- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shadowed
-
- 11392 berichten
- 6704 stemmen
99 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 56
Subgenre: 41. Folk Horror
Themaklassement: 30 punten
Eigen rating: 1,5*
https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2023/08/it-lives-inside-poster.jpg
Zeer teleurstellende, Indiase Folk Horror die een interessant concept maar beperkt benut. Met name het slechte acteerwerk valt tegen, maar ook het complete onvermogen op een onheilspellende sfeer of spannende scenes op te roepen. Ik vond bepaalde aspecten van deze horrorfilm interessant, maar al bij al toch één van de minste bioscoopervaringen die ik heb mogen meemaken,
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 101 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 78
Subgenre: 61 - psychological horror
Themaklassement: 35 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 40, 43, 47, 48, 52, 56, 57, 60, 61, 63, 64, 69, 73, 75, 80 en 81)
Review: Hele aardige, onderhoudende film. Interessant om te zien of zij (Nicole Kidman) nou gek is, of dat er toch meer aan de hand is, ze speelt de rol goed vind ik. Aan dit soort films merk ik wel dat ik "ouder" word, in mijn idee is het nog niet zo`n oude film daar ik mij nog kan herinneren dat deze in de bios draaide, maar toch zie je aan de film zelf dat hij al wat gedateerd begint te raken (dan heb ik het over hoe het eruit ziet, effecten e.d.). Geen keiharde horror, niet voor niets voor 12 jaar en ouder, maar toch wel genoeg suspence hier en daar!
Waardering: 3,5
https://i.postimg.cc/XNxDT0R5/the-other-movies-poster-old-lady-little-girl-dress-ghost.webp
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
14. Day of the Woman
En tot mijn verbazing kon ik geen mening van jou vinden Theunissen. Dat had ik echt wel verwacht! Ik denk dat jij er meer mee kan dan ik
.
Die heb ik inderdaad nog niet gezien, dat is de voorloper van de reeks die vanaf 2010 is uitgekomen. Omdat het een jaren 70 (ook wel "haren 70" genoemd
) film is, ga ik die misschien wel kijken.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
73. The Twilight Zone (1959)
60 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 146
Subgenre: Geen (Voltooid: 1-18, 20 - 25, 28, 31 - 33, 38, 40, 45-63, 65, 69, 76, 80)
Themaklassement: 52 punten
*
The Twilight Zone - Mr. Denton on Doomsday (1959) - 26 minuten
Al Denton (Dan Duryea), de dronkaard van het oude westen wordt geconfronteerd met zijn verleden wanneer het lot een handje helpt. In zijn hoogtijdagen was hij behoorlijk handig met een revolver, maar dit is ver in het verleden. Wanneer hij op straat een pistool vindt daagt de plaatselijke pestkop (Martin Landau) hem uit. Dit verloopt anders dan hij had gepland, en hij ziet zich plots met een herstel van reputatie. Dit lokt echter weer andere gunfighters die hem uit willen dagen. Denton legt zich erbij neer dat hij dat niet gaat winnen, en besluit nuchter te worden om eervol te sterven. Dan komt echter 'Het Lot' op zijn pad, in de vorm van een rondreizende koopman, die hem iets aanbiedt dat hem zou kunnen helpen.
3,3*
+
The Twilight Zone -The Sixteen Millimeter Shrine (1959) - 26 minuten
Barbara Trenton (Ida Lupino), voormalig koningin van het witte doek, is een vrouw die in haar verleden leeft - ze kijkt naar haar films van meer dan 25 jaar geleden. Haar huishoudster Sally maakt zich zorgen over haar gedrag en vertelt dit aan Barbara's vriend en haar agent Danny Weiss. Hij probeert Barbara hieruit te helpen en bezorgt haar zelfs een rol in een aankomende film. Maar Barbara leeft in het verleden en wil niet accepteren dat ze nu ouder is. Ze wil zo graag terug naar haar gloriedagen dat ze het liefste door het scherm zou stappen...
