- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
159. Blue My Mind (2017)
Speelduur: 97 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 317 punten)
Thema - Teen horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/12/13/15/16/18
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 12 = 127 punten
Speciale film. En ondanks dat het meer een drama was over een jong tienermeisje met een identiteitscrisis, bleef de film me uitermate boeien. Ik vond het eerder fantasy dan horror. Je moet wel geduld hebben tot het fantasy-element effectief in beeld komt.
3*
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
51. A Nightmare on Elm Street (1984)
FTV: 1 - Totaal: 101
Thema: 80s horror - Totaal: 23 + 23 = 46 + 21 - afgevinkt 2e ronde: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23
De eerste en laatste keer dat ik A Nightmare on Elm Street zag is zeker 30 jaar geleden. In de herziening vind ik de film nog steeds erg goed. Opvallend trouwens hoeveel scènes me helemaal niet bekend voorkwamen. Freddy Krueger is een fantastische antagonist. Afstotelijk, angstaanjagend en afkomstig uit de diepe krochten van een duistere dimensie waar het kwaad huist.“I am God”, zegt Freddy al vroeg in de film. Tja, gezien de vele nightmare-films die nog zouden volgen, zit daar wel een morbide kern van waarheid in.
4*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
86. La endemoniada (1968) - IMDb
aka A Woman Possessed
FTV - 2 punten (Totaal: 179 punten)
Ook deze film heb ik niet teruggevonden op Moviemeter, dat brengt het totaal op 3 toe te voegen films denk ik. Film die behoorlijk leentjebuur speelt bij Black Sunday van Mario Bava met een dubbelrol van platinablonde Libertad Leblanc. Eigelijk is de openingsscène het enige wat ik nog interessant vond. De rest van de film hebben we Leblanc die in gewaagde outfits moorden pleegt op een nogal oncreatieve manier. Erotiek en naakt had deze prent ongetwijfeld interessanter gemaakt, maar dit was gewoon slaapverwekkend.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ben dit weekend weg, dus van mijn kant zal er geen nieuwe registratie meer bijkomen. Mooi aantal van 66 (toepasselijk bij de horrormaand) films gezien. Ik wil alexspyforever alvast weer ontzettend bedanken voor de organisatie, en ik ben benieuwd waar ik uiteindelijk ben geëindigd. Ik denk de middenmoot
.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
87. La Maschera del Demonio (Film, 1960)
aka Black Sunday
RW - 1 punt (Totaal: 180 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/La_maschera_del_demonio_%28film_1960%29.jpg
Ik had deze vorige week al herzien, maar wilde de vergelijking maken met de Italiaanse versie met een andere score. Maar de tijd is te kort en ik ga voorrang geven aan een aantal FTV's en herzieningen van andere films. Ik heb alles er al over gezegd. Bava's beste, een van de meest sfeervolle zwart-wit, gothic, Italiaanse en horrorfilm in het algemeen.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
103. https://www.moviemeter.nl/film/59205]The Loved Ones (Film, 2009)
Speelduur: 84 minuten
FTV - 2 (totaal: 206)
Thema: nvt (107)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23 + R3: 1-23) R4: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 21, 23
[url=https://ibb.co/gZL0Mk2[/url]
3.5*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
104. https://www.moviemeter.nl/film/688870]Idila (Film, 2015)
Speelduur: 83 minuten
FTV - 2 (totaal: 208)
Thema: kannibalisme (108)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23 + R3: 1-23) R4: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23
[url=https://ibb.co/fNWsfyG[/url]
Het is geen goede film, maar best een charmante poging in het horrorgenre vanuit Slovenië. Paar leuke vondsten en als je het niet te kritisch benadert is het best een leuke zit.
2.5*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
105. https://www.moviemeter.nl/film/7809]Black Christmas (Film, 1974)
Speelduur: 98 minuten
FTV - 2 (totaal: 210)
Thema: feestdagen (109)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23 + R3: 1-23) R4: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23
[url=https://ibb.co/B2Dr15j[/url]
Film met best een aardige status, maar ik zie het niet. Een vrij saaie bedoening helaas, had er echt wat meer van verwacht.
