Student Bodies (1981)

Komedie / Horror

geregisseerd door Mickey Rose
met Richard Brando, Matthew Goldsby en Kristen Ritter

Een moordenaar, The Breather genaamd, terroriseert een high school. Wanneer deze moordenaar studenten aantreft terwijl ze sex hebben, vermoordt hij hen. Ook houdt hij ervan zwaar te ademen en onzinnige telefoontjes te plegen.

avatar van horrorjp
Zocht deze film al erg lang. maar daar stond ie dan op ebay en heb hem direct gekocht. had er veel van verwacht lekker jaartal 81 met een schitterende titel Student Bodies.

De humor in de film is ook egt mijn humor! heb ook een paar keer helemaal krom gelegen van het lachen. En de horror was ook erg leuk gecombineerd met grappen. Alleen de liters bloed miste ik wel een beetje. Wat ik niet heel erg vind, maar de film zou er wel NOG beter door worden.

Deze 86 Min. ga ik zeker vaker in me leven zien 5*

avatar van niethie
Heb een keer van iemand gehoord dat dit een soort voorganger van oa scary movie is.

avatar van horrorjp
Ik zag niet egt een verband tussen Scary Movie & Student Bodies.
De humor is ook compleet anders...

avatar van horrorjp
Vandaag op dvd uitgekomen volgensmij. Hij is te koop op amazon

Zeker de moeite waard voor de liefhebbers

avatar van niethie
Vreselijk flauwe film. Ik had een heerlijke spoof op een hoop 70 en 80's slashers verwacht maar ik kwam er bedrogen uit. Hier en daar zitten er nog wat grappige momentjes in de film (vooral in het begin) en sommige persiflages waren wel leuk maar het ligt er gewoon allemaal zo dik bovenop en het is zo flauw en overdreven dat het op een gegeven moment flink op je zenuwen begint te werken. Misschien leuk als je van te voren een paar pilsjes achterover hebt geslagen maar anders ook niet. En oja de film vertoont weldegelijk (lichte) overeenkomsten met Scary Movie.

1,5 sterren

niethie schreef:
En oja de film vertoont weldegelijk (lichte) overeenkomsten met Scary Movie.

Dan ben ik benieuwd??

horrorjp schreef:
Ik zag niet egt een verband tussen Scary Movie & Student Bodies.
De humor is ook compleet anders...

Het zijn toch beiden een parodie op ...

scene: http://nl.youtube.com/watch?v=sPwwEgFcwho

avatar van Vascago
Wat een ongelooflijk slechte film. Nergens humoristisch, totaal geen sfeer en dramatisch acteerwerk. Dat is normaal in slashers ook niet hoogstaand, maar hier is het stuitend. En als je dan een parodie wilt maken maak het dan iig bloederig want waarom dit horror wordt genoemd hier is mij echt niet duidelijk. Waardeloos!!

avatar van Friday the 13 th
Student bodies was ver zijn tijd vooruit, maar is daarom nog niet een goede film. Integendeel zelfs, de horror was 0 in deze film en de komedie was ook niet al te best. Bij geen enkele scène moeten lachen. Hier en daar een glimlachje, maar vaak was het te flauw voor woorden.

Iemand die me wel zal bijblijven was Melvert rond wie een waas van mystiek hangt. Niemand weet echt wie hij is en wat van hem gekomen is. Hij is bekend onder de naam "The stick" en hij zorgde ervoor dat ik deze rommel toch bleef afkijken.

Voor de rest mooi links laten liggen dit.

avatar van Mac Hammer Fan
Het was nog redelijk leuk de eerste vijf minuten maar het ontaardde al vlug tot een barslechte griezelkomedie waarbij de grappen irritant werden in plaats van vermakelijk. "Student Bodies" persifleert "Halloween," "Friday the 13th," "When a Stranger Calls," "Carrie," en "Prom Night" maar deze laatste films waren allemaal een heel stuk genietbaarder. Voor mij een reden om latere prenten als "Scary Movie" links te laten liggen.
In elk geval is dit een miskleun tussen de vele goede horror die Legend Films wél op DVD uitbracht. Puur tijdverlies!

Deze satirische zogenaamde cultfilm en parodie op de halloween-horror produkties is alles behalve schrikaanjagend, zonder enige inspiratie gemaakt en zit vol ploeterend gebrachte, trage, irritante en op zichzelf staande grappen.Het acteren is (wellicht bedoeld?) verschrikkelijk. Ronduit slecht dus.

