• 15.797 nieuwsartikelen
  • 178.174 films
  • 12.221 series
  • 33.996 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.662 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#6 VFW (2019) - FTV - 92 minuten (564)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126536.jpg?cb=1599837316

Vermakelijk splatter filmpje met een groepje oudgedienden, leuk tussendoortje.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

24 Witchcraft (1964)

FTV - 79 min. ( totaal : 2183 )

Black cap : Trash (4) + jaren 60 (1) + Black & White (3) = 8 Totaal : 92

https://i.pinimg.com/564x/c1/a0/2c/c1a02cc162f5ec12bc4290f9758702ec.jpg

Ouderwetse heksenfilm die het meer moet hebben van de sfeer, settings en de mooie zwart-wit beelden. De climax komt wat simpel over,maar als geheel voldoende spannend. Overtuigende cast overigens. 7/10https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2018/03/29496050_1635057379882117_7810355591559067166_n.jpg?w=620&h=463

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

7. Inferno (1980)

FTV : 107 minuten (Totaal 676)

Black cap: 0 (Totaal 5), zou er een "Boob Cap" zijn geweest dan was de score zeker hoger geweest

Persoonlijke waardering: 2,5*

https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2018/10/inferno.jpg

https://assets.mubicdn.net/images/film/8271/image-w1280.jpg?1581455934

Dit is het vervolg op de film "Suspiria (1977)" van de Italiaanse regisseur Dario Argento, die ik helaas wat vond tegenvallen (zeker t.o.v. "Tenebre (1982)" die ik vorige week zaterdag heb gezien).

"Inferno" doet denken aan de originele sfeer van "Suspiria", maar dat wordt helaas niet doorgezet. Het begin van de film is stijlvol, waarbij het verhaal ook interessant is. Maar daarna neemt de film een meer cheesy wending en wordt het minder interessant. Voor de fans van Dario Argento zijn wel weer zijn typische handelsmerken aanwezig, zoals close-ups van handen, het gebruik van veel spiegels en rode wapperende gordijnen.

P.S. ik vermoed dat dit mijn laatste bijdrage zal zijn (de eerst volgende film zal ik waarschijnlijk komende vrijdag of zaterdag gaan bekijken) voor deze Challenge en waarschijnlijk is dan al een winnaar bekend, aangezien een aantal deelnemers al bijna tegen de 31 films aanzit.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

The Possession (2012) - MovieMeter.nl

The Possesion 93 min

FTV 3*

Bekend verhaaltje. Mooi in beeld gebracht en sterke rol van Dean Morgan. Hij tilt de film naar een hoger punt. Door hem 3 sterren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Even tussendoor nog even een welkom aan morpheus2000 en EW101 fijn dat jullie weer van de partij zijn

77ships je bent voor mij een nobele onbekende maar ook welkom natuurlijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

7. Inferno (1980)

FTV : 107 minuten (Totaal 676)

Black cap: 0 (Totaal 5), zou er een "Boob Cap" zijn geweest dan was de score zeker hoger geweest

Persoonlijke waardering: 2,5*

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit is het vervolg op de film "Suspiria (1977)" van de Italiaanse regisseur Dario Argento, die ik helaas wat vond tegenvallen (zeker t.o.v. "Tenebre (1982)" die ik vorige week zaterdag heb gezien).

"Inferno" doet denken aan de originele sfeer van "Suspiria", maar dat wordt helaas niet doorgezet. Het begin van de film is stijlvol, waarbij het verhaal ook interessant is. Maar daarna neemt de film een meer cheesy wending en wordt het minder interessant. Voor de fans van Dario Argento zijn wel weer zijn typische handelsmerken aanwezig, zoals close-ups van handen, het gebruik van veel spiegels en rode wapperende gordijnen.

Een boob cap is misschien iets voor een andere (toekomstige?) challenge

Het valt mij wel op dat je dit soort films meestal niet met een hoge score bedeelt, die gaan dan precies toch naar de bekendere en mag ik stellen meer mainstream (of films met een groot nostalgiegehalte) films. Of zie ik dat verkeerd?

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

7. The Snare (2017) - MovieMeter.nl

https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102618.jpg?cb=1497681914

FTV - 90 minuten (554 + 90 = 644)

Gekeken op 04-10-2020

Black cap: 12 + 5 = 17

2*

Wat een onprettige film, vooral door de personages. Voor mij een vervelende en vooral saaie film.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

Een boob cap is misschien iets voor een andere (toekomstige?) challenge

Het valt mij wel op dat je dit soort films meestal niet met een hoge score bedeelt, die gaan dan precies toch naar de bekendere en mag ik stellen meer mainstream (of films met een groot nostalgiegehalte) films. Of zie ik dat verkeerd?