2.5*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
106. https://www.moviemeter.nl/film/37319]Black Sheep (Film, 2006)
Speelduur: 87 minuten
FTV - 2 (totaal: 212)
Thema: nvt (109)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23 + R3: 1-23) R4: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23
[url=https://ibb.co/9vVStnx[/url]
Een horrorcomedy die werkt kan bij mij vaak rekenen op een ruime voldoende. Helaas zijn er te veel voorbeelden van gevallen die niet werken, zo ook deze. De comedy komt niet uit de verf en de horror is mij ook te matig.
2*
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
Speelduur: 96 minuten
FTV - 1+1= totaal 254+2-= 256
Thema's 3x voltooid 23x2+23+23=92 punten
Afgevinkte thema's: Kannibalisme 18
Voor het idee van deze film baseerde ze zich op Armin Meiwes (Armin Menschenfresser) Deze werd ervan beschuldigd Brandes in maart 2001 te hebben gedood en opgegeten. Waarbij het meest bizarre feit was dat het slachtoffer zelf had gevraagd om zichzelf te eten en daarna op te eten...
Hoe dan ook, het begint allemaal met Jed die wanhopig probeert te ontsnappen aan deze wereld. Zijn leven werd verwoest toen zijn vrouw, Olivia overlijdt. Op een avond in een bar biedt Lionel Flack, hem de keuze om te worden opgegeten door Lionel! Hun vreemde relatie begint....
Kannibalisme is niet een gemakkelijk verhaal om te vertellen...je moet kiezen tussen inhouden of vol er ingaan met ongemakkelijke momenten. De makers kozen voor het laatste! Echter zoekt de film ook de grens tussen lachen en ongemak op. Ik snap de keuze want hierdoor werd het gruwelijke enigszins afgezwakt. Helaas werkte dat voor mij niet altijd even goed! Daarnaast vond ik ook dat de datingsubplot niet erg geloofwaardig aanvoelt.
Maar met een aantal echt grafische scènes van kannibalisme heb ik me eigen meer dan goed vermaakt (het speciale make-up werk verdiend een pluim!) en Lionel was gewoon een absoluut genot om te zien. Dit is een personage dat je niet snel zult vergeten. Tof filmpje!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
122 Ghosts of Mars (Film, 2001)
Speelduur: 98 minuten
FTV - 1+1= totaal 256+2-= 258
Afgevinkte thema's: Space horror 18,20
https://www.elozetes.hu/img2/original/7leDG7mdHsh75R8pln4x7A7FrpS.jpg
Mensen versus de geesten van oude marsmannetjes, Sciencefiction-chaos met een groot herinner u zich deze Carpenter nog? Gevangenen en agenten die samenwerken, is ontleend aan Assault on Precinct 13 (1976), de wraak van de geesten komt van The Fog (1980) en ondertussen ript het ook minstens een dozijn andere films. Toch is dat niet wat dit maar een middelmatige film maakt...
Nee dat is de uitvoering; Mars-geesten die iedereen die ze bezitten in heavy metal-aanhangers veranderen...? Deze zijn gewoon niet eng...En flashbacks binnen flashbacks zijn bijna nooit een goed idee voor een film waarin elke vijf minuten er een grote actiescène is waarin gezichtsloze mijnwerkers worden gedood, geslagen of opgeblazen. De cross-fades naar flashbacks zijn absoluut ook een grote boosdoener!
Daarnaast is de actie regelmatig herhalend wat het er ook niet beter op maakt! Iets wat ik me steeds maar afvroeg was; Als de geesten inderdaad geesten zijn, waarom hadden ze een fysieke vorm nodig? Was dat echt alleen omdat ze niet door muren en deuren kunnen gaan? Het meeste van het bloed in deze is van de snel gesneden variëteit, en de acteurs kregen te maken met verschrikkelijke campy-dialogen...
