menu

Film / Filmgames / Horror Tip Top & Chit Chat Project

zoeken in:
Shaky schreef:
Freaks is ergens in het begin al getipt door iemand bij Black & White.
Ik snap de dubbele tip wel; vond het zelf ook een dijk van een film

SH*t je heb gelijk! Ik zit op mijn werk en had vluchtig na de lijst gekeken maar niet ontdekt! Oef, ik haal hem weg en ga opzoek naar een andere!

Shaky schreef:

Hier hoop ik toch wel nog eens een tip te krijgen van jouwentwege

Shaky schreef:
Heerlijk filmpje he wibro.

Ik heb op mijn DVD het begin nog even bekeken. Het ging er behoorlijk heftig aan toe. Het gaf toch wel een goed beeld van de Spaanse Burgeroorlog waar beide partijen in wreedheid niet voor elkaar onder deden. Een van de betere Spaanse films.

wibro schreef:
er werd bovendien door de valide mensen slecht geacteerd, wat niet verwonderlijk is want de destijds bekende acteurs in Hollywood bedankten er voor om naast freaks te acteren. Ze vreesden namelijk voor hun imago

Ik snap het wel waarom je niet enthousiast ben over de film. En als het niet werkt hoort daar inderdaad een slecht cijfer bij! Maar... er zijn een paar dingen in je stukje die wel zijn te verklaren. Dat de mindervalide mensen geen echte topprestatie leveren is wel waar maar daar is alle reden toe? Deze mensen krijgen doorgaans niet echt de kans om tot topacteurs uit te groeien! Hoeveel kleine mensen kennen we uiteindelijk? Hervé Villechaize, Warwick Davis en Peter Dinklage? Wie meer, vergeet ik er nog één?

Dat bekende acteurs niet met ze samen wilden werken vind ik een beetje hypocriet. Al snap ik het ook wel, je inkomen komt in gevaar. Daarnaast was het collectieve denken in die tijd natuurlijk ook anders! Een paar jaar later werd het zelfs nog erger door Hays Code. Toen er geen verwijzingen meer naar seksualiteit,(omgekeerde MeToo) homoseksualiteit, rassenvermenging (Pure Racisme), abortus (heerst nog steeds een taboe op) en drugs (is nu blijkbaar nog steeds schokkend om te laten zien) in films mogen. Extreem geweld (tja dit mag nu wel!) mocht niet worden uitgebeeld en misdaad moest altijd worden gestraft.
En wat de film zelf betreft; een derde deel van de film was er destijds uit geknipt, zodat de film ook helemaal niet af is.

Ik vind het dan ook van de zotte dat er in films is geknipt! Alsof je schilderijen van Rubens de vrouwen opeens gaat overschilderen omdat ze geen kleren aan hebben?

alexspyforever schreef:

Hier hoop ik toch wel nog eens een tip te krijgen van jouwentwege

Hmm.. bij Amusement Park.. dan moet ik hard denken. Ik loop vaak tegen hetzelfde probleem aan: of ik moet een overbekende film tippen, of een film ik die zelf niet zo geweldig vind.

Nou goed; u roept, wij draaien Laat ik maar gewoon deze tippen die ik zelf niet echt geweldig vond, maar binnen het subgenre zijn werk doet. De film heeft voldoende leuke aspecten:

http://www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2014/04/funhouse_03.jpg

The Funhouse (1981)

Is al getipt door jeroentjuh...
Het vinden van een vrije tip begint precies moeilijker te worden.

Tja Freaks was al gekozen dus moest ik op zoek naar een andere film. Nu had ik natuurlijk 31 van Rob Zombie kunnen nemen maar die is alleen voor de liefhebbers (en die zijn er niet veel) Stitches (2012 is ook een goede optie. Verder had ik nog voor het wat middelmatige maar wel leuke Cleaver: Rise of the Killer Clown kunnen gaan. Echter kwam ik bij de keuze van Circus of Horrors (1960)
Een film waar het circus als toevluchtsoord dient voor een gekke professor. En als je het een beetje in de zijn tijd kan plaatsen is het een best fijn filmpje!
https://m.movieposter.com/posters/archive/main/103/MPW-51683

Shaky schreef:

Klopt, door mij.

Vanaf zondag ben ik 3 weken op vakantie. Dan gaat MM op een laag pitje.

De tip voor de clowns en de tip die me als eerste te binnen schiet is Puppetmaster (1989)

In het kader van de horror heb ik Brightburn (2019) gekeken. Evil Superman. Wel angstaanjagend goed. Was geen tip maar ik ben soms wat dwarsig.

Harmonica Man schreef:
In het kader van de horror heb ik Brightburn (2019) gekeken. Evil Superman. Wel angstaanjagend goed. Was geen tip maar ik ben soms wat dwarsig.

