Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1978)

Muziek / Avontuur

geregisseerd door Michael Schultz
met Peter Frampton, Barry Gibb en Maurice Gibb

Een klein bandje scoort geheel onverwachts een grote hit en de bandleden krijgen een platencontract aangeboden bij een grote platenmaatschappij. Helaas stijgt de roem en het geld hun teveel naar het hoofd, en ze dreigen hun roots uit het oog te verliezen. Gelukkig komen ze weer met hun benen op de grond terecht als ze ontdekken dat een meedogenloze ondernemer hun geboortedorpje wil laten afbreken.

Goeie vertolking door Peter Framton en The Bee Gees film valt wat tegen maar de Beatles songs maken een helehoop goed !

avatar van Pieter Montana
Beste plaat ooit

JAMMER GENOEG ALLEEN REGIO 1

avatar van leroy*
6 stemmen maar, ik dacht dat dit juist heeel populair zou zijn,

Het nieuws dat het album verfilmd zou worden staat zelfs nog in vh1 100 greatest most shocking moment.

avatar van TerryA
leuk idee maar uiteindelijk niet zo goed uitgevoerd - The Bee Gees hadden hun grote comeback gemaakt met Saturday Night Fever (net zoals deze, geproduceerd door hun manager Robert Stigwood) en na dat Barry Gibb de titel liedje had geschreven voor Stigwood`s andere musical Grease dachten ze dat ze niks meer fout konden doen! - Stigwood was ook bezig met Allan Carr vanaf SNF (en voor Grease) en eind jaren 70 ging het helemaal mis wanneer disco al lang dood was en punk was helemaal in met de (Britse) jeugd.

Enigste hoogtepunt van deze film was hun versie van A Day In The Life - de soundtrack werd later een collectors item.

avatar van Reint
Dat plot is niet al te sterk.

Ik zit net naar een oud Duits reclameblok te kijken waarin een trailertje voor deze film voorbij kwam. Ik was het bestaan ervan compleet vergeten. Maar ik ga nu dus maar eens op zoek naar een mogelijkheid om hem te bekijken, want dit soort films vind ik wel leuk. Denk ook aan Thank God it's Friday en Can't stop the Music, of Xanadu, van die flopfilms rond grote artiesten-van-toen..... ik kom er nog op terug!