Een element waar de film zonder twijfel John Carpenters "slechtste" is, is de score. In de openingscredits is er nog wel even Carpenter's, kloppende elektronische muziek om vervolgens over te schakelen naar metal-gitaren die keer op keer maar een beetje tokkelen. Het is lui en heeft nooit enige samenhang met wat er op het scherm wordt weergegeven! Zeggen dat de film een mislukking was gaat te ver, het bezit nog wel iets van een fun-factor maar Carpenter kan als regisseur veel beter!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
123 Juan de los Muertos (Film, 2011)
Speelduur: 92 minuten
FTV - 1+1= totaal 258+2-= 260
Afgevinkte thema's: Zombies 05,18,20
http://cartelesmix.es/cartelesdecine/wp-content/uploads/2018/08/juandelosmuertos11006.jpg
Zombie-film die het redt door zijn Cubaanse B-film charme! Op een paar klassiekers na ben ik niet de grootste fan van zombies en lollig doen met zombies pakt meestal nog erger uit! Maar goed ze horen bij het horrorgenre en op zijn tijd er eentje kijken is ook geen straf! De opzet van deze film is die van de klassieke zombies; ze bijten en verspreiden de infectie; ze zijn hersenloos; sommige zijn snel en sommige zijn traag. Het is ook duidelijk dat de Argentijnse regisseur Alejandro Brugués zijn zombie-films kent, maar weet wel enige eigen dingen toe te voegen. De film is een komedie maar meer dan een paar geslaagde kwinkslagen waren er ook niet! De film schuwt ook bloed, maar weet wel met een paar leuke ideeën zombies uit de weg te ruimen. Heel veel nieuws doet de film niet maar door zijn dat ongedwongen Zuid-Amerikaanse en de charismatische cast, waar je gewoon geen hekel aan kan krijgen, toch leuk kijkvoer!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
124 Burning Bright (Film, 2010)
Speelduur: 86 minuten
FTV - 1+1= totaal 260+2-= 262
Afgevinkte thema's: Animal horror 05/13/18/20
Tyger Tyger, burning bright, In the forests of the night; What immortal hand or eye, Could frame thy fearful symmetry? (William Blake)
Tja wat kan je doen met een hongerige tijger die in een huis een meisje en haar autistische broer achterna zit, tijdens een orkaan? Meer dan een rechttoe rechtaan, eenvoudig verteld gaat dit niet worden, maar desondanks was die mensetende Bengaalse tijger die twee kinderen in een huis probeert te verslinden, verdomd vermakelijk! Deze film werkt binnen zijn eigen beperkte plot en slaagt er zowaar in een gespannen, leuke en zeer bevredigende 85 minuten te leveren. Ach, de film deed ijverige zijn best om de clichés van het Animals Amok-genre te vermijden. Er was wel weinig bloed, hoewel je tegen het einde een paar door de tijger veroorzaakte verwondingen en een bloederige spoor krijg. Deze film ging meer voor spanning dan voor bloedvergieten. Ja de film slaagt erin om ondanks zijn voorspelbaarheid, het allemaal heel goed te laten werken!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
125 The Hound of the Baskervilles (Film, 1983)
Speelduur: 95 minuten
FTV - 1+1= totaal 262+2-= 264
Afgevinkte thema's: 80s horror 04/05/13/18/20
https://m.media-amazon.com/images/I/A1hkEEU2QSL._RI_.jpg
Het verhaal over de vloek van de aristocratische familie Baskerville is natuurlijk overbekend! Het is waarschijnlijk en één van de meest gefilmde van alle Holmes-avonturen. Deze productie doet niets bijzonders met het verhaal, maar doet zijn ding erg goed. De film volgt dus voor het grootste deel het verhaal van het boek, waarbij Watson vooruit wordt gestuurd naar het grote huis terwijl Holmes zijn eigen verkenningen en onderzoeken undercover doet. Het is mooi geënsceneerd; heerlijke spookachtige sfeer van de onheilspellende moerassen, overspoeld met wervelende mist. Het grootste deel is gefilmd met een