• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Naar aanleiding van het grote succes van de Rock ID Contest op MusicMeter, leek het me een leuk plan om ook eens te proberen om zo'n wekelijks spelletje van de grond te krijgen op MovieMeter. Het idee is heel simpel: iedere week post er iemand een zelf geknutseld Youtube-filmpje met 15 filmfragmenten, en de rest mag via pm raden welke films het betreft.

De regels:

- 1 punt per correct geraden film. Maximaal 15 punten te vergaren dus.

- De films moeten een acceptabel aantal stemmen hebben. 50 leek mij wel een goed aantal, al is het voor het spelplezier aan te raden er ook een aantal bij te doen die daar ruim overheen gaan.

- De fragmenten mogen maximaal een seconde of 30-40 duren.

- Probeer de 'googlebaarheid' zo veel mogelijk beperkt te houden. Dit houdt in: a) geen tekst, of het moeten een paar woorden zijn die niks opleveren in google b) idem voor liedjes, instrumentaal is prima natuurlijk c) probeer het gebruik van bekende acteurs zoveel mogelijk te beperken.

- Start en einddatum van de quiz is dinsdag 18:00u. De 'quizmaster' van afgelopen week geeft dan de goede antwoorden en de uitslag, vervolgens wordt de nieuwe quiz geplaatst door de nieuwe 'quizmaster'.

Voor de quiz van de komende weken wordt een wachtlijst gemaakt. Heb je zin om ook eens een quiz in elkaar te zetten, zet je naam dan onderaan de wachtlijst.

Voor het maken van het filmpje heb ik Avisplitter, FX Video Converter en Moviemaker gebruikt. Meer uitleg vooor mensen die het zelf willen proberen kan altijd via PM, en als dat onverhoopt uit de klauwen loopt zal ik hier wel eens een uitgebreide uitleg neerzetten.

En dan nu zonder verder oponthoud de eerste contest:

Veel plezier!

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

paal.

ga hem meteen proberen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Valt nog niet mee, al heb ik er wel een aantal. Alleen heeft het denk ik weinig zin om apart voor de regisseur punten te geven...

Ik zou alleen voor de titels gaan.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Schitterend!

Ik heb natuurlijk veel te weinig films gezien om goed te scoren, maar gewoon het bekijken was al erg leuk (vier films herkend, de gemakkelijkste ook vermoed ik, van de rest ben ik zo goed als zeker dat ik ze nooit gezien heb, en om nu speciaal op zoek te gaan vind ik wat veel gedoe ).

Regisseurs apart punten geven is inderdaad vrij onzinnig, bij muziek kun je nog iemand herkennen zonder het nummer te kennen, maar bij een film is dat zo goed als onmogelijk, bovendien is het, als je de regisseur kent, weinig moeite om uit te vinden welke film het dan is.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Ben er van 5 zeker, over ééntje twijfel ik. En één scene is een geweldige spoiler.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Leuk dit, kom nog niet op alle titels (weet er nu zo'n 9 a 10). Vreemd trouwens dat ik ook scenes uit films herken die ik nog niet gezien heb, heb ik wel vaker last van.

Jammer dat de tweede scene zo snel afgebroken wordt, heerlijk

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

kos schreef:

Valt nog niet mee, al heb ik er wel een aantal. Alleen heeft het denk ik weinig zin om apart voor de regisseur punten te geven...

Ik zou alleen voor de titels gaan.

Eens, ik pas het aan. Aangezien dit topic nog in de kinderschoenen staat, zijn alle suggesties zeer welkom!

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Onderhond schreef:

En één scene is een geweldige spoiler.

Ik kan hier wel inkomen, maar toch ben ik dat niet helemaal met je eens. Dat het een belangrijke scène is weet je pas na het zien van de film. Ik denk niet dat iemand die geen van de 15 films heeft gezien eruit kan halen welke nu de 'spoiler' is die jij bedoelt. Toch moet ik je gelijk geven dat ik misschien een wat veiligere keuze had kunnen maken hier. Maar evenwel: hier verder op doorgaan maakt het misschien alleen maar erger, dus laten we dat niet doen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Paalhaas schreef:

Ik denk niet dat iemand die geen van de 15 films heeft gezien eruit kan halen welke nu de 'spoiler' is die jij bedoelt.