Sunset Blvd maar dan Twilight Zone style? Het is moeilijk de vergelijking niet te maken met Gloria Swanson's Norma Desmond, al is de sfeer hier wel echt anders. Ida Lupino speelt haar rol met verve, en Martin Balsam is vertederend als de trouwe vriend die haar uit deze fase wil halen, en zonder twijfel het studiohoofd trotseert dat haar verteld dat ze compleet uitgerangeerd is, wanneer Barbara aangeeft dat ze geen moeder wil spelen. Lupino zou later zelf ook een aflevering van de show regisseren, de enige vrouw die dat kan zeggen. En de enige regisseur van de show die tevens de hoofdrol in een aflevering mocht vertolken.
3,5*
+
Megan (2018) - 8 minuten
https://www.artofvfx.com/wp-content/uploads/2018/08/Megan_GregStrasz.jpg
Net als Hysteric (2022) die ik eerder zag, is Megan is een proof of concept-film die een eerbetoon is aan de Cloverfield-franchise. Hij werd uitgebracht op YouTube op 31 juli 2018 en ging kennelijk meteen viral, maar wereldvreemd als hij is, heeft John Milton daar weer eens niets van meegekregen. Matilda Lutz (Revenge) speelt een jonge wetenschapper die tegengif moet veilig stellen om de mensheid te redden, maar die tijdens haar strijd ook met demonen uit haar verleden wordt geconfronteerd.
Knap gemaakt hoor.
3,3*
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Mocht je interesse hebben (of iemand anders) heb ik ze alle 3 hier op dvd (ook regore en vomit dolls)
Je kan de beste man Lucifer Valentine nog beter waarderen dan ik
Ik heb alleen "Slow Torture Puke Chamber" een voldoende gegeven. "Slow Torture Puke Chamber" heb ik overigens nog (een paar weken geleden nog eens binnengehaald) en wilde ik eigenlijk herzien tijdens deze challenge, maar dat is er (nog) niet van gekomen.
Aan DVD's heb ik niets meer, omdat ik geen DVD speler meer heb. Maar wel leuk om te lezen dat je ze alle 3 op DVD hebt 
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
29.Exorcist II: The Heretic (Film, 1977)
Speelduur: 118 minuten
Thema: 31. Demons / Devils / Possession
Totaal: 87 punten
https://i.imgur.com/8jkGm6s.jpg
Ik vind sprinkhanen bijna even walgelijk als deze film.
1*
Beun de Haas BV
-
- 918 berichten
- 519 stemmen
3. Busanhaeng (Train to Busan)
118 minuten
FTV: 2
Puntentotaal: 6
Thema: Zombies & Infected
Themaklassement: 3
Persoonlijke waardering: 3,5 *
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/eT9fTSTjsCCmdQJ62EpxvePGANc.jpg
Het is alweer behoorlijk lang geleden dat een zombiefilm mij wist te bekoren. Busanhaeng is niet perse origineel, maar de trein als bloedig decor laat een welkome frisse wind door het ietwat vastgeroeste subgenre waaien.
Train to Busan doet qua tempo zijn naam eer aan. Terwijl de gelikte actiescènes op hoge snelheid door denderen, zorgen de dialogen voor hetzelfde effect als de benen strekken op een tussenstation. De wisseling tussen actie en rust is wat dat betreft uitstekend in balans.
Toch ontkomt de film niet aan de nodige genreclichés. Zo zijn de stereotype personages en hun voorspelbare aandeel in de groepscohesie weinig verrassend. Dat neemt echter niet weg dat deze film simpelweg als een bewogen treinrit ervaren kan worden.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
35. https://www.moviemeter.nl/film/100383]Backcountry (Film, 2014)
92 minuten
Totaal: 70
Subgenre: 49 - Jungle/Woods
Themaklassement: 35/85
Rating: 3*
Net als Shaky zag ik ook Backcountry gisteravond en ik sluit mij enigszins bij hem aan. Redelijk leuke thriller die vooral in het begin prima vermaak oplevert. Richting het einde wordt het een klein beetje slepend, maar het begin en middenstuk maken dat wel goed.
