- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De 70s challenge
De 70s challenge
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
45. Peter en de Vliegende Autobus (Film, 1976)
RW
1 punten. Totaal: 139 punten.
Redelijke film over een uitvinder die bezig is met een gewichtloos-makende-machine. Een originele jeugdfilm van eigen bodem. De verschillende uitvindingen in het begin zijn wel leuk en ook de toch wat knullige special effects zijn wel leuk om te zien. Op sommige punten heeft de film de tand des tijds niet geheel doorstaan, maar het is toch nog best vermakelijk. Ik kan me deze nog wel herinneren van vroeger.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
FTV.
2 punten. Totaal: 141 punten.
Aardige film waarin een man naar het huis van zijn ex-vrouw gaat om deze in de verkoop te zetten. Een minimale setting van grotendeels slechts twee acteurs in een kleine ruimte. Het duurt wat lang voordat de dialogen enigszins interessant worden en het psychologische spelletje vorm krijgt. Twee prima rollen van Lino Ventura en Ingrid Thulin en de ontknoping is lekker wrang.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
FTV. Full frontal nudity.
3 punten. Totaal: 144 punten.
Aardige film waarin een arme boerenzoon in het leger geraakt tegen betaling. Alhoewel er verhaaltechnisch genoeg gebeurd, wist de film me niet overal even goed mee te krijgen. Dit historisch drama weet een prima tijdsbeeld neer te zetten. De aankleding en ook het camerawerk zijn goed.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
48. Big Wednesday (Film, 1978)
FTV.
2 punten. Totaal: 146 punten.
Uitstekende film over een aantal surfende vrienden door de jaren heen. De film speelt zich af tijdens de jaren 60 en 70 en heeft een lekker bijpassende soundtrack. De hele surfscene wordt prima neergezet, maar het is toch de vriendschap die centraal staat hier. De film heeft een fijne nostalgische sfeer en uiteraard levert het surfen een aantal spectaculaire beelden op.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
FTV.
2 punten. Totaal: 148 punten.
Uitstekende film over een jonge vrouw die ontspoord raakt na het ondergaan van een abortus. Realistisch en zonder enige opsmuk in beeld gebracht (kenmerkend voor Ken Loach). Schrijnend en aangrijpend met een aantal sterke scenes (zoals het famile-etentje thuis). De conservatieve en kortzichtige ouders komen net wat beter uit de verf dan de dochter.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
FTV.
2 punten. Totaal: 150 punten.
Redelijke film over een buschauffeur en zijn collega die het er niet mee eens zijn als er vrouwelijke chauffeurs worden aangenomen. Een filmversie van de gelijknamige tv-serie. Het is al snel duidelijk dat deze film niet meer van deze tijd is. Vooral de eerste helft vliegen de seksistische opmerkingen je om de oren en is de humor erg platvloers. De tweede helft is dit wat minder. Er gebeurd genoeg waardoor de film eigenlijk geen moment verveeld.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
51. S.O.S. Titanic (Film, 1979)
FTV, disasters.
3 punten. Totaal: 153 punten.
Aardige film over de eerste zeereis van het luxeschip de Titanic die een ijsberg raakt onderweg naar de Verenigde Staten. Op zich een prima film over deze historische ramp, echter kan deze zich niet meten met de ultieme versie. Een vrij standaard opbouw voor rampenfilms uit die periode (een lange introductie van verschillende personages gevolgd door de ramp). Een ruime 3.0 sterren.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
52. To the Devil a Daughter (Film, 1976)
FTV, full frontal nudity.
3 punten. Totaal: 155 punten.
Aardige film over een schrijver van occulte boeken die te maken krijgt met het plan van een satanische priester. Het is duidelijk dat deze film meelift op het succes van soortgelijke, populaire films uit die tijd. Maar het verhaal van deze film is mysterieus genoeg en wordt redelijk onderhoudend gebracht. Verder een paar best lugubere scenes en een toch wel bijzonder debuut van de jonge Nastassja Kinski.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
53. Mutiny on the Buses (Film, 1972)
FTV.
2 punten. Totaal: 157 punten.
