Movie 43 (2013)

geregisseerd door Elizabeth Banks, Steven Brill, Steve Carr, Rusty Cundieff, James Duffy, Griffin Dunne, Peter Farrelly, Patrik Forsberg, James Gunn, Jonathan van Tulleken en Brett Ratner
met Hugh Jackman, Kate Winslet en Halle Berry

'Movie 43' is een komedie die bestaat uit diverse korte films, elk met een eigen regisseur en vele bekende acteurs. Enkele verhalen zijn; Een psychopathische moeder (Naomi Watts), die lijdt aan borderline, geeft samen met haar man (Liev Schreiber) thuis les aan hun zoon (Jeremy Allen), maar onderwerpen hem aan pesterijen. Een vrouw (Kate Winslet) heeft een blind date met een man (Hugh Jackman) en komt er achter dat hij een rare geboorteafwijking heeft, waarna ze compleet door het lint gaat. Een coach (Terrence Howard) van een volledig zwart basketbalteam in de jaren '50 geeft zijn spelers advies dat duidelijk niet politiek correct is. Een knappe vrouw (Halle Berry) speelt een spelletje 'truth or dare' in een restaurant.

avatar van ILDIB
briljant. Helaas ook met slappe stukken maart zitten echt geweldige dialogen in scènes in.

avatar van Roger Thornhill
Tja, ik ging hier geheel blanco in, heb me vervolgens dik vermaakt met sommige scènes (om die met de geweldige Jason Sudeikis als ergerlijke Batman heb ik vermoedelijk het meest gelachen, maar die met Chloë Grace Moretz op de beige bank van haar vriendje was ook niet mis, en Kate Winslet was natuurlijk geweldig), en kom er vervolgens via Wikipedia achter dat deze film geldt als één van de slechtste aller tijden?!? "This movie had no heart", "the Citizen Kane of awful", " the sheer soul-sucking badness of the cringe-inducing Movie 43 ", toe maar... En moest er dan niemand lachen om die Tampax-reclame? "NOW LEAK-PROOF!"
        Ik heb overigens niet alle voorgaande 181 berichten gelezen, dus wat ik nu vertel is misschien al bekend, maar er circuleren twee versies met verschillende "kader-scènes": in de versie die ik heb gezien gaat het om drie jongens die op internet de "urban legend" Movie 43 proberen te vinden, maar er bestaat ook een versie waarin scriptschrijver Dennis Quaid filmbaas Greg Kinnear gijzelt om hem allemaal ideeën voor een te produceren film te "pitchen".

avatar van Seam
Ongelooflijk dat er mensen bestaan die dit grappig vinden.

avatar van john mcclane 2
Het raadsel waarom in godes naam deze acteurs hier aan mee deden.
Uitgelicht :
Why MOVIE 43 is Wrong - Chris Stuckmann - YouTube
En natuurlijk waarom dit een gedrocht is .

avatar van K. V.
Deze was op tv en eens meegepikt. Eigenlijk vond ik het geen zo'n slechte film. 'k heb toch wel een aantal keren moeten lachen. De humor is natuurlijk van geen zo'n hoog niveau, maar sommige stukken waren wel leuk.
Heel veel bekend volk, maar ze hebben allemaal een redelijke kleine rol.
De speelduur zat wel goed, niet te lang en niet te kort.
Wie een hoogstaande komedie verwacht, zal hier aan het verkeerde adres zitten, maar 'k vond hem wel eens het bekijken waard.

avatar van gi4nt
Zeker een hoop "dull moments" met veel goedkope, niet-grappige stukken, maar zeker een paar erg sterke en hilarische dingen gezien. Bizar en heerlijk schaamteloos. De homeschooling scene vond ik hilarisch en vanaf dat moment begon ik de film meer te waarderen, de ene kortfilm meer dan de andere. De rode draad was erg overbodig, sloeg nergens op en slecht uitgewerkt en geacteerd. Zeker een 2.5 voor de moeite!

avatar van Shadowed
Huh.

Wel erg bizar dat zoveel bekende acteurs zich hier voor hebben verzameld, en ook allemaal een flauw iets spelen. Ik weet nog steeds niet of ze ervoor betaald kregen of gewoon zo'n beetje vrijwillig erbij zijn gekomen, maar dit doet hun status niet bepaald eer aan.

Wel punten met zo'n bekende cast, want het maakt het wel wat leuker om tegenaan te kijken. Hoe sommige acteurs zichzelf ook voor lul zetten is wel komisch en is de film soms ook lekker droog. Jammer dat niets eigenlijk zin heeft.

Behoorlijk wat random dingen, die echt stuk voor stuk nergens op slaan. Hierdoor is het verhaal zelf ook minder interessant om te volgen en is het soms zelfs saai. Slechts de supercast weet de film wat naar hoger niveau te tillen.