Bedoel je met "dat je dit soort films meestal niet met een hoge score bedeelt" de films waarin veel naaktheid te zien is ?

Die beoordeel ik meestal ook op het verhaal en de inhoud en daarom krijgen dat soort films meestal een punt van mij dat ergens tussen de 2.0* t/m 3,5* ligt. Soms maak ik ook wel eens een uitzondering zoals afgelopen januari met de film "Street of a Thousand Pleasures (1972)", die ik maar liefst 5 sterren gaf (die film was ook niet te beoordelen op grond van verhaal en inhoud, wel qua inhoud van het aantal borsten). Die films kijk ik niet vanwege nostalgie gehalte, maar als ik een film wil kijken waarin (redelijk) wat naaktheid te zien valt, dan kom je automatisch al uit op films uit de jaren 70, 80 en 90.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

17. Subconscious Cruelty (1999)
FTV, 80 minuten (Totaal 1603 minuten)
Black cap: 5 (Turkey, 38 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/35000/35083.jpg?cb=1486840190

Ik kon toch wat weinig met dit werkje. Subconscious cruelty is een experimentele film met bijzonder weinig verhaal, of eigenlijk een paar afzonderlijke delen waar per deel in ieder geval nog iets van samenhang in zit. Er is weliswaar heel veel bloed en gore, een hoop naakt en expliciete seks, en ook een aantal taboe-achtige taferelen die de revue passeren - een pasgeboren baby die samen met de moeder doodbloedt, jezus die door een aantal naakte vrouwen gemarteld, verminkt, anaal verkracht en ondergepist wordt - maar ik vond het allemaal niet zo boeiend. Het ziet er visueel fraai uit, en de film houdt zich niet in en laat zich niet remmen door wat dan ook, maar het blijft een beetje aanvoelen als een filmprojectje om een moderne, zo choquerend mogelijke Un Chien Andalou te maken. En dat soort onsamenhangend experimentalisme boeit me niet een hele film lang. 1.5*

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Woland schreef:

17. Subconscious Cruelty (1999)

FTV, 80 minuten (Totaal 1603 minuten)

Black cap: 5 (Turkey, 38 punten

Ik kon toch wat weinig met dit werkje.

Het heeft anders wel een zeer fraaie poster

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Haha, dat zeker - en het zag er ook helemaal niet verkeerd uit . Verwacht alleen geen plot of veel samenhang.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Woland schreef:

Haha, dat zeker - en het zag er ook helemaal niet verkeerd uit . Verwacht alleen geen plot of veel samenhang.

Hij komt in ieder geval op mijn lijstje van films die ik wil zien en ik probeer hem ook al binnen te halen (maar dat schiet nog niet erg op).

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

23. The Clearing (2020)

FTV: 85 minuten (1988 totaal)

Black cap: turkey (5) = 5 punten (119 totaal)

https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2020/05/Clearing-1200x600-1.jpg

Ja hoor, nog maar eens een zombiefilm die (uiteraard) niets nieuws brengt. Standaard verhaal, standaard verloop. Enige geinige aan dit item van die lopende band is dat de hoofdpersoon plots een soort superman wordt en zonder enige problemen alle zombies van zich weg af te slaan, schoppen, etc. Iedereen die het probeert komt op gruwelijke wijze te overlijden, maar niet onze held; die neemt het in zijn eentje op tegen minstens 20 zombies tegelijk en loopt geen schrammetje op.

3*

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

25 The Haunted Sea (1997)

FTV - 73 min. ( totaal : 2256 )

Black cap : Turkey ( 5 ) Totaal : 97

https://thumbs.gfycat.com/LoathsomeRemoteIrishwolfhound-size_restricted.gif

Zie hier, nog geen enkele recensie hier

Een B-filmpje waar zowat op bijna alles iets te bekritiseren valt, behalve Krista Allen dan. Zeker in deze film is haar schoonheid ten volle te bewonderen. Mooie vrouw met een sterke sexy aantrekkingskracht en een geweldig body. In het begin van de film kun je haar al in de douche bijna volledig bewonderen, daarna nog eens in een graftombe en dan nog 2 keer op een vluchtige manier. De film zelf is niet goed, maar echt verveeld heb ik me nu ook niet. Er valt genoeg te beleven, maar vaak knullig en te simpel weergegeven. Zo ziet het monster echt niet uit en worden de actiescènes zonder enige spanning weergegeven. Het verhaal heeft weinig te bieden, maar vooral bepaalde ideeën zijn heel slecht uitgewerkt zoals het verlaten schip dat rond dobbert in de zee en de bemanning die op onderzoek gaat. Waar is het schip van de kapitein dan de hele tijd? Of heb ik iets gemist ? En wat doet James Brolin hier in deze film ? Hij speelt de kapitein zonder enige betekenis in de film. Joanna Pacula speelt de rol van leidster die het verlaten schip gaat onderzoeken.