Redelijke film waarin de buschauffeur wil trouwen met zijn vrouwelijke collega, maar nog niet genoeg geld heeft. Meer van hetzelfde, maar dat is te verwachten. Een tikkeltje minder seksistisch dan zijn voorganger. De humor is soms wat flauw, maar over het algemeen valt er toch genoeg te lachen (vooral de manieren waarop de twee collega's hun werk proberen te saboteren). Een nipte 3.0 sterren.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
FTV.
2 punten. Totaal: 159 punten.
Matige film over een jonge vrouw die een avond gaat babysitten in een afgelegen landhuis. Wellicht was deze opzet destijds wel origineel, maar inmiddels zijn er meerdere soortgelijke films. Misschien dat daarom deze film de tand des tijds niet goed doorstaan heeft. Het loopt allemaal wat traag en spannend wil het niet worden.
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Thema's: Full Frontal nudity, Sex, en (s)exploitation (3 punten)
FTV: Ja (2 punten)
Punten: 5 punten (Totaal 223,5)
http://ancensored.com/files/images/20181025/5bd13b7895627.jpg
http://ancensored.com/files/images/20181025/5bd13c63f3ee0.jpg
https://cdn1.aznude.com/anniebelle/lipsofblood/belle-lipsBlood-n-04.jpg
Het is alweer bijna twee maanden geleden dat ik voor het laatst een jaren 70 film heb gezien, maar omdat "alexspyforever" me deze "Lips of Blood" tipte tijdens de afgelopen "Horror Challenge", had ik hem gepindakaasd en gisteravond bekeken.
Van regisseur Jean Rollin heb ik niet al te veel films gezien en van de films die ik gezien heb, kon tot nu toe alleen mij "La Comtesse Ixe (1976)" enigszins bevallen. En daar blijft het tot nu toe ook bij, want met deze "Lips of Blood" heb ik me nauwelijks mee vermaakt op één fotografie scène na dan. Daarin is namelijk de fotografe (Martine Grimaud, die te zien is op de tweede afbeelding) een fotosessie aan het maken van een volledig naakte vrouw (Béatrice Harnois, die te zien is op de eerste afbeelding). En tijdens de fotosessie raakt deze vrouw opgewonden en begint ze zichzelf te betasten tussen haar benen. Daarbij was opvallend dat de schaamstreek van de vrouw kaal was en dat was in de jaren 70 best een uitzondering (meestal hadden vrouwen en mannen toen een behoorlijk tapijtje op hun schaamstreek, wat ook goed te zien is op de tweede en derde afbeelding).
De dromerige, symbolische, en soms surreële sfeer was opzicht best fraai verfilmd, maar ik vond het te langdradig (ondanks dat de film maar 86 minuten duurt), saai, niet boeiend en niet spannend. Ook had ik iets zo van "waar gaat dit in hemelsnaam over", maar naarmate het verhaal vordert wordt dit wel duidelijk. Omdat het in deze film draait om vijf vrouwelijke vampieren (oftewel vampirella's), is er hier en daar wat horror te zien als iemand gebeten wordt door hun, maar eerlijk gezegd was dit meer erotisch dan dat het iets met horror te maken had.
Dit komt omdat vier van de vijf vampirella's gekleed zijn in kleurrijke en (zeer) doorschijnende gewaden met niets daaronder aan. Deze gewaden wapperen niet zelden hevig in de wind, waardoor er weinig aan de verbeelding van de kijker wordt overgelaten. Niet dat dit bijzonder storend is. Hoewel de vier mooie vrouwelijke vampiers geregeld hun hoektanden laten zien, zijn ze niet bepaald dreigend en zijn ook geluidsloos en redelijk traag.
Het acteerwerk, met uitzondering misschien van de goeddeels woordeloos blijvende Annie Belle (te zien op de derde afbeelding), is belabberd en dreiging of spanning is nauwelijks aanwezig en individuele scènes zijn niet zelden onlogisch of onovertuigend uitgevoerd. De film durft ook niet echt een duidelijk richting te kiezen. Er zit te weinig bloot of seks in de film om van een lekker onpretentieuze exploitatiefilm te kunnen spreken en de verhaallijn is niet interessant genoeg om iets toe te kunnen voegen aan het vampierengenre. Oftewel het is geen echte Erotiek film en ook geen echte Horror film.
