Four Rooms (1995)

Komedie / Actie

geregisseerd door Allison Anders, Alexandre Rockwell, Robert Rodriguez en Quentin Tarantino
met Tim Roth, Madonna en Antonio Banderas

Op oudjaarsavond in hotel Mon Signor in Los Angeles staat bediende Ted (Tim Roth) er helemaal alleen voor. Plotseling raakt hij dan verwikkeld in vier vreemde situaties. Als eerste komt hij in een kamer waar een groep heksen een ritueel willen uitvoeren, maar ze missen sperma. Vervolgens komt Ted in een kamer terecht waarin een gewapende man zijn vrouw op het bed heeft vastgebonden. Daarna wil een gangster dat Ted voor zijn vervelende kinderen zorgt terwijl hij en zijn vrouw naar een feest zijn en als laatste wil Hollywoodster Chester Rush de hotelbediende gebruiken voor een nogal vreemd spelletje.

avatar van Filmpje1
1e deel 0,5
2e deel 1,0
3e deel 3,5
4e deel 3,0

= 2 sterren maar tim roth vond ik al met al erg vermakelijk acteren en zorgt dus voor een 2,5

avatar van Xx_se7en_xX
Het laatste deel alleen al vind ik 4 sterren waard. Prachtig camerawerk en zeer goeie dialogen. Leuk ook om Quentin zelf erin te zien. Bruce was ook grappig als bijrolletje. Erg jammer wel van het eerste deel vand de film. De andere delen zijn wel aardig tot zeer grappig.

avatar van Fryce
Nummer 1 vond ik een beetje jammer, moest af en toe wel gniffelen, maar al met als niet erg denderend. Nummer 2 al iets beter, niet erg sterk maar wel amusant. Nummer 3 erg leuk, spel was leuk en de scene was leuk. Nummer 4 vond ik de beste, goed in elkaar lekker pakkend en lekker sfeervol. Moest wennen aan het mr. Bean gehalte van Roth. Ben er niet kapot van, maar heb me al met al wel vermaakt tijdens deze film.

avatar van wess16
Filmpje met Madonna was wel het dieptepunt van dit rommelige zooitje.

avatar van Culemborg
flauw!!!!! toch lauw!

puckb96
Flauwe ensemble sex-comedy. Tarantino's toevoeging maakt niks goed.

avatar van John Lee Hooker
Zo dat was waarschijnlijk het meest idiote personage die ik ooit heb gezien, de piccolo Ted. Tim Roth leek wel 'n beetje op Jim Carrey met al die gezichtsexpressies.

Ik heb wel een paar keer moeten lachen. Het script was op sommige plekken best geniaal.

Kamer 1: Dat hele gedoe met die heksen was gewoon niks. Het zag er niet uit en het sloeg nergens op. Madonna wilde hier blijkbaar een graantje meepikken maar ze heeft eigenlijk niks laten zien.
Kamer 2: Wel aardig bedacht, maar eigenlijk niet echt grappig.
Kamer 3: Best wel leuk, was wel lachen met die kinderen. Gaaf dat ze Salma Hayek hebben uitgekozen als danseres op de televisie en Antonio als vader.
Kamer 4: Apart, maar wel goed gespeeld. Ik vond het sowiezo maar een vreemde ruimte daar en ik vroeg me af wat ze nu precies van plan waren. Er zit één erg lang shot in en daar heb ik respect voor.

Vreemde film. Het lijkt wel of er nog wat budget over was en dat Tarantino, Rodriguez en de rest nog wel zin hadden om wat in elkaar te knutselen. Met vlagen grappig, maar de welbekende cast zorgt er toch voor dat deze film enigszins overeind blijft.

avatar van riesma
Four Rooms krijgt een aftrek van Four Points. Bagger met de hoofdletter Ruk.
Grappig? Nee. Opwindend? Nee. Bijzonder? In een bepaald opzicht, ja. Maar gewoon, nee. Interessant? Verre van. Ergelijk? Jawel. Vervelend? Zekers! Irritant acteerwerk van vooral Roth? Absoluut.Te triest voor woorden om hier nog één woord over vuil te maken?

avatar van maerk
Naar mijn mening is dat de beste recensie van alle 17 meningen riesma, je slaat de spijker op zijn kop!

avatar van Matt Baker
De laatste twee scènes waren goed en het lijkt me duidelijk wie die geregisseerd hebben. (rodriguez en tarantino)

avatar van wwelover
Aparte film. De eerste 'kamer' was de minste, kon er niet echt om lachen. Pas het moment dat ze met z'n tweeën zijn vond ik echt leuk. The Wrong Man vond ik wel ok, maar was te chaotisch. Toen kwam de betere helft. Van Rodriquez en Tarantino. Die waren erg leuk, plus ook goed geacteerd. Vooral Banderas was erg goed. En verder is het natuurlijk erg leuk om Roth te zien, die is geniaal hier.