Reinbo
Soort Shriek/Scary movie avant la lettre. Was zelfs nog eerder dan de vervolgen op
Halloween en f13! Vond het 8 minuten leuk. Vooral omdat er een autentiek 80's sfeertje aan zat. Heb het echter na 10 minuten uitgezet. Twijfelde er erg aan of ik het nog 75 minuten zou kunnen volhouden, want wat was het flauw....

Meneer Bungel
Trailer met zeer irritante voice-over...

Overigens is deze film geregisseerd door Michael Ritchie, maar ''...director Michael Ritchie had his named removed from the film's credits so as not to run into trouble from the striking writer's guild. Instead, screenwriter Mickey Rose was given on-screen director's credit.'' (imdb trivia). Via RottenTomatoes tref ik nog weer twee andere namen...?

avatar van Prinz
Toch veel grappiger dan veel van de post 9/11-komedies/spoofs in deze stijl. Kan dit wel appreciëren als ik in de juiste mood ervoor ben.

avatar van 606
Dat gehijg ook continu hangt me nu al de strot uit, en ben nog geen half uur bezig.

Jezus, wat een gedrocht van een oubollige Komedie / Horror film (inderdaad een soort voorloper van de "Scream" films in combinatie met de "Scary Movie" films, maar dan veel slechter) is dit, welke draait om een hijgende moordenaar, waarvan je alleen steeds zijn continue irritante gehijg (hing mij al na een paar minuten de strot uit) hoort en tevens alleen zijn laarzen en groene handschoenen (een soort van afwashandschoenen) ziet.

Het verhaal is gewoon niet leuk, grappig (ik heb in ieder geval nergens om moeten lachen) of spannend en de uitvoering (inclusief de 13 moorden) van het verhaal is gewoon heel slecht en dat inclusief de meeste belachelijke dialogen in deze film zoals:

Tobi: Wie kan achter die moorden zitten ? Hardi: Geen idee. Kan iedereen zijn. Tobi: Het kan niet iedereen zijn, het moet iemand zijn. Hardi: Natuurlijk is het iemand, maar iemand kan iedereen zijn. Tobi: Wij hebben het niet gedaan, Ja ? Hardi: Inderdaad. Tobi: Dan kan je niet iedereen zeggen, wij horen bij iedereen. Hardi: Maar wij zijn ook iemand

Wat ook heel slecht en flauw is, is het belachelijke einde. Op het einde lijkt hoofdrolspeelster Tobi (gespeeld door Kristen Ritter) het maar allemaal gedroomd te hebben, maar daarna blijkt haar vriendje Hardi (gespeeld door Matthew Goldsby) achter de hijgende moordenaar te zitten en vermoord hij haar, waarna we ook nog even een soort van "Carrie (1976)" einde krijgen en dan doel ik op de laatste minuut van die film.

Als er nu tenminste nog wat bloot in had gezetten, dan had ik me misschien nog een heel kleine beetje vermaakt met deze film, maar zelfs dat zit er dus niet in (terwijl het wel makkelijk gekund had). Echt erg is het ook niet want eerlijk gezegd zaten er ook geen echte mooie vrouwen in deze film. Net zoals de hele film gewoon slecht is van de eerste tot de laatste minuut (duurt circa 80 minuten, maar door regelmatig vooruit te spoelen, waar je niet aan ontkomt of je moet al een heel slechte film smaak hebben , heb ik hem in circa 30 minuten gezien) geldt dat ook voor de onbekende cast, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord had. Gelukkig hebben de meeste acteurs en actrices in deze film, daarna nauwelijks meer in andere films gespeeld (o.a. van toepassing op hoofdrolspelers Kristen Ritter en Matthew Goldsby) en dat is maar goed ook. Dat geldt overigens ook voor regisseur Mickey Rose, die alleen maar deze film op zijn naam heeft staan.

Al met al gewoon een hele slechte begin jaren 80 Komedie / Horror film die ik niemand kan aanbevelen (hebben gelukkig ook maar weinigen gezien) en omdat er werkelijk niets leuk is aan deze film (op de filmposter na), krijgt hij van mij ook het laagste punt wat je maar kan geven, namelijk een dikverdiende 0.5.

avatar van joolstein
Mmm, Student Bodies was een veel belovende titel maar nu ik de film heb bekeken blijkt dat het één van de meest slechte films uit de jaren '80 moet zijn. Domme grappen spannen de kroon, studenten lichamen blijven braaf bedekt en het genre horror is ver te zoeken. Geen bloed, geen humor tja wat blijf er dan nog over niet veel toch? Ergens halverwege willen ze leuk zijn door R-rated op de hak te nemen maar zelfs dat is te dom voor woorden. Puberaal prutswerk.