- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wellicht de minst fantasievolle van de 2 (die nu op voorsprong staat dus).
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Wellicht de minst fantasievolle van de 2 (die nu op voorsprong staat dus).
De meest originele films zijn niet altijd het best.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nuja vind het raar dat je dan the Beyond veroordeelde dat het vooral om gore ging met weinig verhaal terwijl A l'intérieur toch ook vooral om body horror gaat zonder veel diepgang en daar kies je dan wel voor. Zoals ik al zei er wordt vooral gekozen voor de "realistische" (zware aanhalingstekens) horror en minder voor de fantasievolle.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En we zijn aanbeland bij de 4e ronde
Battle 1:
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)
vs.
Battle 2:
vs
Battle 3:
vs.
Battle 4:
vs.
Battle 5:
La Maschera del Demonio (1960)
vs.
Battle 6:
vs.
Battle 7:
vs.
Battle 8:
vs.
t/m 10, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
jaja ik zie dat er moeilijke keuzes zullen zijn nu
1-0
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
Battle 4 is wel erg jammer in vergelijking met sommige battles....2 films die vermoedelijk heel ver zou kunnen geraakt zijn.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Nuja vind het raar dat je dan the Beyond veroordeelde dat het vooral om gore ging met weinig verhaal terwijl A l'intérieur toch ook vooral om body horror gaat zonder veel diepgang en daar kies je dan wel voor. Zoals ik al zei er wordt vooral gekozen voor de "realistische" (zware aanhalingstekens) horror en minder voor de fantasievolle.
The Beyond vind ik te fragmentarisch: keer op keer, kijk nu wordt hij op een brute gory wijze vermoord, nu zij, nu hij. Alsof het individuele films waren die puur een brute dood vertoonden
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
5-5 stop de arthouse snobs!
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
7-6
Hola battle 4 is er eentje van formaat om u tegen te zeggen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Denk dat ik nog zei tenzij ze elkaar loten onderweg wordt dat misschien de finale. Dat zal dus niet gebeuren toch benieuwd wat het gaat geven.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
The Neon Demon is de enige van de 16 Films die ik nog niet gezien heb. Arthouse wordt hier genoemd. Met welke Film Kun je hem vergelijken? Denk wel dat het iets voor mij is ...
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8940 stemmen
The Neon Demon is de enige van de 16 Films die ik nog niet gezien heb. Arthouse wordt hier genoemd. Met welke Film Kun je hem vergelijken? Denk wel dat het iets voor mij is ...
Weet niet of dit wel echte Art-house is! Ik zelf ben van mening van niet! Het had volgens mij een normale reguliere bioscoop-release, bij Art-house denk ik toch meer aan minder commerciële films vertoont in een filmhuis. Het is wel een echte regisseursfilm. Je ziet duidelijk direct de hand van Nicolas Winding Refn erin. Denk dat je het dus ook het beste kan vergelijken met zijn laatste twee films:
Only God Forgives (2013)
Drive (2011)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik zou Neon Demon het ook niet meteen echte arthouse noemen al heeft het zeker wel iets kunstzinnig. Ik vond het toch vooral style over substance dus ik kan er wel inkomen dat men dit gaat bestempelen als arthouse. Denk dat liefhebbers van arthouse dit zeker kunnen smaken.
joolstein ik heb toch het gevoel dat arthouse of arthouse achtige films toch meer en meer mainstream aan het worden zijn. Vroeger zou men zeggen dat het voor een niche publiek was bestemd maar als dan nu kijk hoeveel mensen die gaan zien en dat de meerderheid die toch positief waardeert. Misschien is de doelgroep toch niet zo select als dat men dacht of is er een evolutie gekomen in smaak, een nieuwe generatie filmliefhebbers die meer van dit soort 'horror' houdt.
Ik hou er persoonlijk niet erg van al had The Neon Demon nog wel een aantal leuke elementen die het de moeite maakten om een keer te zien, maar om die nog een keer te zien, neuh. Maar als ik moest kiezen om deze ter herbekijken of Mother! , zal ik zonder twijfelen voor Neon Demon kiezen.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Arthouse is lastig te omschrijven, het zijn auteursfilms zonder een grote studio erachter, oftewel kleine producties. Dat wil niet per se zeggen dat het publiek dus beperkt is, maar dat het marketingbudget beperkt is, en ook het budget van de film zelf, waardoor je een onbekende cast hebt e.d. En dus komen ze vanzelf bij een filmhuis uit omdat ze niet tegen de nieuwe Batman vs Godzilla of Fast & Furious 23 kunnen concurreren, en filmhuizen zijn niet op winst gericht.
Doordat er geen studio achter zit heeft de regisseur meer/alle vrijheid en volgen die films meestal niet de Hollywoodformules.
Neon Demon is op het randje en mother eigenlijk ook, qua "echte arthouse", maar daar ga ik i.i.g. niet over vallen. Mother is geen low budget met een onbekende cast, NeonDemon ook niet, maar de studio gaf de regisseur alle vrijheid, en de film volgt geen formules en is ook geen crowd pleaser die voor het geld gaat (en daar heeft de studio spijt van waarschijnlijk). Mother is wel meer arthouse dan Neon Demon als je het mij vraagt.