Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000 (2000)

Alternatieve titel: Battlefield Earth

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Roger Christian
met John Travolta, Barry Pepper en Forest Whitaker

In het jaar 3000 wordt de mensheid onderdrukt door de Psychlos, een ras van gewelddadige aliens die uit zijn op de macht over de wereld. Nadat iedereen het al heeft opgegeven, is er nog één iemand die probeert de buitenaardse wezens te bevechten: de jonge Tyler.

niet echt goed maar er zijn zo veel die echt slechter zijn hoor .
vermakelijk meer ook niet

avatar van Adammeh
Wat een slechte film zeg! films uit de jaren 70 hadden nog betere special effects dan deze film

avatar van sangha
Trieste, maar wel ontzettend grappige film. Heb 'm niet afgekeken, maar ik heb er iig hartelijk om kunnen lachen. Vooral de scèneovergangen geïnspireerd door PowerPoint dia-overgangen waren prachtig.

avatar van DragQueen
Slechte Film. Zowel qua verhaal en uitvoering ver beneden de maat. 1,5 Ster.

avatar van pieterTk
Ik ben eraan begonnen, maar mijn god...

avatar van sofripa
Herzien. Beter.....

Ondanks de absurde leercurve van de mens (van holbewoner tot straaljagerpiloot in no-time) toch aardiger dan ik eerst vond. Travolta lekker als smierende alien. Nog steeds onder de maat, maar er bestaan ladingen ergere pulp dan dit. In de floplijst hoort deze dijenkletser in ieder geval niet thuis.

halve ster erbij

avatar van RuudC
Er is veel om deze film te doen geweest. Doodsverwensingen, razzies en op de klippen gelopen carrières. Als Battlefield Earth wel iets (onbedoeld) gedaan heeft, dan is het wel het definitief de nek omdraaien van pulpfilms met grote budgetten. De gemiddelde scores die de film wereldwijd krijgt, zeggen vooral dat er heel veel mensen zijn die de film veel te serieus nemen. Kijk eerst naar de titel en plaats deze in de juiste context. Vlak voor de eeuwwisseling kregen zoveel producten de toevoeging ‘2000’. Alleen maar om de indruk te wekken dat dit iets van de toekomst is. Hoe maak je dat belachelijk? Juist, door 2000 te vervangen door 3000.

De film zelf is natuurlijk belachelijk. Holbewoners nemen het op tegen de Klingons uit The Simpsons. In het begin merk je er nog weinig van, maar de finale is een episch slotstuk waarin alle wetten der logica getart worden. Holbewoners die na een spoedcursus duizend jaar oude straaljagers besturen, het is zowel afgrijselijk als briljant om te zien. Ik heb me de spreekwoordelijke ballen uit mijn broek gelachen. Bakken kaas en pulp passeren de revue, maar lang niet alle scenes zijn even memorabel. Ik heb nog best kunnen genieten van de rol van John Travolta. Het concept is nog best leuk nog best leuk en heeft op bepaalde momenten nog een geinige uitwerking. Toch zou ik graag nog wel eens een goede, serieuze film willen zien over een alien invasion, al heb ik me hier nog wel vermaakt met overschattende, arrogante klingons. Gewoon een lekker foute film. Ik heb de ophef dus eigenlijk nooit begrepen.

avatar van MovieMind
Het valt allemaal nog wel mee, zo slecht als dat de meesten beweren is het niet.
Oke...het is natuurlijk geen topper, maar er zijn vele slechtere films.
Ben van mening dat deze film vooral het slachtoffer is geworden van het kuddegedrag.

avatar van Betelgeuze
Slecht script, belachelijke dialogen, plotgaten zo groot als een ruimteschip, alom overacteren, afgrijselijke art direction en dan staat ook het beeld nog scheef: ik kan echt helemaal niets goeds noemen aan Battlefield Earth. Daarom de laagst mogelijke score.

John Travolta meets Scientology Church.....1