stijlvolle studio-set die doet denken aan de gotische sets van Hammer. Een goede cast met theatraal acteerwerk, doet de rest, want dit past goed bij deze versie. In veel opzichten is deze versie van het verhaal traditioneel. Donald Churchill is een echte old-school Watson, charmant hijgend en puffend van geërgerde verwarring over de slimheid van zijn beste vriend. Ian Richardson heeft zijn optreden duidelijk gemodelleerd naar Basil Rathbone in de Universal Sherlock Holmes van de jaren veertig. Ja Holmes blijft voor mij toch uitzonderlijk goed tijdverdrijf!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
Speelduur: 115 minuten
FTV - 1+1= totaal 264+2-= 266
Afgevinkte thema's: Occult 04/05/11/13/18/20
Werkelijk....? Was dit een goede horrorfilm? Dit was het typische bioscoop-horrorvoer! Meer dan een slim marketingconcept van een "doodenge" glimlach, die verspreid door, trauma en gevolgd wordt door zelfmoord, was dit niet! En met genoeg traumaverwerking om niet te misstaan in een film van lifetime -channel of ziekenhuis-dramaserie... Voeg hier dan een heel assortiment van horror-ingrediënten dat we al zo vaak eerder zagen aan toe...Pfft...Oh, oh de kat is zoek en er moet nog een cadeautje voor het neefje gekocht worden....drie keer raden? Nieuw is dit al helemaal niet! (denk aan de Aziatische films van de '00"s als The Grudge of The Ring) De over-de-top finale was misschien nog enigszins genieten maar al ver voor die tijd was ik mijn aandacht kwijt....De film blijkt te zijn gebaseerd op de korte film ‘Laura Hasn’t Slept’ van dezelfde regisseur; Die ging over een vrouw die bij een therapeut hulp zoekt vanwege een terugkerende nachtmerrie...in elf minuten en tja dat leverde dus deze veel te lang uitgerekte film vol jumpscares op..? Oké het zag er nog best netjes uit (mag ook wel met zo'n budget!) maar is met gemak één van de minst capabele horrorfilms die ik zag...
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
127 Glorious (Film, 2022)
Speelduur: 79 minuten
FTV - 1+1= totaal 266+2-= 268
Afgevinkte thema's: Locked in a room 04/05/11/13/18/20/22
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1146000/1146661.jpg?cb=1659503756
Horrorfilms en kleine ruimtes het levert regelmatig innovatieve films op! Het is de kracht van eenvoud! Zo ook deze waarin het enige personage gedurende het grootste deel van de looptijd op het scherm te zien is.Da t personage is Wes (Ryan Kwanten), die blijkbaar in zijn auto leeft, na een relatiebreuk. Wes stopt bij een stopplaats langs de weg en wordt opgesloten in een wc-gebouw met niets anders dan een mysterieus figuur die tegen hem praat...vanuit het hokje naast hem...
De film weet het voor elkaar te krijgen om steeds net genoeg mysterie te bieden om de interesse te blijven wekken en net genoeg uitleg om de kijker door te laten kijken. Dat alleen al is een indrukwekkende prestatie! Met minder dan 80 minuten weet de film ook hoe het tijd die hij heeft zo goed mogelijk kan benutten! Daarnaast zijn er paar zeer goed geplaatste, perfecte grappen (dubbelgelegen van die humor) En is er een mooie vormgeving van het toiletgebouw...
De stem uit het glorie-gat is die van Academy Award-winnaar, JK Simmons. Die je in de film nooit op het scherm ziet. Hij is een halfgod, de eerstgeborene van Cthulhu oftewel de Lovecraftiaanse Ghatanothoa en hiermee voeg de film zich bij de kosmische horror Verder creatieve speciale effecten en de regie van Rebekah McKendry was behoorlijk indrukwekkend! Het kleinere budget staat deze grotere ideeën nooit in de weg. Dat komt allemaal door de balans tussen effecten en verbeeldingskracht! Het is duister grappig met een aantal werkelijk indrukwekkende beelden! Dit was een wonderbaarlijk goede film!
