The Shaggy Dog (1959)

Alternatieve titels: Hond, Waar Ga Je Met Je Baas naar Toe? | The Shaggy D.A.

Familie / Komedie

geregisseerd door Charles Barton
met Fred MacMurray, Jean Hagen en Tommy Kirk

Wilby Daniels wordt per ongeluk betoverd en verandert op de meest onpraktische momenten in een herdershond. Er is maar één manier om de vloek op te heffen: Wilby moet een heldendaad verrichten.

mooie film :-o

Dit moet je gewoon een keer zien.

TimD
Om dat ik hoorde dat de nieuwe Shaggy Dog kwam ging ik deze en die andere ook maar eventjes zien. Erg leuk beide! Heb hard gelachen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze originele versie blijft nog altijd de beste Shaggy Dog. Al tal van keren herfilmt, maar deze versie blijft toch de meeste charme uitstralen. Goed onderhouden sprookje dat het zeker goed doet als familiefilm.

avatar van Scorpio11
Ik heb de re-make (2006) gezien maar deze blijft de beste.

avatar van alexspyforever
Vandaag gezien, echt wel een leuke film. Blijkbaar weinig bekend hier, gezien de weinige reacties. Ik dacht eerst dat een familiefilm niet zo goed zou overkomen in zwart-wit maar dat stoorde me eigenlijk helemaal niet. Het is niet om je ziek te lachen, maar toch heel vermakelijk. In die tijd moet het ook geweldig origineel zijn geweest.

Dick2008
Nou dit was wel een fikse tegenvaller, hoewel ik hem in het verleden ook al heb gezien en het toen ook niet zo'n beste film vond, maar dan nog wel te doen. Inmiddels niet alleen traag, maar ook verouderd. In de speelfilmencyclopedie schrijft men dat dit de eerste Disney slapstickfilm was. Waarschijnlijk wist men ook niet hoe het publiek erop zou reageren en daarom in zwartwit geschoten. Later is er een ingekleurde versie van deze film verschenen.
De remake met Tim Allen vind ik toch wel stukken beter. Tegenwoordig kunnen ze dat ook wel weer wat beter met die speciale effecten. Het verhaal zelf gaat aanzienlijk anders. En terwijl MacMurray hier de vader is, verandert de zoon in een hond. Allen in de remake speelt de vader, die in een hond verandert. 2.0

avatar van alexspyforever
Dick2008 schreef:

Jammer dat deze voor jou zo is tegengevallen. Die van Tim Allen lijkt me trouwens geen echte remake gezien dat de vader een hond wordt. Een film die trouwer aan het origineel blijft en minder gedateerd is: The Return of the Shaggy Do.... Hij staat niet op moviemeter vandaar dat ik een link naar imdb doe. Hij wordt daar als een episode van Disneyland aangegeven maar met 76 minuten toch een volwaardige film. Ik heb deze lang geleden eens op TV gezien. Het vinden van deze film is wel niet eenvoudig. Ik had die uiteindelijk via pindakaas kunnen terugvinden.

avatar van handelaar
Iemand enig idee of hiervan NL ondertitels zijn (eventueel custom subs?)