Dus die synopsis hier klopt ook niet helemaal. Grote pluspunt is dus de vrij veelvuldige aanwezigheid van Krista Allen in deze film. 4/10

https://avatars.mds.yandex.net/get-kino-vod-films-gallery/69336/91ff19867fae86d6896d1b9262a47f90/280x178_2

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

24. Slaughterhouse Rulez (2018)

FTV: 104 minuten (2092 totaal)

Black cap: - (119 totaal)

https://images2.9c9media.com/image_asset/2019_9_30_703add46-f141-476c-8862-3a29be09c1fb_png_2000x1125.jpg

Horrorkomedie die niet spannend of goor genoeg is voor een horror en niet grappig genoeg voor een komedie. Toch wordt het nergens écht vervelend en is het allemaal wel aardig genoeg voor een keertje. Magere voldoende: 2,9*.

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

6. The Rental (2020)

FTV: 88 min (totaal 638)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1129000/1129182.jpg?cb=1592756547

Aardige film over twee broers die samen met hun vriendinnen een huisje huren voor een weekendje weg. Het verloop is hier en daar wat voorspelbaar, maar de film blijft onderhoudend en duurt ook niet te lang. Hier en daar wel spannend, maar echt dreigend wil het niet worden. Tijdens het laatste gedeelte gooit de film het wel een beetje over een andere boeg. Geen verkeerd regiedebuut van Dave Franco.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

20. Student Bodies (1981)

FTV : 86 minuten (Totaal 1854)

Black cap : Trash (4) (Totaal 51 pt.)

Persoonlijke waardering : 0.5*

https://i.pinimg.com/originals/f0/49/f5/f049f598f9d76013c77da228319e7998.jpg

Jezus, wat een flut film. Een horror/komedie die op alle vlakken faalt. Horror is het zeker niet. En de humor is ook niet al te denderend. Een soort "Hot Shots!", "Police Academy" en "Porky's" mix. Maar dan met de meeste flauwe en belachelijke moppen. Snap niet dat deze op ImdB zo'n score haalt. Deze had zeker een Turkey score verdient

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7269 stemmen

6. How to Make a Monster (1958)

FTV: 73 minuten / Green cap: (281 + 73 = totaal: 354)

Black cap: 7 punten (1950's/trash/zwart wit) Totaal: 23 punten

Waardering: 3*

https://i.pinimg.com/originals/0c/bc/a2/0cbca28cc049752742a5345e0fa152cd.jpg

American International Pictures heeft een nieuwe leiding en dus gaan we voortaan door met musicals, weg met die stomme horror-rotzooi! Slecht nieuws voor de al jaren daar werkende grimeur, die is niet meer nodig ... wraak ! wraak! wraak! We zien in ieder geval de monsters terug uit I Was a Teenage Werewolf en I Was a Teenage Frankenstein en als je goed oplet mijn grote favoriet het masker uit Invasion of the Saucer Men. Niet de essentiële horrorfilm uit de fifties, maar vanwege de vele verwijzingen naar American International Pictures en hun klassiekers voor de liefhebber toch wel een aanrader. AIP nam zichzelf in ieder geval lekker op de hak.

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

8. La Nuit A Dévoré le Monde (2018) - MovieMeter.nlhttps://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117730.jpg?cb=1579173613
FTV - 93 minuten (644 + 93 = 737)
Gekeken op 04-10-2020
Black cap: 17
3 *
Zombies in Parijs, waar een man in zijn uppie moet zien te overleven. Ik vond hem redelijk verrassend met een hallucinatie hier en daar en uiteindelijk de uitzichtloosheid van alle daken die nog genomen moeten worden

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Bedoel je met "dat je dit soort films meestal niet met een hoge score bedeelt" de films waarin veel naaktheid te zien is ?

