• 8.351.792 stemmen

I Still Know What You Did Last Summer (1998)

Horror / Thriller | 100 minuten
2,32 1.254 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: Danny Cannon

Met onder meer: Jennifer Love Hewitt en Freddie Prinze Jr.

Releasedatum: 22 april 1999

Plot I Still Know What You Did Last Summer

"Someone is dying for a second chance."

Julie James weet, na de gebeurtenissen in het eerste deel, eindelijk haar leventje weer op te pakken. Haar kamergenote wint een reis voor vier personen naar een tropisch eiland, en om de stress tegen te gaan besluit Julie mee te gaan. Op het eiland blijkt er echter iemand te zijn die nog steeds weet wat ze vorig jaar allemaal uitgespookt heeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Slecht.

De eerste film was geen hoogvlieger maar al bij al nog amusant, maar dit is wel erg slecht. Het aantal toevalligheden en foute keuzes van de hoofdpersonages is niet op één hand te tellen. Nergens spannend want waar onze hoofpersonages ook zijn daar ik de killer. Weinig sympathieke hoofdpersonages ook met uitzondering van Julie. God wat was ik blij dat die Tyrell eindelijk gespietst werd. 1 puntje voor Jennifer Love Hewitt and "Eden" van Hooverphonic.

Richard_Voorhees

Na gisteren (eindelijk) het origineel te hebben gezien ben ik van plan om deze dadelijk eindelijk eens te gaan zien. Deze heeft toch al wel minimaal 4 jaar stof liggen vangen in mijn collectie...

Richard_Voorhees schreef:

Deze heeft toch al wel minimaal 4 jaar stof liggen vangen in mijn collectie...

Halt, nu vergis ik me even met een andere film. Deze film heb ik (nog) niet in mijn bezit, maar ik heb wel de mogelijkheid om hem te zien (heb hier de DVD van iemand anders liggen).

Richard_Voorhees

Een verrassend sterk vervolg die mij eigenlijk bijna net zoveel wist te vermaken als het eerste deel.
Julie (Jennifer Love Hewitt) probeert haar leven weer op de rit te krijgen terwijl ze haar lat relatie met Ray (Freddie Prinze Jr.) probeert te behouden. Haar vriendin Karla wint via een radioprijsvraag een trip naar de Bahamas en wanneer het Ray niet lukt om op tijd te zijn voor hun vertrek, neemt Will Benson (Matthew Settle) zijn plek in.
Het eerste stuk op de Bahamas is vooral vermakelijk door de vele niet onverdienstelijke bijpersonages die de revue passeren. Zo vond ik het erg leuk om Jeffrey Combs hierin terug te zien als de chagrijnige hoteleigenaar. Verder weet Jack Black de boel nog wat joliger te maken in zijn rol als de lokale pothead die aan iedere gast wiet probeert te verkopen. Volgens imdb was zijn rol uncredited, wat ik best apart vind. Hij komt namelijk nog best regelmatig voorbij en zorgt hier en daar ook voor de nodige humor. Ook leuk om oudgediende Bill Cobbs nog in en rolletje voorbij te zien komen. De drie bovengenoemde personages vond ik persoonlijk een stuk leuker en minder irriterend dan bijvoorbeeld Tyrese (gespeeld door Mekhi Phifer).
Maar het is niet verkeerd om zulke types er ook tussen te hebben, want je moet als kijker van een slasher ook weer niet teveel affiniteit met het "slachtvee" krijgen.
Hewitt en Prinze Jr. weten hun rol wel weer redelijk overtuigend te brengen en ook Brandy Norwood (Karla) vond ik nog best degelijk.
Leuk dat men in dit deel weer wat meer bloed en gore durfde te laten zien. In mijn beleving is de body count en het bloederige van deze film veel hoger. Maar dat mag ook wel bij dergelijke slasher en ik moet zeggen dat ik het nog best leuk vond om de moordenaar met zijn vishaak tekeer te zien gaan.
Het plot en de twist op het einde was al wat van te voren al wat te verwachten. Het einde doet dan ook gelijk wat denken aan de films uit de Scream serie. Het plot is best ongeloofwaardig, maar goed, dat gebeurt best regelmatig bij horror sequels, dus ook dat kon ik wel verdragen. Het hoort een beetje bij het genre zullen we maar zeggen.
Nog best een leuke film voor de slasherliefhebbers.

avatar van Daan258

Daan258

Leuke opvolger maar niet zo leuk als het vorige deel.