Inderdaad, ik ben mij al een tijdje het hoofd aan het breken over welk fragment het nu zou kunnen gaan

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik weet er vijf zeker.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet er op het moment 8 helemaal zeker. De rest is allemaal wat meer gokwerk.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

De eerste tussenstand (het is meteen erg spannend!):

1. danuz 8 pt. (1,2,7,8,9,11,13,15)

kos 8 pt. (1,2,4,5,8,11,13,15)

Silvio Dante 8 pt. (1,2,4,8,11,12,13,14)

4. Knisper 7 pt. (1,2,8,9,11,14,15)

Co Jackso 7 pt. (1,2,4,6,8,11,15)

6. Freud 3 pt. (1,4,11)

maxcomthrilla 3 pt. (1,8,11)

8. Cheo 2 pt. (11,12)

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

Bah wat confronterend. Ik weet er maar 4

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Kan ik straks ook nog mee doen? Ik zit nu nog op werk.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Start en einddatum van de quiz is dinsdag 18:00u.

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Arkadi. schreef:

Bah wat confronterend. Ik weet er maar 4

Dat valt nog mee joh

Ik weet er maar 1 (nummer 12) Niet mijn soort films denk ik

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Uiteraard, ik heb hem deze eerste keer om 14u al gepost maar de officiële starttijd vanaf nu is 18:00. Aan deze eerste quiz is gewoon tot en met volgende week dinsdag nog mee te doen. De tijd van 18u heb ik gekozen, omdat op MusicMeter blijkt dat dat het makkelijker maakt voor de werkende man/vrouw.

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Ik denk dat ik er een stuk of 8 juist heb. In ieder geval een fantastisch idee Paalhaas, alvast bedankt.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Bij nader inzien, laat maar zitten. Niks voor mij dit. Ik weet er slechts eentje (wel 100% zeker), maar dit zijn gewoon niet mijn type films. Veel plezier met de quiz nog.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie hier geen type film in, eerder een doorsnede van de filmgeschiedenis. Modern, ouder, Western, Aziatisch, komedie, drama et cetera.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

danuz schreef:

Ik zie hier geen type film in, eerder een doorsnede van de filmgeschiedenis.

Nou, niet bepaald de meest bekende werken. Veel arthouse volgens mij. Totaal niet mijn ding.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Wat ben jij een moeilijker filmkijker zeg Zie toch ook Tarkovsky en Bergman in jouw lijsten staan, de 'bekendere arthouse' zou ik dat noemen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

danuz schreef:

Wat ben jij een moeilijker filmkijker zeg Zie toch ook Tarkovsky en Bergman in jouw lijsten staan, de 'bekendere arthouse' zou ik dat noemen.

Precies. De bekendere arthouse die je in elk top-lijstje tegenkomt. Daar vallen deze fragmenten niet onder. De enige film die ik wist vond ik ook helemaal niets. Ik ben een echte 'Jan Modaal'.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Bij nader inzien, laat maar zitten. Niks voor mij dit. Ik weet er slechts eentje (wel 100% zeker), maar dit zijn gewoon niet mijn type films. Veel plezier met de quiz nog.

Gelukkig wordt er (als het goed is) iedere week een nieuwe quiz geplaatst, door een andere user met een andere smaak. Daardoor hoef je denk ik niet bang te zijn dat dit topic niks voor jou is. Het zal niet iedere week voor iedereen even makkelijk zijn natuurlijk, maar dat is nou eenmaal toch niet te voorkomen.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

danuz schreef:

Ik zie hier geen type film in, eerder een doorsnede van de filmgeschiedenis. Modern, ouder, Western, Aziatisch, komedie, drama et cetera.

Het was inderdaad mijn bedoeling om een gevarieerd menu samen te stellen. Lord Flashheart heeft overigens gelijk dat het in mijn geval aardig wat arthouse bevat.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Alleen 3 en 10 zijn nog niet geraden (wel hebben 2 man de juiste regisseur van 10 te pakken).

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Leuk idee! Ik weet er maar 3 zeker.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

Moet je trouwens de titel + regisseur vermelden?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Leuk!

Veel verder dan 8 zeker kom ik ook niet. Maar danuz moet ik toch wel kunnen kloppen, dus ik ga even de bronnen dieper in het hoofd aanboren...

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt dan ook nogal wat meer films gezien, dus dat moet lukken neem ik aan

Maar ook ik ben verder aan het denken!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.