- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Hè, leuk nieuws man! Is de horror challenge-groep uitgenodigd voor een beschuit met muisjes? 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Nu snappen jullie waarom ik Usain Bolt was, this is all I'm gonna get for a very, very long time 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
30. Video Violence 2 (Film, 1988) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 60 punten)
Thema: geen (totaal: 15 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14, 16, 18, 21, 22, 23
Zo dat was dan de laatste SOV horror op mijn lijst. Ik hou nog steeds erg van de stijl maar de meerderheid van de film zijn toch flink ondermaats. Ik had gehoopt dat ik deel 2 van Video Violence net zo leuk ging vinden als het origineel, maar helaas.
Geen idee waarom de regisseur het leuk vond de 2de film te bouwen rond de 2 killers van deel 1. Deze kerels zijn gewoon niet grappig en eigenlijk gewoon watjes in vergelijking met wat we in de voorloper kregen te zien. Er zit geen verhaal in, gewoon wat korte sketches. Alleen de scène waarbij 3 dames eens de rollen omkeerden en eens een man werd geslachtofferd was nog een beetje leuk en de grote boezem van Elizabeth Lee Miller. Jammer dacht dat deze verder ging gaan op het elan van zijn voorganger maar dit is gewoon bucht.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Had ik uiteraard veel eerder moeten delen, maar ja. I suck at big reveals. But JM is gonna be a daddy! 
Goed geraden in 1 keer, Kondoro! De kans om The 40 Year Old Virgin te zijn had ik al lang verspeeld, maar wie weet gooi ik hoge ogen met The 42 Year Old Daddy.
En ja, het is de horror challenge, het bizarre idee om een foto van de baby uit Braindead te plaatsen kwam in mijn hoofd op. What can I say, I'm Joey.... I'm disgusting.... Maar het internet onthoudt alles, dus ik heb me maar ingehouden 
En Woland, dat moet niet in de weg staan van ons biertje. Sprak hij hoopvol.
Ok leuk nieuws. Proficiat toekomstige vader en ook aan Miss Milton 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
FTV, 119 minuten - 47 punten
Thema: zombies
Thema's gezien: alles 1x!
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/933.jpg
Het spijt me zeer, maar ik kan hier toch vrij weinig mee. Ja, het bloed vliegt in het rond en er worden een hoop levenden, doden en ondoden omgelegd op allerlei bloederige en creatieve manieren, en dat ziet er ook allemaal wel best strak gedaan uit. Maar om eerlijk te zijn, wat er allemaal in de film gebeurde, het boeide me geen zak. Waarom al die lui elkaar dood willen hebben was al een beetje de vraag (ja, voor de zombies is dat wel duidelijk natuurlijk), maar ik was er na twintig minuten al klaar mee, en dan krijg je nog 100 minuten meer van hetzelfde. Leuk dat er zoveel mensen van genoten hebben, maar geef mijn portie maar aan fikkie.
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
96. XIII (2019)
Speelduur: 45 minuten
FTV - Thema: Found Footage
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 14
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 14 = 106 punten
Challenge: 190 + 1 + 1 = Totaal 192 punten
Wat moet ik er eens van zeggen. Het is niet mijn subgenre
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Speelduur: 99 minuten
FTV - Thema: Teen horror
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 15
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 15 = 107 punten
Challenge: 192 + 1 + 1 = Totaal 194 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//isTIfL5jboooeSBpkZBJtYzmyTq.jpg
Ik mag Sion Sono graag zien. Maar deze liet me wat onaangeroerd.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
31. The Horror of Party Beach (Film, 1964) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten + 14 (31 gehaald allemaal FTV) (Totaal: 76 punten)
Thema: aquatic horror (17) - 1 punt (totaal: 16 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 23
Hoe komt het dat ik nooit eerder van deze film heb gehoord en ik er vooral toevallig op uitkwam bij het speuren naar 60s horror voor de challenge. Met een titel als deze hoopte ik op een vermakelijke B-film met monsters. En dan heb ik eigenlijk ook gekregen. Uiteraard is de link met The Creature of the Black Lagoon al snel gelegd als je voor het eerst een monster ziet opduiken. Zien ze er schrikwekkend uit? Neen, maar dat was die van Black Lagoon evenmin. Hier wel meerdere monsters en we krijgen zowaar blood en bij momenten zelfs wat gore te zien. Het verhaal is zwak eigenlijk bijkomstig, maar hetzelfde kunnen we ook weer toepassen op Black Lagoon. Tussen de aanvallen van de monsters door krijgen we beelden van feestende jongeren op het strand en korte gesprekken tussen de wetenschappers hoe die dreiging aan te pakken. Deze filler is een pak interessanter dan de weinige actie en de oersaaie te lang durende dialogen in Black Lagoon. Dit bevestigt voor mij nogmaals dat deze flink is overgewaardeerd. Horror of Beach Party is gewoon toffe meuk. Ik zou het zelfs een voorloper van Humanoids from the Deep durven noemen.