Die beoordeel ik meestal ook op het verhaal en de inhoud en daarom krijgen dat soort films meestal een punt van mij dat ergens tussen de 2.0* t/m 3,5* ligt. Soms maak ik ook wel eens een uitzondering zoals afgelopen januari met de film "Street of a Thousand Pleasures (1972)", die ik maar liefst 5 sterren gaf (die film was ook niet te beoordelen op grond van verhaal en inhoud, wel qua inhoud van het aantal borsten). Die films kijk ik niet vanwege nostalgie gehalte, maar als ik een film wil kijken waarin (redelijk) wat naaktheid te zien valt, dan kom je automatisch al uit op films uit de jaren 70, 80 en 90.

Ik vind het grappig dat ik de eerste was die een bericht liet bij deze film jij de 2de. Ben je zeker dat je mij niet al eerder zat te volgen. Het zijn wel wij die de film van turkeyscore behoeden. Zelfs Fransman kwam niet verder dan 2,5* (maar dan had hij die voice over maar moeten afzetten lol) En ja ook ik gaf deze een hoge score om dezelfde reden. De aanwezigheid van Uschi Digard, naar mijn mening de ultieme 70s babe is altijd een bonus.

Ik lees nu jouw debat met Fransman over hoe zo een films nu nooit meer kunnen worden gemaakt. Dat is uiteraard te begrijpen maar de pendel is soms iets te veel naar de andere kant gezwaaid dat men nu al een hetze zou beginnen omwille van een kort stukje met een blote tiet. Ik noem maar een voorbeeld: de film American Mary. Een gedeelte speelt zich in een strip-tease club af maar op een heel kort stukje blote borsten na is er niets dat mij als kijker kan overtuigen dat het daadwerkelijk om een striptent gaat. Soms is het nog erger dan de periode pre 1960s.

En ja verhaal vind ik ook niet altijd meer het belangrijkste. Een film als FleshEater heeft wel een verhaal, maar het is basically een zombie die slachtoffers maakt en die vervolgens zombie worden en anderen gaan aanvallen. Het draait gewoon om de gore en ook behoorlijk wat naakt. Verhaal is waardeloos maar entertainmentsgehalte is hoog , verveelt geen seconde.

En ja ikkegoemikke ik vond die film ook een ongelooflijke turkeyscore waard. Zo slecht heb ik ze nog niet vaak gezien. 5,6 gemiddeld op imdb is waarlijk onbegrijpelijk

De film is duidelijk trash, hetgeen ik wel kan smaken. Maar als ik een trash film al een minimumscore geeft dan is het echt wel heel erg!

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

9. Mother Krampus (2017) - MovieMeter.nl

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115198.jpg?cb=1505835129

FTV - 90 minuten (737 + 90 = 827)

Gekeken op 04-10-2020

Black cap: 17 + 5 = 23

1,5*

Beroerde film. Slecht geacteerd en een slap verhaal. Hoe kunnen ze Kerstmis zo unmeunig verkrachten met zo'n dramatische film....

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik vind het grappig dat ik de eerste was die een bericht liet bij deze film jij de 2de. Ben je zeker dat je mij niet al eerder zat te volgen. Het zijn wel wij die de film van turkeyscore behoeden. Zelfs Fransman kwam niet verder dan 2,5* (maar dan had hij die voice over maar moeten afzetten lol) En ja ook ik gaf deze een hoge score om dezelfde reden. De aanwezigheid van Uschi Digard, naar mijn mening de ultieme 70s babe is altijd een bonus.

Ik lees nu jouw debat met Fransman over hoe zo een films nu nooit meer kunnen worden gemaakt. Dat is uiteraard te begrijpen maar de pendel is soms iets te veel naar de andere kant gezwaaid dat men nu al een hetze zou beginnen omwille van een kort stukje met een blote tiet. Ik noem maar een voorbeeld: de film American Mary. Een gedeelte speelt zich in een strip-tease club af maar op een heel kort stukje blote borsten na is er niets dat mij als kijker kan overtuigen dat het daadwerkelijk om een striptent gaat. Soms is het nog erger dan de periode pre 1960s.

Hahaha nee ik ben geen stalker . Bij mijn inleiding bij die film staat hoe ik op deze film ben gekomen en dat heeft vooral te maken met Uschi Digard. Het is ook één van de weinige films (zeker van dat genre en een tijdje gelden stond ook nog "Slow Torture Puke Chamber (2010)" erop, maar die heb ik dus verwijdert) die ik bewaard heb (ik zie net dat ik nog 14 films op mijn NAS heb staan, waarvan de meeste Tweede Wereldoorlog films zijn).