[url=https://ibb.co/FBMpWmr[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 4, 8, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 20, 27, 34, 35, 36, 39, 42-49, 51, 54, 55, 60, 65, 66, 72, 74, 77, 78, 80, 85
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
74. The Twilight Zone (1959)
60 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 148
Subgenre: Geen (Voltooid: 1-18, 20 - 25, 28, 31 - 33, 38, 40, 45-63, 65, 69, 76, 80)
Themaklassement: 52 punten
*
The Twilight Zone -Walking Distance (1959) - 26 minuten
https://i.ibb.co/0snysNh/1.jpg
De drukke en gestresste VP van een reclamebureau, Martin Sloan, stopt zijn auto bij een benzinestation. Hij besluit terwijl zijn olie ververst wordt naar Homewood te wandelen, de stad die hij 25 jaar geleden verliet. Het lijkt niets veranderd en hij doet zich tegoed aan de nostalgie. Al snel ontdekt hij dat dit komt omdat hij is teruggekeerd naar het verleden, waar hij zijn 11-jarige zelf en zijn ouders aantreft.
Lichte it's a Wonderful Life vibes, deze aflevering. Het is een heftige confrontatie dit en zeker dramatisch wanneer de nostalgie omslaat in weemoed. Maar als het al horror is, dan is het op zijn meest psychologisch. Maar dat geldt eigenlijk voor de meeste afleveringen tot nu toe. Zeker allemaal de moeite, en ook deze is weer vakkundig gemaakt tot en met de score aan toe. Wat mij betreft de beste van de eerste vijf afleveringen. Maar ik hoop dat er nog wat bij zitten die iets meer op de horrortoer gaan.
And yes. Dat is inderdaad regisseur Ron Howard op de afbeelding hierboven, als jonkie.
3,8*
+
The Twilight Zone - Escape Clause (1959) - 26 minuten
Nadat de dokter hem andermaal heeft bezworen dat hij medisch volledig in orde is, verkoopt een hypochonder zijn ziel aan de duivel en ruilt deze voor duizenden jaren onsterfelijkheid. Zoals in iedere Faust variatie, loopt dat voor degene die het pact aangaat nooit van een leien dakje, en dat is hier niet anders.
3,2*
+
The Wolfman (1966) - 8 minuten
https://archive.org/services/img/THEWOLFMAN1941CastleFilms16mmDigest/full/pct:200/0/default.jpg
Mien God. Een 7,3 op IMDb, deze inkorting van 1941's The Wolfman, bedoeld voor de 16mm home video markt van de jaren zestig. Ik hoop dat de mensen die gestemd hebt een goede kwaliteit print hebben gezien, want bij de geluidsversie die op Archive.org staat is het zoeken naar wat er precies gebeurt op het scherm. Al kun je nog steeds prima zien wat er overblijft als je zo'n film terug probeert te brengen naar 8 minuten.
2*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
77. The Birds (1963)
113 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 154 punten)
Eigen rating: 4*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/mcD7oJjarjehBD7YWYOIfuNd8rE.jpg
Melanie Daniels is aan het winkelen in San Francisco als ze Mitch Brenner ontmoet, die op zoek is naar vogels als cadeau voor de verjaardag van zijn zus. Hij herkent Melanie, maar doet alsof hij haar voor een assistent verkoopster aanziet. Zij speelt het spel mee. Melanie besluit de vogels zelf te kopen en naar Bodega Bay te rijden, waar het verjaardagsfeest van Mitch z'n zus plaatsvindt. Daar wordt ze echter aangevallen door een zeemeeuw, wat het begin is van een aantal aanvallen van een steeds groter wordende groep vogels.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
86 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 156 punten)
Eigen rating: 1,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/9W5x6JJYj52aI4D6oMx27AdW5Hu.jpg
Op de zesde verdieping van een kantoorpand werken enkele collega's graag hard, maar feesten vinden ze leuker. Dat betekent de beste drank, drugs en vrouwen. Helaas voor hen komen de bestelde strippers binnengewandeld met een gemaskerde moordenaar die een voorliefde heeft voor exotische danseressen.
