Drive-In Massacre (1976)

Alternatieve titel: Drive In Massacre

Horror

geregisseerd door Stu Segall
met James Barnes, Steve Vincent en Douglas Gudbye

Een gestoorde moordenaar slacht enkele bezoekers van een drive-in bioscoop in Californië af met een zwaard. Rechercheurs Mike Leary en John Koch worden op de zaak gezet met de bedoeling de moordenaar aan te houden. De twee ondervragen verschillende verdachten, die niks met de zaak te maken blijken te hebben. Ondertussen blijven de lichamen zich opstapelen...

Teaser

avatar van horrorjp
Niet een al te beste horror film. Slecht licht effect waardoor het en hele donkere film was. En de muziek was ook niet al te best. De eerste 2 moorden zien er nog goed uit maar daarna neemt het moorden af en word alles al snel minder. Erg jammer

avatar van niethie
Sja veel kan ik er ook niet over kwijt, dit vooral omdat er de hele film zowat geen reet gebeurd en het zich ook nog eens voor een groot deel in het pikkedonker, onder begeleiding van vreselijke muziek afspeelt. Een spannende ontknoping zou een hoop goed maken maar zelfs dat werd me niet gegunt, zo'n open einde past ook gewoon niet bij dit soort filmpjes.

1,5 sterren

avatar van FatMike
Geen B-film, maar een dikke Z-film.
En de Z staat voor zuiver!
Vol liefde gemaakt en heb met dezelfde hoeveelheid liefde gekeken!
De soundtrack is misschien wel het allermooiste aan deze
briljante pulpfilm!

Dikke 4 sterren

avatar van Die Hard,Willis
Klinkt verschrikkelijk... Goed! Nu wil ik hem wel erg graag zien, binnenkort maar eens de DVD bestellen.

avatar van jordandejong
ondanks dat de soundtrack klinkt alsof de cd vastloopt, het acteer werk niks is en er sommige saaie stukken toch nog een 2.

avatar van Mac Hammer Fan
Banale horror, saai verhaal en pathetische vertolkingen. De tweede moordscene was erg slecht net als de muziek. Geen Z van zuiver in mijn ogen, wel van zero.

avatar van Richard_Voorhees
Misschien heb ik wel gewoon wansmaak, want ik vond hem eigenlijk best vermakelijk.

avatar van movie acteurs
Klein beetje amateuristisch. Maar de film is best te pruimen en vooral de moorden zien er zeer cheesy uit. Vooral de eerste moord wanneer het stelletje wordt vermoordt. . Wat mij betreft een vermakelijke horror film waar bij je niet hoeft te denken. Geslaagd, dus een 3,0.
Ps. Ook een geweldige tekst op de poster. "Warning: The red stuff on your hot dog may not be ketchup.

avatar van movie acteurs
Die Hard,Willis schreef:
Nu wil ik hem wel erg graag zien, binnenkort maar eens de DVD bestellen.

Je kunt hem ook op Youtube kijken, alleen de beeldkwaliteit laat wat te wensen over.
YouTube - Drive-in Massacre

avatar van jeroentjuhhhhh
Pffrt, heb ik die brakke YT versie gezien... blijkt 88 Films deze in hun slasher reeks te hebben uitgegeven op blu-ray. Die dan maar binnenkort bestellen en hopelijk snel herzien. Typisch zo'n krakerig obscuur slashertje die wel een oppoetsbeurt kan gebruiken. Niet de meest spectaculaire uit z'n tijdperk, maar met 70 minuten op de teller propt het z'n schaarse bloederige momentjes wel in een makkelijk te verteren, exploitatief snackje. Doet nog best veel on screen en de drive-in is als locatie natuurlijk goud waard. Ook lang niet zo ruk geacteerd als doorgaans het geval is

avatar van alexspyforever
De versie die ik heb gezien was voldoende belicht niet dat het mijn waardering flink naar boven zou kunnen halen. Het concept van een killer die toeslaat in een drive-in cinema is wel een leuk gegeven, maar na een veelbelovende eerste kill is het vet al van de soep. Tussen de moorden in is er teveel politiewerk met een duo van niet zo bekwame agenten die praten met mogelijke verdachten waardoor het al gauw een kwestie wordt van wachten op een volgende moord. In handen van een competente regisseur zoals HG Lewis had dit nog wel een lekker festijn kunnen worden, helaas ging hij al in 1972 op voorlopig pensioen.