Die "American Mary" vond ik overigens goed en dat mede door de mooie hoofdrolspeelster Katharine Isabelle.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

26 The Fly (1958)

FTV - 94 min. ( totaal : 2350 )

Black cap : Trash (4) + jaren 50 (2) = 6 Totaal : 103

https://alchetron.com/cdn/The-Fly-1958-film-images-db760046-6144-423c-af72-54733504443.jpg

Toch wel een heerlijk trashfilmpje waarbij je bepaalde dingen gezien de tijd gewoon moet accepteren. Mij irriteerde het althans niet. Nu moet ik zeggen dat ik ook wel een grote fan ben van het verhaal en van de geweldige The Fly (1986) Een echte remake vind ik dit nu eigenlijk ook niet want deze film heeft toch een heel andere insteek dan die van David Cronenberg.

Ja, de opzet is hetzelfde van de ene plaats naar de andere plaats transporteren en dat er een vlieg bij zit. Oké, maar dan heb je het ook gehad. De film begint bij een moordzaak waarbij de broer van het slachtoffer ( Vincent Price ) en een detective op onderzoek gaan. De verdachte, de vrouw van het slachtoffer ( gespeeld door Patricia Owens ) begint op een bepaald moment aan haar bekentenis ( hoe en waarom ? ) en zo geraakt de kijker gefascineerd in haar flashback. Dit is dan het tweede gedeelte van de film.

https://miro.medium.com/max/1000/1*mF8t8V9_Fu7dIfIjy9WY1A.gif

Uiteraard komt er regelmatig wat lachwekkende scènes voorbij gezien de tijdsgeest, maar toch weet het toch te vermaken. Het vangen van de vlieg was hilarisch, het uitzicht van de hoofdrolspeler als vlieg komt redelijk belachelijk over en het slot met de gemuteerde vlieg in het web van de spin was misschien wel er helemaal over en toch vond ik dat een fantastische scène....help me help me....gewoon hilarisch.

Het verhaal is leuk en zeer goed opgebouwd met een overtuigende Patricia Owens en Vincent Price die mij zelden weet te ontgoochelen. Nochtans een acteur die ik pas de laatste jaren heb leren kennen.

Andere sterke scènes in de film zijn de knappe beelden van het teleporteren en het moment wanneer de wetenschapper met zijn facetogen zijn krijsende vrouw aanstaarde.

https://crackedrearviewer.files.wordpress.com/2016/10/fly5.png

Conclusie : een horrorfilm uit de oude doos met heel wat vermakelijke en absurde scènes die weinig horror bieden, maar de kijker wel weet te entertainen. 7/10

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#7 Night of the Creeps (1986) - FTV - 88 minuten (652)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12020.jpg?cb=1510682930

Cheesy 80's B-filmpje met een meer dan degelijk gemiddelde hier op de site.

Toch zelf vond ik er niet veel aan en heeft voor mij ook zeker geen herkijk waarde.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

8. De Dødes Tjern (2019)

FTV - 94 minuten (Totaal: 714)

Black Cap: Turkey: 4 punten (Totaal: 19)

https://1.bp.blogspot.com/-033mEJQi7Qs/XyLV9xJDcZI/AAAAAAAAcFo/eUHoL4Q-etcspNcfyusJWAoaNKj5mLoDwCLcBGAsYHQ/s1600/Lake%2Bof%2BDeath%2BJonathan%2BHarboe%2BSophie%2BLie.png

Een Noorse film met een Amerikaanse look. Groepje vrienden in een afgelegen blokhut. Dat gaat niet goed.

De film is ook niet goed.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

21. Demonwarp (1988)
FTV - 91 minuten (Green cap: 1822 + 91 = 1913 punten)
Black cap: Turkey (5) (Totaal: 59 punten)

https://4.bp.blogspot.com/-y3bnxPLcEyk/XMVYkClN2aI/AAAAAAAAFic/BxigFkDJ1y4mNxgfNV9auMkMciwJF2bMACLcBGAs/s1600/d8.jpg

Het eerste uur is het een bigfoot film. Maar het laatste half uur krijgen we dan ineens aliens die kennelijk mensen in bigfoots veranderen. Het is eigenlijk te dom voor woorden. Leuk (maar ook weer niet leuk genoeg) voor 1 keer en dat is vooral te danken aan enkele gore scènes en redelijk wat niet-functioneel naakt.Terecht een turkey. Snap de titel niet, want met demons had dit volgens mij niets te maken.