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
Speelduur: 84 minuten
FTV - 1+1= totaal 268+2-= 270
Afgevinkte thema's: Religion en sektes 04/05/11/13/18/20/21/22
https://vvs.ca/wp-content/uploads/2022/04/vvs-auxportesdelenfer-keyart.jpg
Schrijver/regisseur Justin Lee is niet bepaald iemand van wie je een goede film moet verwachten maar voor een beetje b-filmplezier weet hij altijd wel te zorgen. Dit Tubi origineel (wat ook niet direct staat voor kwaliteit!) speelt zich af tijdens kerst eind jaren 80 en volgt een satanische sekte die de hel op aarde wil ontketenen De demon is nauwelijks te zien, maar als je het doet, was hij best aardig! Om kennis te maken met verschillende personages van het klein stadje duurt nogal even voordat er iets gebeurd. Het keerpunt, wanneer de film losgaat (*KUCH*) is precies na halfuur, over clichés gesproken, iets valt een stel aan dat in het bos aan het vrijen is. Er wordt dan het meeste van de tijd de in gele pijen geklede sekteleden afgeslacht; uit beeld en met nogal wat explosies maar het bloed werd tot een minimum beperkt! Zelfs een handgranaat laat geen rommel achter als hij afgaat. Dankzij een losse gooyf-grappige sfeer, (wel oké waren de grappen van de sheriff die verwijst naar Cujo en Michael Myers) verliest het veel momentum en spanning. De echte reden waarom dit opvalt, was de cast van genre-coryfeeën; uiteraard Tony Todd (de poster!) maar ook John Kassir (de Crypt Keeper!), Adrienne Barbeau (“Escape from New York”), Bruce Dern (“ Nebraska”), en Meg Foster (“They Live”) Was de film goed? Neeee maar het is wat het is!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
160. Opera (1987)
Speelduur: 104 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 319 punten)
Thema - Giallo
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/12/13/15/16/18
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 13 = 128 punten
https://www.screamhorrormag.com/wp-content/uploads/2017/01/Opera-1-600x240.jpg
Nee, een echte fan zal ik ook nooit worden van het Giallo genre. Alhoewel ik deze toch wel kon appreciëren. Ik vond de moorden explicieter. En de werkwijze waarop de dader Betty dwong om toe te kijken terwijl hij de moord pleegde, vond ik wel uitermate intrigerend.
3*
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3219 stemmen
76. Zombi 2 (1979)
FTV: 2 punten (142 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Zombies (afgevinkt: 1, 3, 4, 5, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 21, 22, 23)
https://i.imgur.com/uYZdgen.jpg
Onderwaterzombies? Hell yeah!
Zombies blijven voor mij een voorbijgestreefd genre. Vandaar dat ik er niet graag naar kijk en is het moeilijk (maar niet onmogelijk) mij te imponeren met dergelijke films. Toch geef ik graag het voordeel van de twijfel en aangezien Zombi 2 hoog staat aangeschreven was mijn interesse toch wel gewekt.
Laat ons gewoon zeggen dat de tweede helft me heeft geïnteresseerd. De eerste helft was niet goed qua tempo en werd het lage budget nogal duidelijk. De dialogen zijn op zijn meest houterig te noemen en het acteerwerk/voice-overs zijn vaak best komisch. Het verhaaltje dat wordt voorgeschoteld stelt niet veel voor en kon mij niet interesseren. Gelukkig dat we plots getrakteerd werden op een (inmiddels erg beruchte) haaienscène. Ik wist dat deze scène erg bekend was maar niet dat het uit deze film kwam.
De tweede helft is een gigantische stap in de goede richting. Van zodra er wat meer gebeurt komt de geniale muziek ook op gang. Zelfs mijn man keek even op van zijn boek om te kijken van waar die goede soundtrack kwam. De zombies zien er wansmakelijk uit maar hebben jammer genoeg geen dreigend effect.