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 358 stemmen
77. The Birds (1963)
113 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 154 punten)
Eigen rating: 4*
(afbeelding)
Melanie Daniels is aan het winkelen in San Francisco als ze Mitch Brenner ontmoet, die op zoek is naar vogels als cadeau voor de verjaardag van zijn zus. Hij herkent Melanie, maar doet alsof hij haar voor een assistent verkoopster aanziet. Zij speelt het spel mee. Melanie besluit de vogels zelf te kopen en naar Bodega Bay te rijden, waar het verjaardagsfeest van Mitch z'n zus plaatsvindt. Daar wordt ze echter aangevallen door een zeemeeuw, wat het begin is van een aantal aanvallen van een steeds groter wordende groep vogels.
Ik wil Silvie feliciteren, want haar bericht is het 10000 bericht bij De Horrorfilm Challenge! Toch wel een momentje om even bij stil te staan 
Op naar de 100000!!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik heb toevallig gisteren even gekeken hoever we waren. Bij 20.000 is het handiger een nieuw topic te beginnen. Dus we hebben nog even 
Maar Kak! Zat ik er één berichtje naast 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Meer onzin lullen JM
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
103 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 106 punten
Subgenre: 31. Possession
Themaklassement: 53 punten
Eigen score: 3.5*
Nog zo'n klassieker van Wan die er maar is bij blijven liggen. Deze is eigenlijk nog nét iets beter dan The Conjuring, maar voorlopig nét niet goed genoeg voor een halfje extra. Da's enkel op gevoel want deze film heeft wel echt alles in zich: Goede opbouw, fraaie spanningsboog, en visueel dik in orde.
110 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 108 punten
Subgenre: 73. Survival horror
Themaklassement: 54 punten
Eigen score: 4*
https://images-cdn.bridgemanimages.com/api/1.0/image/600wm.XXX.70842120.7055475/2121628.jpg
Heerlijk psychologisch filmpje van Gens. Na z'n heerlijke kortfilm in ABCs of Death had ik wel even weer zin in een langere film van hem en ook deze was erg fijn. Visueel verzorgd, maar het is vooral de beklemmende sfeer en mystiek waar Xavier de punten scoort. Het wordt onderling steeds broeieriger en het loopt steeds verder uit de hand. Leuke rol van Lauren German ook (voor mij vooral bekend van Lucifer).
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
20. The Devil Conspiracy (2022)
111 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 36
Subgenre 12: Action horror
Afgevinkt : 7-8-9-11-12-22-25-37-40-41-42-52-54-57-58-60-64-76-77-80
Subgenre punten = 20
Sterbeoordeling : 1*
https://www.austinchronicle.com/binary/483e/devil-conspiracy.jpg
Dit was echt een barslechte film die ik in twee keer heb moeten zien. Iets met Lucifer en Michael die vechten tegen elkaar en dan nog iets met mensen klonen en een vrouw die haar heeft en dan kaal is en een baby moet baren van de duivel. Eigenlijk was dit zo chaotisch, warrig en slecht dat mijn concentratie voortdurend andere oorden probeerde op te zoeken.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
21. I Still Know What You Did Last Summer (1998)
100 minuten
RW (1) = Puntentotaal: 37
Subgenre 69: Slasher horror
Afgevinkt : 7-8-9-11-12-22-25-37-40-41-42-52-54-57-58-60-64-69-76-77-80
Subgenre punten = 21
Sterbeoordeling : 2,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTgzMjU4NTA1OV5BMl5BanBnXkFtZTgwMzU2MDEwNDI@._V1_.jpg
Na het grote succes van deel 1 kon een vervolg uiteraard niet uitblijven en dus kwam er natuurlijk een deel 2 met dezelfde titel, alleen werd er deze keer ergens het woordje 'Still' tussen geplaatst. Een totaal overbodig vervolg trouwens, dat net zoals het eerste deel maar niet op gang wil komen. Veel gegil en veel geschreeuw en meer van hetzelfde maar dan minder goed uitgevoerd. Gelukkig blijft het nog wel lekker wegkijken en is het voor de horrorliefhebber allemaal nog best vermakelijk. De aanwezigheid van Jeffrey Combs en de onnozel/amusante bijrol van Jack Black zijn fijne toevoegingen.