https://4.bp.blogspot.com/-OhWI3OiVM0Q/WYPdo4bIzmI/AAAAAAAAs2A/xjzsGN7NA8soZ8LnFHZok4YRdoEReg_6ACLcBGAs/s640/Demonwarp.mkv%2B-%2BVLC%2Bmedia%2Bplayer2017-08-03%2B20_28_25.jpg

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

25. Interior (2014)

FTV: 82 minuten (2174 totaal)

Black cap: - (119 totaal)

https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2015/05/interior-horror-film.jpg

Een soort van paranormal activity gedoe met wat found footage-achtige elementen. Het zal geen verassing meer zijn dat dit mijn guilty pleasures zijn. Ook deze is écht alleen voor de die-hard liefhebber van het subgenre, anders kun je deze beter links laten liggen. Het is allemaal erg voorspelbaar, er gebeurt niet veel, de effecten zijn niet best en richting het einde probeert de maker nog wat out of the box erin te gooien maar dat raakt kant noch wal.

Ik blijf er echter van houden. 3*

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

18. Yi Boh Lai Beng Duk (1996)
FTV, 98 minuten (Totaal 1701 minuten)
Black cap -, totaal 38 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8211.jpg?cb=1414243876

Herman Yau was er in de jaren '90 als de kippen bij toen er in Afrika een mysterieuze, bloederige ziekte uitbrak. Goed materiaal voor een wansmaakfilm, moet ie gedacht hebben, en daar heeft ie ook wel gelijk in. Nu heb ik niet zo lang geleden ook al The Untold Story van hem gezien, en ook daar is Anthony Wong de hoofdrolspeler, in een hele vergelijkbare rol en ook met hele vergelijkbare scenes. En om eerlijk te zijn, ik heb me prima vermaakt met Ebola Syndrome, maar The Untold Story is de betere en ook wat grimmigere film.

Nu zit er ook in Ebola Syndrome een beste portie wansmaak; niet alleen het concept al, maar Anthony Wong is ook een hele vieze smeerlap (schmierend en wel) die er op los moordt, verkracht en in elk opzicht een verwerpelijke eikel is. Perfect om zo'n rans-aap in de hoofdrol te hebben dus. Net als in The Untold Story vermoordt hij meerdere mensen om ze vervolgens als eten te serveren in een Chinees restaurant, maar dat gaat er hier eigenlijk best wel tam aan toe. Daarbovenop is hij ook nog eens Ebola aan het verspreiden, al doet ie dat in het begin onbewust. Het is vermakelijke onzin, maar het is ook wel weer prima dat het na anderhalf uur weer over is, want zo leuk is de humor en de wansmaak ook weer niet. En van de horror hoef je het sowieso niet te hebben. 3.0*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2863 stemmen

06. Feast II: Sloppy Seconds (2008)

FTV - 100 minuten (614 punten)

Black cap: Sequel (2 punten)

Persoonlijke waardering: 4*

https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/feast2pic1.jpg

Heerlijk tweede deel die eigenlijk net zo geweldig is als het eerste deel. Er zitten natuurlijk zo zijn min en pluspunten aan waar ik toch voornamelijk even moest wennen hier ‘Henry Rollins’ niet meer in te zien, tevens wel een erg leuk doorgaand deel vanuit de eerste film. ‘John Gulager’ had er op alle fronten heel erg veel zin in en dat was zeker te merken, toch met een heel laag ogende film (voornamelijk de speciale effecten waren verschrikkelijk) en met een vrij laag budget weet ‘Gulager’ hier wederom een bloederige film met ontzettend veel droge, slechte en seksuele humor te plaatsen. Toch stond mij de afspeelduur niet aan, dan kun je merken dat ‘Gulager’ er echt zin in had, want met nog eens vijf minuten boven op de tijdsduur van deel één word dit al vrij een lange zit, zeker om het leuk te houden.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

9. Dreamland (2019)

FTV - 92 minuten (Totaal: 806)

Black Cap: Turkey: 4 punten (Totaal: 23)

https://i1.wp.com/elementsofmadness.com/wp-content/uploads/2020/05/Dreamland_Press002.png?resize=700%2C293&ssl=1

Dreamland is een wazige film. Stilistisch prachtig, maar verhalend weinig substantieel. Neo-Noir, vampirisme, mensenhandel. Heel pakkend is het allemaal niet. De film is onsamenhangend en kijkt als een warrige droom.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.