Nog wat sfeerbeelden
https://trailersfromhell.com/wp-content/uploads/2018/08/5805topHorr.jpg
https://www.themoviedb.org/t/p/w780/bQXgxCNZ6zdTiuytQa70nNoNJ0V.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
Speelduur: 87 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 142 punten)
Thema - 60s horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 7/12/23
Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 3 = 72 punten
http://www.midnightonly.com/wp-content/uploads/2017/02/Sorcerers-2.jpg
Redelijk eenvoudig thrillertje zonder al teveel horror-elementen. Echt onder de indruk was ik niet.
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
Had ik uiteraard veel eerder moeten delen, maar ja. I suck at big reveals. But JM is gonna be a daddy! 
Goed geraden in 1 keer, Kondoro! De kans om The 40 Year Old Virgin te zijn had ik al lang verspeeld, maar wie weet gooi ik hoge ogen met The 42 Year Old Daddy.
En ja, het is de horror challenge, het bizarre idee om een foto van de baby uit Braindead te plaatsen kwam in mijn hoofd op. What can I say, I'm Joey.... I'm disgusting.... Maar het internet onthoudt alles, dus ik heb me maar ingehouden 
En Woland, dat moet niet in de weg staan van ons biertje. Sprak hij hoopvol.
Van harte proficiat, toekomstige vader en moeder 
Voor toekomstige horror-challenges is dit wel uiterst goed nieuws. Dat betekent dat ene zekere JM minder tijd heeft om als een razende gek een stapel films te verwerken. Slapeloze nachten, pampers verversen en papflesjes geven worden de komende jaren meer een aandachtspunt voor hem
Gelukkig ben ik al tweemaal door die hel gegaan. En 42 is een perfecte leeftijd om ermee te beginnen. Je maturiteit en relativeringsvermogen zijn pluspunten voor die gelegenheden 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Dan heb ik gelukkig nog genoeg tijd
.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Speelduur: 152 minuten (director's cut)
FTV = 2 punten (totaal: 14 punten)
Thema: Folk horror (totaal: 6 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 2, 5, 6, 11 en 22
Het vinden van een thema bij deze film vond ik erg lastig. Er springen eigenlijk twee thema's uit (wellicht drie) die ik had kunnen aanvinken en waar deze film naar neigt. In het principe van de mythe die er aan hangt en het supernatural wezen denk ik (na wat research gedaan te hebben) dat de genoteerde thema het beste er uit springt.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1054.300.jpg?cb=1365256248
Na een prachtige heldere zondag en, een avond die al vroeg donker begon en erg koud is schittert een prachtige volle maan aan de hemel. Het is kraakhelder buiten, en behoorlijk koud wanneer ik eigenlijk (zeker in deze maand) kies voor films gerelateerd aan wolven, weerwolven of andere mythes/wezens gelinkt aan een volle maan. En aangezien nu ook de horrorchallenge gaande is op het forum en ik deze film weer tegenkwam was de keuze eigenlijk heel snel gemaakt. Deze Franse film ‘Le Pacte des Loups’ stond immers al enige tijd op mijn kijk lijst, en wekt altijd al mijn nieuwsgierigheid op als ik hem zag.
