Mountaintop Motel Massacre (1983)

Alternatieve titels: Mountaintop Motel | Horrors at Mountaintop Motel | Mountain Top Motel

Horror

geregisseerd door Jim McCullough Sr.
met Bill Thurman, Anna Chappell en Will Mitchel

Evelyn, de vroegere eigenares van het Mountaintop Motel, wordt na zeven jaar eenzame opsluiting in een gekkenhuis weer vrijgelaten. Alsof er niets gebeurd is, gaat ze weer aan de slag in haar oude motel en maakt meteen de nieuwe eigenares van kant. Al gauw krijgt ze de smaak van het moorden weer te pakken en maakt korte metten met alle gasten in het motel...

avatar van moviemike
"Mountaintop motel massacre" gezien.
Norman Bates is er niks tegen!

avatar van Die Hard,Willis
Vermakelijke slasher uit de 80's. Natuurlijk op vhs bekeken, wat het toch nog wat meer sfeer geeft.

Evelyn als gek oud wijf doet het erg leuk. Het slachtvee krijgt niet veel introductie maar dat hoeft ook niet. Gewoon lekker onderuitgezakt genieten van het jaren '80 sfeertje, de moorden (Zitten erg leuke tussen) en die mooie tape!

avatar van Vascago
De sfeer was inderdaad wel weer goed, maar voor de rest vond ik dit niet zo'n bijzonder filmpje. Bij vlagen veel te donker en ik vond dat die iets te lang duurde waardoor er wat saaie stukjes tussen zaten. 80-85 minuten was beter geweest.

avatar van stephan73
Ondanks dat deze film behoorlijk knullig is, met een matig script, slecht acteerwerk en slappe regie, is hij toch best leuk.
Door de slechte acteerprestaties komen de dialogen stukken lachwekkender over dan bedoeld, wat de film alleen maar ten beste komt.

Normaal gesproken zou de moordenaar het personage moeten zijn dat de aandacht naar zich toe weet te trekken, maar hier is het juist omgekeerd. De aandacht gaat hier naar de slachtoffers en de grappige situaties waarin zij zich bevinden.

Voor degene die een echte "massacre" verwachten is het lang wachten, want pas aan het einde gaat Evelyn pas tekeer met haar sikkel.
Alles bij elkaar een kleine voldoende!

avatar van FatMike
Verre van knullige film, met een goed script, goed akteerwerk
en een goede regie. Een meer dan leuke slasher!
Dialogen zijn lachwekkend goed, zo goed zelfs dat het hele
slashwerk op de 2e plaats komt.

De moordenaar brengt de onschuldige slachtoffertjes
in akelige situaties. Vindingrijk als ze is, weet ze op
verschillende manieren een einde te maken aan de levens
van de nietsvermoedende kamerhuurders.
Daarbij trekt ze de aandacht enorm naar zich toe: elke
scene ziet ze er aantrekkelijker uit met haar fantastische make-up!
Vooral haar close-ups zijn bijzonder mooi!

Het is niet lang wachten of het 1e slachtoffertje valt!
En binnen anderhalf uur is het bodycount hoog genoeg opgelopen
om met recht te kunnen zeggen dat de film zijn titel, Mountaintop
Motel massacre, waar maakt!

Erg genoten....dikke 3,5 ster voor een "slechte" pulpfilm,
waarbij het vloeien van bloed op de 2e plaats komt!

...soundtrack was ook erg fijn!!!!!

avatar van Richard_Voorhees
Erg vermakelijke jaren '80 "slasher".
De film begint heerlijk sfeervol, waarbij vooral de soundtrack erg goed is. Ook de scene net na de moord op de dochter, die met die ventilator die je steeds rond ziet draaien in de schaduw op de achtergrond, is erg sfeervol.
Daarna gaat de aandacht jammer genoeg wat meer naar het slachtvee. Iets dat ik juist jammer vond, want Evelyn (Anna Chappell) valt zo soms wel heel erg weg op de achtergrond en dat terwijl zij juist best een sterke rol neerzet. Daarnaast komt haar dreiging eigenlijk ook niet goed over. Je hebt niet het idee dat de bezoekers van het motel in levensgevaar verkeren.
Toch zijn er nog genoeg dingen om van te genieten. We krijgen hier en daar wat gore te zien en sommige scenes zijn lekker fout. Iets dat het vermaak alleen maar ten goede komt.
Toch vraag ik me aan het einde van de film één ding af: hoe kwam de sheriff bij het motel? Er lag een boom op de weg die de doorgang zou moeten blokkeren...

Clapboy
Leuk om eens gezien te hebben, beetje freaky en vreemd sfeertje wat goed werkte, ook de hoofdrolspeelster deed het goed. Vermakelijk filmpje.

avatar van alexspyforever
Een slasher die eigenlijk net niet leuk genoeg is om er een voldoende aan te geven. Toegegeven ik ken niet veel slashers waarbij de killer een oud vrouwtje is, Ze was eigenlijk veel te oud was om nog zo een jonge dochter te hebben, maar dat terzijde. Er wordt nergens echt diep op ingegaan. Het slachtvee krijgt een weinig achtergrond en komen bij noodweer toevallig allemaal terecht bij het motel van Evelyn. Dat Evelyn een aantal klanten eerst loopt te jennen door er ongedierte op af te sturen is uiteindelijk nog wel aardig zij het dan wel amateuristisch. Zo laat ze een slang los in een van de hutjes die nog niet eens betrokken is. Hoe kon zij weten dat daar een pas getrouwd stel ging intrekken? Een aantal aardige kills, het is veelal donker en van hetzelfde. De film duurt ook te lang voor zo een mager plot.

avatar van perceived
Ben het eens met alexspyforever: plot is erg magertjes, teveel van hetzelfde en vaak ook veel te donker geschoten.

Aardig om eens te bekijken, maar echt interessant werd het nergens.

avatar van wendyvortex
Lelijk gefilmde "slasher" over een krankzinnige vrouw (met een snoeimes en slangen) die een motel runt. Er valt vandaag helemaal niets positiefs te melden.