Een 2,5* voor twee verschillende films in een gepropt.
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3219 stemmen
77. Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon (2006)
FTV: 2 punten (144 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Found Footage (afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 21, 22, 23)
https://i.imgur.com/WJfK9l3.jpg
Een groepje scholieren maakt een documentaire over psychopaat Leslie Vernon en zijn plan om toe te slaan. Men wil laten zien hoe de gedachtengang van een seriemoordenaar in elkaar zit. Leslie geeft hen deze inzichten alsook zijn invloeden en zijn sinistere intenties.
De film is een duidelijke hommage naar Freddy Krueger, Michael Myers, Jason Voorhees en andere bovennatuurlijke horror-iconen. Je merkt de liefde voor het genre bijna direct. Ook is Leslie Vernon een erg vermakelijk personage die voldoende humor in de film brengt. Ook de groep studenten zijn (voor een keer in het genre) niet irritant of inwisselbaar. Ik merkte wel een connectie tussen hen en Leslie wat voor enkele mooie toevoegingen zorgde. Ook is er een vlot tempo en speelt iedereen met plezier en overtuiging.
Jammer genoeg gaat het na een uur gigantisch achteruit wanneer de found-footage/mockumentary-stijl achterwege wordt gelaten. Het laatste half uur speelt zich af als een conventionele slasher wat bij mij enorm als stijlbreuk aanvoelde. Het was alsof de makers de gimmick zelf beu werden. Wat het leukste is van en slasherfilm is net de climax met dat bloedvergieten maar ook dit was afwezig. Heel de film was braaf en het merendeel gebeurt off-screen.
3*
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3219 stemmen
FTV: 2 punten (146 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Folk horror (afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 21, 22, 23)
https://i.imgur.com/SljjpOa.jpg
Ik wist niet wat te verwachten op voorhand, enkel dat dit een Noord-Macedonische film met Noomi Rapace is over een heks. Toen ik de film startte was me direct duidelijk dat ik hier geen zin in ging hebben. Het is een feestdag vandaag en wat makkelijkere hap is beter te verteren als je drie films na elkaar kijkt. De extreem trage en vage opening was al een sleur van jewelste en ik had me voorbereid op een vette snooze-fest. Gelukkig werd het beter. Niet veel beter maar toch beter.
Onder heel het pretentieuze gedoe en de valse horror-tag zit een prachtig drama verschuild. Een drama over het leven vieren en de verschillen tussen gender, afkomst en de angst om wat je opbouwt te verliezen. Jammer dat dit alles werd uitgerekt tot een 108-minuten durende voice-over. Toegegeven, de beelden zijn prachtig en het acteerwerk is best goed. Ook komen er wat goede visual effects langs maar niet voldoende om de film tot een bovengemiddelde te tillen.
Arthouse kan ik écht waarderen maar ik moet in de goede bui zijn. Vandaar dat het niet altijd een goed idee is om blindweg een film uit te kiezen.
2,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
161. The Curse of Bridge Hollow (2022)
Speelduur: 89 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 321 punten)
Thema - Feestdagen
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/12/13/15/16/18
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 14 = 129 punten
Ok, het is een onderhoudende familiefilm die men probleemloos samen met de kids kan kijken .... Maar ik heb me zo hiermee geamuseerd. En het was, eerlijk waar, op bepaalde momenten enorm grappig. Had ik zelf ook niet verwacht 
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
174. Dýrið (2021)
FTV: 2 punten (totaal: 348 punten)
Categorie: nr. 1 Elevated horror (totaal: 5 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 t/m 5 (volle kaart), Ronde 6: nr. 1, 6, 11, 12 & 21
Denk wel zo ongeveer de laatste van mijn stapel Blu-Rays die ik nog moest zien.
Noomi Rapace in de hoofdrol?
Okay, sowieso al +1 voor mij. Wat vind ik haar toch super. Prachtige actrice die actie, drama, horror, alles aan kan. Top.