Absoluut waardeloos! Dat Rodriguez en Tarantino op het idee komen om zoiets te maken gaat mijn pet te boven. Bagger van de eerste tot de laatste minuut.

avatar van funnyhow
ondergewaardeerde film... !!!
inderdaad is dit 'low budget'... mensen verwachten gewoon teveel eens er tarantino of rodriguez op de hoes staat ... dit is gewoon een amusant filmpje.
en niet grappig... ik zie hier juist wel veel 'zwarte' humor in ... ( 3de kamer ! )
vond ook dat het juist altijd tof was om in een andere kamer terecht te komen... en die werden beter en beter... met een afsluiter van formaat...

ik blijf erbij dit verdient boven de 3 sterren ...

Had van tevoren niet zoveel hiervan verwacht, maar het was allemaal door de ijzersterke performance van Tim Roth toch zeer vermakelijk en bij vlagen zelfs goed te noemen. Roth zet een rol neer die vooral doet denken aan een combinatie van Rowan Atkinson en Louis De Funes, met andere woorden: een rubberen gezicht, veel zwalkende bewegingen en hysterisch gedrag. De film is alleen door zijn ijzersterke en hilarische performance al 3 sterren waard.

Kamer 1 is een interessante maar oh zo vreemde opener. Waar de resterende kamers nog een bepaalde vorm van realisme laten zien, krijgen we hier een vreemd verhaal over een heksencirkel en het weer tot leven wekken van hun versteende godin. De actrices doen het redelijk, al is het weer bijzonder te noemen dat de helft wel naakt gaat en de andere helft niet bij een gezamenlijk ritueel. Werden sommige actrices dan toch meer of minder betaald?

Kamer 2 is al een verbetering ten opzichte van de vorige. Hilarische dialogen en een bizarre situatie waar voor het eerst een vorm van spanning te vinden is in de zin dat de omstandigheden toch behoorlijk wanhopig lijken te zijn. Sterk acteerwerk en grappige gesprekken zorgen voor een fijne voortzetting van de film.

Kamer 3 is misschien wel mijn favoriete kamer. Godwin's Law in werking en een van de coolste performances van Antonia Banderas ooit. Qua script misschien ook wel het simpelste, maar het is heerlijk om te zien hoe een simpele babysit aanvraag van een gangster, zo fout kan lopen. Het eindshot waar de kamer in de hens staat, Tim Roth met het hoerenlijk in zijn hand staat en de kinderen al rokend en drinkend naast hem staan, is weergaloos en absoluut hilarisch!

Kamer 4 is de enige kamer waar men wat probeert met de regie. Veel lange shots, ik geloof slechts 3 of 4 cuts en vooral een Tarantino die zijn filmkennis weer tentoon moet spreiden. Wat overdreven allemaal, maar de situatie is alsnog wel erg leuk en heeft een anticlimax die behoorlijk treffend wordt weergegeven.

Compleet onnozel en onzinnig allemaal, erg leuk is het wel.

avatar van thegoodfella
1e deel 0.5
2e deel 1.0
3e deel 3.5
4e deel 3.0

komt op een gemiddelde van 2 sterren.

avatar van Hollywood007
Ik was hier heel benieuwd naar. Maar ik ben wel een beetje op men honger blijven zitten.
Deel 1 was niet echt geweldig maar deed me wel af en toe lachen.
Deel 2 kon me echt niet boeien.
Deel 3 was super, het beste van al de delen.
Deel 4 was ook wel goed.
Alles samen maakt dit dat dit voor mij een film is waarbij ik het gevoel heb eerst door wat saaie stukken te moeten, maar na het wachten wordt je toch beloond.

Barslecht.

De intro zet meteen al de toon. Derderangsanimatietje voorzien van de meest vreselijke soundtrack. Naast Roth en het hotel trouwens dé rode draad doorheen de film. De soundtrack blijft de hele 98 minuten irritant doorblèren.

Eerste short wordt unaniem slecht bevonden, daar ben ik het sowieso mee eens. Té slecht voor woorden. Belachelijk verhaaltje dat vreselijk neergezet wordt. Het tweede filmpje is eigenlijk helemaal niks beter. Veel hysterie, maar leuk, grappig of goed geregisseerd is het allerminst. Daar waar dit soort projecten net ideaal zijn voor wat filmische uitstapjes. 2x 0.5*

Rodriguez maakt gelukkig nog wat goed. Ineens een regisseur die z'n stempel op een filmpje kan drukken. Visueel meteen 10 keer beter; de humor werkt eindelijk en hoewel Roth vervelend blijft is het best leuk en werkt het naar een sterke climax toe. Klein detail verder, maar hoe een Mexicaan en een Chinees ook een Mexiaans en Chinees kindje konden krijgen ... die genen mixten niet echt blijkbaar. 3.5*