Al met al heb ik me nauwelijks vermaakt met deze "Lips of Blood" van regisseur Jean Rollin. Echter voor diegenen die iets nieuws, en wellicht ondefinieerbaars, op hun filmmenu willen zetten is "Lips of Blood" het zeker waard om je (hoek)tanden in te zetten.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
55. The Railway Children (Film, 1970)
FTV.
2 punten. Totaal: 161 punten.
Aardige film waarin een moeder en haar drie kinderen naar het platteland verhuizen. De film speelt zich af aan het begin van de vorige eeuw. Het ziet er allemaal goed uit met een mooie omgeving en er komen een paar mooie, oude treinen voorbij. Het verhaal zelf is onderhoudend genoeg, maar het was me allemaal net iets te braaf voor 3.5 sterren.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
56. Bof... Anatomie d'un Livreur (Film, 1971)
FTV. full frontal nudity
3 punten. Totaal: 164 punten
Redelijke film over een jongeman die wijn bezorgt en gaat trouwen. Duidelijk een product van zijn tijd. Vrij weinig dialogen en ook is montage hier en daar afwijkend. Het is dan over het geheel ook een beetje een vreemde film. Wel een aantal goeie scenes (zoals de opening met de kist vol wijn en de trap en ook als vader en zoon het voorstel doen aan de vrouw van de zoon).
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
34 Una Lucertola con la Pelle di Donna (Film, 1971) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Blood & Gore, Full Frontal Nudity, Giallo, Sex 4p
Totaal = 190
https://moviesanddrinkscom.files.wordpress.com/2020/01/lizard-in-a-womans-skin-8.jpg?w=900
Je zou op het eerste gezicht niet zeggen want deze film komt van Lucio Fulci gekend van zijn zombiefilms. Na het bekijken van deze giallo ontdek je wel hier en daar de kenmerken van deze regisseur. Er zitten een paar gore scènes in de film zoals de brute moord in de droomsequentie en de ontlede honden in het laboratorium. Maar deze giallo moet het meer hebben van een vernuft scenario waarbij de kijker in het begin van de film onmiddellijk op het verkeerde been wordt gezet door de nachtmerries van Carol (Florinda Bolkan). Een stijlvolle dame die hallucinerende droombeelden heeft over haar buurvrouw Julia Durer (Anita Strindberg) die seksfeestjes geeft in haar huis. De hallucinaties worden sfeervol gebracht en de brute moord wordt fantastisch op een erotische manier in beeld gebracht door de twee dames Carol en Julia. Er passeren heel wat verdachten met elk hun motief zoals haar man Frank ( Jean Sorel ), zijn dochter Joan ( Ely Galleani ), twee drugsverslaafden Jenny en Hubert (Penny Brown en Mike Kennedy), de vader van Carol (Leon Genn).
Het is aan de inspecteur (Stanley Baker) om uit te vissen hoe de vork in de steel zit. En het is een complexe puzzel die hij moet ontrafelen. Het Brits sfeertje bij deze giallo is best aardig : mooie locaties zoals het kasteel waar de vader woont, bekende gebouwen, de kathedraal… Vooral de laatste locatie is een sterke troef van de film waar een geweldige achtervolgingsscène plaats heeft. De slotscène wordt misschien wel wat simpel en droogjes gebracht, maar die twist zag ik toch niet meer aankomen. 7,5/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
35 And Now the Screaming Starts! (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Blood & Gore, s(exploitation) 2p
Totaal = 194
Geweldige titel voor dit typisch Brits gotisch horrorwerkje want er wordt heel wat geschreeuwd in deze film.
De locatie is fantastisch en het verhaal heeft een interessante combinatie van een spookverhaal met een legende. Het blijft boeiend tot het einde. De vraag is natuurlijk bestaat de legende echt of ziet de bruid Catherine waanbeelden. In ieder geval verloopt de huwelijksnacht totaal anders dan Catherine (Stephanie Beacham) en Charles Fengriffen (Ian Ogilvy) op voorhand dachten.
