I Still Know What You Did Last Summer (1998)

Horror / Thriller

geregisseerd door Danny Cannon
met Jennifer Love Hewitt, Freddie Prinze Jr. en Brandy

Julie James weet, na de gebeurtenissen in het eerste deel, eindelijk haar leventje weer op te pakken. Haar kamergenote wint een reis voor vier personen naar een tropisch eiland, en om de stress tegen te gaan besluit Julie mee te gaan. Op het eiland blijkt er echter iemand te zijn die nog steeds weet wat ze vorig jaar allemaal uitgespookt heeft.

avatar van Jawaddedadde
Slecht.

De eerste film was geen hoogvlieger maar al bij al nog amusant, maar dit is wel erg slecht. Het aantal toevalligheden en foute keuzes van de hoofdpersonages is niet op één hand te tellen. Nergens spannend want waar onze hoofpersonages ook zijn daar ik de killer. Weinig sympathieke hoofdpersonages ook met uitzondering van Julie. God wat was ik blij dat die Tyrell eindelijk gespietst werd. 1 puntje voor Jennifer Love Hewitt and "Eden" van Hooverphonic.

avatar van Richard_Voorhees
Na gisteren (eindelijk) het origineel te hebben gezien ben ik van plan om deze dadelijk eindelijk eens te gaan zien. Deze heeft toch al wel minimaal 4 jaar stof liggen vangen in mijn collectie...

Richard_Voorhees schreef:
Deze heeft toch al wel minimaal 4 jaar stof liggen vangen in mijn collectie...

Halt, nu vergis ik me even met een andere film. Deze film heb ik (nog) niet in mijn bezit, maar ik heb wel de mogelijkheid om hem te zien (heb hier de DVD van iemand anders liggen).

avatar van Richard_Voorhees
Een verrassend sterk vervolg die mij eigenlijk bijna net zoveel wist te vermaken als het eerste deel.
Julie (Jennifer Love Hewitt) probeert haar leven weer op de rit te krijgen terwijl ze haar lat relatie met Ray (Freddie Prinze Jr.) probeert te behouden. Haar vriendin Karla wint via een radioprijsvraag een trip naar de Bahamas en wanneer het Ray niet lukt om op tijd te zijn voor hun vertrek, neemt Will Benson (Matthew Settle) zijn plek in.
Het eerste stuk op de Bahamas is vooral vermakelijk door de vele niet onverdienstelijke bijpersonages die de revue passeren. Zo vond ik het erg leuk om Jeffrey Combs hierin terug te zien als de chagrijnige hoteleigenaar. Verder weet Jack Black de boel nog wat joliger te maken in zijn rol als de lokale pothead die aan iedere gast wiet probeert te verkopen. Volgens imdb was zijn rol uncredited, wat ik best apart vind. Hij komt namelijk nog best regelmatig voorbij en zorgt hier en daar ook voor de nodige humor. Ook leuk om oudgediende Bill Cobbs nog in en rolletje voorbij te zien komen. De drie bovengenoemde personages vond ik persoonlijk een stuk leuker en minder irriterend dan bijvoorbeeld Tyrese (gespeeld door Mekhi Phifer).
Maar het is niet verkeerd om zulke types er ook tussen te hebben, want je moet als kijker van een slasher ook weer niet teveel affiniteit met het "slachtvee" krijgen.
Hewitt en Prinze Jr. weten hun rol wel weer redelijk overtuigend te brengen en ook Brandy Norwood (Karla) vond ik nog best degelijk.
Leuk dat men in dit deel weer wat meer bloed en gore durfde te laten zien. In mijn beleving is de body count en het bloederige van deze film veel hoger. Maar dat mag ook wel bij dergelijke slasher en ik moet zeggen dat ik het nog best leuk vond om de moordenaar met zijn vishaak tekeer te zien gaan.
Het plot en de twist op het einde was al wat van te voren al wat te verwachten. Het einde doet dan ook gelijk wat denken aan de films uit de Scream serie. Het plot is best ongeloofwaardig, maar goed, dat gebeurt best regelmatig bij horror sequels, dus ook dat kon ik wel verdragen. Het hoort een beetje bij het genre zullen we maar zeggen.
Nog best een leuke film voor de slasherliefhebbers.

avatar van Daan258
Leuke opvolger maar niet zo leuk als het vorige deel.
Gewoon een geinige slasher, niets meer niets minder.

I still know is een horror film heb ik ook al gezien op televisie het was in 2002 op net5 en 2005 op TMC gekeken i still know what you did last summer 1998 Jennifer Love Hewitt,Freddie Prinze jr,Brandy Norwood,Mekhi Phifer,en Muse Watson

goed vervolg.heb me weer prima vermaakt.binnenkort maar weer eens zien.lang geleden .

avatar van N. S.
Een verrassend vervolg die me beter wist te vermaken dan het eerste deel. Het is eigenlijk een kopie van deel 1, maar alles lijkt hier een tikkeltje beter: kills, muziek, spanning. Het verhaal rondom Ben Willis boeide mij niet zo maar kwam hier bijna niet in voor. Deze film moet je ook niet al te serieus nemen dan is ie best goed. Het einde vond ik wat minder, wanneer blijkt dat Will de zoon is van de killer en dit allemaal heeft opgezet. En toen kwam Ray er ook nog tussen, over clichés gesproken..

Voor de rest was het wel een fijn filmpje vol spanning en fijne muziek.

avatar van fun in acapulco
Een oude vriend van Elvis heeft een klein rolletje in de film, nl. als de kapitein:Red West.

avatar van Boneka
Eind jaren 90 waren dit gewoon twee lekkere filmpjes. En zoals zo vaak was deel I natuurlijk beter. De opzet in deze film was een beetje anders en met wat kleine zijplotjes moest het eind wat spannender gaan worden. Echte horror kunnen we dit niet noemen, maar hij ziet er wel leuk uit. Mooie meiden met dit keer Brandy erbij. Opvallend is dat hun zangcarrière ook die van Jennifer daarna niet echt loskwam. De muziek die we horen in deze sequel vond ik trouwen wel lekker om te horen.

Het verhaaltje acteerprestaties zijn natuurlijk geen Oscar waard, maar de film is vooral lekker luchtig en vrolijk gemaakt. Locatie was trouwens in Mexico gemaakt in een afgelegen oord, waar wel wat gekke verhalen over waren. Hoe dan ook dit filmpje is gewoon leuk om naar te kijken met wat kleine schrikmomenten. Als ik er drie dingen uit wil halen zijn het de mooie vrouwen, de muziek en de "dood" van de visser in het graf waar je hem zit weg druipen in de modder; mooi gemaakt