Wanneer je naar de film kijkt van de buitenkant werden mijn verwachtingen eigenlijk heel erg op de proef gesteld. De plotomschrijving is eigenlijk al vrij mysterieus maar, met de nodige genres waaronder ook de horrortag. En laat ik eigenlijk gelijk met de deur in huis vallen, één ieder die net zoals mij denkt dat het een heftige horrorfilm gaat worden; stel deze verwachtingen terug. Want, de film is van de buitenkant al erg verzorgd (zoals de poster, plotomschrijving en cast), laat staan wat ‘Gans’ van de film zelf heeft weten te maken. En horror viel daar meer en deels een beetje buiten de boot. Wanneer er echt horror was, was het ook echt goed hoor; begrijp me niet verkeerd. Alleen had ik op véél meer gehoopt.
‘Le Pacte des Loups’ oogt prachtig, is inhoudelijk prima en heeft een leuk mythisch verhaal uit de Franse geschiedenis. Leuk om zo ook te leren over het monster van ‘Gévaudan’. De film had soms wat brutaler mogen zijn, waardoor hij misschien ook wat spannender of harder was geworden. En ik had toch gehoopt op wat meer actie. Neemt niet weg dat deze film mooi is om te zien, en zoals ik al zei: als je er wat anders instapt is het best een vermakelijke film. Ik heb de director's cut gezien wat misschien ervoor zorgde dat de film juist te lang aanvoelde, en helaas was de film ook Engels gesproken maar dat lijkt me niet de fout van de film maar aan de versie die ik heb gezien. Aangezien de monden duidelijk een andere taal volgden en niet synchroon liepen met de voiceline. En je duidelijk zag dat er Frans werd gesproken. Dit staat overigens niet in de weg van mijn cijfer of mening; ik irriteerde me er niet aan toen ik het éénmaal door had.
Collins
-
- 7301 berichten
- 4317 stemmen
FTV: 2 - Totaal: 42
Thema: haunted house. - Totaal: 17 - Afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 23
https://muitomolho.files.wordpress.com/2015/03/13ghosts2.jpg
De creaturen zien er met hun bizarre en morbide uiterlijk prachtig uit. De setting is een ouderwets landhuis maar dan van glas. Een glazen doolhof waar de personages en de monsters zich in een razend tempo in voortbewegen. Er valt genoeg te genieten. Stel je in op luchtigheid à la Ghostbusters en verwacht verder niet teveel.
3*
Collins
-
- 7301 berichten
- 4317 stemmen
22. Look Away (2018)
FTV: 2 - Totaal: 44
Thema: n.v.t. - Totaal: 17 - Afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 23
https://www.filmdienst.de/bild/filmdb/158859
Look Away begint als een aangename verrassing. Een psychologische horror die middels zijn tienerprotagoniste thema’s als pesten, eenzaamheid en schizofrenie aansnijdt. De sfeer in de film is naargeestig. Later verandert de film in een wraakfilm en is er meer actie. De film is dan plastischer en oppervlakkiger. Nog steeds vermakelijk, maar gewoon meer standaard.
3*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Van harte proficiat, toekomstige vader en moeder Milton en euh... over 2 weken wordt dat misschien niet heel toepasselijk 31 oktober?
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Het is denkbaar! Maar we hopen iets eerder, rond de 23e. En vanaf dan ga ik langzaam ingehaald worden, gok ik. Maar misschien vind ik hier en daar nog tijd! Het geboorteverlof is royaal tegenwoordig.
Met je verse kind in de armen naar een scherm turen waar voluptueuze tieners aan een mes worden geregen, is misschien niet helemaal done. Ik weet niet of ik dat mag van Miss Milton
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
33. Scream (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://gcdn.lanetaneta.com/wp-content/uploads/2022/01/%C2%BFQue-tan-aterrador-y-violento-es-Scream-2022-%C2%BFQue-tan.jpg
RW - 1 punt - 63 punten.