De oorzaak ,volgens de legende, zou liggen bij Henry Fengriffen ( Herbert Lom ) , de opa van Charles die de vrouw van de houthakker Silas op haar huwelijksnacht heeft onteerd. Lom is overigens pas na een uur te zien.
Maar ook op Cushing moet je ongeveer 45 min. wachten eer hij in beeld komt. Maar dat wordt prima gecompenseerd door de voortdurende aanwezigheid van de mooie Stephanie Beacham als Catherine met haar opvallende decolleté. Telkens prachtige shots van haar geweldige boezem in die nauwe jurkjes. De setting, de aankleding en sfeer zijn uitmuntend. 7/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
36 Drive-In Massacre (Film, 1976) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Serial Killer, exploitation, Blood & gore 3p
Totaal = 199
Een cultfilmpje die best onderhoudend blijft dankzij de korte duur, de zoektocht naar de killer en natuurlijk de geweldige locatie van een drive-in. De eerst kill is meteen ook de beste, maar on screen valt er gelukkig nog voldoende te beleven. De twee politieagenten vond ik niet verkeerd en Norman Sheridan als hoofdverdachte weet zijn personage goed in te vullen waardoor de kijker gaat twijfelen. Maar het is Douglas Gudbye als Germy die de show steelt. 6/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
37 La Bestia in Calore (Film, 1977) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Naziploitation, War, Graphic Violence, Full Frontal Nudity, Blood & gore, (s) exploitation, women in Prison, sex 8p
Totaal = 209
Een film met toch wel opzienbare brute scènes die zeker in zijn tijd een label van niet echt toegankelijk is en in veel landen verboden werd. Nu geldt dit nog voor bepaalde landen, ook al is de kracht ervan wat minder. Maar toch…de kijker wordt geconfronteerd met heel wat martelingen, verkrachtingen, seks, scènes die nu niet meer door de beugel kunnen. Zeer expliciet allemaal in beeld gebracht, zelfs het mannelijk lid heeft een aantal scènes. Bij één bepaalde scènes wordt deze zelf afgehakt. Maar ook kinderen of oudere mensen worden niet gespaard. Het gecreëerde monster kan zich ook regelmatig uitleven zowel op gebied van bloed als seks. Dus heel wat naaktheid en bloederige scènes passeren, maar uiteindelijk ondanks de brute uitwerking weet de film me toch niet te imponeren. Het verhaal stelt sowieso niet veel voor, maar wordt ook nog heel chaotisch opgebouwd en biedt geen spanning. The Beast en Dr. Ellen Kratsch ( Macha Magal ) zijn de enige personages die wat opvallen. De rest van de cast is verwaarloosbaar, misschien daarom dat het bruut geweld niet echt werkt of geen al te hoge indruk weet te maken. 5/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
38 Piranha (Film, 1978) - MovieMeter.nl
RW 1p
Blood & gore, Disaster 2p
Totaal = 212
In mijn tienerjaren ooit eens gezien en nu na heel wat jaren eens opnieuw bekeken. Eerlijk gezegd weet de film na al die jaren en gebrek aan het nodige budget en nieuwe technieken voldoende te vermaken. Er gebeurt heel wat tijdens de film en je wordt als kijker van de ene plaats naar de andere plaats van onheil gebracht. Heel wat kills, bloed en rare geluiden van de piranha's die helaas weinig in beeld komen. Maar er valt genoeg te beleven. Leuk om Barbara Steele hier te zien die een kleine, maar wel belangrijke rol heeft.