Gewoon een geinige slasher, niets meer niets minder.

avatar van Joshuakempes

Joshuakempes

I still know is een horror film heb ik ook al gezien op televisie het was in 2002 op net5 en 2005 op TMC gekeken i still know what you did last summer 1998 Jennifer Love Hewitt,Freddie Prinze jr,Brandy Norwood,Mekhi Phifer,en Muse Watson

avatar van Supernatural

Supernatural

goed vervolg.heb me weer prima vermaakt.binnenkort maar weer eens zien.lang geleden .

avatar van N. S.

N. S.

Een verrassend vervolg die me beter wist te vermaken dan het eerste deel. Het is eigenlijk een kopie van deel 1, maar alles lijkt hier een tikkeltje beter: kills, muziek, spanning. Het verhaal rondom Ben Willis boeide mij niet zo maar kwam hier bijna niet in voor. Deze film moet je ook niet al te serieus nemen dan is ie best goed. Het einde vond ik wat minder, wanneer blijkt dat Will de zoon is van de killer en dit allemaal heeft opgezet. En toen kwam Ray er ook nog tussen, over clichés gesproken..

Voor de rest was het wel een fijn filmpje vol spanning en fijne muziek.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Een oude vriend van Elvis heeft een klein rolletje in de film, nl. als de kapitein:Red West.

avatar van Boneka

Boneka

• 1932 berichten

Eind jaren 90 waren dit gewoon twee lekkere filmpjes. En zoals zo vaak was deel I natuurlijk beter. De opzet in deze film was een beetje anders en met wat kleine zijplotjes moest het eind wat spannender gaan worden. Echte horror kunnen we dit niet noemen, maar hij ziet er wel leuk uit. Mooie meiden met dit keer Brandy erbij. Opvallend is dat hun zangcarrière ook die van Jennifer daarna niet echt loskwam. De muziek die we horen in deze sequel vond ik trouwen wel lekker om te horen.

Het verhaaltje acteerprestaties zijn natuurlijk geen Oscar waard, maar de film is vooral lekker luchtig en vrolijk gemaakt. Locatie was trouwens in Mexico gemaakt in een afgelegen oord, waar wel wat gekke verhalen over waren. Hoe dan ook dit filmpje is gewoon leuk om naar te kijken met wat kleine schrikmomenten. Als ik er drie dingen uit wil halen zijn het de mooie vrouwen, de muziek en de "dood" van de visser in het graf waar je hem zit weg druipen in de modder; mooi gemaakt

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Scream had het horrorgenre nieuw leven in geblazen, de klonen schoten als paddestoelen uit de grond en elk succes kreeg meteen ook een vervolg. Het bekendste voorbeeld is I Know What You Did Last Summer, eveneens geschreven door Kevin Williamson en meteen verfilmd na het succes van Scream. En na het succes van I Know werd er meteen een vervolg gemaakt. De aanpak is zoals de meeste horrorsequels die snel gemaakt moesten worden; geef de helden van de vorige film nieuwe vrienden, zet ze op een andere locatie en laat de moordpartijen opnieuw beginnen. En zo werd I Still Know What You Did Last Summer geboren, een film waar de titel technisch gezien al niet van klopt.

Over I Still Know What You Did Last Summer kan ik vrij kort zijn; het is een matige slasher met een handjevol geinige momenten, maar meer ook niet. Er is echter wel één ding wat I Still Know beter doet dan zijn voorganger; de film is vermakelijker. Dommer, maar vermakelijker. Het gaat allemaal iets vlotter en er zitten meer kleurrijke bijrollen in, zoals een Jeffrey Combs, Bill Cobbs en zelfs Jack Black als over de top stoner. Het maakt de film net iets minder stoffig. Aan de andere kant is de film ook een stuk minder spannend. Af en toe weet men de visser met de haak nog wel op een leuke manier in te zetten, maar richting de climax wordt de film een beetje vervelend. Het duurt allemaal iets te lang en eigenlijk gaat alles volgens het boekje. Iemand die minimaal twee horrorfilms in zijn of haar leven heeft gezien, kan I Still Know What You Did Last Summer waarschijnlijk tot op de seconde nauwkeurig voorspellen.