Thema - NVT.
Had gisteravond weer eens zin in een Scream film, en dit vijfde deel werd het. De film heeft zijn sterke en zwakke momenten, maar de regisseurs proberen in ieder geval niet het wiel opnieuw uit te vinden. Barrera, Ortega en Savoy Brown doen het goed, en ook de oude cast (zeker Arquette) hebben hun momenten. Er zitten ook een aantal aardige kills in. Negatieve punten zijn de uiteindelijke killers, en vooral hun beweegredenen. Saai en inspiratieloos. Door het achtergrondverhaal van Barrera kunnen ze met haar personage alle kanten op in het zesde deel, en dat is zeker intrigerend.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
Dat is mooi nieuws John Milton. Gefeliciteerd alvast!!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
83. Kalevet (2010)
FTV: 2 punten (totaal: 166 punten)
Categorie: nr. 3 Gore (totaal: 7 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 5, 10, 11, 14 &15
Israëlische horrorfilm met genoeg leuke elementen, maar helaas ook genoeg minpunten. Het is allemaal veel te voorspelbaar met alle subplotjes die aan elkaar verbonden zijn (extreem geforceerd ook nog eens, want het slaat nergens op), en het hoofdverhaal met de killer wordt vergeten wanneer er eigenlijk niet op teruggekomen wordt.
De gore is wel geregeld goed, niet vanwege het esthetische aspect, maar de timing is dik in orde. Het acteerwerk is net aan okay en dat komt vooral door de voldoende chemie tussen de acteurs. Het voornaamste pluspunt is dat er eigenlijk nergens een echt verveelmoment zit (ondanks de vaak veel te lange scènes). De 90 minuten waren voor mijn gevoel dan ook snel voorbij.
Zeker geen spijt van deze aankoop: 3*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Geweldig nieuws trouwens John Milton, gefeliciteerd alvast. Je kan een kind niet vroeg genoeg inwijden in het horrorgenre. Alleen niet iets met clowns, doe dat je kind niet aan haha
.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
72. It Came from Outer Space (1953)
Speelduur: 81 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 144 punten)
Thema - Nvt
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 7/12/23
Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 3 = 72 punten
https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2002/05/itcamefromouterspace-1000x600.jpg
Vermakelijke en tevens oubollige SciFi-horror uit de jaren 50. Schijnbaar toen in de tijd in 3D. Spijtig genoeg heb ik die effecten niet kunnen zien.
3*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Eerst en vooral: Proficiat, John Milton ! Zal een heuse (positieve) verandering zijn ten huize Milton. 
FTV: 2 punten (68 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten
R2 Thema: comedy horror (afgevinkt: 6, 16 )
https://i.imgur.com/NXGnSTu.jpg
De housewarming van Adam en Margo was een succes. Na afloop blijkt echter een koppel achter die ze niet kennen. Ze beweren hun buren te zijn, maar hun gedrag wordt steeds vreemder en vreemder. Uiteindelijk is er maar een vraag die Margo en Adam stellen: Who Invited Them?
Ik houd wel van dergelijke thriller/horrorfilms. The Inivtation en Coherence passen imo perfect in ditzelfde plaatje. Suburban setting, nukkige conversaties en dubieuze bedoelingen van enkele personages. Who Invited Them deed het voor mij het meeste. Het begon met een nogal amateuristisch dialoog en een nachtmerrie-scène (cringe), maar ontpopte zich snel tot een vreemde, uiterst ongemakkelijke beleving.
Een groot deel is te wijten aan het acteerwerk dat zeker sterk genoeg is. Het verhaal doet je ook steeds gissen waar het heen wil gaan. Er was een B-plotje wat me weinig deed en ook uiteindelijk niet veel impact had op het grote verhaal maar dit valt te vergeven. Het einde is volgens sommigen onbevredigend, echter vond ik het niet nodig om het anders te zien.