7/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
39 Corpse Eaters (Film, 1974) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Gore, female nudity 2P
Totaal = 216
Langdradig opgezet waarbij je in het begin een zeer saaie intro krijgt van een begrafenisondernemer die praat met een zekere Bill die in lijken snijdt. Daarna volg je de begrafenisondernemer te voet langs een kerkhof en in de auto met telkens ingesproken teksten. En dan pas volgt het verhaaltje wat er in de plotomschrijving staat. Beetje naakt en een zeer bizarre Satanische oproep volgt waardoor de levende doden worden opgeroepen. De zombies zorgen dan eindelijk wat voor gore. Maar hun vertraagde beelden en geluiden zorgen voor irritatie. 2/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
40 The Incredible Invasion (Film, 1971) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Serial killer, Sci F 2p
Totaal = 220
https://thrillingdaysofyesteryear.files.wordpress.com/2018/10/terror1.jpg?w=663
Professor John Mayer ( Boris Karloff ) heeft een machine uitgevonden dat heel wat narigheid kan veroorzaken. Een alien ( gewoon in mensgedaante ) wordt naar de aarde gestuurd om de machine te vernietigen. Dit verhaal wordt dan ook nog gelinkt aan Thomas, een vrouwenmoordenaar die iets heeft met scheermesjes. De Alien weet zijn hersenen over te nemen ( niet helemaal want vrouwen vermoorden blijft toch zijn gedachte ) om dichter bij de professor te komen. Een chaotisch verhaal zonder meer. Spanning ontbreekt, geen sfeer en een belachelijk ruimteschip. Gelukkig nog wat vrouwelijk schoon onder meer Maura Monti als Dr. Isabel Reed en Christa Linderals Laura. 2/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
41 Sweet, Sweet Rachel (Film, 1971) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Totaal = 222
https://www.modcinema.com/files/photos/images/2939/original_sweetsweetrachel6.jpg
Behoorlijke horror/thriller met een boeiend vrij complex gegeven waarbij de regisseur aandacht heeft voor een degelijke opbouw van het verhaal en voor zijn personages. Stefanie Powers als Rachel Stanton zit gevangen in een web van hypnose en telepathische gaven van iemand of heeft zij zelf haar man vermoord. Dit puzzelstukje wordt nog wat complexer door hallucinaties en andere personages zoals de familie Piper.
Brenda Scott als Nora Piper maakt het nog wat ingewikkelder doordat ze een relatie zou hebben gehad met de vermoorde man. Rachel denkt eerst meer aan verbeelding, maar gaandeweg krijgt ze toch de indruk dat iemand haar wil doden. Of speelt zij een spelletje om iedereen op het verkeerde been te zetten? Steve Ihnat als de blinde Dr. Simon Tyler met een bepaalde gave is de troefkaart van Alex Dreier als Dr. Lucas Darrow die het mysterie wil oplossen. 6/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
42 The House That Dripped Blood (Film, 1971) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Blood & gore 1p
Totaal = 225
https://firebreathingdimetrodon.files.wordpress.com/2018/01/houseblood01.jpg
The House that Dripped Blood is een fijne anthologie dat bestaat uit vier sfeervolle verhalen die zich allemaal afspelen in hetzelfde landhuis maar op een ander tijdstip.
Verhaal 1 : Method for Murder
Gaat over een schrijver Charles ( Denholm Elliot ) die samen met zijn vrouw Alice ( Joanna Dunham ) het landhuis gaan kopen om daar wat ideeën en de nodige rust te verkrijgen. In zijn fantasie over het boek begint Charles hallucinaties te krijgen van een zekere Dominick ( Tom Adams ). Zijn het waanbeelden of bestaat Dominick echt ? De clou op het einde is wel verrassend. Leuk eerste deel.
Verhaal 2 : Waxworks
Peter Cushing is de nieuwe eigenaar van het landhuis en krijgt samen met zijn vriend Joss Ackland te maken met een vermoorde beauty in een wax museum. Raar verhaaltje, maar wel voldoende leuk gebracht. Ook na de dood wil iemand haar voor zichzelf houden.
Verhaal 3 : Sweet to the Sweet
Het sterkste verhaal van deze anthologie over een merkwaardige Christopher Lee die zijn dochter wel kort houdt. Chloe Franks zet een overtuigende rol neer als het jonge meisje. De privé - lerares is een leuke verschijning. Bijzonder sfeervol gebracht.
Verhaal 4 : The Cloak
Jon Pertwee speelt een oude acteur die vooral rollen van vampieren uitoefent. Hij komt bij een antiekwinkeltje in het dorp en ontmoet daar een rare winkelier die blij is dat hij een oude vampierenmantel aan hem kan verkopen. De reden is dat die mantel echt fungeert waardoor diegene die hem draagt een vampier zal worden. Hilarisch ! Hoe kom je op het idee ? Daarbij de leuke pittige Ingrid Pitt.