Lamb is een fijne art-house achtige horrofilm die net iets te weinig impact maakt om zware indrukken achter te laten. De mooie landschappen, de vreemde creatie die ze opvoeden en het sterke acteerwerk maken echter veel goed. Het einde had eigenlijk op de lachspieren moeten werken, maar daar is de film dan weer te sterk voor. En dat is knap, want het ziet er behoorlijk ridicuul uit.
3,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
175. Pretty Boy (2021)
FTV: 2 punten (totaal: 350 punten)
Categorie: nr. 23 Slasher (totaal: 6 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 t/m 5 (volle kaart), Ronde 6: nr. 1, 6, 11, 12, 21 & 23
Ik doe het echt niet met opzet, maar ik ben alweer de enige / eerste die op deze film heeft gestemd. Wat een rare film was dit zeg. Het begint allemaal met een korte overview tijdens de opening credits waarin we vooral horen dat een actrice een fan ontmoet, maar dit niet bepaald prettig verloopt. Dan stoppen de credits en zijn we op een 80s-themed feestje waar we minutenlang naar waardeloos acteerwerk moeten kijken tijdens een soort van character introduction.
Plots valt onze moordenaar, die er fantastisch uitziet trouwens (super simpel, maar zeer effectief), het feestje binnen met in zijn armen die actrice die hij ontvoerd heeft, en het feestje wordt zeg maar wat minder gezellig.
Wat volgt is een film die volledig uit de bocht vliegt naarmate het verhaal vordert, maar de kills zien er voor het overgrote merendeel overtuigend uit.
Heel rare film, met ontzettende slechte elementen, maar ook erg gave elementen. Ik ga een voldoende geven: 3*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
88. La Señora Muerte (Film, 1969)
aka Madame Death
FTV - 2 punten (Totaal: 182 punten)
http://4.bp.blogspot.com/-FaoazQCQTH8/Uf8DVhmjLpI/AAAAAAAAXl0/haQT1praYaI/s1600/madamedeath11.JPG
Deze film deed me denken aan Mario Bava's giallo Blood and Black Lace inclusief een modehuis en de catwalk. Het verschil is dan wel dat de killer niet gemaskerd is en al meteen gekend is voor de kijker omdat een ui zijn ambt gezette dokter Favel (gespeeld door John Carradine) haar (Marlene) opdraagt om jonge vrouwen te vermoorden en hun bloed af te tappen om zodoende haar verminking weg te werken en haar overleden echtgenoot weer te laten herleven. Favel heeft echter een groot aandeel in deze dood en verminking dus of zijn bedoeling echt zo nobel zijn is meteen twijfelachtig. Op zich zijn de moorden wel aardig maar lang niet zo interessant als die van Bava. Er lijkt ook net wat teveel focus te zijn op het waarom om van een volbloed giallo of slasher te spreken en dat vind ik jammer. Het zijplotje waarbij Favel's assistent die kreupel is en stom (een soort Igor of Quasimodo) verliefd wordt op Marlene was wel fijn, maar de opzet vond ik net wat te vergezocht. De verminking als drijfveer van de moorden waar gerust wat meer focus op had mogen liggen was voldoende geweest.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
162. The Haunting (1999)
Speelduur: 113 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 323 punten)
Thema - Haunted house
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/12/13/15/16/18
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 15 = 130 punten
https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2021/01/the-haunting-1999-750-800x517.jpg
"Euh, heb ik dit niet al eens gezien", was ik de hele tijd aan het denken. Kwam ik pas achteraf tot de ontdekking dat dit de remake is van de gelijknamige film uit 1963 die ik zo goed vond dat ik het zo maar eventjes 4 sterren gaf. Nu vond ik deze remake niet zo slecht. Misschien waren de SE's een beetje teveel van het goede. Maar verder was dit een aangename kijkbeurt.