De derde in deze reeks ga ik wijselijk aan me laten voorbijgaan.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Ik wil Silvie feliciteren, want haar bericht is het 10000 bericht bij De Horrorfilm Challenge! Toch wel een momentje om even bij stil te staan 
Op naar de 100000!!

De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 358 stemmen
Ik heb toevallig gisteren even gekeken hoever we waren. Bij 20.000 is het handiger een nieuw topic te beginnen. Dus we hebben nog even 
Ok, dan hebben we nog ongeveer 6 jaar om deze topic in stand te houden.
Maar niet getreurd, JM, 9999ste is ook een prachtig getal 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
17. https://www.moviemeter.nl/film/1142108
98 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 30
Subgenre 42: Found footage horror
Afgevinkt : 7-8-9-11-22-25-37-40-41-42-54-57-58-60-76-77-80
Subgenre punten = 17
Sterbeoordeling : 1,5*
(afbeelding)
Found footage zal waarschijnlijk nooit mijn ding worden. Ook dit is alweer een oeverloos saaie bedoening geworden.
Iets met een vrouw die naar haar afkomst begint te zoeken, in een Amish gemeenschap terechtkomt en daar allerlei griezelige gebeurtenissen ervaart. Enkel jammer dat ik niet mee mocht genieten van al die griezeligheid want ik vond er dus geen bal aan. Naar het einde toe tracht men dan toch nog even alle remmen los te gooien maar dat werkte eerder op mijn lachspieren in plaats van op mijn angstpatroon. Enkele mooie landschapsbeelden zijn een pluspunt, daarvoor kan ik eigenlijk beter een natuurdocumentaire opzetten.
Gauw naar de volgende.
Enkele foutjes gemaakt bij deze film. Het gaat hier eerst en vooral om de film Paranormal Activity: Next of Kin (2021) en dit was de 18de film die ik heb gezien, Bones and All nummer 17.
Ben ook 2 punten vergeten toe te voegen als FTV. Ook bij subgenre stond er een punt te weinig en was ik genre 64, van de vorige film, opnieuw vergeten toe te voegen.
Vanalles fout gelopen, waarschijnlijk gewoon tekst gekopieerd en geen enkele aanpassing gedaan.
Momenteel dus 21 films, 37 punten, 21 genrepunten en een beetje allert blijven tijdens het invullen van deze challenge. 
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
36. https://www.moviemeter.nl/film/2857]Frankenstein (Film, 1931)
70 minuten
Totaal: 72
Subgenre: 2 - 1930s Horror
Themaklassement: 36/85
Rating: 4,5*
Een fantastische film en met recht één van de grootste horrorklassiekers te noemen. Ruim 90 jaar oud, maar het ziet er erg gaaf uit, en het plot verveelt geen seconde. De boodschap van de film komt op mooie wijze tot uiting in bepaalde scènes, alleen de absolute slotscène vond ik wat apart. Dat mag de pret niet drukken: Frankenstein is een fenomenale film, wat mij betreft echt wel een stuk beter dan het eveneens uit 1931 stammende Dracula.