Uiteindelijk is de clou van deze anthologie dat het huis de gedachten, de persoonlijkheden van ieder individu echt tot leven weet te brengen. 6,5/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
43 SSSSSSS (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Sci F 1p
Totaal = 228
https://bloodcrypt.files.wordpress.com/2014/01/sssssss.gif
Opvallend filmwerkje vooral door het freaky gegeven en dat er echt met slangen wordt gewerkt. Dikke pluim voor cast en vooral Strother Martin die toch met gevaarlijke slangen werkt. Iets wat nu volledig uit de boze is. Ook de transformaties van Dirk Benedict ( A Team ) zagen er goed uit. Het slot komt wat abrupt over, al vind ik het wel passend bij dit horrorwerkje. 6,5/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
44 Halloween (Film, 1978) - MovieMeter.nl
RW 1p
Blood & gore, Nudity, graphic Violence, Serial Killer 4p
Totaal = 233
https://i.ebayimg.com/images/g/ZlkAAOSwmDdfj-zh/s-l400.jpg
Rewatch !
In het rijtje van de eerste films A Nightmare on Elm Street, Friday the 13th is Halloween toch de beste naar mijn smaak. Nog steeds een geweldig muziek deuntje. Score 7/10 blijft.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
45 Dawn of the Dead (Film, 1978) - MovieMeter.nl
RW 1p
Blood & gore, Disaster, Graphic Violence, Actie 4p
Totaal = 238
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/nHPDBjp7fTXidaFvuQmbW3.jpg
Rewatch !
Na een lange tijd een herziening ! Toch iets minder goed dan wat ik in mijn gedachte had. De reden is vooral het lange middenstuk waar eigenlijk niet zoveel gebeurt. Ik heb ook de uncut versie gezien van 139 minuten wat uiteindelijk ook wat te lang is. Maar er is natuurlijk heel wat te beleven vooral als de motorbende in het winkelcentrum komt. 7/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
46 Las Ratas no Duermen de Noche (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Actie, Full Frontal Nudity, Giallo, Graphic Violence, Sex 5p
Totaal = 245
https://m1.paperblog.com/i/611/6111232/ratas-no-duermen-noche-crimson-espana-francia-L-y9UPwU.jpeg
Daar is Paul Naschy weer ! Dan weet je wat je kan verwachten, maar dit verhaal is wel op zijn minst gezegd bizar te noemen. Hoe kan je nu zoiets fantaseren ? Zeker niet negatief bedoeld want origineel kun je het verhaal wel noemen.
Leuk gegeven waardoor de film ook het horrorlabel krijgt want uiteindelijk is het gewoon een misdaadfilm met als verhaallijn twee bendes die door een stupide actie van één van de dieven met elkaar in oorlog komen. Weinig plaats voor gore, wel voor de onderlinge relaties en seks. Zo zien we Ingrid (Gilda Arancio) de sadist (Roberto Mauri) van de andere bende verleiden voor zijn hoofd en wordt ze naderhand zelf misbruikt door een bendelid en Barbara (Evelyne Scott). Die laatste laat ook haar beste kanten zien in een scène met Paul Naschy. Een leuke toevoeging is dat de dokter Ritter (Carlos Otero) hulp vraagt aan een zekere prof Teets (Ricardo Palmerola) om de speciale operatie uit te voeren om Naschy te redden. Maar deze kan zelf de operatie niet uitvoeren omdat hij niet meer met zijn handen kan werken door foute experimenten. Zijn bevallige vrouw Ana ( Silvia Solar ) zal de operatie moeten uitvoeren, anders zou het eens fout kunnen aflopen met hun gezinnetje. Ana is ook even naakt te zien in een scène met onze hoofdrolspeler Naschy die meer ligt en bromt dan dialogen heeft.
