moeten lachen. Constant flauwe onzin maakt een film voor mij niet grappig.

avatar van Shadowed
Zwak.

Heb Disaster Movie gezien dus ik wist ongeveer waar dit heen ging. Ik wou hem toch zien en kijken of ik hem misschien toch nog wel leuk vond. Maar weer heb ik me vaak zitten storen aan de slechte grappen. Waarom hij hoger scoort zijn de vermindering van een aantal vreselijk irritante personages.

Heel af en toe heb ik ook moeten glimlachen omdat het zo enorm flauw is. Maar voor een groot deel is het niet grappig en flauw. Tja, ik denk dat je hier gewoon van moet houden.