[url=https://ibb.co/wNKGFWB[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4, 8, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 20, 27, 34, 35, 36, 39, 42-49, 51, 54, 55, 60, 65, 66, 72, 74, 77, 78, 80, 85
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Wie was ook al weer degene die behoudt hoeveel films we met z'n allen hebben bekeken? Kan het even niet terugvinden.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
69 Alien degli Abissi (Film, 1989)
90 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 131
Subgenre : /
Subgenre klassement : 59 punten
waardering : 2*
Tegenvallende horrorfilm waarbij de spanning en de actie heel laat op zich laat wachten. Daarbij wil de alien niet echt overtuigen en lijkt het meer op een immens robotachtig schepsel met scharen van een krab. 4/10
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Kijk ik anderhalve dag eens niet hier, zie ik dat er weeral drie pagina's zijn bijgekomen 
Het gaat ontzettend hard hier. Ik heb dan nog maar eens de Letterboxd lijst bijgewerkt (incluis shorts). Het zijn er dus al 870. We gaan op ons sokken aan de 1000 geraken met dit tempo
Bij deze IH88 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
70 The Initiation (Film, 1984)
97 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 133
Subgenre : /
Subgenre klassement : 59 punten
waardering : 2,5*
Het verhaal is een combinatie van een vreselijke gebeurtenis in het verleden waar de hoofdrolspeelster Daphne Zuniga nog steeds nachtmerries van heeft en de ontgroening van het Delta Ro Kai zusterschap waar ze lid van wil worden. Dat laatste heeft weinig invloed op het verhaal, wel op de locatie van een overdekt winkelcentrum en de aantal kills. De kern van het verhaal is heel ver gezocht waardoor het weliswaar verrassende slot onbevredigend overkomt. 5/10
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
100 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 158 punten)
Eigen rating: 2*
Chris Rivers heeft een vriend die met ernstige problemen kampt en hierdoor getroebleerd is. Na de verdwijning van zijn kameraad reist Chris naar het afgelegen platteland van Wales om te onderzoeken wat er is gebeurd. Dat leidt hem leidt naar een duistere apocalyptische sekte.
80. Faye (2021)
83 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 160 punten)
Eigen rating: 2*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/tNcXsxlMSBXtFiMAc55oeeG5nnI.jpg
Faye L. Ryan is een succesvolle auteur die boeken schrijft over persoonlijke groei. Na het recente verlies van haar man trekt ze zich terug in een afgelegen hut in Louisiana. Faye tracht haar laatste boek te voltooien en de pijn van de rouw te verwerken. Echter, gekweld door het verleden en verlamd door verdriet wordt het al snel duidelijk dat Faye niet alleen door het verleden achtervolgd wordt, maar ook door haar demonen. Zowel fysiek als spectraal.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 94 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 79 punten
Subgenre: 77 - torture horror
Themaklassement: 36 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 40, 43, 47, 48, 52, 56, 57, 60, 61, 63, 64, 69, 73, 75, 77, 80 en 81)
Review: Ik weet nog dat de eerste keer dat ik deze zag, ik hem bizar vond, net als tijdgenoot "saw". Gore trekt mij niet echt, ik voel het vaak zelf plaatsvervangend en kan er soms letterlijk niet naar kijken. Afijn, sommige films moet je toch een keer gezien hebben, en deze dus 2x ivm het themaklassement. Het viel mij op dat er eigenlijk in die 1,5 uur vrij weinig gebeurd, je ziet meer tiet dan torture... Ook niet vervelend op z`n tijd!
Waardering: 2,5
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Meer onzin lullen JM
Terecht punt, ik kom in mijn eentje maar tot 27 pagina's van dit topic, en allemaal is het even wijs en contemplatief. Als ik nou iedere hersenscheet hier neer had geplempt, dan was de kans groter geweest dat ik de feestneus was geweest.
Maar goed, 9999 is inderdaad óók leuk. En ik voel me bij deze aangespoord me niet meer in te houden 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Terecht punt, ik kom in mijn eentje maar tot 27 pagina's van dit topic, en allemaal is het even wijs en contemplatief. Als ik nou iedere hersenscheet hier neer had geplempt, dan was de kans groter geweest dat ik de feestneus was geweest.
Maar goed, 9999 is inderdaad óók leuk. En ik voel me bij deze aangespoord me niet meer in te houden
Doeme. Zelfs daar versla je me in. Ik haal maar 24 pagina's 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen

Hebben we met zijn tweetjes toch maar mooi één zevende van dit hele topic volgeluld, Peter. Wat zijn we toch een ouwe h.... Welbespraakt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.