3*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
143 Sotto il Vestito Niente (Film, 1985)
FTV 2 punten ( totaal : 280 ) thema nvt
Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 + 23 +23 = 115 punten
https://64.media.tumblr.com/7b11f366ef2c2b31d280d266830db351/tumblr_ozh59uIIS31tdhimpo1_500.gifv
Ondanks de weinige kills weet deze late giallo qua verhaal wel te boeien. Het verhaal blijft een tijdje mysterieus want zowel de killer als het motief is niet onmiddellijk te raden. Leuk is ook het gegeven dat het hoofdpersonage Bob Crane (Tom Schanley) samen met Jessica ( Nicola Perring) een tweeling vormen waarbij Bob nare dingen die bij Jessica gebeuren kan aanvoelen, ook al is hij in Amerika en werkt zij als model in Italië.
Op een dag voelt hij aan dat zijn zus echt in gevaar is en zelfs misschien vermoord is. Samen met inspecteur Donald Pleasence probeert hij te onderzoeken wat er met zijn zus gebeurd is. Bob komt in contact met de modellenwereld en het decadent leventje dat sommigen leiden dat draait om seks, macht en blijkbaar diamanten. Maar niets is wat het lijkt. De mooie Nicola Perring is een aparte verschijning en laat in begin van de film ook haar mooie borsten zien. Maria McDonald, Catherine Noyes en Anna Galiena zijn ook naakt te zien, maar Perring is toch het toppertje onder deze vrouwen. Van Renée Simonsen is weinig van te zien. Een opvallende scène is een catwalk van de modellen op de muziek van Murry Head met het bekende liedje One Night in Bangkok, een song die nu nog altijd leuk is. De slotscène is best spannend en heeft een bevredigend einde. 7/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Speelduur: 52 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 325 punten)
Thema - Occult
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/15/16/18
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 16 = 131 punten
Weeral zo'n verrassing. Eerst was er een Disney griezelfilm. Kom ik nu toch wel een soortement Marvel horror tegen. Ook nog eens in sfeervol zwart/wit. Meest genoten heb ik van de eindscène met een patience-spelende Ted en daarna het humoristisch gekeuvel met Jack.
3.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV 2 punten ( totaal : 282 ) thema nvt
Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 + 23 +23 = 115 punten
Bartosz M. Kowalski, de regisseur van het tweeluik Nobody Sleeps in the Woods Tonight, stelt met dit exorcisme filmpje toch wel teleur. Het verhaal wordt langzaam naar een verrassende climax opgebouwd en heeft een aparte sfeerschepping door het nare klooster met al zijn donkere gangen. Toch werkt het niet omdat het verhaal enerzijds niet echt weet te boeien en anderzijds ontbreekt er de nodige spanning. De slotscène weet wel uit te pakken, maar komt eerder lachwekkend over. 4/10
https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2022/11/hellhole-2c.png
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
89. Esta Noite Encarnarei no Teu Cadáver (Film, 1967)
aka This Night I Will Possess Your Corpse
FTV - 2 punten (Totaal: 184 punten)
Ik denk wel dat ik nu de films heb ontdekt waar ik en John Milton samen van zouden kunnen genieten. Ik vond de eerste in de Coffin Joe reeks al genieten, dit vervolg doet er nog een schepje bovenop. Zé is ook hier weer lekker sadistisch, misschien iets minder expliciet op het vlak van geweld, maar toch voor iemand met spinnen- of slangenfobie (of beiden) hebben we 2 scènes die een ware nachtmerrie vormen. Maar de beste scène is ongetwijfeld de nachtmerrie van Zé waarbij hij in de hel belandt. Deze sequentie is volledig in kleur, met halfnaakte mannen en vrouwen, die geketend zijn of vastzitten in het gesteente en gegeseld worden door de duivels; Er is zelfs bloed en het continue gehuil van de verdoemden kruipt in de kleren. Is misschien toch een reeks om in huis te halen. Echt heel fijn.
https://i0.wp.com/drunkinagraveyard.com/wp-content/uploads/2013/05/coffinjoehell.png
https://i.gifer.com/origin/8d/8d3ee39ebc732a63a7a21d408900c833.gif
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.