Laatste short kent een sterke terugval. Het is geen geheim dat ik Tarantino als acteur niet kan luchten en hoewel het camerawerk duidelijk wel wat meer aandacht kreeg is de aankleding van de kamer zo schraal dat het absoluut geen aantrekkelijke visuele cinema oplevert. De dialogen stellen ook niks voor, net als de clou van het filmpje. Terug naar af dus, al was het nu ook weer niet zo erg als de eerste twee. 1.5*

De 1.5* die ik hieraan kwijtkan zijn vooral te danken aan Rodriguez. De enige die laat zien over enig serieus talent te beschikken. De rest irriteert vooral.

avatar van fappie
Alleen het laatste verhaal (en het einde) vond ik goed. Dat maakt ook dat de film nog een redelijke score heeft hier denk ik. Eerste twee verhalen waren kut. Het derde verhaal ging nog wel.

avatar van DragQueen
Bij vlagen flauwe film, maar toch verteerbaar. Helaas zijn de 4 gedeelten niet allemaal even sterk in uitvoering. Ondanks dat er een prima cast aanwezig is, acteert niet iedereen even overtuigend. Met namen als o.a Tarantino en Rodriguez aan het roer had ik meer verwacht. Niet altijd even vermakelijk, maar sommige gedeelten viel nog wel van te genieten. 2 Sterren.

Een episodefilm waarvan de vier delen, onafhankelijk van elkaar, gemaakt werden door ook vier regisseurs en nogal verschilden, niet alleen op onderhoudend vlak maar ook qua kwaliteit. Het uitgangspunt was best leuk bedacht. Bij Robert Rodriguez viel tenminste nog wat te lachen, echter bij de andere drie moest ik moeite doen om er bij te blijven. Tim Roth, op zichzelf een geweldig acteur, over-acteerde hier (nerveus en overdreven)behoorlijk.

Na veel gezeur van anderen deze toch maar eens gekeken (want hij is van QT blabla terwijl dat helemaal niet zo is, alleen kamer 4)

Heb me zeker vermaakt waarbij kamer 3 inderdaad de beste is, 1 en 2 totaal niet boeiend zijn en 4 was ook nog wel leuk maar het einde maakte daar heel veel goed.

avatar van Marvinleeaday
Kreeg bijna een zenuwinzinking van de bell boy, wat een zenuwlijer.

avatar van mcdaktari
Zelden heb ik Tim Roth zo irritant zien acteren.

Oei. Dat de eerste twee aktes bedroevend slecht zijn, behoeft geen uitleg, dus een uitleg blijft hieromtrent dan ook achterwege. Maar na de derde kamer, waar ik eindelijk een beetje van kon genieten, al was deze nog maar net een zes plus, had ik toch een heel wat betere afsluiting van Tarantino verwacht. Het lijkt wel of een zeventienjarige Quentin hier aan het werk is geweest, in plaats van de man die toen al Reservoir Dogs en Pulp Fiction op zijn naam had staan. Stoerdoenerij met filmcitaten moet normaliter wel kunnen, zeker in handen van de grootmeester hierin, maar dit sloeg echt helemaal nergens op. Na een keer had ik het wel begrepen dat Tarantino Peter Lorre een iconische figuur vindt.

avatar van missl
Vermakelijke film over een bellboy in een bizar hotel. Tarantino heeft duidelijk zijn stempel op deze film gedrukt, de bellboy vind ik sinds wat irritant. De situaties zijn vermakelijk en veel leuke bijrollen.

avatar van SmackItUp
Slecht.

En dat komt grotendeels door Roth, waarmee je de volledige speelduur zit opgescheept. Belachelijk personage en indien mogelijk nog slechter neergezet. De eerste 2 verhaaltjes zijn in- en intriest, en verdienen beide 0,5*. Het niveau wordt wat opgekrikt door de derde kamer. Overigens niet geweldig, maar een aardige 2,5* zijn terecht. De laatste kamer is weer wat minder dan de derde, ware het niet dat Tarantino zo'n ongelofelijk slecht acteur is. Houdt iemand die man alsjeblieft weg van het acteerveld.

Laatste filmpje 1,5*. En daarmee ook het gemiddelde.

avatar van Number23
Eerste 2 zijn inderdaad vreselijk en Tim Roth is irritant, de 3e is ook vreselijk (voornamelijk vanwege de kids), maar ik kon Roth toen veel beter pruimen. Ik heb zelfs oprecht gelachen. De 4e is het beste, al betekent dat niet veel. Toch veel aanstellerij om niks, eigenlijk de beste manier om alle 4 de verhalen te omschrijven.

avatar van HarmJanStegenga
Room 1; 2,5*
Room 2; 2,0*
Room 3; 3,0*
Room 4; 2,5*

Zo ongeveer denk ik. Vond de laatste Room, geregisseerd door Tarantino, tegenvallen. Had verwacht dat ze de beste als laatst hadden bewaard, maar nee. Robert Rodriguez is de duidelijke winnaar hier en ik vond Roth niet eens zo vervelend. Vond ome Quentin echt irritanter. Die man moet achter de camera blijven.