2,5 sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel redelijk.

Uiteindelijk twijfelde ik nog voor een voldoende of niet, maar uiteindelijk maar het nadeel van de twijfel genomen. Zo vermakelijk als ik hem uiteindelijk vond, moet ik toch erkennen dat dit niet bepaald een goede horrorfilm is om een aantal redenen.

Het acteerwerk is niet bepaald briljant, Love Hewitt lijkt zich niet altijd staande te houden in haar rol, maar iedereen lijkt het wel te willen. Vooral Phifer vond ik best grappig zo nu en dan. Ook Cobbs en Combs maken best redelijke indruk.

Voor de rest is dit weer een behoorlijk lompe horrorfilm. De kills zijn behoorlijk bruut soms, al moet ik zeggen dat de bloederigste moorden off-screen of aftermaths waren. De kills die wel in beeld kwamen kwamen er toch wel weer wat braaf vanaf.

Het verhaal duurt redelijk lang voordat het echt losgaat, maar het laatste halfuur is dan wel weer pure horror. Bovendien is de setting best interessant, een stormseizoen op de Bahama's. Je kan alleen al vanaf het begin raden dat er een staartje aanzit wanneer ze Rio antwoorden op de prijsvraag. Maarja.

De opbouw naar schrikmomenten is te lomp om eng te zijn, en de film is ook nergens echt heel eng. Alles zit er wat te dik bovenop waardoor het vooral lomp en gek blijft maar nooit echt subtiel lijkt te worden. Voor de rest maakt dat niet veel uit, maar het blijft ergens een beetje een gemiste kans.

Geen verkeerde, en zeker vermakelijke horrorfilm uiteindelijk. Er vloeit genoeg bloed, meer dan in deel 1, maar ergens hoopte ik wel dat het iets enger zou worden.

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Engelstalig bericht verwijderd.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Het eerste deel was al niet heel sterk, maar dit vervolg weet desondanks niettemin een bedroevend niveau te bereiken. Als je als regisseur elke vorm van logica uit het raam wil gooien, oké doe dat dan wat mij betreft, maar creëer dan alsjeblieft niet zo'n mega-serieuze toon en sfeer. Maak er dan iets campy van zodat er tenminste nog wat gelachen kan worden, niets mis mee. Maar neen. Laten we vooral een kwartier naar Freddie Prinze Jr. kijken die zich enorm pijnigt om een beetje geloofwaardig te acteren, en dan nog belachelijk hard faalt. Zijn scènes hadden in de eerste plaats al gewoon geschrapt kunnen worden. De rest van de cast is dan wel nog vrij sympathiek en leuk, dus dat redt de film wel een beetje. En ook de locatie van het eiland geteisterd door tropische stormen is prima. Het is daardoor geen erg vervelende zit, en het is uiteindelijk wel vermakelijk, maar het kleinste beetje logica wordt om de 2 minuten doorbroken op de meest onterecht serieuze manier, dus hoger dan een 2* kan ik hier niet aan geven.

avatar van Phantasm

Phantasm

Vond deze net zo goed als zijn voorganger.

avatar van Alathir

Alathir

Quasi even goed als het eerste deel. Nog steeds bijzonder vermakelijk. Het hangt er wat vanaf, het nieuwe is er misschien wat af maar zo nieuw deed dat eerste deel ook niet aan. Vrij standaard slasher/thriller. Dit vervolg heeft ook iets meer plot dan de eerste film en meer twists. Het is niet de beste slasher maar zeker voor de liefhebber een prima film om plezier mee te beleven. Jennifer Hewitt is een knappe verschijning die zelfs geen goed script nodig heeft om naar te blijven kijken. Beduidend ondergewaardeerd hier op de site.

avatar van Telefono

Telefono

Wel een leuke film om eens te zien. In het laatste deel begreep ik niet alles meer maar dat hoeft meestal ook niet in horror films. Gewoon kijken, niet te veel bij nadenken en nu en dan even lekker griezelen. Dat deze film niet heel hoog staat aangeschreven snap ik, maar slecht is ie zeker ook niet.