Misschien kan die wel nog bij actie horror al zal dat thema pas zijn voor na de horrorchallenge.

Deze is behoorlijk recent .
En echt genieten ! Horror feestje ! Letterlijk en figuurlijk !
Hell Fest (2018)

Ok joolstein tipte bij ons vorige thema de laatste film waaraan William Castle heeft meegwerkt, ik ga nu voor de laatste film die hij daadwerkelijk heeft geregisseerd.

Shanks (1974)

Tussen deze film en de voorlaatste zat maar liefst 6 jaar. Ok misschien niet de beste film voor Castle's zwanenzang maar toch een stuk beter dan bijvoorbeeld de laatste van HG Lewis met het schabouwelijke The Uh-oh Show (2009).
Nu ok de films en regisseurs zijn ook niet met elkaar te vergelijken, dat ik fan ben van beide is geen geldig argument Hoewel beide hebben ze soms films met echt wel bizarre concepten.

Shanks is er ook zo eentje in de schuif van hoe verzint de beste man het toch weer? In de hoofdrol is Malcolm Shanks een man die niet praten kan, wordt uitgebuit door zijn zus en schoonbroer Hij kan zich enkel verstaanbaar maken via gebaren en mime. Zo doet hij ook wel eens mime en geeft poppenshows aan kinderen. Vooral de 14-jarige Celia heeft voor hem een boontje. Uiteindelijk zitten er eigenlijk wel elementen in die wel linken aan zijn vorige werken maar op zich lijkt het redelijk uniek, bizar en bij wijlen surrealistisch. Must see voor de Castle fan

https://malditosnerds.com/__export/1543359534708/sites/claro/malditosnerds/img/2015/04/02/9e68f9_shanks.jpg

17. Maggie (2015) Getipt door Alexspyforever
95 minuten - FTV
Punten: 95 + 10 = 105
Totaal punten = 1836
Score: 3,5*

https://4.bp.blogspot.com/-bWgpE5uNYr0/VY71HP0KDuI/AAAAAAABFiE/kNRwU-f-DS8/s1600/Maggie.png

Onbegrijpelijk lage score op MovieMeter voor deze meer dan prima dramafilm. Breslin doet het uitstekend en de film steekt sterk in elkaar. Het verhaal wordt rustig en zorgvuldig opgebouwd en er is vooral aandacht voor de onderlinge relaties en de problemen die Maggie doormaakt. Dikke 7; 3,5*.

In het kader van hoe-minder-stemmen-hoe-lager-mijn-benodigde-beoordeling: Haebyeoneuro Gada (2000) in de categorie slasher.

Voor Amusement Park heeft john mcclane 2 mijn tip gekaapt. Er zit een circusscene in Miikes magistrale segment uit drieluik Saam Gaang Yi (2004), maar dat is wel karig om voor dit thema te kwalificeren. Ik pas.

remorz schreef:
In het kader van hoe-minder-stemmen-hoe-lager-mijn-benodigde-beoordeling: Haebyeoneuro Gada (2000) in de categorie slasher.

Voor Amusement Park heeft john mcclane 2 mijn tip gekaapt. Er zit een circusscene in Miikes magistrale segment uit drieluik Saam Gaang Yi (2004), maar dat is wel karig om voor dit thema te kwalificeren. Ik pas.

Als je het niet erg vind zet ik die anthologie er toch in hoor als tip. Denk dat zowat alles beter is dan het clichématige, voorspelbare en veilig binnen de lijntjes kleurende Hell Fest. Denk dat de hele checklist van typische slasherelementen werd aangevinkt daar.
Nu goed over Saam Gang Yi. ik lees dat een van de verhalen is kennelijk Dumplings. Is dat misschien een verkorte versie van deze hier:
Jiao Zi (2004)
Collins heeft deze eens gedraft (als ik me niet vergis) en dat vond ik wel een redelijk leuk wtf filmpje.

Klopt! En Hell Fest is in ieder geval beter dan Blood Fest!

alexspyforever schreef:
over Saam Gang Yi. ik lees dat een van de verhalen is kennelijk Dumplings. Is dat misschien een verkorte versie van deze hier: Jiao Zi (2004)

Klopt.

Amusement Fair:
The Limehouse Golem (2016)

Een belangrijke locatie in de film is de Music Hall. Een variété-theater met komische acts, pantomime en cabareteske zangnummers.

Een film die ik ook hoognodig zelf weer een keertje moet zien: Carnival of Souls (1962).