De comedy ligt wat op de achtergrond en uit zich vooral in sarcastische opmerkingen en absurditeiten. Het werkte voor mij wel. Geregeld heb ik ook met een onbehagelijk gevoel gezeten. Het concept "mensen die niet willen vertrekken en niet zijn wie ze beweren te zijn" werd dit jaar ook aangehaald in Speak No Evil (Gaesterne) maar WIT deed het naar mijn mening toch iets beter.
4*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
52 The Beast with a Million Eyes (Film, 1955)
Speelduur: 78 minuten
FTV - 1+1= totaal 102+2= 104
Afgevinkte thema's voltooid 23x2=46 punten
Hoewel zijn naam nergens op de aftiteling van de film voorkomt, wordt regelmatig gemeld dat Roger Corman dit geproduceerd of geregisseerd heeft. Enfin we zullen he nooit weten! Wat we wel weten is dat productiemaatschappijen in de jaren vijftig, lugubere titels en/of opvallende posters bedachten om er later een film erbij te maken! Een ruimteschip van een onlichamelijk buitenaards wezen arriveert op aarde om de geesten van de bewoners over te nemen....iets wat de praatgrage kleine alien al in voice-over aan het begin zelf vertelt. Om vervolgens zijn eigen op te sluiten in een of andere koffiepercolator en zich pas aan het einde zichzelf te laten zien als zijnde een handpop met twee ogen...De film volgt niet veel meer dan de beproevingen van een disfunctioneel gezin dat op een afgelegen ranch in de woestijn woont, de Kelleys. Waar soms wat dierenaanvallen tussendoor zijn te zien...stockbeelden of sokken die voor merels of kraaien moeten doorgaan. Tja en Aliens versla je met huwelijk, familiewaarde en liefde waarna de Almachtige via een adelaar zijn goedkeuring stuurt...
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
53 Land of the Dead (Film, 2005)
Speelduur: 97 minuten
FTV - 1+1= totaal 104+2= 106
Ronde 2 Thema; zombies nummer; 05
https://i.pinimg.com/originals/83/12/b6/8312b620c214f8f25b516cb06cd4fbc4.jpg
Twintig jaar na het verschijnen van de Dead-trilogie kwam er dit een vierde deel, die op net zoveel punten wel als niet werkt. Zo zijn de zombies lekker bezig! De zombies trekken hoofden van rompen, rukken armen af, knagen aan navelpiercings en smullen van ingewanden, huid, hersens en vingers. Jammer is wel dat de thematiek er wel erg dik bovenop ligt! Het wordt bijna letterlijk uitgespeld...De film richt zich dus duidelijk meer op vermaak en actie en iets minder op morele vraagstukken dan zijn voorgangers. Daarnaast is er ook vreemde logica; Hoe kan het dat dollars nog steeds waarde hebben terwijl de rest van de wereld in puin ligt? Hoe kan het dat als de zombie-uitbraak inmiddels lang is gebeurd men nog steeds niet weet dat je ze in hun hoofd moet knallen? Ondanks die vraagtekens werkt het als vlotte zombiefilm gewoon goed. Hij ziet er goed uit, de bloedigere effecten zijn goed en ruim aanwezig en ook het acteerwerk is prima.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Speelduur: 86 minuten
FTV - 1+1= totaal 106+2= 108
Ronde 2 Thema; 80s horror Afgevinkte nummers; 04/05
https://image.tmdb.org/t/p/original/eYq8GNsI5nUdLEYBh7rqgA8SpYi.jpg
Blijkbaar deed het Britse onafhankelijke Palace Pictures goede zaken....ze coproduceerde de hit-film The Company Of Wolves (1984) en hun distributietak had de Britse rechten voor The Evil Dead (1983) en A Nightmare On Elm Street (1984) verworven. En ook al zeggen ze dat het bedoeling was om een Engelse rip-off versie van die laatstgenoemde film te maken, is Dream Demon toch hele andere koek en meer overeenkomst dan het nachtelijke slaap onderwerp was er niet! De film mist ook het budget van de Elm Streetfranchise, dus de visuele effecten zijn beperkt, maar de make-upeffecten van Daniel Parker zijn effectief en verontrustend en er zijn enkele opvallend groteske taferelen! Het is zeker een product van zijn tijd en het ademt de bekende Britse horrorfilm-look uit de jaren 80. Jimmy Nail en Timothy Spall doen geweldig werk als perverselingen uit de goot die erop uit zijn om Diane's leven tot een ellende te maken, zowel in de droomwereld als in realiteit. De film bezit een redelijke goede sfeer tijdens het rennen door labyrintische kelders en spiegel-omgekeerde appartementen. Misschien dat de verwarring tussen droom en werkelijkheid je gevoel krijg dat het een raadselachtige puinhoop was. Maar die wendingen in de droomwereld zijn ook zeker de moeite om te bekijken waard!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