Op een bepaald moment heeft iedereen een eigen agenda om te overleven en is vertrouwen ver zoek. Best een vermakelijk filmpje ondanks weinig horrorelementen, maar het bizar verhaal en de plotontwikkelingen zorgen dat de aandacht voldoende wordt behouden. 7/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
47 La Orgía de los Muertos (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Sex, Blood & gore, Full Frontal nudity 3p
Totaal = 250
https://cdn.video-store.be/site/assets/files/197599/video-store-movies-poster-the-hanging-woman.jpg
Stelvio Rosi speelt hier de hoofdrol van een man die zijn erfenis komt ophalen ergens in een verlaten dorp waar hij te maken krijgt met duivelse rituelen en uit het graf opstaande zombies. De heks van dienst wordt gespeeld door de mooie Maria Pia Conte als countess Nadia die ook op de erfenis uit is.
Maar er zijn nog gegadigden. Paul Naschy is ook weer van dienst als Igor en mag zich even uitleven met de mooie heks. Daarnaast heb je ook nog een butler, een professor en zijn dochter. De rol van dochter Doris wordt gespeeld door de schattige Dyanik Zurakowska.
De scènes in de graftombe en in de geheime gangen zorgen voor de nodige sfeer en voor het meeste vermaak. De zombies zelf stellen wat teleur in deze film. Best aardige film ! 6,5/10
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
48 Il Plenilunio delle Vergini (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTV 2p
Sex, Giallo, (s) exploitation, Female nudity 4p
Totaal = 256
Mark Damon speelt hier een dubbelrol, nl. de tweeling Franz Schiller en Karl Schiller. Qua verhaal stelt het niet veel voor. Het gaat over een een vrouwelijke vampier, de mooie charismatische Rosalba Neri die met de ring van Dracula vrouwen lokt om de baden in hun bloed.
Maar ze is ook geïnteresseerd in de tweeling die toch wat verschillen van karakter. De ene gebruikt de kennis van zijn broer en gaat als eerste op pad om de ring te vinden. Daarna volgt zijn broer dezelfde weg wat gepaard gaat met telkens beelden van een paard in galop op een gek deuntje. De overgang van de verschillende scènes in café en kasteel verloopt wat chaotisch en er gebeuren wat rare dingen tijdens de verschillende onderlinge ontmoetingen van de personages : de mooie dochter van de cafébaas (Enza Sbordone) die het amulet zelf naar het kasteel gaat brengen, de rare man die overal opduikt, Lara de zombie (Esmeralda Barros) die gewoon buiten in een open kist op het kerkhof ligt, plotse verschijningen en verdwijningen … Rosalba Neri speelt de gravin met allure en zorgt ook voor wat erotiek. Een mooie soft erotische scène met Mark Damon en een scène met haar hulpje Esmeralda Barros.
Naar het einde toe krijg je ook nog 5 vrouwelijke slachtoffers bloot te zien met wat bloederige scènes, al wordt de gore en de erotiek heel braafjes gebracht. Het slot heeft een leuk knipoogje naar het beschermende amulet en de rare man die overal opduikt. 5/10
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
57. Sunday Bloody Sunday (Film, 1971)
FTV.
2 punten. Totaal: 166 punten.
Goeie film over een dokter die een relatie met een man heeft die op zijn beurt weer een relatie met een vrouw heeft. Een mooi relatiedrama over een driehoeksverhouding dat soms wat inzakt. Ongetwijfeld een stuk minder controversieel als destijds, maar nog zeker boeiend als tijdsdocument. De personages komen goed uit de verf, mede door het uistekende acteerwerk. Met gemak 3.5 sterren.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
49 Jack el destripador de Londres (1972) - IMDb
FTV 2p
Blood & gore, Full Frontal Nudity, Giallo, Graphic Violence, Serial Killer 5p
Totaal = 263
Een horrorfilmpje met alweer Paul Naschy in één van de hoofdrollen en dan weet je dat er ook op gebied van bloot wat te beleven valt. Qua gore valt het wat tegen ondanks redelijk wat kills, maar deze worden toch wat slapjes weergegeven. Het grootste minpunt is toch wel het verhaal. Jack Ripper is hier niet alleen een moordenaar, maar hij is ook een kannibaal… Veel krijg je hiervan niet te zien. De moorden worden in de schoenen van Naschy geschoven. De agenten werken ook aan de zaak wat resulteert in heel veel saaie dialogen en eentonige scènes. Qua opbouw is het verhaal best chaotisch en totaal niet spannend. Ook het slot heeft een rare uitwerking en komt onbevredigend over. 4/10