Alexander1900
baspls
Collins
dimi303
dualcia
Dying Rose
EW101
FillumGek
Fransman
Harmonica Man
Hollywood007
jeroentjuhhhhh
john mcclane 2
joolstein
Kondoro0614
Mariovane
MovieMind
Onderhond
remorz
Shaky
TornadoEF5
VanRippestein
Woland
ZZ TOP
John Milton
wibro

Ok het is misschien erg snel maar ineens merkte ik dat het vrijdag de 13de is, de horrordag bij uitstek! Ik geef jullie dus een vrije keuze om een horrorfilm te tippen zolang die natuurlijk nog niet is getipt door iemand anders en ook graag een film die voor jou echt een topper is.

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
‎Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd

Ik gooi deze er meteen maar in:

Cube (1997)
Zes mensen ontwaken in een doolhof van in elkaar overgaande kubusvormige kamers met dodelijke boobytraps. Niemand van hen weet waarom ze gevangen genomen zijn, maar al snel blijkt dat ze allemaal een bijdrage kunnen leveren aan de ontsnapping.

Erg spannend en onverwachts.

Mijn tip:
The Lords of Salem (2012)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTZjMTJkY2MtOTQzMS00ZWQwLWFmYzAtM2NkOTEwNGNjMjdkXkEyXkFqcGdeQXVyNDE5MTU2MDE@._V1_.jpg

Dit schreef ik erover:

Zeer aangenaam verrast door deze film van Rob Zombie waarvan ik tot voor kort dacht dat zijn films in het teken stonden van de wansmaak. Niet deze film dus. Het verhaal mag dan misschien niet zo veel voorstellen, maar als ik deze film moet beoordelen op het audio/visuele, dan heb ik hier maar een woord voor en dat is Magistraal Met open mond staan te kijken naar die prachtig vormgegeven en sfeervolle decors. Een gang nog nooit zo mooi in een film gezien. Ook de scènes met de schitterende muziek uit Mozart's Requiem zijn om in te lijsten. Ook niet te vergeten de scène aan het einde met de muziek van The Velvet Underground. (All To-morrow's Parties) Deze film oogt als een kunstwerk en als zodanig beoordeel ik hem ook. Het gemiddelde van ruim 2,5* is natuurlijk schandalig laag maar ik denk dat dat komt omdat veel mensen te veel de nadruk leggen op het verhaal. Dat laatste is iets waar ik de laatste tijd steeds meer afstand van neem.

Dan toch deze: Rampo Jigoku (2005), vier uiteenlopende kortfilms, waarschijnlijk niet voor iedereen maar sowieso anders dan anders en lekker macaber.

Een vrije keus, tja dan ga ik voor I Trapped the Devil (2019)
Wat heb je nodig voor een goede horror film? Blijkbaar niet veel want in deze film draait het alleen om een afgesloten deur in een met rood licht doordrenkte kelder. En de grote vraag of Steve ze ziet vliegen of dat de Gehoefde Bok-potige in eigen persoon echt in de kelder zit? Het was voor mij een fijne suggestieve, minimalistische beklemmende atmosferische film. Dit gaat vermoedelijk ook niet iedereens kopje thee zijn, de film vraagt domweg iets meer van je, het is dan ook meer voor de fijnproevers die op zoek zijn naar iets anders. Er wordt veel gepraat over iets wat men niet ziet, je bent dus gewaarschuwd!! https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2019/03/I-Trapped-the-Devil-Poster-Banner.jpg

joolstein schreef:
Een vrije keus, tja dan ga ik voor I Trapped the Devil (2019)
Wat heb je nodig voor een goede horror film? Blijkbaar niet veel want in deze film draait het alleen om een afgesloten deur in een met rood licht doordrenkte kelder. En de grote vraag of Steve ze ziet vliegen of dat de Gehoefde Bok-potige in eigen persoon echt in de kelder zit? Het was voor mij een fijne suggestieve, minimalistische beklemmende atmosferische film. Dit gaat vermoedelijk ook niet iedereens kopje thee zijn, de film vraagt domweg iets meer van je, het is dan ook meer voor de fijnproevers die op zoek zijn naar iets anders. Er wordt veel gepraat over iets wat men niet ziet, je bent dus gewaarschuwd!! (afbeelding)

Een film die pas dit jaar uit is gekomen al meteen een van je favorieten? En dan nog eentje met kennelijk weinig horror. Je blijft een rare jongen hoor Om het op zn Westvlaams te zeggen ma how zeg!
Halcyon vond dat je teveel spoilerde lees ik nu. Nou ik ben in elk geval blij met die 'spoilers' want dit klinkt als the Babadook en The Last Will and Testament of Rosalind Leigh (2012) niks voor mij dus. Halcyon spoilert zelf wel behoorlijk bij Last Will zie ik nu

Gast
geplaatst: vandaag om 06:30 uur

geplaatst: vandaag om 06:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.