73. The Beast from 20,000 Fathoms (1953)
Speelduur: 80 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 146 punten)
Thema - Animal horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 7/12/13/23
Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 4 = 73 punten
https://assets.mubicdn.net/images/film/24693/image-w1280.jpg?1445870193
Een vermakelijke, oude monsterfilm. Een beetje gelijkaardig als "Behemoth the Sea Monster (1959)" met zo'n stop-motion prehistorisch monstertje. Vooral het moment waarop hij poot aan wal zet en een stad als New York in puin legt, ziet er goed uit. Een voorloper van de daaropvolgende "Godzilla" films?
3.5*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
John en Miss Milton, alvast gefeliciteerd met jullie eerste gezinsuitbreiding. Hebben jullie ook al een hond 
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1202.jpg?cb=1531926073
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Nog geen hond, die komt er wel ooit! 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
25. Nope (Film, 2022)
FTV, 130 minuten - Totaal 49 punten
Thema: scifi-horror
Thema's gezien: R1 compleet. R2: 12
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145071.jpg
Opnieuw een fijne film van Jordan Peele, die wederom een vermakelijke film aflevert die zeker horror-achtig is maar er toch een verrassende draai aan geeft. Ik vond de ruimtekwal die als vijand diende best wel leuk gevonden en uitgevoerd, maar ook daarbuiten was er genoeg vermaak. Jupiter en Angel waren leuke toevoegingen, en helemaal de scene met Gordo was erg fijn. Hoewel er genoeg dieper commentaar in de film te vinden is over onder andere uitbuiting, sensatiezucht en hoe dat met Hollywood te maken heeft, is het ook zonder dat bijzonder kijkbaar. Met genoeg leuke zijverhaaltjes om het niet te laten vervelen. Een échte klassieker heeft Peele wat mij betreft nog niet op z'n naam staan, maar met een rits ruime voldoendes doe je het ook helemaal niet verkeerd. Omdat er nog genoeg na te denken valt en ook vanwege het verrassingselement rond ik 'm naar boven af. 4.0*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
37. Countdown (2019)
FTV: 2 punten (70 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten
R2 Thema: occult (afgevinkt: 6, 16, 11)
https://i.imgur.com/shlqqxh.jpg
Een app die kan moorden? Ok, dan.
Countdown heeft een simpele premise. Moest die goed uitgevoerd zijn, had dit wel wat kunnen zijn. In plaats daarvan krijg je een zeer saaie, lachwekkende en tenenkrommende film voorgeschoteld. De film weet precies ook niet welke toon hij wil hebben. Het ene moment zou het "eng" moeten zijn terwijl het andere moment een stoned priester hallelujah loopt te verkondigen. Moest het intentioneel grappig geweest zijn allemaal, dan was het nog steeds erg belabberd. Wanneer er dan nog een reden voor het bestaan van de app wordt gegeven wordt het nog meer standaard en ridicuul. De demon zag er niet uit en de climax was uitermate teleurstellend. Het acteerwerk is hooguit ok te noemen. Zowat elk personage kon me helemaal niet boeien en werd ogenlijk expres verschrikkelijk dom en unlikeable gemaakt.
Ik dacht dat de film nog iets zou zijn aangezien de score overal nog meevalt. Ik was echter enorm verkeerd.
1,5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.